Annoit sitten minulle lisää aihetta päättelyyn, lainaamalla kirjoituksestani pisteen?
Lainasin tarkoituksella näin, koska mielestäni on turha copypastettaa kerran ilmitullutta uudestaan. Varsinkin, kun en mitään spesifiä kirjoittamaasi kommentoinut, tai pelkästään kirjoittamaasi.
En tiedä osoititko tämän minulle, mutta en minä ainakaan näin sanonut. Tyhmyyttä on vastustaa käskyä kääntyä, hyökätä aseistetun armeijan kimppuun ja mielestäni todella arveluttavaa avustamista. En ole koskaan nähnyt tai kuullut vastaavaa, mitä avustamista se on olevinaan?
Tätäkään en osoittanut osoittanut sinulle, esitin vain yleisen huomion siitä hengestä ja asenteesta, jolla täällä asiaa pääsääntöisesti kommenteerataan.
Tilanne saattueen näkökulmasta nyt oli vain se, että avun saa perille vain viemällä sen perille. Kun Israel ei gazaan vie edes yk:n apua tarvittavissa määrin, tämä joukko katsoi ainoan vaihtoehdon olevan suora uhmaaminen, jonka oikeutuksena on inhimillinen hätä ja tämä on painavampi peruste, kuin israelin uhkailu.
Kovin on raflaavaa väittää aktivistien hyökänneen israelin kimppuun, kun tosiasia on, että joukko merirosvoja yritti kansainvälisellä merialueella kaapata aluksen ja pakottaa sen muualle, kuin määränpäähänsä. Se että laivalla syntyi nujakka, lienee luonnollinen reaktio moisen aktion kohteeksi joutuneelle, kyllä minäkin puolustaudun, vaikka minkäsortin kaappipakastin kimppuuni kävisi ja vaikka tietäisinkin pataan tulevan. Koomista ajatella, ettei hyökkäyksen kohteeksi joutuneella olisi oikeutta yrittää puolustaa itseään.
Minusta ainoastaan arveluttavaa on se että estetään avustamasta, tai ei pelkästään arveluttavaa, vaan vastenmielistä ja halveksittavaa.
Kun tuota gazan tilannetta hieman mulkoilee, niin miettikääpä kuinka paljon vähemmästä serbiaa pommitettiin kivikaudelle ja puhuttiin vielä sen olevan oikein. No, minusta asia oli väliintulon arvoinen, mutta aika olisi jo tapahtua jotain israelinkin suhteen, jos oikeudesta puhutaan. Tiedänhän toki, että nopeaan ei mitään tapahdu, siitä jenkit pitää huolen, mutta turha on myöskään kuvitella, että yhden kansan vuosikymmenien sorto ja alistaminen koskaan voisi unohtua ja jäädä seurauksitta, paskalla on aina taipumus palata paluupostissa, siksi sota ja väkivalta on strategisesti pahnanpohjimmainen valinta valtio- tai kansakuntatasolla.