En huomannut mitään mokia tai sitten olin vaan niin fiilareissa kun olin alle kymmenen metrin päässä lavasta.Olipas se aika tykitystä. Äijät ei paljoa kusitaukoja pidä. En jaksa nyt häiriintyä pikku mokista mitä siellä tuli. Jotenkin jäi silti fiilis, että tässäköhän tää oli ja huominen on viimeinen Maiden-keikka Suomessa ikinä. Toivottavasti olen väärässä.
No ei ainakaan kentällä lavan edessä ollut huono. Varmaan takakaarteet ja piippuhyllyt sellaisia että voi ollakin ihan paskaa.Iron Maiden on maailman paras bändi. Äänentoisto Nokialla aikamoisen paska.
Kuulemma taltioidaan myyntiin tämä kiertue. Eri asia sitten missä. Itse veikkaan Wackenia.Oli syksy 1986. Täytin 13 vuotta. Sain lahjaksi lahjakortin paikalliseen levykauppaan, se riittäisi yhteen älpeeseen. Poljin kauppaan vesisateessa ja lunastin juuri ilmestyneen Somewhere in Timen. Sitten takaisin kotiin levy Fazer musiikin litteässä, vinyylin mukaan muotoillussa muovipussissa (kuka muistaa?)
Kuulosti hyvältä. Syntsat joista oli huhuttu pelotti vähän, mutta ei sieltä bonjovia tullut vaan yksi hienoimmista Maiden-albumeista. Ei tietenkään yhtä hyvä kuin Piece of Mind, koska harva levy on, mutta ainakin parempi kuin Powerslave, josta puolet oli klassikkoa ja puolet keskinkertaa.
Ajan myötä Somewhere on asettunut tanakasti Maidenin top kolmoseeni Piece of Mindin ja 7th Sonin kaveriksi. Se on aina ollut mielestäni omatta syyttään aliedustettu bändin keikoilla. Nyt kun sitä soitetaan ja kunnolla, en ole siellä. Selavii. Tehkää edes dvd.
Ensimmäisiä ajatuksia keikan jälkeen.. mitä ihmettä tapahtui Iron Maiden-biisin aikana? Miltä se omaan korvaani kuulosti, oli että Murray aloitti hieman ennen b-osaan siirtymistä jonkun ihan ihmesoolon ja kaikilla bändistä taisi mennä vähän pasmat sekaisin, ja eniten Nickolla joka lopetti soittamisen kokonaan. Ongelmia tuntui olevan myös encoren ekan biisin aikana. Kuulosti useammassakin kohdassa siltä että ei meinaa iskut osua oikeisiin kohtiin.
Eli kyllä Nicko pitäisi päästää jo eläkkeelle nauttimaan miljoonistaan, niin paljon kuin miehestä pidänkin.
Ja ai jumalauta että mä rakastan Adrianin sooloja. Ei meinannut perse pysyä penkissä tiettyjen kohtien aikana. Mutta nyt tutimaan, ehkä lisää analyysiä sitten kun on saanut kelata tätä iltaa enemmän. Biisilista ainakin ihan 5/5.
Edit. Hups, spoilasin setistä yhden biisin. No toivottavasti tämä paljastus ei pilaa kenenkään huomisiltaa.
Mä olin n. 15 metriä lavasta suoraan keskellä ja aivan täyttä puuroa oli isolta osin.No ei ainakaan kentällä lavan edessä ollut huono. Varmaan takakaarteet ja piippuhyllyt sellaisia että voi ollakin ihan paskaa.
Olin katkarapuosastolla ja omaan korvaankin toi biisi ei mennyt ihan putkeen.Ensimmäisiä ajatuksia keikan jälkeen.. mitä ihmettä tapahtui Iron Maiden-biisin aikana? Miltä se omaan korvaani kuulosti, oli että Murray aloitti hieman ennen b-osaan siirtymistä jonkun ihan ihmesoolon ja kaikilla bändistä taisi mennä vähän pasmat sekaisin, ja eniten Nickolla joka lopetti soittamisen kokonaan. Ongelmia tuntui olevan myös encoren ekan biisin aikana. Kuulosti useammassakin kohdassa siltä että ei meinaa iskut osua oikeisiin kohtiin.
Eli kyllä Nicko pitäisi päästää jo eläkkeelle nauttimaan miljoonistaan, niin paljon kuin miehestä pidänkin.
Ja ai jumalauta että mä rakastan Adrianin sooloja. Ei meinannut perse pysyä penkissä tiettyjen kohtien aikana. Mutta nyt tutimaan, ehkä lisää analyysiä sitten kun on saanut kelata tätä iltaa enemmän. Biisilista ainakin ihan 5/5.
Edit. Hups, spoilasin setistä yhden biisin. No toivottavasti tämä paljastus ei pilaa kenenkään huomisiltaa.
Jännä. Katsomoon A soi oikein hyvin, ei mitään valittamista.Mä olin n. 15 metriä lavasta suoraan keskellä ja aivan täyttä puuroa oli isolta osin.
Bruce oli mielestäni jopa parempi kuin 2008 Ratinassa.Smith, Bruce ja Harris oli illan parasta antia. Ei Murraykaan huono ollut ja Gersikin loisti jossain sooloissa ja kompeissa. Nicko ei ollut huono mutta toki ei niin hyvä kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten.
Totuus on kuitenkin se että ei nää kauan pysty tollasta kamaa enää soittamaan ja esittämään koska ikä tulee vastaan. Ainakaan rumpali ja solisti. Muut ehkä pystyy jos sormet ja kädet pelaa.
Juu en tiedä joo mitä ne Helsinki jorinat oli. Tuli useamman kerran vaikka aikaisemmin kuitenkin sanoi Tampere sitä ja tätä ja moneen kertaan scream for me Tampere jne.Bruce oli mielestäni jopa parempi kuin 2008 Ratinassa.
Voi toki olla että ulkokeikka tekee äänelle tepposet mutta nyt oli kyllä kova mielestäni kun sisällä oli ja ääni oli todella kova varsinkin aloitusbiisissä. Kylmät väreet meni.
Toki arvosanaa laskee lopun Helsinki-sekoilu ellei ollut jotain vitsiä.
Se tais kyllä puhua niissä on kohdissa myös helsingistä tulleille mikäli oikein sain selvääJuu en tiedä joo mitä ne Helsinki jorinat oli. Tuli useamman kerran vaikka aikaisemmin kuitenkin sanoi Tampere sitä ja tätä ja moneen kertaan scream for me Tampere jne.
On kyllä jännä. Enkä ollut ainoa siinä omilla mestoilla, jotka tuota äänenlaatua tuskaili.Jännä. Katsomoon A soi oikein hyvin, ei mitään valittamista.
Ai joo no sitten se oli sama homma minkä aiemminkin on tehnyt Tampereella eli kettuillut helsinkiläisille kun tietää että ilmeisesti jotkut tamperelaiset ei diggaa helsinkiläisiä.Se tais kyllä puhua niissä on kohdissa myös helsingistä tulleille mikäli oikein sain selvää
Jos oikein huomioin niin Gersillä oli 2 sooloa. Ei siinä paljon ehdi loistaa. Mutta eihän tuossa kenenkään muun tarvisi sooloja soittaakaan ku Smithin.Smith, Bruce ja Harris oli illan parasta antia. Ei Murraykaan huono ollut ja Gersikin loisti jossain sooloissa ja kompeissa. Nicko ei ollut huono mutta toki ei niin hyvä kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten.
Totuus on kuitenkin se että ei nää kauan pysty tollasta kamaa enää soittamaan ja esittämään koska ikä tulee vastaan. Ainakaan rumpali ja solisti. Muut ehkä pystyy jos sormet ja kädet pelaa.
No kaiutettu jo varmaan vuodesta 2018 mutta en kyllä huomannut että olisi mitenkään muuten prosessointu.Brucen ääntä on kaiutettu/prosessoitu melkoisesti, ja se häiritsi omaa kokemusta yllättävänkin paljon.
Joo kaks tai kolme sooloa mutta joidenkin mielestä sekin on jo liikaa.Jos oikein huomioin niin Gersillä oli 2 sooloa. Ei siinä paljon ehdi loistaa. Mutta eihän tuossa kenenkään muun tarvisi sooloja soittaakaan ku Smithin.
Tätä on nuo Prahan O2-areenan keikat nähneenä helppo kompata. Siellä soundi oli edessä kristallinkirkas verrattuna Nokia Areenan vastaavaan. Eipä tuo Tampereenkaan soundi sysipaska ollut, mutta ei ainakaan kentän etualalla kovin hyväkään. Paljon parempi taas kuin Ljubljanassa.Iron Maiden on maailman paras bändi. Äänentoisto Nokialla aikamoisen paska.