Itsetunto-ongelmat

  • 58 900
  • 328

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tyhmä kysymys, mutta onneksi ketju on oikea.

Miksi et vaihtaisi tuota fantasiointisi kohdetta johonkin muuhun? Jos kerran tiedostat itsekin, että rauhanturvaajaksi et tule näillä näkymin pääsemään, niin mikset ala panostaa johonkin sellaiseen, johon rahkeesi riittävät ja jonka pystyt saavuttamaan?
Minäkin haaveilen joka yö siitä, että pääsisin bylsimään 20 maailman kauneimman naisen kanssa, mutta tiedän realiteetit ja mahdollisuuteni tämän unelmani toteuttamiseen, jotka ovat vielä pienemmät kuin sinulla tulla rauhanturvaajaksi.

Miksi tuhlaat kaikki nämä päivät itsesi haukkumiseen? Olet nyt harrastanut tätä varsin kieroutunutta touhua ainakin vuoden verran, ja olen varma, että joka kerta lopettaessasi viestiesi kirjoittamisen ja lukiessasi ne näytöltä tunnet olosi vieläkin paskemmaksi. Mitä järkeä tässä on? Jos sinulla olisi miesmäisempi habitus, niin valittaisitko tänne kuinka tylsää sinulla on, koska kaikki naiset kaatuvat päällesi ilman, että tarvitsee edes sormiaan napsauttaa?

Kuinka kauan pystyt olemaan mollaamatta itseäsi? Se, mitä muut sinulle sanovat, on aivan sama, sillä me kaikki tiedämme, että kotikyläsi on täysi persläpi, josta ei pahemmin tulevaisuuden toivoja löydy.
Ja jos tuo terapia ei sovi sinun suunnitelmiisi, niin mikset kirjoita kaikkia ajatuksiasi paperille ja tee vaikka sotasuunnitelma niiden pohjalta. Sinulla ei mitään hävittävää tässä eikä kukaan tasan tarkkaan tule sinua ääliöksi haukkumaan.

Ja opettele sanomaan Ei.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tärkeintä ei ole se miltä sinä tai inttikaverisi näytätte eikä se miltä sinä haluat näyttää, vaan se, että opit hyväksymään sen mitä sinä olet ja olemaan se ylpeästi!
Äläkä vastaa tähän, mutkun olen ruma ja tyhmä jne...
Mene nyt sinne terapiaan. Ole se mitä olet ja ole ylpeä siitä, että osaat ainakin kirjoittaa helvetin hyvin.

Ehkä sinulle se ei ole tärkeää, itselleni on. Meillä on varmasti aika erilaiset arvot, mutta itselleni on erittäin tärkeää se, minkälainen olen.

En ole millään tavoin ylpeä itsestäni, koska ne ylpeyden aiheet ovat ihan jotain muuta. Olen ylpeä ihan erilaisista asioista. Ehkä sitten, kun muut asiat ovat kunnossa, niin voin olla ylpeä tuosta kirjoitustaidosta. Myönnän sen, että olen erittäin hyvä kirjoittamaan ja se on vahvuuteni. Mutta itseäni ei kiinnosta vähääkään. Se ei ole itselleni tässä vaiheessa mitenkään tärkeää.

En siis ole ylpeä rumuudestani tai tyhmyydestäni todellakaan, ne eivät ole ylpeyden aiheita ainakaan itselleni.

Eli periaatteessa ratkaisu löytyi. En tee asioille mitään, koska en pääse siihen haluttuun pisteeseen. Ihminen voi muuttua, mutta vain tietyiltä osin ja tiettyyn pisteeseen asti. Ei kuitenkaan loputtomiin. Olen erittäin kateellinen niille paremmille miehille ja elän itsesäälissä. Tietyllä tavalla tuo jopa hyvää mieltäkin, ainakin monesti olen huomannut tuon. Ehkä siihen on jo hieman tottunutkin. Ja kun pääsee haaveilemaan, että olisi tietynlainen ihminen.

Jatkossa ehkä tuo viestittely yv-viesteillä. Mutta ainakin nyt pitkän vatvomisen jälkeen olen ainakin ratkaisun jäljillä.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Jatkossa ehkä tuo viestittely yv-viesteillä. Mutta ainakin nyt pitkän vatvomisen jälkeen olen ainakin ratkaisun jäljillä.

Mä keksin sulle varman ratkaisun, palstaveliseni. Opettele näkemään selkounia. Selkounissa voit luoda täysin omanlaisen maailman, juuri niin tarunhohtoisen paratiisin kuin vain tyhmässä päässäsi saat luotua. Keksit vain henkilöitä uneen ja katselet kuinka he ihailevat sinua nostamassa 200 kg:aa YHDELLÄ SORMELLA penkistä samalla, kun toimit koko maailman rauhanturvaajana. Sittemmin saat pantua jokaista muijaa, joka on haukkunut ruman naamasi ja nauranut sinun tyhmyydellesi. He oikein kerjäävät munaasi tiukkoihin pimppeihinsä.

Tämä kaikki tulee kokemuksesta, sillä olen oppinut näkemään selkounia.

Selkouni - Wikipedia - linkki vie Wikipediaan, jossa aiheena on tällä kertaa selkouni
Höyhensaaret.info - linkki vie Höyhensaarien sivuille. Erinomainen sivu selkounista kiinnostuneille.
 
Siis turhaan sä luet tätä palstaa, samat jutut pyörinyt jo kuukausia ja sinä oot ollu pääosallisena. Mitään ei olla opittu, mutta kirjoitteleminen ja valittaminen on hauskaa. Neuvoin sua jo ajat sitten matkustamaan jonnekin toiselle paikkakunnalle, vaikkapa suoraan tänne mun rakkaaseen Stadiin. Klubeja on aivan hitosti ja ihmiset on kivoja, eivätkä todellakaan tunne sua. Voi olla, ettet tosiaan osaa puhua naisten kanssa kunnolla eikä oo uskallusta edes kävellä viereen istumaan, mutta tollaset seikat ei ketään kiinnosta. Hiukan olutta alle ja menoks, kyllä se yhteinen kieli varmasti löytyy. Ja koska onnistumisia tulee, kohoaa myös itseluottamus, jolloin voit palata kotiin ja todeta että tämä paikkakunta on mulle liian ala-arvoinen. Hiukan ylimielistä ehkä, mutta kuten eräs viisas mies kerran sanoi minulle: "On vaikea olla nöyrä kun on näin vitun hyvä!". Ei muutaku menoks, tule sit päivittelee miten kävi ;)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa mä tunnen yhden tyypin, joka on vähän samanlainen kuin nimimerkki HIFK, tai oikeastaan monessa asiassa varmastikin paljon huonompi. Mutta yksi iso asia mikä noita erottaa on se, että se mun tuttu ei "tajua" olevansa niin tyhmä tai huono tms. Parikin kertaa olen esim. baarissa sen kanssa ollessa suu auki ihmetellyt miten se oikein niitä naisia iskee.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
En ole käynyt tässä ketjussa pitkään aikaan. Ja viime yritykseni surkea tuloksen takia ajattelin, ettei minulla ole enää kirjoitettavaa, mutta sama karuselli täällä näyttää yhä pyörivän, joten heitetäänpä tällainen ajatus ilmaan. (Tämä ei siis ole kohdistettu mihinkään nimimerkkiin erityisesti.)

Miksi et luovuta? Olet jo todistanut itsellesi, ettei kannatta edes yrittää.
Joskus helpoin tapa ratkaista ongelma on lakata osallistumasta ongelmaan. Joskus fiksuin valinta on luovuttaa ja luopua.

Itsepäinen periksiantamattomuus on usein hyvä piirre, eikä luovuttaminen ole se ensimmäinen asia mitä kannattaa kokeilla. Mutta tarpeeksi kauan hakattuasi päätä seinään kannattaa kysyä itseltään: ”Miksi teen näin?” Useammin kuin kerran olen huomannut, että kääntämällä selkäni jollekin, jota olen jahdannut, ja kävelemällä pois, se onkin tullut minun luokseni.

Mitä vähemmän yritän pakottaa asioita tapahtumaan sen helpommin ne tapahtuvat itsekseen. Mitä vähemmän aikaa kulutan yrittämällä saada jotain tapahtumaan, sen enemmän aikaa annan asioille, jotka voivat ja joiden ehkä kuuluu tapahtua oikeasti.

Aloita siis itsekunnioitus luovuttamalla.

Tehtäväsi, jos päätät hyväksyä sen:

- Lakkaa yrittämästä olla siisti. On paljon siistimpää olla yrittämättä.
- Lakkaa yrittämästä saada kehuja. Kehut eivät ole minkään mittari.
- Luovu halusta olla kuuluisa urheilija, arkkitehti, rauhanturvaaja, rocktähti. Älä anna muiden määritellä mikä sinun kuuluisi olla.
- Luovu halusta olla ainutlaatuinen. Et ole, etkä tule koskaan olemaan.
- Lakkaa yrittämästä olla täydellinen.
- Ei ole selkeitä vahvuusalueita? Ketä kiinnostaa. Luovuta.
- Ihmissuhteet vaikeita? Luovu niistä. Ei niiden kuulu olla vaikeita.
- Lakkaa yrittämästä olla huomion keskipisteenä. Huomioi muita.
- Lakkaa yrittämästä olla tärkeä. Kukaan ei ole yksinään tärkeä, koska on niin halunnut.
- Luovu egoistisista odotuksista ja niiden täyttämisestä.
- Vaikea keskittyä ja muistaa? Luovuta. Ei ketään kiinnosta. Miksi siis sinua? Pakottamalla vain sotket asiasi.
- Lakkaa yrittämästä päästä eroon nössöydestä. Se on sinun käytä sitä..
- Lakkaa yrittämästä olla suosittu. Suosio ei ole minkään mittari.
- Luovu halusta omistaa paljon hienoja asioita. Ne eivät tuo elämääsi mitään.
- Lakkaa yrittämästä olla onnellinen kokoajan. Kukaan ei ole. Ja mitä enemmän yrität sen vähemmän olet.
- Eikö kukaan rakasta sinua? Luovuta. Jos tarvitsisit rakkautta, niin halaamisella olisi ihmisille ravintoarvoa. Sillä ei ole. Sen sijaan niiden teurastamisella ja syömisellä on.
- Lakkaa tuomasta esille omaa surkeuttasi. Et ole erikoinen. Et ole ainutlaatuinen. Kaikilla on omat ongelmansa.
- Lakkaa yrittämästä olla jotakin jollekin. Tee mahdollisimman paljon sillä mikä jo olet.
- Lakkaa yrittämästä tunkea itseesi oman rotusi, ikäsi, sukupuolesi, koulutuksesi, uskontosi muottiin. Se muotti on rikki.
- Lakkaa huolehtimasta. Voit paremmin.
- Luovu ajatuksesta parantaa itseäsi. Etsi itsestäsi mieluimmin, jotain mitä ei tarvitse parantaa ja tuo se esille.
- Lakkaa ajattelemasta, ettei sinulla ei ole aikaa tai taitoa tehdä unelmistasi totta. Unelmien ei kuulu toteutua.
- Lakkaa suunnittelemasta. Ja anna asioiden vain tapahtua.
- Lakkaa yrittämästä aina löytää mielenkiintoisia kokemuksia ja mielenkiintoista tekemistä. Se on tylsää.
- Lakkaa haluamasta elämää. Sinulla on jo sellainen, jokainen hetki jonka kulutat toisenlaisen haikailemiseen on pois siitä minkä olet saanut.

Jos et luovuta, jos et anna periksi, et ymmärrä itseäsi, etkä maailmaa, jossa elät. Jatka pään hakkaamista seinään, etkä huomaa vieressäsi olevaa ovea.

Useimmat ongelmistasi on olemassa vain mielessäsi. Olet luonut ne itse, joten voit myös hävittää ne itse. Onnen ja onnellisuuden metsästys on suurin syy onnettomuudelle ja kurjuudella. Lakkaa välittämästä. Luovuta. Tiedätkö mikä on miehisten miesten salaisuus? Niitä ei voisi vähempää kiinnostaa. Hyvä itsevarmuus löytyy juuri niiltä henkilöiltä, joilla on parempaa tekemistä kuin yrittää jotain. Ne osaavat luopua ja luovuttaa.

Kuten aina, jos jostain syystä päätät tehdä jotain hölmöä, sihteerini kieltää tietävänsä mitään tehtävästäsi. Onnea matkaan. Tämä viestin on tuhoutuu itsestään viiden päivän kuluttua.

EDIT: Ihmiset ovat pohjimmiltaan kilttejä he haluavat auttaa ja uskoa onnellisiin tarinoihin. He eivät kuitenkaan jaksa loputtomasti kuunnella itsekeskeistä valitusta. Kuinka kauan jaksavat istua koneidensa ääressä yrittämässä korjata jonkun elämää. Kuinka kauan ennen kuin he luovuttavat? Toteavat, että se on vain ajanhukkaa, sillä ihmiset eivät halua elämäänsä korjatuiksi. Kukaan ei halua, että heidän ongelmansa ratkaistaan. Ne ovat heidän näytelmiä ja vaikka yleisö on tervetullutta, yleisö ei saa vaikuttaa. Yleisö ei saa kuiskata vuorosanoja. Se on heidän sekasotkunsa ja jos se siivotaan, mitä sitten? Iso pelottava tuntematon. Joten miksi yrittää?
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ioota Rhoon viesti tuossa edellä on hienoimpia täällä Jatkoajassa aikoihin. Mykistyin.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
En oikein hirveästi tajunnut tuota Ioota Rhoon viestiä. Mutta oikeassa olet ainakin siinä suhteessa, että olen sen luovuttamisen aloittanut jo nyt.

Hyvä esimerkki tyhmyydestäni on se, että tänään kun oli tapaaminen pankissa, jossa puhuttiin säästämisestä, niin en edes älynnyt mistä siellä puhuttiin. Tiedän mitä säästäminen tarkoittaa ainakin joissain mielessä, mutta kun tarkemmin asiaa tutkin, niin huomasin olevani mukana sijoitusrahastoissa. Enkä edes tiedä, mitä ne ovat. Ei tarkoitukseni tällaista ollut tehdä, vaan jotain ihan muuta. Mutta kun on tyhmä ja vammainen pää, niin ongelmiin joutuu.

Kun tuota prosessia mentiin eteenpäin, niin en vain uskaltanut sanoa ei. Olisi hieman noloa ollut loppuvaiheessa sanoa, että en tajua mitään. Suostuu mukaan tällaiseen, eikä edes tajua mitä on tekemässä millään muotoa.

Minut vain oli niin helppoa saada tuohon mukaan, kun omia mielipiteitä asioista ei ole. Kun raha-asioista ei tiedä yhtään mitään, niin on todella vaikeaa menetellä. En minä tiedä, miten säästää eri tileillä tai mikä on rahasto, tms. Kun tarpeeksi vain suostutellaan ja suositellaan, niin tässä olen. Kun tuli kysymys, jossa kysyttiin, että asiakas tietää näistä asioista tarpeeksi, niin vastasin vain joo. Niin pitkällä oltiin jo tuossa vaiheessa, etten vain kyennyt sanomaan ei, että en tiedä, mitä on tapahtumassa.

Nyt sitten en tiedä, missä osa rahoistani on.

Eli tätä tämä tyhmän elämä on.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Nyt, ihan oikeasti.

Miks helvetissä et sanonut heti aluksi siellä pankissa, että et tiedä raha-asioista tuon taivaallista? Varmasti olisivat ihan mielellään auttaneet ja kertoneet sulle. Minä kerron uudessa tilanteessa heti aluksi, jos en ole aivan kartalla asiasta, niin toinen osapuoli osaa ottaa asian huomioon. Ja usko pois, niitä tilanteita sattuu jokaiselle ihmiselle tälläkin palstalla. Ei varmasti kukaan ole heti syntyessään osannut hoitaa vaikkapa nyt noita pankkiasioita.

Sulla tuntuu vähän kaikissa asioissa muutenkin olevan tuo ajatus, että kaikki pitäisi osata tehdä itse ja avun pyytäminen olisi jotenkin luuserin merkki. Enkä voi kyllä käsittää tuota. Miksi väkisin yrität tehdä jotain, jos et yksinkertaisesti osaa? Kysyt joltain vinkkiä asian hoitamiseen ja sen jälkeen osaat sen itsekin koko lopun elämääsi. Ei tämä ole sen vaikeampaa.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Nyt jäähyn uhallakin ja tietoisena, että trollia ei saisi ruokkia on pakko vaan purkaa paineita.

HIFK, LOPETA JO SAMAN PASKAN JAUHAMINEN!!! Monessako ketjussa HIFK ajattelit vielä käydä kertomassa miten säälittävä ihmisen irvikuva olet? Varmasti suurin osa on sen jo tajunnut ja jotka ei ole vielä tajunneet, varmaan ottavat sinuun yhteyttä - teillä olisi varmasti paljon yhteistä. Onhan tämä nyt jumalauta aivan uskomatonta, että sama laulu jatkuu kuukausia. Tyhmä, ruma, paska futiksessa, ei onnistu salihommat, inttikaveri panee, rauhanturvaajat, eitajuamistäänmitäänhevonvittujakaan!!!! Tämä selvä. Tai sitten aloita ihan oma ketju "Tässä ketjussa nimimerkki HIFK jaarittelee omasta surkeudestaan maailmanloppuun saakka". Ottaa ohimoon sekin, että nimimerkkisi takia joku toinen palikka saattaa luulla, että olet idolini.

Ja sivuhuomautuksena; jomppa_koo, hae ne vitun pankkitunnukset.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Niinhän kerroinkin, mutta kun en ymmärrä mitään, mitä se virkailija sanoo. Eli siinä olisi mennyt sitten ensi viikkoon asti noita asioita vatvoessa. Sama kuin siellä sosiaalitoimistossa, valehtelematta yli puoli tuntia meni siellä, kun en tajunnut noita perusosia, ym. Kaksi eri virkailijaa olivat jo täysin hermostuneita, kun en tajunnut. Enkä tajua edelleenkään, mutta se nyt ei enää kiinnosta yhtään. Ja kuitenkin yli puoli vuotta elänyt kelan ja sossun tuilla ja edelleen nuo perusasiat ovat hukassa.

Kun ei tajua yhtään mitään noista asioista. Niin enpä todellakaan ala toistamaan samaa juttua sitten siellä pankissa. Johan siellä olisi jo luovutettu, että ei tästä tule yhtään mitään.

22 vuotta, jotain pitäisi jo itsekin osata ja tietää. Jos kuvitellaan, että henkilö on sata kertaa sadasta se, ketä joudutaan auttamaan, paapomaan ja josta joudutaan pitämään huolta, niin kyllähän se jo kertoo jotain. Armeijassakin esimerkiksi, niin muut joutuivat pitämään huolta minusta jatkuvasti. Ensimmäisestä päivästä viimeiseen päivään. Totta kai jokainen tukee jokaista, mutta jos on selkeästi ihan väärässä paikassa, niin silloin on tilanne eri. Eli kun se on jatkuvaa jonkun tietyn henkilön kanssa. Onko tavarat mukana esimerkiksi. Muut joukkueessa joutuivat huolehtimaan, onko minulla kaikki tavarat mukana, kun johonkin lähdettiin. Minut suurin piirtein tarkastettiin. Se oli erittäin noloa itselleni.

Avun pyytäminen on nimenomaan luuseriuden merkki, jos jatkuvasti on se autettava, eikä auttaja. Toiset nimenomaan ovat niitä auttajia. Kuten edelleen se inttikaveri. Hän nimenomaan oli se auttaja, kun tiesi kaikkia enemmän melkein kaikesta. Hän oli koko ajan kaikkia muita askeleen edellä, kun tajusi asioita. Minä taas tulin sata askelta jäljessä.

Siinä sitä on hieman eroavaisuutta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hyvä esimerkki tyhmyydestäni on se, että tänään kun oli tapaaminen pankissa, jossa puhuttiin säästämisestä, niin en edes älynnyt mistä siellä puhuttiin. Tiedän mitä säästäminen tarkoittaa ainakin joissain mielessä, mutta kun tarkemmin asiaa tutkin, niin huomasin olevani mukana sijoitusrahastoissa. Enkä edes tiedä, mitä ne ovat. Ei tarkoitukseni tällaista ollut tehdä, vaan jotain ihan muuta. Mutta kun on tyhmä ja vammainen pää, niin ongelmiin joutuu.

Tekeekö se minusta tasavertaisen sinun kanssasi, jos tuossa viime vuoden helmikuussa erehdyin juttelemaan pörssiasioista erään meklarin kanssa ja havahduin pian siihen, että minulle oltiin suunnittelemassa jo osakesalkkua. Mitään en alasta tiedä ja koska tietynlainen paniikki iski päälle, niin aloin solkata aivan täyttä skeidaa. Tässä vaiheessa tämä meklarikin ymmärsi, että minulla ei ollut hajuakaan siitä, mistä hän puhui.
Vaikka en ymmärrä osakemarkkinoista muuta kuin sen tärkeimmän perusidean, en pidä itseäni rumana ja tyhmänä.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
En minäkään mitään noista pankki ja raha-asioista mitään tiedä, mutta se, että tällä hetkellä olen mukana tuollaisissa asioissa. Olen siis allekirjoittanut paperit hommassa, mistä en tiedä mitään. Itse onnistuit sentään välttämään sen.

Oikeastaan kun ajattelee, niin tuo, että olen asunut äidin kanssa kahdestaan sen 12 vuotta, on suurin syy tähän kaikkeen. Hänkin on huoltajana suorastaan irvikuva. Tuossa yksi kerta kun juteltiin, niin hän oli soittanut jonkun korjaajan paikalle, kun pesukoneessa ei toimi linkous. Korjaaja oli sitten katsonut, niin vika oli siinä, että mutsini oli painanut sellaista nappia, joka poistaa tuon linkouksen. 20 euroa tostakin sai kuulemma maksaa. Siis ihan oikeasti, kuinka dorka joku voi olla. Ja samanlaisia juttuja teen itsekkin. Soitin kerran myös korjaajan paikalle, kun lamppu ei toiminut. Luulin, että se oli sähkövika. Sitten kun korjaaja sitä katseli, niin se itse lamppu oli palanut. Mutta eipä tähän vammaiseen päähän se tullut mieleen.

Korjaaja oli sama kuin joka kävi avaamassa ne ovet, kun avaimet olivat jääneet sisälle. Eipä hirveästi hyvää palautetta tullut. Okei, joku ehkä taas käskisi sanomaan suorat sanat tuossa, mutta eipä tuosta voi mitenkään olla eri mieltä. Siis millään ei voi olla sitä mieltä, että korjaajan pyyntö oli aiheellinen, eikä tilannetta olisi voinut hoitaa itse. Jos tuollaisen takia pyytää korjaajan paikalle, sietäisi saada kovemmatkin haukut. Noin tyhmiä juttuja ei vain pitäisi päästä tapahtumaan.

Se, minkä takia olen antanutkin ihmisten moittia ja mollata minua, on ihan siitä, että se on aiheellista. Siitä vain ei voi normaali ihminen olla eri mieltä. Jos vielä väittäisi vastaan, niin tilannehan vain pahenisi muiden ihmisten edessä. Kun alkaisi ajattelemaan, että on ihan okei mokata tällaisissakin asioissa.

Eri asia, jos joku moittisi minua siitä, etten osaa jotain todella vaikeaa asiaa heti, mutta jos pidetään tyhmänä ja idioottina, kun ei osaa ja tajua perusasioita, niin sietääkin saada sitä paskaa niskaan. Mitäs on tyhmä ihminen. Sitä mieltä vain olen.
 
Ja sivuhuomautuksena; jomppa_koo, hae ne vitun pankkitunnukset.

En taida jaksaa vaivautua vielä. On niin paljon tärkeämpääkin tekemistä. Ja paskat. Mutta en silti ole vieläkään hakenut. Syitä voitte vain arvailla...

PS. Mukava muuten nähdä että en ole ainut, jolla on pieniä ongelmia pankkiasioiden kanssa. Terveisiä ja tsemppiä vain HIFK:lle!
 
Viimeksi muokattu:
Aijai, ei oo pojat kuunellu yhteiskuntaopin tunneil opea! Muistan kun itekin olin tyyliin "iskä, wtf on euribor ja mihkä me sitä tarvitaan?". Isä tottakai selitti kaiken, muttei siitä tietenkää tajunnu mitään. Nyt sitten pari vuotta myöhemmin näit hommii opiskellaan ja voinpi sanoa tietäväni näistä jo aika paljon. Ja ylihuomenna jatketaanki yhteiskuntaopin yo:n parissa ;)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä päätin jo, etten mä lähde tähän HIFK:n leikkiin enää mukaan, mutta nyt on pakko kommentoida.

Mikä estää sua HIFK ottamasta selvää näistä asioista ihan itse? Miksi et voi ottaa pankkiin yhteyttä ja pyytää, että kertovat sulle uudelleen, mihin olet sitoutunut? Ota mukaan joku, johon luotat ja joka osaa selittää asiat sinulle niin, että lopulta ymmärrät ne. Missä helvetin illuusiossa sä oikein elät? Luuletko, että kaikki muut ymmärtävät asiat aina kerrasta? Voin kertoa, että mä olen ihan solmussa rahastoasioiden kanssa, vaikka mulla on sentään kaupallinen koulutus. Siksi mä olen nakittanut nämä asiat sellaisille läheisille, joihin luotan. He osaavat kertoa mulle niistä asioista, jotka mun on olennaista tietää ja jotka mun on edes mahdollista ymmärtää :). Mua ei kiinnosta tarpeeksi, jotta jaksaisin keskittyä riittävästi.

Se, että et kehdannut sanoa, ettet tajua ei johdu sun tyhmyydestäsi, vaan siitä, ettet halunnut loukata (?) toista osapuolta ja viedä turhaan hänen aikaansa. Mutta tiedoksesi, että AINA VOI SANOA, ETTÄ MIETIN VIELÄ JA PALAAN ASIAAN, JOS SILTÄ TUNTUU. Jumalauta, niin tekee melkein kaikki ja sen ymmärtäminen kuuluu heidän ammattiinsa. Ei tässä tyhmyydestä ole kysymys, vaan siitä, että sulta puuttuu monenlainen käytännön kokemus. Jos sä elät jossain junteissa, missä elämä kuluu vuodesta toiseen samalla tavalla ja missä kaikki tekee samaa kuin naapuri, ei se ole mikään ihme. Juuri siksikin sun pitäisi päästä sieltä pois, että joutuisit oikeasti ottamaan asioista selvää ja tekemään virheitäkin. Ja kaikki tekee virheitä, usko pois. 90-luvun lama-aika on elävä esimerkki siitä ja mun on vaikea uskoa, että sun kohdallasi puhutaan mistään kovin suurista panostuksista rahallisesti. Niistä rahastoistakin pääsee aina eroon, jos haluaa.

Ympäristö, missä sä nyt elät passivoi sua liikaa. Jos kokeilet siipiäsi jossain muualla ja epäonnistut, pääset takaisin sinne perähikiälle koska tahansa. Mutta jos jäät sinne ruikuttamaan, niin turha ihmetellä, eikö elämällä ole muuta tarjottavaa.

Ja Temptationille iso peukku! Voi, mitä kaikkea elämällä onkaan sulle tarjota! Euriborillakin :)! Lukiolaisen rajattomalla itseluottamuksella mennään elämässä vielä pitkälle :)!
 

scholl

Jäsen
Ehkäpä kannattaisi mokata tahallaan ja nauraa sitten sille tilanteelle. Silloin tietäisi odottaa, että mokaa, kun on suunnitellut sen ja kun nauraa sille tilanteelle niin oppisi ehkä käsittelemään niitä tilanteita.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
PS. Mukava muuten nähdä että en ole ainut, jolla on pieniä ongelmia pankkiasioiden kanssa. Terveisiä ja tsemppiä vain HIFK:lle!

Miksi te kaksi ette voi hengailla yhdessä? Kaks täyttä luuseria tulisi varmaan hyvin juttuun, tai no jutut ei varmasti olisi hyviä, mutta ymmärrätte pointin, tai ette varmaan edes ymmärrä. Ja muutenkin sopisitte hyvin kavereiksi, kun voisitte molemmat murehtia toisillenne ja pysyä poissa tältä keskustelupalstalta niin ei tarvitse lukea tuota teidän skeidaanne.
 

scholl

Jäsen
Miksi te kaksi ette voi hengailla yhdessä? Kaks täyttä luuseria tulisi varmaan hyvin juttuun, tai no jutut ei varmasti olisi hyviä, mutta ymmärrätte pointin, tai ette varmaan edes ymmärrä.

Kumpi soittaa Hjallikselle ja ehdottaa uutta tv-formaattia? Oikeasti sopisi hyvin Subille niille illoille, jolloin ei tule BB:tä. Vähän niinkuin se Rakel Liekin ohjelma aikanaan, mutta tässä olisi enemmän dokausta. HIFK ja Jomppa_Koo lähtisivät joka jaksossa jonkun julkkiksen kanssa baariin. Henna Kalinainen, Antti Kurhinen, Tuksu ja Vesa Keskinen voisivat esimerkiksi olla vieraina.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Miksiköhän? Noita kilometrejä sattuu olemaan edessä sen verran paljon, että ihan hirvittää. Muuten kyllä lähtisin juomaan kaljaa HIFK:n kanssa ihan mielellään. Eihän sitä toisaalta tiedä vaikka se päivä joskus koittaisikin... :)

Sellaista se kaukorakkaus on!

Turhaan haaveilet treffeistä HIFK:n kanssa, koska ettehän te kuitenkaan tohtisi toistenne seurassa olla. Jäykistelyksi se vain menisi kun molemmat kuitenkin ajattelisivat että en minä kehtaa tuon kanssa alkaa millekään kun olen tällainen ja tuo toinen on tuollainen.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Mikä estää sua HIFK ottamasta selvää näistä asioista ihan itse? Miksi et voi ottaa pankkiin yhteyttä ja pyytää, että kertovat sulle uudelleen, mihin olet sitoutunut?

No, siinähän sitä vasta tyhmäksi itsensä muiden silmissä tekisikin. Eli allekirjoittaisi rahaa koskevia papereita, ja tulisi seuraavalla kerralla kertomaan, etten tiedä näistä mitään. Ei ollenkaan hyvä juttu.

Tuosta muualla yrittämisestä, niin tuo rauhanturvaajajuttu olisi todella hyvä siihen. Siinä oikeasti näkisi, mitä osaisi, mitä tietäisi, mihin olisi valmis, jne. Mutta kun siihen vain ei anneta mahdollisuutta. Toiset pääsevät tekemään monta reissua, toiset eivät yhtään.

Mutta tuossa olisi oikeastaan kaikkea sitä, mitä pitäisikin. Vastuunottoa itsestä ja muista, tietämystä eri asioista, kaikenlaisia taitoja, jne.

Mutta jos noita ei ole, niin miten se yhtäkkiä onnistuisi jossain muuallakaan? Johonkin isompaan kaupunkiin muuttaminen olisi todennäköisesti kaikkea muuta kuin kannattavaa. Isommat ympyrät, jolloin apua ei niin tiiviisti olisi saatavilla, isomman kaupungin ongelmat eli on tottunut asumaan pienellä paikkakunnalla, tarvitsisi ottaa asioista enemmän vastuuta, jne. Sitä siipien kokeilemista on kokeiltu opiskelijaelämässä, varusmiespalveluksessa ja ihan täällä kotikylässä ja tulos on täysin ala-arvoinen.

Eli rauhanturvaajaksi haluan ja sillä selvä. Tavoitteitani en muuta, mutta kyllä en niitä kykene täyttämäänkään.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
No, rauhanturvaajaksi et taida päästä, joten miten olisi muukalaislegioona tai jonnekin muualle palkkasoturiksi?
Joskin ihmettelen, miten näillä eväillä kuvittelisit siellä pärjääväsi, jos et edes intissä pärjännyt ilman tupakavereiden apua...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joskin ihmettelen, miten näillä eväillä kuvittelisit siellä pärjääväsi, jos et edes intissä pärjännyt ilman tupakavereiden apua...
Tai isommassa kaupungissa, kuten Helsinki. Eikä Helsinkikään nyt mikään miljoonakaupunki ole...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
No, siinähän sitä vasta tyhmäksi itsensä muiden silmissä tekisikin. Eli allekirjoittaisi rahaa koskevia papereita, ja tulisi seuraavalla kerralla kertomaan, etten tiedä näistä mitään. Ei ollenkaan hyvä juttu.

Eli mieluummin valitat täällä siitä, kuinka tyhmänä pidät itseäsi etkä halua tehdä asian eteen mitään?

Pardon my French, mutta mitä helvettiä? Itse asuin äitini kanssa (toisinaan kävin faijankin luona, mutta hän on imbesilli ja naismaisempi kuin äitini) 20 vuoden ajan, asuin kolmella eri paikkakunnalla, joista Tuusula oli kaikkein ahdasmielisin, erakoiduin noin 22-vuotiaana, mutta silti en ole vajonnut noin alas koskaan. Osaan ja uskallan sanoa mielipiteeni, jos joku homma vaikuttaa oman ihmisarvoni loukkaamiselta tai jos minua yritetään käyttää hyväksi.

Tällä menolla löydät itsesi kohta joko katuojasta tai sitten sellistä, sillä kuten olet niin monasti meitä kaikkia täällä muistuttanut, niin et osaa/uskalla/kykene/voi sanoa ei, vaan suostut kaikkeen. Ilmeisesti paikkakuntasi alamaailman edustajat eivät ole sinua vielä hokanneet, mutta sekin asia varmaan on kohta hoidettu. Kuulostaa vähän kaukaa haetulta, mutta ei näin pienessä maassa tuotakaan vaihtoetoa voi sivuuttaa.

Miksi haluat ryssiä oman tulevaisuutesi näin nuorena? Olet 22-vuotias, mutta yhä vieläkin kuvittelet olevasi teini-ikäinen, jota kuka tahansa voi käskyttää mielensä mukaan. Missä kulkee raja? Jos kadulla törmäät johonkin mieheen, joka alkaa ehdottelemaan sinulle hieman intiimimpää kanssakäymistä niin suostutko siihen, kun et uskalla sanoa ei?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös