Vaatii kyllä kohtalaista lahjakkuutta (tai sitä päinvastaista), mikäli ei tähän mennessä ole saanut hajua saattueen kokoajista ja päämääristä, vastahan pari päivää sitten Mankell itse oli sitä suomen televisiossakin näytetyssä haastattelussa selvittämässä.
Annoit sitten minulle lisää aihetta päättelyyn, lainaamalla kirjoituksestani pisteen?
Kyllä, tiedän, että siellä on ollut avustukseen liittyviä tarvikkeita, mutta epäilykseni kohdistuukin tähän mellakkalaivaan ja varsinkin ihmisiin jotka olivat tällä laivalla. Miksi "rauhanjärjestön" rauhalliset, rauhaa tarkoittavat ihmiset mätkivät Israelilaisia sotilaita henkihieveriin? Selvää vastaustahan tähän ei vielä ole, mutta minua se ainakin kummastuttaa. Toki jos sinulla on jo selkeä totuus tästä, niin kerro ihmeessä. Mitä tulee Mankkelin olemiseen suomen televisiossa, niin en ole sellaista nähnyt, koska en ole ollut telkkarin ääressä silloin. Eikä se ole myöskään ollut tässä muutamien tuntien aikana kun asiaa olen tutkinut, ensimmäisenä tutkimuslinjallani. Kuitenkin kun se on sinulle se tärkein tutkittava tässä asiassa, niin laita ihmeessä linkki.
Pääpointti asiassa oli lienee, että israel pitää laittomasti vankinaan lähes puoltatoista miljoonaa siviiliä, joita kohtelee yk:n ihmisoikeusjulistuksen vastaisesti ja kaikkien kansainvälisten oikeusperiaatteiden vastaisesti. Missiollaan pyrkivät saamaan ihmiset globaalisti heräämään asialle ja painostamaan epäinhimillisyyttä pois.
Aika järeitä sanoja mielestäni, laittomasti vangittuja ihmisiä? Onko sinulla lähdettä tälle, esimerkiksi tekstejä liittyen tähän asiaan. Tarkoitan siis sanoja "laittomasti vankinaan"? Huonoissa oloissa he toki ovat ja varsinkin siviileiden kannalta ikävää ja järkyttävää. Kaikki ihmisoikeusloukkaukset ovat. Silti ei Palestiinankaan päättäjät paljon heidän tilaansa ole tässä viimeisen yli 50 vuoden aikan yrittäneet helpottaa.
Oletko myös tietoinen, että Israel on tehnyt monia rauhanehdotuksia, joihin Palestiinalaiset eivät ole tehneet edes vastaehdotuksia vaan sitä vastoin repineet ne?
Olen samaa mieltä tuosta epäinhimillisyydestä, mutta se epäinhimillisyys, että Hamas haluaa räjäyttää kaikki Juutalaiset maapallolta, on mielestäni aika suuri riski Israelin valtiolle myöskin. Tämä ei ole helppo asia ja oli sitten mitä mieltä tahansa, niin ei ole helppo soppa hoitaa, moni on yrittänyt. Itse toivon myös, että ne vähäosaiset Palestiinalaiset, jotka eivät ole mitenkään osallisia tähän, saisivat lisää apua, siis oikeata apua, ei tällaista pannukakkua.
Toivottavasti edes muualla saisivat ihmiset näkemään silmillään, täällähän ei tunnu kiinnostusta herättävän muu, kuin että millä astaloilla yrittivät estää kansainvälisellä merialueella laivaa valtaamaan pyrkineet merirosvot.
Voi kai sanoa, että he kirjoittivat israelin toimista ukaasin, jonka israel verellä allekirjoitti, yhtä barbaarista kuin tekonsakin, ei sen ihmeempää.
Ensimmäinen kommentti tuohon astaloihin. Kun ihmistä lyödään kerrankin rautapampulla, niin henki voi lähteä siitä, jos ei lähde, niin suurella todennäköisyydellä tulee vakava vamma. Samoin puukolla. Jos "avustujärjestö" ei olisi alkanut hakata sotilaita, en usko, että kukaan olisi kuollut. Aikaisemminkaan ei ole.
Toivon, ettei Suomikaan päästäisi maahansa laivoja, jotka eivät tottele kieltoa, mutta meillä on sentään vielä rauha. Veikkaan, että jokainen maa joka epäilee mahdollista terrorismia omaan valtioon kohdistuen ja kun laiva ei suostu kääntymään, lähettäisi sotilaat laivaan tarkistamaan. Sen lisäksi nyt puhutaan tulehtuneesta alueesta.
En tiedä miten pitää paikkansa, mutta eiköhän tämä kohta löydy muualtakin netistä kopioitu edellisestä laittamastani linkistä (
http://www.patmos.fi/blogi/?entityId=47):
"1) Gazan merisaarto sinänsä on kansainvälisten lakien mukainen toimenpide sotaa käyvien maiden kohdalla. Ei unohdeta Hamasin tuhansia raketteja suvereenin Israelin valtion puolelle.
2) Samaisten asiaankuuluvien kansainvälisten säädösten mukaan (San Remo Manual on International law, Section II ja V) valtioilla on oikeus kansainvälisillä vesillä pysäyttää kauppa- ym. siviilialukset, jotka pyrkivät murtamaan merisaarron, silloin kun nämä kieltäytyvät varoituksista huolimatta pysähtymästä ja heidät voidaan ohjata toiseen vapaaseen satamaan. Juuri niin kuin kävi tässä tapauksessa, jossa Gazaan pyrkivät alukset kieltäytyivät Israelin merivoimien selvistä varoituksista ja tarjouksesta luotsata heidät toiseen satamaan Ashdodiin, joka ei ole merisaarron alainen."
Reaalipolitiikka kuitenkin määrää, että kidutuksen ja tappamisen on jatkuttava, jotta erinäiset intressit eivät vaarannu, vaan kaatuuhan se kuppi joskus, kun tarpeeksi kallistaa, jos ei nyt, niin seraavalla saattueella tai sitä seuraavalla...jne.
Tämä on ikävä tosiasia, toivottavasti saadaan sitä yhdessä muutettua pala palalta.
Omalta kohdalta ruotsalaiset saa syvää kunnioitusta, jos nyt jonkun vuoksi on syytä panna päätä silmukkaan, niin mieluiten heikoimmassa asemassa olevien puolesta, vaikka olihan siellä toki monia muitakin kansallisuuksia alleviivaamassa (vaan ei tietenkään ainuttakaan suomalaista, kuinka ollakaan).
Kyllä, olen samaa mieltä. Heikommassa asemassa olevia pitää tukea ja auttaa. Tiedän tämän, koska tiedän paljon ihmisiä, jotka on tehnyt ja tekee avustutyötä paikoissa, joissa heillä on kokoajan tappouhka päällä. Kyllä niitä Suomalaisiakin on monessa paikassa ja tekevät paljon hyvää työtä.
Tämän syvän täällä ilmenevän kyynisyyden mukaan lienee nuo meksikossakin teloitetut avustusjärjestöläiset, jossa mukana oli myös suomalainen, lienevät menneet tyhmyyttään kerjäämään verta nenästään ja kärsivät olisi pitänyt jättää oman onnensa armoille, joka nyt sattui olemaan kovaa, shit happens ja sillein.
En tiedä osoititko tämän minulle, mutta en minä ainakaan näin sanonut. Tyhmyyttä on vastustaa käskyä kääntyä, hyökätä aseistetun armeijan kimppuun ja mielestäni todella arveluttavaa avustamista. En ole koskaan nähnyt tai kuullut vastaavaa, mitä avustamista se on olevinaan?