Kyllä se porilainen kiekkokulttuuri on kuollut ja kuopattu jo hyvän aikaa sitten. Nickerson oli omalla tavallaan sen lajityypin viimeinen edustaja. Miliisistä ja Moisiosta olisi voitu saada jotain, mutta kun ei koutsilla älli riitä.
Porilaiseen kiekkokulttuuriin on kuulunut olennaisimpana osana fyysinen peli jossa vedetään kaveria katolleen kovilla pers' taklauksilla jopa ihan avojäällä ja missään nenänhieromistilanteissa ei todellakaan käännetä toista poskea.
Isomäestä pois siirtyminen ei enää vaikuttaisi paskan vertaa porilaisen kiekkokulttuurin elinkelpoisuuteen. Kyllä tätä nykyistä hipsuttelua voi pelata ihan samalla tavoin missä vaan.
Olen osittain samaa mieltä. Mutta pitää muistaa, että kiekkokulttuurin kuoleminen tapahtuu jokaiselle sukupolvelle. Nyt jo eläkeiässä oleville 1960-luku oli kiekon kulta-aikaa. Omalle faijalle Vellu ja Rocky on Jumalasta seuraavia ja kaikki muu 1984 Ässät-Tappara finaalin jälkeen on paskaa. Minä, joka olen syntynyt 1970-luvulla, minulle Takko, Makkonen, Javanainen, Levo, Nikander tms ovat suurimat lapsuuden sankarit. Minua nuoremmille Korpisalo ja Heinänen etc. 1990-luvulla syntyneet ovat taas Vellihousun tavoin kiinnostuneita kansainvälisestä menosta jossa pompitaan ja kannustetaan laulamalla. Niin se maailma muuttuu. Mutta kaikilla meillä on oikeus mielipiteisiin ja siihen, mikä aikakausi oli jääkiekon kulta-aikaa Porissa ja miten kuuluu kannustaa "oikein".
SJS:n pointti oli siinä mielessä osuva, että yhden pelin arvo on laskenut liikaa. Jos Ässät ja Lukko kohtasi 1980-luvulla 4 kertaa kaudessa, niin yhden ottelun merkitys oli koko kaupungille todella iso. Pelistä puhuttiin jo paljon ennen pelipäivää ja jos Ässät voitti, se näkyi ihmisissä.
Pitää samalla muistaa, että viihdetarjonta on tänä päivänä paljon suurempi kuin joskus ennen ja ihmiset harrastavat paljon kaikenlaista. 1970 ja 1980-luvuilla Porissa ei ollut zumpa-tunteja tai kiinalaista kansantanssia. Oli toki mahdollisuus harrastaa, mutta ei siinä määrin kuin ennen. Jos oli peli, niin ei siinä mennyt oikein mikään sen edelle. Ei telkkarin ohjelmat tai muut jutut. Kaudessa oli vähemmän pelejä ja koti-otteluja yksi per viikko. Siksi 4000 ihmisen saaminen Porin kokoisessa kaupungissa tässä taloustilanteessa yhteen otteluun vaikkapa tiistaina on aika kova juttu, jos sarjataulukon sijoitus on yhdestoista.