Niin ja ei se prosessin paperille vieminen sekä paloiksi vieminen ole mitään amerikanhommaa.
Siinä määritellään mitä tehdään, millä tavalla, missä ajassa, miten, kenen toimesta sekä tavoitetasot näille.
Jollekin prosessikonsultille päivän homma määrittää prosessi, havainnoida siitä olennaisimmat puutteet sekä tehdä korjausehdotukset. Organisaatiolta sitten vaaditaan vain tulosten mittaaminen ja korjausehdotusten täytäntöönpano.
Toki tämä on niin yksinkertainen prosessi, että siinä ei vaadittaisi kuin vastaavalta päälliköltä ja muutamalta muulta havainnointi, asian vieminen paperille, korjausehdotukset paperille ja näiden läpikäynti tai vähintään ohjeistuksen jakaminen jokaiselle myyntipisteelle.
Tiedän että tällä hetkellä siellä työntekijöistä iso osa ei ole saanut mitään perehdytystä tehtäviinsä, eikä mitään selviä ohjeistuksia ole laadittu tai ainakaan saatettu tekijöiden tietoon.