Iron Maiden

  • 378 721
  • 2 069

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä haittaisi kyllä yhtään, jos on setissä.



Itse ottaisin myös mielelläni vastaan Futurealin jos setissä olisi. Tuo Brucen ja Adrianin ”paluu kiertue” taitaakin olla viimeinen, jossa viimeksi soitettu. Optimaalisinta olisi toki jos soitettaisiin esim. Trooperin tilalla, mutta tätä ei tietenkään tule tapahtumaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Itse ottaisin myös mielelläni vastaan Futurealin jos setissä olisi. Tuo Brucen ja Adrianin ”paluu kiertue” taitaakin olla viimeinen, jossa viimeksi soitettu. Optimaalisinta olisi toki jos soitettaisiin esim. Trooperin tilalla, mutta tätä ei tietenkään tule tapahtumaan.
Trooper soitetaan aina. Hallowed soitetaan aina. Number ja Run tulee aina. Somewherelta jos tulee neljä biisiä, niin ne on Wasted Years, Heaven Can Wait, Stranger ja sitten arvotaan että onko se neljäs Caught vai viimeinkin Alexander. En löisi Allun puolesta vetoa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Trooper soitetaan aina. Hallowed soitetaan aina. Number ja Run tulee aina. Somewherelta jos tulee neljä biisiä, niin ne on Wasted Years, Heaven Can Wait, Stranger ja sitten arvotaan että onko se neljäs Caught vai viimeinkin Alexander. En löisi Allun puolesta vetoa.
Eipä ole Trooperia soitettu kaikilla kiertueilla eikä Run to Hillsiäkään.

Miksei se voisi olla myös Sea of madness se neljäs biisi?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eipä ole Trooperia soitettu kaikilla kiertueilla eikä Run to Hillsiäkään.

Miksei se voisi olla myös Sea of madness se neljäs biisi?
No jos nyt mennään niuhottamaan näistä niin ei tosiaan olekaan. Sanotaan sitten, että ne YLEENSÄ soitetaan. Kelpaako nyt?

Sea of Madness on hieno biisi, toki voisi. Pelkäänpä kuitenkin ettei. Wasted ja Stranger on jo kaksi Adrianin biisiä, eli vääpeli Harris saattaa vaikka haluta omiaankin mukaan.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No jos nyt mennään niuhottamaan näistä niin ei tosiaan olekaan. Sanotaan sitten, että ne YLEENSÄ soitetaan. Kelpaako nyt?

Sea of Madness on hieno biisi, toki voisi. Pelkäänpä kuitenkin ettei. Wasted ja Stranger on jo kaksi Adrianin biisiä, eli vääpeli Harris saattaa vaikka haluta omiaankin mukaan.
Sitten tietty on sekin että periaatteessa jos tämä on osin 1986-1987 setin toisinto lisättynä Senjutsun matskulla niin periaatteessa silloin joku Fear of the dark ei esimerkiksi pitäisi olla setissä eikä kyllä sitten Futurealkaan. Eikä allu suuri. Tosin kaikkea sitä mitä oli tuolloin esitetty ei nyt voi tähän settiin ottaa kuitenkaan jos Senjutsultakin soittavat viisi biisiä. Aika tulee vastaan koska eivät nämä vedä kuin alle kahden tunnin setin.

Niin enkä usko kuitenkaan että joku Fear of the dark korvataan jollain muulla biisillä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sitten tietty on sekin että periaatteessa jos tämä on osin 1986-1987 setin toisinto lisättynä Senjutsun matskulla niin periaatteessa silloin joku Fear of the dark ei esimerkiksi pitäisi olla setissä eikä kyllä sitten Futurealkaan. Eikä allu suuri. Tosin kaikkea sitä mitä oli tuolloin esitetty ei nyt voi tähän settiin ottaa kuitenkaan jos Senjutsultakin soittavat viisi biisiä. Aika tulee vastaan koska eivät nämä vedä kuin alle kahden tunnin setin.

Niin enkä usko kuitenkaan että joku Fear of the dark korvataan jollain muulla biisillä.
…mikä on sääli, koska ei se nyt niiiiiin hyvä biisi ole. Johan se seisoi kuin murtunut peukalo siellä edellisellä 80-luvun kiertueella. Revelations, Where Eagles Dare, The Prisoner, Children of the Damned… Siellä olisi niin paljon hienoja biisejä, mutta ne soittaa aina sen Fearin. En ymmärrä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
…mikä on sääli, koska ei se nyt niiiiiin hyvä biisi ole. Johan se seisoi kuin murtunut peukalo siellä edellisellä 80-luvun kiertueella. Revelations, Where Eagles Dare, The Prisoner, Children of the Damned… Siellä olisi niin paljon hienoja biisejä, mutta ne soittaa aina sen Fearin. En ymm
No onhan 2016-2017 kiertueella saatu kuulla tuo Children of the damned ja Prisoner 2014-2015. 2008-2009, 2018-2019 ja 2022 Revelations. Where eagles dare 2018-2019. Toki kaikilla noilla on tullut myös Fear of the dark.

Harris itse höpöttänyt että se nyt on vaan sellainen biisi mikä kuuluu soittaa ja sitä aina pyydetään setteihin. Että he kunnioittavat fanien toiveita ja siksi se on aina vedettävä. No kuitenkin ovat välillä uskaltaneet jättää Trooperin pois setistä tai Aces High tai Two minutes of midnightin. Hallowed on kanssa ollut jollain kiertueilla huililla.
Että varmaan sitäkin joskus voisi uskaltaa kokeilla että jättää Fear of the darkin soittamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Su keikalle vapautunut katsomoon pitkälle sivulle jonkun verran 79.50 euroa maksavia lippuja lippu.fi:ssä.

Tai siis oli ton hintaisia vielä aamulla. Onkin näköjään dynaaminen hinnoittelu noissa ja nyt oli äsken yli 200 euroa kappale.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No onhan 2016-2017 kiertueella saatu kuulla tuo Children of the damned ja Prisoner 2014-2015. 2008-2009, 2018-2019 ja 2022 Revelations. Where eagles dare 2018-2019. Toki kaikilla noilla on tullut myös Fear of the dark.

Harris itse höpöttänyt että se nyt on vaan sellainen biisi mikä kuuluu soittaa ja sitä aina pyydetään setteihin. Että he kunnioittavat fanien toiveita ja siksi se on aina vedettävä. No kuitenkin ovat välillä uskaltaneet jättää Trooperin pois setistä tai Aces High tai Two minutes of midnightin. Hallowed on kanssa ollut jollain kiertueilla huililla.
Että varmaan sitäkin joskus voisi uskaltaa kokeilla että jättää Fear of the darkin soittamatta.
Onhan se niin, että jos minä menen katsomaan Iron Maidenia toisen kerran elämässäni niin olisi kiva kuulla ne kaikki klassikot, vaikka ne jotka käyvät yhtyeen jokaisen Suomen keikan katsomassa varmaan leipiintyvät niihin huomattavasti nopeammin. Eli tehdäänkö settilista "kaikille" vai vaan niille jotka ovat aina katsomossa? Sinällään Metallica on jännempi, että vaikka hekin soittavat aina ne perusklassikot niin settilistassa voi olla suurtakin vaihtelua muuten.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onhan se niin, että jos minä menen katsomaan Iron Maidenia toisen kerran elämässäni niin olisi kiva kuulla ne kaikki klassikot, vaikka ne jotka käyvät yhtyeen jokaisen Suomen keikan katsomassa varmaan leipiintyvät niihin huomattavasti nopeammin. Eli tehdäänkö settilista "kaikille" vai vaan niille jotka ovat aina katsomossa? Sinällään Metallica on jännempi, että vaikka hekin soittavat aina ne perusklassikot niin settilistassa voi olla suurtakin vaihtelua muuten.
Niin ja Metallicalla setti voi vaihdella huomattavasti pitkin samaa kiertuetta per keikkapaikka. Maiden paahtaa samalla setillä läpi koko kiertuevuoden. Jos sama kiertue jatkuu samalla teemalla seuraavana vuonna niin ehkä 1-4 biisiä vaihtuu setissä.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä en vielä ole Maideniä nähnyt mutta kuulen mielelläni vanhoja klassikoita, joiden lisäksi minulle kelpaa myös muutama kipale somewhereltä ja senjutsulta. Jos ite saisin päättää niin se ois jotain, mutta oikeastaan ihan sama kunhan pääsee vielä nuo näkemään.

Fotd
Hallowed
2 minutes TM
Be quick or Be dead
Afraid to shoot strangers

Caught sit
Strangers in a strange land
Wasted years
Sea of madness
Long distance runner

Lost in a Lost World
Hell on earth
Writing on The wall
Stratego
Days of future past
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihdetaan 2 permantopaikka lippua la 03.06 keikalle, kahteen vierekkäiseen istumapaikka lippuun A5 - A6 tai B5 - B6 katsomoon.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mä ostaisin lipun lauantaille 3.6 kentälle tai hyvälle paikalle alakatsomoon. Ei please mitään ryöstöhintaa. Eli maksan 60-130 euron väliltä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuollahan paikoissa, joihin kuka tahansa pääsee kirjoittelemaan, pidetään lähestulkoon varmana että Maiden vetää Alexander the Greatin. Lopulta. Jotkut sitä vissiin ovat toivoneet. Minusta biisi on keskinkertainen, riittää ihan hyvin että olen kuullut sen levyltä. Somewheren biisejä kun miettii, niin Adrian teki ne parhaat. Wasted Years, Stranger, Sea of Madness. Jos Aleksanteri kiinnostaa niin ottakaa joku historiakirja käteen. Niin Harriskin teki, ja ehkä siksi biisin teksti on niin kömpelö ja töksähtelevä. Ei minua haittaa, jos en kuule Aleksanterista koskaan liveversiota. On se siellä levyllä, se riittää. Näistä eeppisistä päätösbiiseistä joku To Tame a Land kyykyttää kyllä Aleksanteria 42-0.
 

Spire

Jäsen
Tuollahan paikoissa, joihin kuka tahansa pääsee kirjoittelemaan, pidetään lähestulkoon varmana että Maiden vetää Alexander the Greatin. Lopulta. Jotkut sitä vissiin ovat toivoneet. Minusta biisi on keskinkertainen, riittää ihan hyvin että olen kuullut sen levyltä. Somewheren biisejä kun miettii, niin Adrian teki ne parhaat. Wasted Years, Stranger, Sea of Madness. Jos Aleksanteri kiinnostaa niin ottakaa joku historiakirja käteen. Niin Harriskin teki, ja ehkä siksi biisin teksti on niin kömpelö ja töksähtelevä. Ei minua haittaa, jos en kuule Aleksanterista koskaan liveversiota. On se siellä levyllä, se riittää. Näistä eeppisistä päätösbiiseistä joku To Tame a Land kyykyttää kyllä Aleksanteria 42-0.
Ymmärrän tämänkin näkökulman, itselleni sen sijaan teoreettinen mahdollisuus kuulla Alexander livenä oli se syy mikä ratkaisi lipun oston keikalle. Ja muutenkin tietysti Somewhere in Time on Maidenin levyistä ehkä jopa se kaikista tykein. Sanat nyt on vähän kömpelöjä mutta mitä sitten. Klassikko mikä klassikko.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ymmärrän tämänkin näkökulman, itselleni sen sijaan teoreettinen mahdollisuus kuulla Alexander livenä oli se syy mikä ratkaisi lipun oston keikalle. Ja muutenkin tietysti Somewhere in Time on Maidenin levyistä ehkä jopa se kaikista tykein. Sanat nyt on vähän kömpelöjä mutta mitä sitten. Klassikko mikä klassikko.
Toki toivon, että vetäisivät sen. En kuitenkaan ihmettele, jos eivät. Bändi, joka vetää 80-luvun klassikkokeikalla Fear of the Darkin saattaa päätyä outoihinkin ratkaisuihin. Logiikka ei aina Harrisia ohjaa.
 

Spire

Jäsen
Toki toivon, että vetäisivät sen. En kuitenkaan ihmettele, jos eivät. Bändi, joka vetää 80-luvun klassikkokeikalla Fear of the Darkin saattaa päätyä outoihinkin ratkaisuihin. Logiikka ei aina Harrisia ohjaa.
No ei ohjaa ei. Oli virkistävää kuulla muutama viikko sitten Kultsalla The Iron Maidens- coverbändin vetämänä muutama harvinaisempikin kappale. Toki alkuperäinenkin yhtye aina jostain repii kiertueelle pari ei niin puhkisoitettua vetoa, mutta ovathan nuo fearofthedarkit ja trooperit aina setissä.

Edesmennyt Lemmy joskus totesi velvollisuudekseen soittaa joka keikalla Ace of Spadesin, vaikka itse olikin ymmärrettävästi täysin kyllästynyt siihen. Aina löytyy keikalta joku ensikertalainen kuka sen haluaa kuulla.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No ei ohjaa ei. Oli virkistävää kuulla muutama viikko sitten Kultsalla The Iron Maidens- coverbändin vetämänä muutama harvinaisempikin kappale. Toki alkuperäinenkin yhtye aina jostain repii kiertueelle pari ei niin puhkisoitettua vetoa, mutta ovathan nuo fearofthedarkit ja trooperit aina setissä.

Edesmennyt Lemmy joskus totesi velvollisuudekseen soittaa joka keikalla Ace of Spadesin, vaikka itse olikin ymmärrettävästi täysin kyllästynyt siihen. Aina löytyy keikalta joku ensikertalainen kuka sen haluaa kuulla.
No nuo mimmit soittaa keikoilla aika paljon sitä spessuu Maidenin tuotantoa. Mm. Still life, Infinite dreams, 22 Accia Avenue, Rime of the ancient mariner ja myös Alexander The Great ollu mimmien livesoitossa. Hyvä niin!

Niin ja Nikki Stringfield on ihan pirun kuuma pimu!
 
Tuollahan paikoissa, joihin kuka tahansa pääsee kirjoittelemaan, pidetään lähestulkoon varmana että Maiden vetää Alexander the Greatin. Lopulta. Jotkut sitä vissiin ovat toivoneet. Minusta biisi on keskinkertainen, riittää ihan hyvin että olen kuullut sen levyltä. Somewheren biisejä kun miettii, niin Adrian teki ne parhaat. Wasted Years, Stranger, Sea of Madness. Jos Aleksanteri kiinnostaa niin ottakaa joku historiakirja käteen. Niin Harriskin teki, ja ehkä siksi biisin teksti on niin kömpelö ja töksähtelevä. Ei minua haittaa, jos en kuule Aleksanterista koskaan liveversiota. On se siellä levyllä, se riittää. Näistä eeppisistä päätösbiiseistä joku To Tame a Land kyykyttää kyllä Aleksanteria 42-0.
On kyllä huvittavaa miten paljon vääriä mielipiteitä tähänkin maailmaan mahtuu
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Minusta tuo Wasted Years on tylsä ja yliarvostettu biisi. Toki sen rakenne ja tietyt melodiat tekee siitä "hitin", mutta itse en ole oikein koskaan siitä jaksanut innostua sitä alkunäppäilyä lukuunottamatta. Toki nykymaidenille tuollainen viimeisen päälle hiottu lyhyempi biisi olisi uutena kappaleena piristysruiske. Mutta mielummin minä sen setissä näkisin kuin Run To The Hillsin tai 2 Minutes To Midnightin, jotka ovat vielä tylsempiä. En ole edes alkuinnostuksen aikoihin näistä biiseistä koskaan isommin pitänyt. Aina vähän ihmetellyt, että miksi juuri nämä ovat suurimpien hittien joukossa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No se nyt on selvää että Stranger in a strange land, Heaven can wait, Days future past, Wasted years, Writing on the wall ovat setissä ja se että setissä on 14-16 biisiä. Muu on ekaan keikkaan asti täyttä mysteeriä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Heaven can wait
Onko tämä Maidenin surkein biisi oikeasti näin itsestään selvyys? Joo olihan se takavuosina vakiojollotusyleisöhoilailu.. No ehkä sen kestäisi, mutta mutta.. Itselleni aika huono tilanne, kun SITin ainoat kaksi biisiä, joista en välitä, voivat kuulua settiin.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko tämä Maidenin surkein biisi oikeasti näin itsestään selvyys? Joo olihan se takavuosina vakiojollotusyleisöhoilailu.. No ehkä sen kestäisi, mutta mutta.. Itselleni aika huono tilanne, kun SITin ainoat kaksi biisiä, joista en välitä, voivat kuulua settiin.
No olen silti varma että tuo on setissä koska on toinen ns. hitti levyltä. Minustakin typerä biisi mutta aika varmasti vetävät sen koska on helpohko ja nopea biisi. Pakko tuonkin olla mukana jos pitää paikkansa että Somewhere in timeltä tulee setissä viisi biisiä. Toki arvailua mutta perustuu teaseriin missä maininta Samuirai 5 - Kyborg 5. Tästä monet vetäneet johtopäätökset. Tuosta Alexanderista vielä....Niin täällä on esitetty faktana jo aiemmissa viesteissä että sen piti olla setissä jo 2016-2017 mutta ei sitten ollutkaan.
Stranger täysin mahdollinen tai jopa varma koska soi teaserissa ja kuului settiin mm.
vuonna 1999.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös