Morgoth kirjoitti:
Tjaa, jos tässä selkkauksen pitää puoli valita niin kyllä minä pystyn samaistumaan huomattavasti helpommin Israelilaisiin, vaikka olen ateisti ja Raamattu ei minulle mitenkään pyhä ole. Toisaalta aina välillä vain hämmestelen suomalaisten palestiinalaismyönteisyyttäkin. Toki sorrettu kansa ja elämä on varmaan yhtä helvettiä Gazassa ja Israelin toimet ovat taatusti radikalisoineet islamia, mutta jotenkin välttämättä kuitenkaan niiden palestiinalaistenkaan arvomaailmaa kovinkaan omaksi koe, jos ei ehkä Israelin 'Brute Force'-taktiikkaakaan.
Ehkäpä olet valinnut puolesi vain koska, olet vain tietämätön? Sinulla ei näytä olevan aavistustakaan siitä kollektiivisesta sekä julmasta rangaistuksesta, jolla israelilaiset itse ainakin varmistavat ettei konflikti koskaan päätykään.
Eipä tuota Israelin toimintaa oikein järjellisesti voi mitenkään puolustaa.
Ei ne tuossa lausunnossa yritäkään enää tuohan on vain päivänselvää propagandaa, kuten vähänkään asiaan tutustuva näkee kyllä. Onneksi Israelista alkaa kuulua myös opposition ääni, kaikki eivät ole veren himoisia murhaajia sielläkään. Ei vaikka teoista saa helposti sellaisen kuvan. Tästäkin.
Loistavinta tässä koko Gazan saarrossa on, että Israel pitää käytännössä koko Gazaa vankinaan ja EU vain muodollisesti tuomitsee sen.
Minusta koko jutun huipentuma on se, että Israel on julistanut mm. kahvin luksustarvikkeeksi ja siksi se ei päästä sitä Gazaan. Mitähän suomalaiset tekisivät, jos venäläiset päättäisivät kieltää kahvin tuonnin ja juonnin Suomessa? Miltähän meistä tuntuisi, kun Venäjä määrittelisi meidät ja antaisi YK tuoda vain neljäsosan tarvittavista tarvikkeista Suomeen? Kaipaisimmeko apua ja tukea, ihmettelisimmekö missä on meitä kohtaan tunnettu sympatia, vaikka osa tahtoisikin taistella täydellistä sortoa vastaan?
On myös erittäin todennäköisesti, että sinne avustuslaivojen viemästä betonista tehdään pommeja. Kyllä, kyllä. Antaahan se selvän oikeuden teurastaa kansainvälisillä vesillä muiden maiden kansalaisia. Ihan päivänselvä itsepuolustusoperaatio, jolla israelilaiset vain suojelevat itseään :)
Eihän se käy, jos Gazan pommituksissa tuhottuja rakennuksia ja raunioita rakennettaisiin uudestaan. Sehän vasta vaarallista olisikin :)
Koko juttu on aivan absurdi ja munaton EU vain katsoo vierestä tätä teurastusta, kidutusta ja kollektiivista raakaa rangaistusta. On hyvinkin, niin että terroristeja ei voi hyväksyä kummallakaan puolella. Kollektiivinen rangaistus on kuitenkin aina käsittämätön vääryys, jonka puolusteleminen on lähinnä älyllistä köyhyyttä. Kannattaisi miettiä hetki miltä tuntuisi oman perheen jäsen tappaminen, sillä varjolla, että jossain lähistöllä saattaa, huom. saattaa olla, vaarallisia rikollisia. Mahdollinen paikka katkeroitua?
Omalla tavalla on kaiken huipentuma, kun israelilaiset ihmettelevät, miksi heistä ei pidetä :)