Iron Maiden

  • 378 656
  • 2 069

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hieno homma! Eikö Bruce joskus väittänyt syyksi ettei biisin sisäiset vaihtelut toimisi livenä tjsp. No, mielestäni biisi toimii livenä saatanan hyvin. Nuo soolot <3



Syitä ovat esittäneet vaikka minkä moisia. Adrian ei muista miten joku soolo menee tai ei muisteta miten väliosa menee tai miksi se on sävelletty edes sellaiseksi. Vaikka mitä syitä. Kreikkalaisia on kiusattu vuosia keikoilla mainitsemalla biisin nimi ja porukka on luullut että nyt se sitten tulee... Täysin varmaan se nyt ei ole vieläkään kun ei ole yhtään tulevan kiertueen keikkaa vielä soitettu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enää muutama viikko ja sitten Helsingissä soittaa Accept. No, miten se mahtaa liittyä tähän ketjuun, mahtaa joku ihmetellä. No siksi että lämmittelyaktina toimii The Iron Maidens suoraan Kaliforniasta, eli luvassa on naisenergialla esitetty setti tunnettuja ja vähän tuntemattomampiakin Iron Maiden biisejä. Yhden youtube videon perusteella ei mitään ikimuistettavaa ole luvassa, mutta kiehtovaahan tuo on nähdä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Enää muutama viikko ja sitten Helsingissä soittaa Accept. No, miten se mahtaa liittyä tähän ketjuun, mahtaa joku ihmetellä. No siksi että lämmittelyaktina toimii The Iron Maidens suoraan Kaliforniasta, eli luvassa on naisenergialla esitetty setti tunnettuja ja vähän tuntemattomampiakin Iron Maiden biisejä. Yhden youtube videon perusteella ei mitään ikimuistettavaa ole luvassa, mutta kiehtovaahan tuo on nähdä.
Niin ja onhan ne The Iron Maidensin kitaristit myös aika kuumia mimmejä... Hyvin se pumppu kyllä soittaa ja se niiden laulaja on kova luu. Samoin se on hienoa että vetävät Infinite dreamseja ja muita helmiä eikä pelkkiä itsestäänselvyyksiä.
 

Spire

Jäsen
Enää muutama viikko ja sitten Helsingissä soittaa Accept. No, miten se mahtaa liittyä tähän ketjuun, mahtaa joku ihmetellä. No siksi että lämmittelyaktina toimii The Iron Maidens suoraan Kaliforniasta, eli luvassa on naisenergialla esitetty setti tunnettuja ja vähän tuntemattomampiakin Iron Maiden biisejä. Yhden youtube videon perusteella ei mitään ikimuistettavaa ole luvassa, mutta kiehtovaahan tuo on nähdä.
Kiitos hei kun mainitsit, olisi muuten mennyt täysin ohi. The Iron Maidens lämppärinä sopii tapahtumaan kuin nyrkki silmään, olihan se lippu tänne ostettava.

Ketjun aiheeseen sen verran että olen edelleen hyvin pettynyt jos Alexanderia ei soiteta livenä 3.6.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kiitos hei kun mainitsit, olisi muuten mennyt täysin ohi. The Iron Maidens lämppärinä sopii tapahtumaan kuin nyrkki silmään, olihan se lippu tänne ostettava.

Ketjun aiheeseen sen verran että olen edelleen hyvin pettynyt jos Alexanderia ei soiteta livenä 3.6.
Mä olen edelleen skeptinen sen suhteen että tuo biisi on setissä.
 

CamNeely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Eipä Bruce eilen Helsingissä tuohon Alexander kysymykseen vastannut vaikka kysyttiin useamman katsojan toimesta. Jos sitä ei tulevalla kiertueella soiteta, niin ei milloinkaan. Itsellä kyllä semmoinen kutina että soitetaan.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eipä Bruce eilen Helsingissä tuohon Alexander kysymykseen vastannut vaikka kysyttiin useamman katsojan toimesta. Jos sitä ei tulevalla kiertueella soiteta, niin ei milloinkaan. Itsellä kyllä semmoinen kutina että soitetaan.
Juu ei sanonut että soitetaan muttei tainnut kieltääkää ettei soitettas. No aika näyttää onko vai eikö setissä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Eipä Bruce eilen Helsingissä tuohon Alexander kysymykseen vastannut vaikka kysyttiin useamman katsojan toimesta.

No ei tietenkään sano juuta tai jaata. Kiertueen ensimmäinen keikka sitten paljastaa settilistan ja mukana olevat ja olemattomat helmet. Tietääköhän mies ihan tarkkaan vielä itsekään mikä treenien alla olevista biiseistä joutuu vaihtopenkin puolelle.
 
1. Senjutsu
2. Futureal
3. Wratchild
4. Writing on the Wall
5. The Parchment
6. Days of Future Past
7. Stranger in a Strange Land
8. Stratego
9. Hallowed be Thy Name
10. Fear of the Dark
11. Iron Maiden
---
12. Caught Somewhere in Time
13. Wasted Years
14. Rime of the Ancient Mariner
---
15. Alexander the Great

Edit; Heaven Can Wait unohtui, johonkin väliin se vielä tai Futurealin tilalle. Tai sitten setti on rankasti jaettu kolmeen osaan, Senjutsun vedot 5kpl + SIT vedot 5kpl + pakolliset 3-5kpl
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
1. Senjutsu
2. Futureal
3. Wratchild
4. Writing on the Wall
5. The Parchment
6. Days of Future Past
7. Stranger in a Strange Land
8. Stratego
9. Hallowed be Thy Name
10. Fear of the Dark
11. Iron Maiden
---
12. Caught Somewhere in Time
13. Wasted Years
14. Rime of the Ancient Mariner
---
15. Alexander the Great

Edit; Heaven Can Wait unohtui, johonkin väliin se vielä tai Futurealin tilalle. Tai sitten setti on rankasti jaettu kolmeen osaan, Senjutsun vedot 5kpl + SIT vedot 5kpl + pakolliset 3-5kpl
Senjutsu tippuu varppina pois. Oli koko viime kiertueen aloituskappale. Tuskin on taas. Eikä varmaan ole muutenkaan setissä koska Harris haluaisi settiin useamman uuden levyn soittamattoman eepoksen. Stratego on ehkä liian haastava Nickon jaloille ja uudella levyllä on paljon soittamatonta kamaa joten tippuu ehkä setistä pois.

Mistä muuten tuo Futureal on keksitty että olisi setissä? Aika moni veikannut tuota...
 
Viimeksi muokattu:
Senjutsu tippuu varppina pois. Oli koko viime kiertueen aloituskappale. Tuskin on taas. Eikä varmaan ole muutenkaan setissä koska Harris haluaisi settiin useamman uuden levyn soittamattoman eepoksen. Stratego on ehkä liian haastava Nickon jaloille ja uudella levyllä on paljon soittamatonta kamaa joten tippuu ehkä setistä pois.

Mistä muuten tuo Futureal on keksitty että olisi setissä? Aika moni veikannut tuota...
Senjutsusta kyllä samaa mieltä, jotenkin omaan päähän vaan jumiutunut se mainoskuva jossa kyborgi Eddie ja Samurai Eddie pelaa futista ja tulostaululla lukemat 5-5 eli viisi biisiä molemmilta levyiltä. Hankalaa kuvitella jotain Time Machinen tyylistä setissä ni koitin keksiä viisi biisiä molemmilta...

Futureal puhtaasti Viikonloppusoturit podcastin poikien pohdiskelusta, Future Past nimen kautta, Futureal, loogista eikö. ":D"

Nojoo, kunhan utopistisesti pohdin ja kivahan noit on väsäillä.

Strategosta vielä sen verran että se viime kiertueen liveversio oli Nickon puolesta semmoista löysällä munalla vatkaamista verrattuna albumin vetoon etten epäile etteikö jaksaisi. CSIT on myös rankka eikä kestä samanlaista muokkaamista mutta silti toivon olevan setissä
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mites Hell on Earth? Jotkut veikkaa jopa koko keikan vikaksi biisiksi.

Monien listoilla se on kuitenkin ja Dickinson tai Harris on sen puolesta puhunut että se voisi mahdollisesti olla setissä. Sitten on taas niitä faneja jotka epäilevät että se on liian rankka laulettava Brucelle ja ei siksi ole setissä.
 
Mites Hell on Earth? Jotkut veikkaa jopa koko keikan vikaksi biisiksi.

Monien listoilla se on kuitenkin ja Dickinson tai Harris on sen puolesta puhunut että se voisi mahdollisesti olla setissä. Sitten on taas niitä faneja jotka epäilevät että se on liian rankka laulettava Brucelle ja ei siksi ole setissä.
En usko että on setissä enkä ota muuten kantaa, mutta mikä tästä Hell on Earthista tekee niin erikoisen? Todella vähälle on jäänyt kokonaisuudessan uuden albumin kuuntelu mutta ei toi biisi eroa siitä massasta millään lailla. Sitä on verrattu jopa eeppisimpien Maiden biisien joukkoon kautta aikain joka on todella hämmentävää. Noh, makuja on monia.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En usko että on setissä enkä ota muuten kantaa, mutta mikä tästä Hell on Earthista tekee niin erikoisen? Todella vähälle on jäänyt kokonaisuudessan uuden albumin kuuntelu mutta ei toi biisi eroa siitä massasta millään lailla. Sitä on verrattu jopa eeppisimpien Maiden biisien joukkoon kautta aikain joka on todella hämmentävää. Noh, makuja on monia.
No kun Harris on haastatteluissa höpöttänyt että setissä on mukana eeppisiä tai pitkiä biisejä Senjutsulta niin eipä juuri muuta tule mieleen kun tuo tai sitten ne pari muuta loppupään biisiä. Joku tai jotkut niistä on siten spekulaatioiden mukaan setissä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Se on Senjutsun paras biisi. Ei kai siinä muuta. Tyylikäs lopetus levylle siinä sivussa.
Jep!!!

Mä en taas ymmärrä sitä Alexander The Great biisistä vouhottamisesta...Mun mielestä mm. Thin line between love and hate, Empire of the clouds, Hallowed be thy name, Seventh son of a seventh son, The sign of the cross, Where eagles dare, Powerslave, Rime of the ancient mariner, When the wild wind blows, The reincarnation of Benjamin Breeg, Paschendale, Flight of Icarus, Relevations on mun mielestä paljon paljon parempia biisejä.

Alexanderissa on parasta ne kohdat missä ei lauleta. Muuten ei ole minusta mikään kummoinen kappale. Ilmeisesti monen monen fanin mielestä on kun se olisi pakko edes kerran kuulla.

Niin ja aika paljon on myös niitä jotka veikkaa The time machinea settiin ja myös Darkest hour on ollut mukana spekulaatioissa. Lost in a lost world taitaa olla ainoa jota ei ole veikattu settiin tulevaksi noista uuden levyn biiseistä.

Mulle uusin levy kolahti heti mutta on sellainen että mitä enemmän sitä kuuntelee niin sitä paremmalta sen mun korvaan kuulostaa. Kaikille ei varmaan putoa heti eikä useammallakaan kuuntelulla. Mut mä tykkäsin kovasti myös The book of souls -albumista. Täysin kakkaa levyä ei ole mun mielestä noilta tullut vastaan. Toki on levyjä joissa on joku biisi huonompi kuin toinen mutta ihan surkeaa kokonaisuutta en pysty nimeämään.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se on Senjutsun paras biisi. Ei kai siinä muuta. Tyylikäs lopetus levylle siinä sivussa.
The Parchment on Senjutsun paras biisi. Hell On Earth on toki hyvä myös.
Jep!!!

Mä en taas ymmärrä sitä Alexander The Great biisistä vouhottamisesta...Mun mielestä mm. Thin line between love and hate, Empire of the clouds, Hallowed be thy name, Seventh son of a seventh son, The sign of the cross, Where eagles dare, Powerslave, Rime of the ancient mariner, When the wild wind blows, The reincarnation of Benjamin Breeg, Paschendale, Flight of Icarus, Relevations on mun mielestä paljon paljon parempia biisejä.

Alexanderissa on parasta ne kohdat missä ei lauleta. Muuten ei ole minusta mikään kummoinen kappale. Ilmeisesti monen monen fanin mielestä on kun se olisi pakko edes kerran kuulla.

Niin ja aika paljon on myös niitä jotka veikkaa The time machinea settiin ja myös Darkest hour on ollut mukana spekulaatioissa. Lost in a lost world taitaa olla ainoa jota ei ole veikattu settiin tulevaksi noista uuden levyn biiseistä.

Mulle uusin levy kolahti heti mutta on sellainen että mitä enemmän sitä kuuntelee niin sitä paremmalta sen mun korvaan kuulostaa. Kaikille ei varmaan putoa heti eikä useammallakaan kuuntelulla. Mut mä tykkäsin kovasti myös The book of souls -albumista. Täysin kakkaa levyä ei ole mun mielestä noilta tullut vastaan. Toki on levyjä joissa on joku biisi huonompi kuin toinen mutta ihan surkeaa kokonaisuutta en pysty nimeämään.
I was there when it happened. Muistan elävästi, kun syyskuun lopulla vuonna 1986 poljin fillarillani vesisateessa paikalliseen levykauppaan ja lunastin itselleni 13-vuotislahjaksi yhden vinyylikappaleen Somewhere In Timea. Ei se Alexander sieltä mitenkään korvaan pompannut; jos olisi, niin ehkä sitten kömpelön lyriikkansa vuoksi. Historiakirjan teksti ei välttämättä taivu rockbiisiksi ilman vöyräitä kouristuksia. En ole koskaan ymmärtänyt vaadetta kuulla Alexanderia keikalla. Ihan yhtä hyvin voisivat haluta Invadersin, Sun and Steelin tai The Duellistsin. Alexander on ihan ok biisi, mutta näillä Maidenin klassisilla albumeilla on paljon parempiakin ”eeppisiä lopetusbiisejä”. Hallowed, To Tame…, Mariner…
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
En ole koskaan ymmärtänyt vaadetta kuulla Alexanderia keikalla. Ihan yhtä hyvin voisivat haluta Invadersin, Sun and Steelin tai The Duellistsin. Alexander on ihan ok biisi, mutta näillä Maidenin klassisilla albumeilla on paljon parempiakin ”eeppisiä lopetusbiisejä”. Hallowed, To Tame…, Mariner…

Oon itsekin vähän samoilla linjoilla sen suhteen, että Alexander the Great ei omiakaan suosikkeja ole ja mitä näihin "lopetusbiiseihin" tulee niin ei ole silläkään saralla ihan niitä kärkipään suosikkejani. Oishan se hienoa kuulla livenä ja kyllä se ihan kova biisi on, mutta minulle esim. Sign of the Cross, Brighter Than a Thousand Suns ja useampi muu biisi on huomattavasti rakkaampi ja jos realismista välittämättä valita saisi, niin ylempänä settilistatoiveissa.

Alexander the Greatin kulttistatus ja vaade livesoittoon rakentuu oikeastaan aika pitkälle sen varaan, että sitä ei aikanaan soitettu Somewhere on Tour -rundilla: se oli poikkeus sääntöön, jonka Phantom of the Opera (vaikkei toki lopetusbiisi ollutkaan), Hallowed be Thy Name, To Tame a Land ja Rime of the Ancient Mariner olivat jo aika hyvin vakinaistaneet ja sitä kautta luoneet odostusarvon levyn ison päätöseepoksen roolista setin ja lavashown huipentumana.

Rime of the Ancient Mariner ja Seventh Son of a Seventh Son on versioitu myös näin modernina aikana todella komeasti pitkillä kiertueilla, sillä ne olivat historiakiertueidensa & klassikolivetaltioitien teatraaliset keskipisteet. To Tame a Landia nyt ei kukaan ole realistisesti odottanut settiin palaavaksi ja se kärsii (siinä missä toki Alexanderkin) pienestä lyriikkapuurosta, josta Bruce varmaan on Steveä kovasti kiitellyt....

No kuitenkin, Alexander the Greatissa kulminoituu niin monta kulttimainetta petaavaa asiaa:

- Somewhere in Timen "unohdettu klassikko" -status, mitä livejulkaisuun (eli sen puutteeseen) ja biisien settilistaedustukseen tulee
- ensimmäinen ja muutamaa rajatapusta lukuunottamatta ainoaksi jäänyt levykokonaisuuden keskeinen "eepos" jota ei albumin kiertueella soitettu (vrt. Rime, Seventh Son, Sign of the Cross, Paschendale, When the Wild Wind Blows, The Book of Souls...) ja näin ollen se on jäänyt kaihertamaan niin fanikeskustelussa kuin ehkä ihan kevyesti bändissäkin, kun asiaa on sieltä oma-aloitteisestikin (no, lähinnä Nickon osalta) nostettu välillä esiin - toki varmaan lähinnä fanikeskustelun ja -kyselyjen innoittamana.
- bändin & yleisön jaettu meemi: Alexander the Great on ollut jo yli parikymmentä vuotta niitä harvoja Maiden-vitsejä, jotka niin fanit kuin yhtyekin tiedostavat ja yhdessä jakavat: Bruce on vitsaillut ja kiusoitellut toistuvasti mm. biisin kertsillä ainakin 2000-luvun taitteesta lähtien - tietenkin erityisesti Kreikassa.

Instrumentaaliosathan tossa on komeita, biisi on ihan huima matka ja historiankirjalyriikkapuurosta huolimatta kertsissä on kieltämättä lentoa. Eli siinä mielessä taittuu varmasti ihan hienosti livenäkin, jos ja kun se tulevan kiertueen setistä viimein löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitä helvettiä, missä vaiheessa Brucesta on tullut setämies?

No olin tuolla kolmisen tuntia kestävässä spektaakkelissa ja kyllähän Brucen suusta pääsi useamman kerran illan aikana termit good blowjob, cock, pussy, getting laid, shit, fuck, titts.

Siitä tuo täti sitten pahoitti mielensä...
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mitä helvettiä, missä vaiheessa Brucesta on tullut setämies?


Kaikki jotka sanoo nykyään jotain mistä ei joku pidä on setämies. Juuri linkedinistä luin, että setämiehet on syyllisiä siihen, että kutsutaan joku joskus työpaikalle etätöiden sijaan - naisten asemaa he toki olivat jo vaikeuttaneet työelämässä ennen tätä. Kaikkeen nuo setämiehet ehtivät ja niin on todella Brucekin.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Paljon taas uutta spekulointia että Futureal on tulevassa keikkasetissä. Nooh se taas tarkoittaa sitä että ei ole varmaan viittä biisiä Somewhere in timeltä tai Senjutsulta tai ei viittä ns. vanhaa hittiä ainakaan jos tuo on myös setissä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös