Mitä nyt itse olen seurannut, niin hallille haetaan väkeä töihin koko ajan, tuskin kukaan joka sinne oikeasti haluaa on saanut vastaukseksi "kiitos ei". Mutta taitaa suurempi ongelma olla ihan aikuisten oikeasti se, että sinne ei niin vaan väkeä rimpautellakaan, homma on kohtuu veemäistä eikä siitä isoja rahoja tienaa. Oikeasti pätevät kaljankaatajat tienaavat rahansa muualla.
Pari ilmoitusta Ässien sivuilla on suht huonoa rekryämistä. Ensimmäinen homma olisi, että Yliopistokeskuksen, Samkin, Winnovan jne auloissa olisi parin päivän ajan kunnon ständit, jossa kerrotaan, mitä haetaan ja mitä tarjotaan. Noh, taas tullaan siihen kysymykseen, että jonkun pitäisi nähdä vaivaa ja järjestää.
Ihannetilanteessa kaljanostotilanne menisi seuraavalla tapaa: Asiakas tekee tilauksensa, "moro, kaksi karhua ja lonkero". Tällä välin _avustava henkilö_ ottaa tuotteet jo kaapista, avaa ne ja kysyy "haluatko tuoppiin vai meneekö näin?". Tällä välin kassavastaava on naputtanut kassaan tuotteet ja pyytää asiakasta maksamaan summan. Jono etenee ja homma toimii. Vastaava käytäntö toimii useissa yleisötapahtumissa. Käytäntöön ei lienee tarvetta arkipeleissä, mutta pe & la otteluissa ehdoton.
Siihen, että pystyy ottamaan kylmäkaapista pari bisseä, avata ne ja ojentaa asiakkaalle ei vaadita pätevän baarimikon koulutusta. Helppoa duunia parin tunnin ajan, josta esimerkiksi opiskelija saa maksettua seuraavan viikon ruuat. Joskus voisi bonuksena heittää viikkopeleihin vaikkapa ilmaislipun. Se, että kokonaisprosessi Isomäen palveluissa toimii (kaljanmyynnisstä lipuntarkastukseen) vaatii osaavaa johtamista ja organisointikykyä. Osavaa johtamista ja organisointikykyä saa, jos siihen on valmis panostamaan. Ässät ei ole tätä panostamisen arvoisena nähnyt.