Itse olen kova Antonio Conte fani. On kyllä ihailtavasti mukana pelissä tämä mies! Il Meglio di Antonio Conte in Italia vs Spagna 2016 Europei di Calcio - YouTube
Saksan tähti kumosi iänikuisen futisstereotypian - "He ovat kaikista rehdeimpiä"
Ja siitä Müllerille kottikärryllinen rispektiä kun yrittää epätoivoisesti sivistää ainakin suomalaisia-saksafaneja joille tuo on kuin suoraa suunnattu.
Voittaminen on mahdollista ilman cinemaa, anovia katseita ja urputusta.
Olen samaa mieltä kuin sinä ja Müller.
Lainaus: " Müllerin mielestä kuva on täysin väärä - tai ainakin sitä on pahasti liioteltu."
Olen valmis myöntämään liioittelun. Saatan elää menneessä maailmassa.
Mutta huominen peli jännittää. Italia pelasi hienon ottelun Espanjan pudottaessaan, oli kivaa katsottavaa. Yllätyin.
Italia tai Saksa voittaa jalkapallon Euroopan mestaruuden, väitän minä.
Tämähän oli selvää jo kisaisäntää valittaessa;)
Ehdottomasti jännittävin rankkarikisa, jota olen koskaan nähnyt. Toki mukavampaan lopputuloskeen päättyneitä olen nähnyt useita, mutta ei voi mitään. Italia hävisi parhaalle ja tulos oli peliin nähden ansaittu. Aina voi jossitella, mutta jätetään ne nyt väliin. Kolmatta kertaa putkeen Italian turnaus päättyi tappioon Euroopan mestarille.
Juuri näin. Tiiviin puolustuksen kautta pilkuille asti pääsy oli jo hyvä suoritus. Lopputulos oli kuitenkin ihan oikeutettu, kun pilkuilta ratkaisua saivat molemmat kokeilla ihan tarpeeksi.Italia hävisi parhaalle ja tulos oli peliin nähden ansaittu. Aina voi jossitella, mutta jätetään ne nyt väliin.
Kyllä minä laskisin sekä De Rossin että Mottan tuollaiseksi pelaajaksi, mutta valitettavasti molemmat olivat sivussa Saksa-pelistä, Motta toki ihan omasta syystään. Tosin De Rossi oli merkitty vaihtopelaajaksi, mutta en tiedä oliko hänkään oikeasti pelikunnossa - jos oli niin pitkä miinus Contelle, sillä selkeästi tuohon keskikentälle olisi tarvittu vahvistusta.Italian taktisella puolella on myös kääntöpuolensa. Nytkin maajoukkue oli täynnä hyvin organisoidusti pelaavia pelaajia, mutta ei kauheasti sitten niitä rakentavia pelaajia. Toki teknisesti taitavia pelaajia löytyi, mutta juuri keskikentän keskustasta puuttui rakentava ja ennenkaikkea murtavia syöttöjä antava pelaaja. Tähän varmasti osatekijänä että jo pienestä saakka joukkueet pelaavat hyvin organisoitua peliä. Italiankin kannattaisi ottaa vaikutteita vähän muualta. Esim. Saksassa tehty iso reformi omaan järjestelmään ja pelitapaankin ottaen mallia esim. Espanjasta.
Italian taktisella puolella on myös kääntöpuolensa. Nytkin maajoukkue oli täynnä hyvin organisoidusti pelaavia pelaajia, mutta ei kauheasti sitten niitä rakentavia pelaajia. Toki teknisesti taitavia pelaajia löytyi, mutta juuri keskikentän keskustasta puuttui rakentava ja ennenkaikkea murtavia syöttöjä antava pelaaja. Tähän varmasti osatekijänä että jo pienestä saakka joukkueet pelaavat hyvin organisoitua peliä. Italiankin kannattaisi ottaa vaikutteita vähän muualta. Esim. Saksassa tehty iso reformi omaan järjestelmään ja pelitapaankin ottaen mallia esim. Espanjasta.
Kyllä minä laskisin sekä De Rossin että Mottan tuollaiseksi pelaajaksi, mutta valitettavasti molemmat olivat sivussa Saksa-pelistä, Motta toki ihan omasta syystään. Tosin De Rossi oli merkitty vaihtopelaajaksi, mutta en tiedä oliko hänkään oikeasti pelikunnossa - jos oli niin pitkä miinus Contelle, sillä selkeästi tuohon keskikentälle olisi tarvittu vahvistusta.
Pitää muistaa Italian operoineen varsinkin keskikentän osalta hyvin rajoitetulla kokoonpanolla heti kisojen alusta. Verrattin ja Marchision loukkaantumiset olivat juuri palolliseen osaamiseen iso lovi, siihen kun lisäsi De Rossin ja Candrevan loukaantumiset niin mitä muuta voi odottaa? En nyt tarkoita etteikö muillakin olisi poissaoloja, mutta ei tälläista asiaa vaan sovi sivuuttaa nostaessasi keskikentän pelillisiä rakennusongelmia. Toisin sanoen keskikenttä oli kuitenkin täysin varamiesten täyttämä ja olisihan se ihme jos sellainen ei näy, varsinkin yhtä maailman kovimmista maista eli Saksaa vastaan.