Itsetunto-ongelmat

  • 58 937
  • 328

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
No, rauhanturvaajaksi et taida päästä, joten miten olisi muukalaislegioona tai jonnekin muualle palkkasoturiksi?
Joskin ihmettelen, miten näillä eväillä kuvittelisit siellä pärjääväsi, jos et edes intissä pärjännyt ilman tupakavereiden apua...

Muukalaislegioonaanhan otetaan vain hakijoista parhaat nykyään, eli onnistu meikäläiseltä tuo. Enkä muutenkaan ole tuosta legioonasta kiinnostunut lainkaan.

Ja mitä tuosta wikipediasta luin, niin palkkasoturi ei ole minkään armeijan sotilas. Rahaa vastaan sotii jossain ja on vielä kaiken lisäksi rikollista toimintaakin. Ei sovi itselle.

Mutta rauhanturvaajaporukat ovatkin asia sitten erikseen.

Karu totuus tuosta Helsingistäkin vain on se, että siellä en pärjäisi. Vastuuta, tietämystä, yms. pitäisi vain olla enemmän. Eli koko ajan pitäisi olla joku henkilökohtaisesti katsomassa, että asiat sujuvat. Eikä tuollaista ole varaa maksaakaan.

Eipä tietenkään sitten rauhanturvaajaksikaan pääse, mutta se ei tarkoita sitä, että tyytyisin vähempään. Tuossa esim. yhden nörttikaverin kanssa juttelin, niin hän kertoi, että jään sinkuksi loppuelämäkseni, kun minulle eivät kelpaa oman tasoiseni naiset. Totta. Mutta pitäisikö sitä sitten ottaa joku nainen vain sen takia, ettei parempaa saa? Mielestäni se on erittäin oksettavaa sitä naistakin kohtaan. Mielluummin sitten olen ilman naista, kuin että otan jonkun kenet vain.

Eli oikeastaan sitä vain tietää, ettei sitä haluamaansa naista tule ikinä saamaan. Ts. sellaista, jota on etsinyt. Monesti jos ei tyydy niihin oman tasoisiin, jää ilman. Enkä myöskään tätä kautta saa lapsiakaan, jos edes niiden tekeminen kannattaakaan. Halusin jo 17-vuotiaana tulla nuorena isäksi, siinä 20-vuotiaana. Eipä vain kuulunut. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin naista, eikä lapsia ole tulossa.

Sen vain jotenkin tietää. Se oli jo silloin selvää, etten 20-vuotiaana ole isä, vaikka kuinka haluaisin. Enkä ollutkaan. Nyt tilanne onkin hieman huonompi.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ja missä on vika ja syy tähän? Löytyy peiliin katsomalla!
Ethän sä saamari edes yritä tehdä asioiden hyväksi mitään, vaan ainoastaan vingut täällä surkee itseaiheutettua kohtaloasi.
Ota nyt hyvä "mies" itseäsi niskasta kiinni ja tee jotain asioiden eteen, perkele!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Karu totuus tuosta Helsingistäkin vain on se, että siellä en pärjäisi. Vastuuta, tietämystä, yms. pitäisi vain olla enemmän. Eli koko ajan pitäisi olla joku henkilökohtaisesti katsomassa, että asiat sujuvat. Eikä tuollaista ole varaa maksaakaan.

Kerrohan ihan piruuttasi, minkä asioiden sujumisesta jonkun pitäisi huolehtia?

Ihan samoin täällä Stadissa maksetaan vuokraa, käydään kaupassa ja vedetään vessa. Tai tietty jos on puuceetä tottunut käyttämään, niin alku voi olla hankalaa.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Oikeastaan tässä on se epäkohta, että minua käsketään tekemään asioiden eteen jotain, mutta itse kun ajattelen niin, että mihin se riittää? Ei todellakaan siihen, mihin pyrin. Ja senpä takia ei tule asioille mitään tehtyäkään. Ei jaksa aloittaa mitään parannusjuttuja, kun ne eivät kuitenkaan riitä sinne asti mihin pyrin. Silloin pitäisi tilanteen muuttua ihan ulkonäköä myöten, taitojen parantua huomattavasti, päästä rauhanturvaajaksi, päästä kauniiden naisten suosioon, jne. Mutta kun nuo eivät ole enää tavoiteltavissa. Siis yksinkertaisesti.

Jonkun pienenkin asian paremmaksi saamiseen menisi aika pitkä aika, eikä se kuitenkaan ikinä tulisi siihen pisteeseen, mihin haluaisi. Niin en jaksa ruveta sellaiseen. Ennemmin sitten surkuttelen omaa tilannettani. Kun oikeasti katsoo muita ihmisiä ja niitä miehisiä miehiä, niin niillä on vain syntymästä asti tietyt asiat kohdallaan. Toiset vain ovat miehisen oloisia jo pelkästään olemukseltaan ja ulkonäöltään. Ja koska itsellä eivät nuo asiat ole kunnossa, niin en jaksa yrittääkkään.

Tuosta voi esimerkiksi katsoa pätkän tuosta Armadillo-dokumenttielokuvasta. Kannattaa kelata pätkä kohtaan 3.52, josta kohtaus alkaa. http://www.youtube.com/watch?v=46f1RzRuw_U&feature=related

Tarkoitan tuota joukkueen johtajaa, joka tuossa puhuu.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan samoin täällä Stadissa maksetaan vuokraa, käydään kaupassa ja vedetään vessa.

Vuokraa maksetaan kyllä rutosti enemmän kuin muualla. HIFK:n jääräpäinen asenne on hieman kummallinen. Jos nyt ajatellaan vaikka tuota isommalle paikkakunnalle muuttoa, kun se on poissuljettua siksi, ettei hän siellä omasta mielestään pärjäisi. Kuitenkin sitten rauhanturvaajaksi on hirveä hinku, vaikka samalla tavalla voisi perustella, ettei hän sielläkään pärjäisi. Itse asiassa perusteet tälle ovat paljon selkeämmät. Samoin naisasioissa ei kelpaa "oman tasoinen" nainen ja yhtenä perusteluna tälle on, että se olisi oksettavaa sitä naistakin kohtaan. Tämä toki tavallaan totta, vaikka joistain "tasoista" puhuminen sinänsä on näissä asioissa vähän typerää. Mutta eikö sitten isäksi tuleminen olisi myös oksettavaa sitä lasta kohtaan, kun eikö kannattaisi ensin opetella pitämään huolta edes itsestään ennen kuin alkaisi pohtimaan haluaisiko kenties jälkikasvua joskus hankkia?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onko täällä muita tapauksia, joilla on itsetunnon kanssa ongelmia?
Tämä yksi lähijuna on nimittäin mennyt hitusen liian pitkälle, joten on pakko palata ihan alkuun.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Vuokraa maksetaan kyllä rutosti enemmän kuin muualla. HIFK:n jääräpäinen asenne on hieman kummallinen. Jos nyt ajatellaan vaikka tuota isommalle paikkakunnalle muuttoa, kun se on poissuljettua siksi, ettei hän siellä omasta mielestään pärjäisi. Kuitenkin sitten rauhanturvaajaksi on hirveä hinku, vaikka samalla tavalla voisi perustella, ettei hän sielläkään pärjäisi. Itse asiassa perusteet tälle ovat paljon selkeämmät. Samoin naisasioissa ei kelpaa "oman tasoinen" nainen ja yhtenä perusteluna tälle on, että se olisi oksettavaa sitä naistakin kohtaan. Tämä toki tavallaan totta, vaikka joistain "tasoista" puhuminen sinänsä on näissä asioissa vähän typerää. Mutta eikö sitten isäksi tuleminen olisi myös oksettavaa sitä lasta kohtaan, kun eikö kannattaisi ensin opetella pitämään huolta edes itsestään ennen kuin alkaisi pohtimaan haluaisiko kenties jälkikasvua joskus hankkia?

Totta, mutta rauhanturvaajaksi voi olla vaikka kuinka kova hinku, vaikka sinne ei ikinä pääsisikään. Samoin voi haaveilla kauniista naisista, vaikka ei ikinä niitä saisikaan.

Mutta se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että esim. itse alkaisisin haaveilemaan tai tavoittelemaan jotain muuta. Se on ne asiat, mistä pidän, eikä mitään muuta. Muut jutut ovat sitten ekstraa.

Ja koska en kykene itsestänikään huolehtimaan, niin en tule myöskään lapsia hankkimaan. Jos siihen koskaan olisi edes mahdollisuus. Mutta sekään ei tarkoita sitä, ettenkö perhe-elämästä haaveilisi lopun ikää.

Jääräpäistähän tämä on, mutta itse en vain tyydy ihan mihin vain. Rauhanturvajutun tilalle en harkitse mitään muuta. Jos tavoitteet eivät täyty, niin sitten eivät täyty. Silloin tietää, että pitäisi olla parempi ja muunlainen ihminen.

Ja tämän valittamisen ja itsensä haukkumisen osaan todella hyvin. Tietysti koska siihen on aihettakin. Siihen on tämän puolen vuoden ajan vain tottunut. Kun intistä pääsin, niin aloin lopultakin miettimään näitä juttuja. Intti oli lopulta se ratkaiseva paikka, missä vihdoinkin älysi missä mennään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulepas, HIFK. Helsinki oli vain yksi esimerkki "suuremmasta kaupungista". Jos nyt asut jossain pienessä tuppukylässä, muuta astetta suurempaan. Ja sieltä vähän ajan päästä taas vähän suurempaan. Laajenna maailmankatsomustasi askel kerrallaan.

Ei tässä ole kysymys mistään muusta kuin siitä, että tämä koko juttu on sulle hassunhauskaa ajanvietettä ja harmitonta huvia. Täällä on miljoonaan kertaan selvitetty, miksi näitä sun tarinoitasi ei osteta. Yksi syy on mm. se, että osaat ilmaista itseäsi kirjallisesti hyvin. Ainoa ongelma on, että juttusi ovat sisällöllisesti täyttä tuubaa. Mutta kyllä sä kirjoittaa osaat. Ja varmasti täten myös lukeakin. Kyllä sä ymmärrät lukemaasi, ainakin niin, että pärjäät normielämässä. Jos et ymmärrä pankkipapereita, ei se mitään, ei ymmärrä moni muukaan. Siihen saa apua. Jos olet huolimaton ja unohtelet asioita, ei se mitään, niin tekee miljoonat muutkin.

Paljonko sun elämänlaatu on parantunut täällä Jatkoajassa ruikuttamalla? Mun elämänlaatuuni sulla on ainakin ollut vaikutusta. Kovasti on laskenut näiden ketjujen lukuinto, kun täällä vatvotaan viikosta ja kuukaudesta toiseen samoja juttuja. Joskus olisi kiva, jos voisi oikeasti olla avuksi jollekin sellaiselle, joka todella kaipaa muutosta elämäänsä. Sä et sitä näytä haluavan.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Totta kai kaikki ovat joskus huolimattomia ja unohtelevat asioita, tekevät vahingossa itsensä tyhmiksi toisten silmissä, jne. mutta mielestäni oleellista on se, että kuinka usein niin tapahtuu. Jos se on jatkuvaa, niin ei mielestäni ole normaalia. Täällä on esim. kannustettu puhumaan ihmisten kanssa enemmän ja olemaan rohkeampi, jne. Mutta tänäänkin oli muutamia tilanteita, joissa selkeästi tuli tyhmyys esiin. Niinä harvoina kertoina kun mitään puhun, niin sitten tulee kaikenlaista tyhmää suusta.

Kuinka paljon tuollainen kannustaa enää edes sanomaan kenellekkään mitään? Puhun ihmisten kanssa aina vain vähemmän, mutta se johtuu ihan siitä, että kun niin usein tekee itsensä tyhmäksi muiden silmissä, niin enää ei halua sitä. En ikinä osallistu mihinkään keskusteluihin kenenkään kanssa, koska niin paljon saa hävetä niiden jälkeen. Olen myös huomannut sen, että olen alkanut välttelemään tilanteita, joissa on tuttuja ihmisiä. Niiden kanssa joutuu äkkiä keskustelemaan tai puhumaan, ja siinä sanoo lähes aina jotain väärää tai tyhmää. On todella helppoa kirjoittaa tänne kaikenlaista, mutta kun voi aina miettiä, mitä kirjoittaa, pyyhkiä välillä pois, korjata sitä, jne.

Mutta normaalissa keskustelussa, kun sanot jotain tyhmää, niin sitä ei voi enää korjata. Ja kaikkihan joskus sanovat jotain tyhmää, ei sitä voi välttää. Mutta jos se on jatkuvaa ja koko ajan toistuvaa, niin itse ei ainakaan tee mieli sanoa yhtään mitään kenellekkään. Kun vanha sanonta on, että tyhmäkin on viisas kun pitää turpansa kiinni. Ja pitää täysin paikkansa.

Unohtelukin kuuluu ihmisten elämään, mutta jatkuva sellainen ei. Kaikkea ei voi muistaa, mutta jos muistaisi edes osan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sananlasku sanoo, että tyhmäkin käy viisaasta olemalla vaiti. Ehkä sun pitää vain keskittyä siihen penkkituloksen parantamiseen.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Oikeastaan tässä on se epäkohta, että minua käsketään tekemään asioiden eteen jotain, mutta itse kun ajattelen niin, että mihin se riittää? Ei todellakaan siihen, mihin pyrin. Ja senpä takia ei tule asioille mitään tehtyäkään. Ei jaksa aloittaa mitään parannusjuttuja, kun ne eivät kuitenkaan riitä sinne asti mihin pyrin. Silloin pitäisi tilanteen muuttua ihan ulkonäköä myöten, taitojen parantua huomattavasti, päästä rauhanturvaajaksi, päästä kauniiden naisten suosioon, jne. Mutta kun nuo eivät ole enää tavoiteltavissa. Siis yksinkertaisesti.
Mistä helvetistä sinä tiedät, mihin asti ne parannuskeinot riittää, kun et edes viitsi yrittää, vaan makaat siellä paskassa ja valitat? Mielummin siis olet tekemättä mitään ja elät koko ikäsi aivan päin persettä, niinkö? Mulle kyllä riitti tämän tapauksen vatvominen, kun sulle ei kerran vinkit kelpaa. Hauskaa loppuelämää vaan!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No niin, palstan nynnyt luuserit, teille on televisiossa opetusohjelma tänään TV5:lla kello 23.30 alkaen:

Naistenmiehiä. Tohtori Steve-O:lla on hoidettavanaan jälleen uudet nynnyt. Max haluaa olla seikkaileva maailmanmies, Harold pitää saada virtuaalimaailmasta oikeaan maailmaan ja 23-vuotias Michael elää kuin eläkeläinen. Voiko edes Steve-O parantaa heitä?

Ei muuta kuin katsotte ohjelman ja ehkä se auttaa näkemään, että pahimmastakin nynnystä voi oikeassa opissa kasvaa tosimies!
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Olen tuota ohjelmaa joskus katsonutkin, mutta eipä siitä oikein mitään irti saanut.

Johtuen esimerkiksi siitä, että vaikka olisi pahempikin nynny, niin kaikkia asioita ei voi muuttaa. Ja sen takia on mielestäni turha edes yrittää muuttua.

Omalla kohdallani tuo miehistyminen tarkoittaa myös ulkonäön muutosta ja synnynnäisiä juttuja. Eli vaikka muuttaisikin niitä asioita, mitä kykenee, niin aina jää ne jutut, mihin ei voi vaikuttaa. Ja sen takia tuo on turhaa ainakin omalla kohdallani. Toki joku voi yrittääkkin muuttua miehisemmäksi, mutta jos en kykene muuttamaan kaikkea, niin en edes yritä.

Mistä tiedän, mihin parannuskeinot riittävät? Koska useita asioita ulkonäössä ei voi muuttaa. Kasvon piirteitä esimerkiksi, mitkä heijastavat todella paljon miehisyyttä tai naisellisuutta. Parran kasvu, miehinen ääni, jne. Niihin ei voi vaikuttaa, koska ne ovat synnynnäisiä. Monet muutkin asiat ovat synnynnäisiä, joihin ei voi mitenkään enää vaikuttaa.

Kun itse puhun miehisestä miehestä, niin myös ulkonäkö on todella suuressa arvossa. Jos näyttää ulkoisesti pikkupojalta, niin eipä hirveästi miehisyyttä ole. Myös ulkoinen olemus, synnynnäinen älykkyys, jne. tuovat sitä miehisyyttä. Vaikka kuinka yrittäisi, niin keinot loppuvat aina tiettyyn pisteeseen asti. Loppu on sitä synnynnäisyyttä.

Enää ei vain yksinkertaisesti pääse rauhanturvaajaksi, koska varusmiespalvelus meni äärimmäisen heikosti. En myöskään kykene nostamaan penkistä 200 kiloa, koska geenejä siihen ei ole, vaikka kuinka harjoittelisi. Myöskin kauniit naiset jäävät väliin, koska ne löytävät aina niitä parempia miehiä, joten heidän ei tarvitse tuhlata aikaani kaltaisiini. Ja jos haluaa niitä kauniita naisia paljon, niin silloin täytyy olla myös ulkoisesti ihan eri luokkaa naamataulua myöten. Se on karu fakta.

Eli kyllä sen tietää mihin asti nuo parannuskeinot riittävät. Eli eivät todellakaan siihen haluttuun lopputulokseen asti. Synnynnäiset ominaisuudet, geenit, ym. pitäisivät olla täysin eri luokkaa, jotta siihen pääsisi. Toisilla on, toisilla ei.

Eli en jaksa minkään puolittaisen lopputuloksen eteen tehdä yhtään mitään. Vituttaisi vain enemmän ja enemmän, kun homma ei etene riittävästi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen tuota ohjelmaa joskus katsonutkin, mutta eipä siitä oikein mitään irti saanut.

Johtuen esimerkiksi siitä, että vaikka olisi pahempikin nynny, niin kaikkia asioita ei voi muuttaa. Ja sen takia on mielestäni turha edes yrittää muuttua.
Jokainen jorinoitasi lukenut tiesi, että vastaat juuri noin, koska mielenterveysongelmasi johdosta vastaat aina noin.

Olet väärässä, (tai trollaat) enempää on turha enää sanoa.
 
Kyllä HIFK, noinhan se menee. Et sä fyysisiltä ominaisuuksiltasi mihinkään muutu, joten jos tuo nykyinen olemuksesi on paska, heikko eikä yhtään viehättävä, niin se on tuollainen kyllä loppuelämäsi ajan. Eihän porukat yritä vittu sitä täällä sanoa, että itseluottamuksella kasvaa haba 50cm, ääni muuttuu vahvaksi ja miehiseksi, kasvot muuttuu seksikkäiksi ja samalla koko kroppaki...

Kaiken pointti on siinä mitä sä ITSE näät, ei siinä missä muut. Mulle jos joku muija tulee kertomaan, että tuo poika on komea ja sä et, niin nauran ja totean että kiinnosti helvetisti ja että samaa totean sinusta ja tuosta tytöstä tuolla. Simple.

Ja edelleen, olen nähnyt kadulla useastikin helvetin lapsimaisia nörttejä, joilla naama täynnä finnejä, luut näkyy ihon alta, ryhti paska ja ovat vieläpä helareita. Sitten kappas kävelee käsi kädessä jonkun helvetin hot brunen kanssa. Sitten pysähtyvät ja alkavat vielä nuoleskelee. Mun silmään tuo on perseestä ja aina ensimmäinen ajatus on että helvettiäkö tuollainen paska tekee tollasen naisen vieressä, minun kuuluis olla siinä. Kuitenkin, nainen valitsi nörtin eikä jotain 2 metristä bodaria, ei edes minua 190cm sporttista äijää :D:D:DDD Mieti nyt sit oliko tässä tarinassa mahollisesti joku opetus.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Minkähän ikäisiä nuo pariskunnat mahtavat olla? Itse kun en mitään pissiksiä jaksaisi katella.

Tietysti poikkeuksiahan on aina, mutta yleisesti ottaen ne kauniiden naisten kaatajat eivät ole noita mainitsemiasi. Kyllä ne, keillä niitä naisia riittää joka viikonloppu ovat juuri niitä alfauroksia kaikin puolin. Niillä on tietysti itseluottamusta, mutta myös sitä ulkonäköäkin vaikka kuinka.

Eli miksi siis yrittäisin mitään muutosta, kun kerran tuota ulkonäköä ei ole? Ja vaikka kuinka joku muuta väittäisi, niin kyllä niillä alfauroksilla, ketkä naisia kaatavat, sitä ulkonäköä myöskin on. Ja siinähän se on, alfaurosten ei koskaan tarvitse todistaa kenellekkään mitään. Vaikka eivät mitään sanoisi, niin karisma ja ulkonäkö heijastaa suoraan kaikille, missä mennään.

Eli kyllä niillä synnynnäisillä ominaisuuksilla on erittäin suuri merkitys. Ja itsellä kun ei ole, niin en näe mitään järkeä edes yrittää. Samalla lailla sitä olisi monella tapaa nössön oloinen, kun jo ulkonäkö heijastaa sitä. Vaikka kuinka yrittäisi olla miehinen mies, niin kukapa sellaista vakavasti ottaa?
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Eli kyllä niillä synnynnäisillä ominaisuuksilla on erittäin suuri merkitys. Ja itsellä kun ei ole, niin en näe mitään järkeä edes yrittää. Samalla lailla sitä olisi monella tapaa nössön oloinen, kun jo ulkonäkö heijastaa sitä. Vaikka kuinka yrittäisi olla miehinen mies, niin kukapa sellaista vakavasti ottaa?

Edellinen yritys ei tuottanut tulosta joten koitetaan näin.

Kyllä, olet oikeassa. Älä enää yritä, sinulla ei ole mahdollisuuksia. Sinua ei kukaan koskaan tule huolimaan. Ei futistiimiin, ei kaveriksi, ei rauhanturvaajaksi, ei miehekseen, ei miksikään. Luovuta. Anna jo lopultakin olla. Hyväksy turhuutesi, vaali sitä. Ole maailman säälittävin jätkä. Siinä surkeudessa voit hyvinkin olla ykkönen, jopa maailmassa. Tässä bb/tositv/salkkari/hymy-maailmassa sekin on valtti, jolla voit kiilata miehekkäiden lääninsonnien ohi.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Eli miksi siis yrittäisin mitään muutosta, kun kerran tuota ulkonäköä ei ole?

Eli kyllä niillä synnynnäisillä ominaisuuksilla on erittäin suuri merkitys. Ja itsellä kun ei ole, niin en näe mitään järkeä edes yrittää. Samalla lailla sitä olisi monella tapaa nössön oloinen, kun jo ulkonäkö heijastaa sitä. Vaikka kuinka yrittäisi olla miehinen mies, niin kukapa sellaista vakavasti ottaa?

Sattumalla löysin tämän ketjun, selailin viestejä ja alkoi oikeasti ottamaan päähän tuo valittaminen siitä, että ei kannata muuttua.

TOSITARINA ITSETUNNON KASVATTAMISEN KULUSTA.

Itse olin ala-asteen lopussa ja yläasteen alussa koulukiusattu, rapakuntoinen, muotimauton ja todella ujo. Siis aivan saakelin ujo. Jälkeenpäin on tullut mietittyä, että ihan normaali teinipoikien sosiaalinen kanssakäyminen tuntui minusta koulukiusaamiselta, koska olin niin ujo.

Sitten tuli se viimeinen pisara, jonka jälkeen päätin, että nyt täytyy muuttua tai tehdä jotain epätoivoista. Valitsin muuttumisen.

Yläasteella pojat teki pienen jäynän, johon tyhmyyttäni lankesin. Jälki-istuntoahan siitä tuli muille, mutta jotenkin onnistuin paniikissa päästämään sellaisen sammakon, että jos opettaja olisi kuullut, olisin itsekin joutunut jälki-istuntoon. Kiusaajat vaativat, että olisin tunnustanut heidät syyttömiksi ja mennyt itse jälki-istuntoon. Hakkaamisuhkailuja yms. Mutta minä poika olin päättänyt muuttua, joten en pukahtanutkaan opettajalle. Kiusaaminen ja uhkailu jatkui koulunkin jälkeen, mutta en antanut periksi, vaikka jopa omat ystäväni vaativat sitä. Ja lopuksi minulle ei tullut mitään seuraamuksia, kiusaajat istuivat kakkunsa ja itsetuntoni nousi.

Ujous totta kai säilyi, vaikka opin jättämään kiusaamisen omaan arvoonsa. Välistä en uskaltanut ihmisten vuoksi edes välitunteja viettää käytävillä, vaan lukitsin itseni vessaan ja pelasin matopeliä kellon soittoon asti. Eipä tuo niin paljoa haitannut, sillä seuraavan kesäloman jälkeen olin jo vähän avautuneempi.

Yritin koko ajan enemmän voittaa ujouttani. Joka päivä yritin edes kerran puhua sellaisessa tilanteessa, jossa pelotti. Itsensä voittaminen ei tapahdu hetkessä ja tulokset ovat hyviä vasta vuosien päästä, mutta se onnistumisen tunne voi olla jokapäiväistä. Vieläkin saan suuret kiksit siitä, että joku tilanne, joka olisi ennemmin pelottanut, menee nykyään melko helposti läpi sen kummempia miettimättä. Se pienissä asioissa onnistuminen on parasta, koska se johtaa suuriin tekoihin.

Ennen yläasteen päättymistä aloin käymään kuntonyrkkeilyssä, koska halusin lihaksia. Ja voi ristus kunto nousi ja lihaksia tuli! Kiusaajat alkoivat jo vähän pelätä minua, vaikka en edelleenkään olisi uskaltanut panna hanttiin oikeassa tappelussa. SUOSITTELEN.

17 v pystyin jo puhumaan ihan sujuvasti (kännissä) eräälle tutulle kauniille tytölle. Seurauksena ensisuudelma ja ensirakkaus. Jälkeenpäin myös ekat sydänsurut. Päivääkään en vaihtaisi pois. Se opetti elämästä niin paljon, sillä tiesin, että seuraava naisjuttu, koska se nyt olisikaan edessä, menisi paremmin.

18 v päätin mennä mahdollisimman kauas omalta paikkakunnalta armeijaan, vaikka pelotti. Päätös oli oikea ja antoi arvokasta elämänkokemusta. Ihmisten kanssa juttelu helpottui.

19 v huomasin, että korkeanpaikan kammo alkoi vaivata liikaa. Hyppäsin benjihypyn. Korkeanpaikan kammo ei lähtenyt, mutta esim. kattoa rakentaessa en anna nykyään pelolle valtaa, sillä tiedän, että pystyn jopa benjihypyn tekemään. Pystyn siis estämään suurimman osan pelosta järjellä!

Myöhemmin kesällä pystyin taas puhumaan eräälle naiselle mukavia kännissä, joten olisin päässyt sänkyynkin asti, mutta sen verran oli jo itsetunto ja itsekunnioitus noussut, että päätin antaa tämän mursun mennä ja näin vältin morkkiksen antamalla rukkaset. Jopa itsetuntovammaisella on oltava jonkinlaiset standardit! Ja tyttö oli tosiaankin ruma jakorasia, vaikka se pahalta tuntuukin sanoa.

20 v lähdin kouluun mahdollisimman kauas kotoa. Kodin lähellä olisi ollut turvallisempaa, mutta taas kerran otin itseäni isossa päätöksessä niskasta kiinni. Seurauksena paljon jännittäviä sosiaalisia tilanteita, paljon palkitsevaa tunnetta siitä, että pärjään. Lopulta ensimmäisenä vuonna löytyikin se eka parisuhdekin kauniin ja seksikkään naisen kanssa. Hänellä oli myöskin ollut itsetunto-ongelmia (arpia käsissä yms) mutta se paljastui vasta ihastumisen jälkeen eikä ollut se pariutumisen syy.

Parisuhde kesti tasan vuoden. Sen loputtua tietenkin masensi, mutta ikävuodet 16-20 olivat opettaneet, että pahemmastakin voi selviytyä. Sen jälkeen alkoi vielä villimpi vahvalla itsetunnolla ratsastus, johon sisältyy paljon itsensä ylittämistä ja onnistumisia.

En vieläkään ole mikään haaveitteni missimagneetti tai esim. rauhanturvajoukkujen upseeri, mutta sävärit on saatu sellaisista asioista, joista en olisi osannut unelmoidakaan itsetunnon ollessa vähissä.

Vaikka tavoitteet itseni muuttamisessa oli alunperin muualla, on todella hienoa muistella jälkeenpäin vanhoja onnistumisia.

Ei elämän tarvitse olla täydellistä, vaan hauskaa.

Ennen wanhaan en uskaltanut puhua kassaneidille, nyt on tullut vedettyä benjihyppy, iskettyä jonkin verran naisia, naitu julkisilla paikoilla, esitetty ilmakitarashow satojen ihmisten edessä, pidetty puheita, johdettu projekteja, kohta perustettu oma yritys, voitettu 500 ihmisen nettipokeriturnaus jne jne.

Itsensä muuttaminen (itsetunnon osalta) johtaa hyviin asioihin, siksi se kannattaa tehdä, riippumatta siitä, pääseekö koskaan tavoitteisiinsa.

Ja minä en ole ottanut päivääkään terapiaa, vaikka tarve olisi ollut. Olen onnekas, tiedän sen. Ruma olen omasta mielestäni vieläkin, mutta mitä sitten?

Mutta koska itsensä muuttaminen alkaa täysin oman halun kautta, nimimerkki HIFK jatkaa valitustaan niin kauan kuin hänen on pakko muuttua. Niin kävi minullekin.

Olin samanlainen aikoinaan kuin nimimerkki HIFK, siksi minulla on oikeus sanoa suoraan: TEE JOTAKIN ELÄMÄLLESI, ÄLÄKÄ VALITA!

Sori pitkästä viestistä, älkää hyvät ihmiset sitten lainatko tätä koko viestiä kun vastaatte!
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Tähän väliin pakko kommentoida sen verran, että viimeistään tämän Keltaisen Jaffan viestin jälkeen luulisi selviävän onko nimimerkki HIFK trolli vai haluaako hän oikeasti apua ongelmiinsa. Olipa kerrassaan insipiroiva viesti, joka sai hyvälle tuulelle.
Tuntuu muuten itsetunto-ongelmat ja naisasiat, tai lähinnä niiden puute, korreloivan aika hyvin keskenään. Itse pystyn kyllä juttelemaan tuntemattomille ihmisille ilman ongelmia, pidän esiintymisestä, saan helposti kavereita yms. mutta naisten kanssa vähänkään vakavamman jutun virittäminen ei suju sitten mitenkään. Pari kertaa on tullut sen verran ikävästi silmille, että ei oikein osaa luottaa itseensä noissa tilanteissa. Tämä nyt ei sinänsä menoa pahemmin haittaa, vaan olen jättänyt suosiolla parisuhdekuviot hamaan tulevaisuuteen ja vietän huoletonta elämää. Välillä vaan tulee väkisinkin mietittyä näitä juttuja kun pelailee kaverikorteilla pasianssia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keltaisen jaffan teksti kyllä oli hienoa luettavaa. Aika lähelle menee jopa yhteen oman elämän kanssa, vaikka vielä itsekkin kaipaisin yhtä paljon rohkeutta. Naisien kohdalla varsinkin ei oikein edes uskalla puhua kenelekkään, ei edes kunnolla kännissä. Ikää se 20v tällähetkellä. Muuten aika pitkälle itsetunto-ongelmat on saatu hoidettua. Tosin vieläkin tulee ihme jäätymisiä kun jonkun tutun näkee kadulla. Jotenkin tulee tiltti päässä ja edes kunnolla en saa moikattua. Varmaan tuon takia välillä joilekin ihmisille puhuminen on jotenkin vaikeaa. Tulee tiltti eikä tiedä mitä puhua.

Noh kunhan saisi töitä ja rahaa niin pääsisi muuttamaan omaan kämpään. Se varmaan jonkin verran saa omia pelkoja ja itsetuntojuttuja korjattua ja ehkäpä naisten kanssakin sujuisi paikan kun känni-iltojen jälkeen on paikka johon voi kutsua tarvittaessa yömyssyile.

Nyt menossa jonkinsortin kuntokuuri ja tultu ainakin uimassa käytyä ja painoa alaspäin( tässä oli joulun tienoilla painoa 94 kg) nyt joku 90 ja jokunen kilo tarkoitus saada pois vielä. Myös kuntosalilla käynti tarkoitus aloitaa ja olikin käynissä, mutta tuo oma "kantapaikka" hutunki on rempassa niin ei pääse salille ja uimaan sinne. Tuolla kuntoilulla ja painon pudotuksella tarkoitus saada hieman itsetuntoa paranemaan ja varsinkin naisia kohtaan.

Saapa nähdä voitanko jossain kohti itseni juurikin tuon asian kohdalla. Ylä-asteen jälken kun pääsi uuteen ympäristöön niin pystynyt itseni voittamaan ja saanut ujoutta pois, vaikka hirveätä puhemiestä edelleen vaikea itsestä saada. Jos tosiaan koulussa on hirveätä kiusaamista ja muuta ollut, niin yleensä maiseman vaihdos auttaa ja jos syyt on ollut vaikkapa ujoudessa niin kannattaa yrittää rohkaistua sielä uusista maisemissa.

Korkeapaikan kammo on, mutta benjihyppyä en ole suorittanut, pitäisiköhän sekin tehdä joskus jos on rahaa :D
 

scholl

Jäsen
Keltaisen jaffan teksti kyllä oli hienoa luettavaa.

Hän on tehnyt tosiaan hyviä ratkaisuja. Varsinkin noi ympäristönvaihdokset vaativat rohkeutta ja ovat onnistuneet hyvin.

Katsoin ohimennen vähän sitä ohjelmaa lauantaina. Se 23 vuotias "eläkeläinen" oli varmaan vähän sen tyyppinen kuin HIFK, mutta limusiini näytti auttavan asiaa. Miksei HIFK vuokraa limusiinia vaikka Tallinnassa hemmetti sentään. Se on muutenkin hauskaa niin tuossa tilanteessa, jossa hän on pihalla niin se on varmasti vieläkin hauskempaa, ehkä jännä ja uusi kokemus.

Opiskeluaikana yksi kaveri oli sellainen "eläkeläinen". Hän eli jo joskus 22 vuotiaana kuten mutsinsa ja faijansa. Hankki asunnon samasta taloyhtiöstä kuin, missä hänen vanhempansa asuivat, jäykisteli, eikä pitänyt ikinä hauskaa. Sai tyttöystävän, muttei uskaltanut sitä kenellekään näyttää ja tämän jälkeen vietti kaiken vapaa-aikansa himassa. Kun hän matkusti Pariisiin lomalle niin hän kävi joka aamu samassa kahvilassa kahvilla ja joka kerta samassa paikassa safkalla. Kun tuli seuraava loma niin hän matkusti taas Pariisiin ja kävi taas joka kerta samoissa paikoissa kahvilla ja syömässä. Lisäksi hän oli erittäin bakteerikammoinen, ei uskaltanut oikein koskea ovenkahvoihin jne. Harrastuksina hänellä oli lähinnä vain se jäykistely ja kahvin juonti. Sitten kun hän valmistui niin meni johonkin jäykkään duuniin Keskon pääkonttoriin, joka on varmaan yksi kaikista eläkeläisimmistä firmoista Suomessa. Nyt en ole hänestä mitään kuullut sitten 90-luvun loppuvuosien, mutta eiköhän hänen elämänsä ole ikäänkuin hurahtanut tässä ohi, kun tuskin on mitään muuta ehtinyt tehdä kuin jäykistellä himassa, juoda kahvia ja käydä Pariisissa.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Keltaisen Jaffan teksti on erittäin hyvä juttu, kiitoksia siitä!!! Mutta kuitenkin enää tässä vaiheessa ei ole kyse pelkästä itsetunnosta, vaan monesta muustakin asiasta. Eli siitä, mihin oikeasti kykenee ja mihin oikeasti on mahdollisuuksia, vaikka itsetunto olisikin rajaton.

Eli rauhanturvatehtäviin en tule pääsemään ihan jo pieleen menneen varusmiespalveluksen takia ja ihan yleisen soveltuvuuden takia. Eli kyse ei ole enää itseluottamuksesta, vaan ihan muista asioista.

Samaten nuo naisasiat. Eli vaikka sitä itseluottamusta olisikin rajattomasti, niin se ei tarkoita sitä, että kauniit naiset alkaisivat yhtäkkiä juosta perässä. Siihen tarvitaan niin paljon sellaisia asioita, joihin ei voi enää vaikuttaa.

Futista pelatessa myöskin olen miettinyt sitä, että mihin rahkeet tulevat oikeasti riittämään. Joku 5-vuotiaasta pelannut kaveri on jo niin paljon edellä noissa kaikissa futikseen liittyvissä asioissa, että en millään kerkiä ottamaan enää kiinni. Minusta ei siis tule lähelläkään yhtä hyvää pelaajaa kuin koko ikänsä pelanneesta henkilöstä. Olen siis vasta puoli vuotta pelannut. Eli turha edes yrittää.

Salilla taas en jaksa enää treenata, kun tiedän, ettei niitä geenejä ole sen tekemiseen riittävästi. Moni treenaa koko ikänsä hullun lailla, eikä koskaan tule nostamaan 200 kiloa penkistä, koska ei ole lahjoja siihen touhuun. Ei ole minullakaan. Ne lahjat olisi kyllä näkynyt sen 3,5:n vuoden aikana, jos niitä olisi ollut.

Esim. nuo 4 asiaa ovat sellaisia, joita ei voi todellakaan pelkällä hyvällä tai täydellisellä itsetunnolla saavuttaa. Tarvitaan todella paljon muutakin. Enkä jaksa minkään puolittaisen jutun takia alkaa rehkimään. Mieluummin sitten luovutan ja myönnän että olen heikko ja huono tekemään näitä juttuja.

Kysymys onkin siitä, että haluan olla myös luonnostani parempi. Siis että myös ne synnynnäiset jutut ovat kunnossa. Kaikkea kun ei pelkällä harjoittelulla voi saavuttaa. Ajatelkaa vaikka Sidney Crosbya. Onko hän saavuttanut nuo kaikki asiat pelkällä hyvällä itsetunnolla? Voin lyödä vetoa, ettei ole. Paljon on täytynyt harjoitella, mutta paljon on myös synnynnäisiä juttuja. Tämä nyt vain esimerkkinä.

Tallinnassa en ala vuokraamaan mitään limusiinia, todella säälittävää toimintaa aikuiselta mieheltä. Jos ei muuten onnistu, niin todella paska täytyy olla suoraan sanoen. Kyllä ne hommat pitää hoitua ihan ilman mitään limusiineja ja maksullisia naisia.

Ja mitä esim. vaikka Helsinkiin tulee, niin juuri torstaina siellä käyneenä voin sanoa, että todella kauniita ja seksikkäitä naisia tuli vastaan vaikka kuinka ja paljon. Mutta kun ne vain eivät ole niitä, jotka sitten meikäläisestä kiinnostuisi. Sen tasoiset naiset saavat paljon parempaakin, kun on kilpailijoitakin paljon. Joten turhaan sitä on minnekkään toiselle paikkakunnalle kiire.

Tyhmät ja rumat saavat itse niitä tyhmiä ja rumia, ei se siitä mihinkään muutu. Ja sitten jos pitäisi saada joku kaunis nainen vaikka joka viikonloppu, niin osa joutuu turvautumaan maksullisiin, kun osa saa aina ihan ilmaiseksikin. Niin se vain menee. Kortteja ei vain jaeta tasan. Niin kuin tuolla naisasiat-ketjussa eräs nimimerkki sanoikin, niin kaikilla ei ole mahdollisuutta saada samalla tavalla naisia kuin toisilla. Niin se vain menee.
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan hassu ketju. Ei paljon kärsi lukea yleisen mielenkiinnottomuuden vuoksi. mutta eikö vaadi jo jonkunlaista itsetuntoa repiä julkisesti auki ko. ongelmat?

Vaikka nikin takaa huudellaankin, mutta ainahan joku tuntee ja olen ymmärtänyt osan ottavan tämän nettihassuttelun ja ajan vietteeksi kirjoittamisen sangen vakavasti.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Samoin voi haaveilla kauniista naisista, vaikka ei ikinä niitä saisikaan.

Tajusin parikymppisenä, että jokaisessa naisessa on kaunis kohta. Tuon "löydön" tekemisen jälkeen on ollut helpompaa ihmissuhteissa.

Jos minä kelpaan toiselle ihmiselle sellaisena kuin olen, niin kyllä hänkin kelpaa minulle SELLAISENA KUIN ON.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös