Eli mielestäni tässä voidaan tehdä sellainen johtopäätös, että näihin asioihin ei ole haluamaani ratkaisua. En muutu komeammaksi, fiksummaksi, jne. Ts. se ei ole mahdollista.
Genetiikkamme toki määrää suurimman osan mahdollisuuksistamme. Ehkä olet ymmärtänyt paremmin elämän raadollisuuden kuin mitä moni muu "Ota itseäsi niskasta kiinni" -tyyppi on. Ehkä monien mielestä heidän omat lähtökohtansa elämään ovat olleet paremmat kuin sinun, mutta ehkä hekin sinun tilanteessasi saattaisivat nähdä asiat kuten sinä - who knows.
On tutkittu, että ensivaikutelmaa toisista on vaikea rikkoa, vaikka sitten myöhemmin antaisikin itsestään aivan toisenlaista outputia. Ensivaikutelman syntyyn vaikuttaa tietysti sitten juurikin ne kasvonpiirteet ja taidot sun muut - eli seikat joihin et voi välttämättä itse vaikuttaa.
Täällä sinulle on paljon yritetty opettaa ulospäinsuuntautuneisuutta yms. mutta oma kokemukseni on, että se ei välttämättä muuta mitään. Hyvän tuulisena ja avoimena juuri saan useimmin osakseni negatiivista ja jopa henkilökohtaisuuksiin menevää kritiikkiä, ikään kuin ympäristö luulisi minun olevan itseäni täynnä ja haluaisi siksi muistuttaa puutteistani. Mutta sulkeutuneempana ja vittuuntuneena olen sitten muiden mielestä edes vähän lähempänä "kovaa jätkää"... Myös minun käsitykseni on se, että tämä johtuu jotenkin habituksestani.