Iron Maiden Tampereelle ja Helsinkiin marraskuussa

  • 18 759
  • 140

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
pernaveikko kirjoitti:
Molemmille Helsingin keikoille saa lippuja taas.
Lippuja on saanut koko ajan. Tosin vähiin alkavat käymään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Marraskuun Hesan keikalle on lippu. Kolme kertaa olen Maidenin livenä nähnyt. Olen pohtinut live DVD:n ostamista, mutta kumpi olisi parempi DOR vai RIR?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Molemmat on hyviä tai oikeestaan huippuja, mutta valitse kuitenkin se paras eli TWST.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksei LAD kelpaa? Ei sekään huono ole. On tää lyhennepelleily vaan ihan päällikköä ja siksi kysynkin, että minkä Maiden dvd:n lyhenne on TWST?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Olen pohtinut live DVD:n ostamista, mutta kumpi olisi parempi DOR vai RIR?
Osta Rock in Rio (cdon.comissa tajouksessa 13,95€), joka toimii. DOTR viallinen (stereolevyssä vikaa). Live After Death saatavissa toistaiseksi DVD formaatissa ainoastaan epävirallisena Brasilian piraattiversiona.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Death on the road DVD on kutsuttu takaisin valmistajalle siinä olevan valmistusvian vuoksi. Omansa voi kiikuttaa takaisin myyjälle. Uutta versiota työstetään mutta julkaisua ei ole vahvistettu.

"Well despite a massive wait for the Death on the Road DVD, it appears the DVD is now FAULTY and many users are reporting the disk crashing and showing visible picture quality problems. This was posted by gor on the official forum:


It's quite sad to say, but don't buy Death On The Road dvd until there is correct version available. The most worst thing is, that dvd might work in you dvd player, but when you put it into another dvd player you will notice problems.

Current problems Strereo disc:
- Problems with picture quality after or during the Brave New World

Current problems 5.1 disc:
- Some people have got problems with sound levels.


We are yet to hear if there will be a re-release of this DVD to fix these issues or how widespread they are but either way it's pretty shocking considering the amount of time that has been spent to get the quality just right.
If you have bought the DVD and experience problems you should be able to return it to your store for a full refund."

(http://maidenfans.com)
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Meinasin avata uuden pelkän Iron Maiden nimisen topicin, mutta en sitten uskaltanutkaan:).

Iron Maidenin uusi albumihan on jo valmis ja julkaisu on jossain syksyllä. Levyn pituus on kuulemma 72min. Harrisin osuus joidenkin juttujen perusteella yllättävän vähäinen piiseissä, en sitten tiedä. Mielenkiinnolla odotan ainakin itse.

Bruce Dickinson julkaisee 19.6 Bruce Dickinson Antholgy nimeä kantavan DVD boxin, joka sisältää 6 tuntia materiaalia Brucen Solo uralta. Mukana ainakin kolme keikkaa vuosilta 91 (Dive Dive Live), 97 (Skunkworks) ja 99 (Screamforme tai jotain). Mukana paljon ennennäkemätöntä ja silleen. Varmasti mielenkiintoinen paketti.

edit. itse ostin eilen tuon Death On The Road dvd paketin ja ei mitään ongelmia, kun kokeilin kahdessa eri soittimessa. Ihan mukava setti. Harmitti vain nuo turhan tutut vedot, kuten run to the hills, wrarchild, notb, hbtn jne.. plussaa lord of the fliesista ja dance of deathin biiseistä. Mutta dokumenttien takiahan sen itse pääosin ostinkin ja ne ovat aina kivoja.
 
Viimeksi muokattu:

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Marraskuun Hartwall Areenan keikoille on tullut myyntiin lisälippuja. Eilen tuli tilattua 3kpl kenttälippuja tiistain keikalle, kolmas kerta kun näen Maidenin livenä. Tälläkin hetkellä lippupalvelun mukaan lippuja olisi vielä saatavilla.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Juu, kentällekin saa vielä lippuja.

Itse tosin taidan jättää väliin, sen verran rahareikiä taas, ja Nick Cave kuitenkin saman viikon sunnuntaina(niin ja Uriah Heep maanantaina).
 
Viimeksi muokattu:

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Alkoi uusin levy vakuuttamaan sen verran että hommasin lipun 15. päivän keikallekin. Nyt siis löytyy liput molemmille Helsingin keikoille ja odotus kova.
Ensimmäisellä keikalle kenttäpaikat ja toisella lavan lähettyviltä katsomopaikat.

Up The Irons!
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mikäköhän on mahtanut olla settilista Ameriikoissa? Toivottavasti soittavat uuden plätyn kokonaan. Ei meinaa enää pysyä penkissä kun odottaa tuota 14.11 keikkaa. Kaveri perkule menee Tampereen keikalle, joten tietoa on luvassa.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Different World
These Colours Don't Run
Brighter Than A Thousand Suns
The Pilgrim
The Longest Day
Out of the Shadows
The Reincarnation of Benjamin Breeg
For The Greater Good of God
Lord of Light
The Legacy
Fear of the Dark
Iron Maiden

Encoret:
2 Minutes to Midnight
The Evil that Men Do
Hallowed Be Thy Name

Tuossa on settilista, jonka ovat Amerikassa soittaneet. Ihan loistava juttu, että kaikki uuden levyn biisit mukana, koska on aivan loistava levy tämä A Matter Of Life And Death. 14.11 keikalle olen menossa ja ei millään jaksais odottaa sitä vajaata kolmee viikkoo.
 

Hack

Jäsen
^Ihan vain tiedoksi, että kannattaa olla aika varovainen noita settilistoja postatessa, koska jotkut saattavat haluta pitää sen salassa keikkaan asti (en siis minä, mutta jotkut)
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
InTheYear2000 kirjoitti:
Tuossa on settilista, jonka ovat Amerikassa soittaneet. Ihan loistava juttu, että kaikki uuden levyn biisit mukana, koska on aivan loistava levy tämä A Matter Of Life And Death.

Onko mitään havaintoa onko setti ollut sama Japanissa ja Euroopassa? Itselle riittäisi hyvin uudelta levyltä 5-6 biisiä ja sitten enemmän noita klassikoita. Varsinkin niitä biisejä, jotka jäivät edelliskerralla soittamatta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensi keskiviikkona olen menossa kentälle kurkkimaan Maidenia ja vaikka uusi levy onkin hyvä, niin en kyllä ylläolevaa settilistaa silti toivo. Enemmän vanhoja biisejä sitä kuitenkin haluaisi kuulla ei voi mitään.

For the greater good of God on muuten loistava kappale.
 
Näkkäri kirjoitti:
Ensi keskiviikkona olen menossa kentälle kurkkimaan Maidenia ja vaikka uusi levy onkin hyvä, niin en kyllä ylläolevaa settilistaa silti toivo. Enemmän vanhoja biisejä sitä kuitenkin haluaisi kuulla ei voi mitään.
QUOTE]
Sama täällä. Jos olisin nähnyt Maidenin vaikkapa 4:kin kertaa aiemmin tämä voisi kohdallani toimiakin. Kuitenkin (häpeäkseni) täytyy todeta että tämä on ensimmäinen näkemäni keikka niin mieluusti olisin nähnyt enemmän vanhoja biisejä. Sitäpaitsi mielestäni nämä uudet biisit ovat tylsiä ja liian pitkiä. Itse asiassa mielestäni Brucen takaisintulon jälkeen tehdyt levyt eivät yllä lähellekään ennen lähtöä tehtyjen levyjen tasoa. Baileyn ajan levyistä en sano mitään koska en siitä mitään tiedäkään.

Mutta ei mitään, otetaan vastaan mitä annetaan...
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mr. Smith kirjoitti:
Onko mitään havaintoa onko setti ollut sama Japanissa ja Euroopassa? Itselle riittäisi hyvin uudelta levyltä 5-6 biisiä ja sitten enemmän noita klassikoita. Varsinkin niitä biisejä, jotka jäivät edelliskerralla soittamatta.

Kyllä oli sama settilista Japanissa ja myös eilen ensimmäisellä Euroopan keikalla Tanskassa.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Omaan korvaan tuo setlist kuulostaa aivan loistavalta. Koko uusi levy on täyttä rautaa ja listasta jätetty pois läpirunkutetut Trooperit ja Run To The Hillsit. Loistavaa! Keskiviikkona kentällä nähdään.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Loistava keikka tulee ja onneksi soittavat koko levyn. Ei tuolta oikeen voi yhtään pudottaa poiskaan, sillä niin huippu tuo levy on. Legacy on hyvä paikka hengähtää ja kuunnella akustista kitarointia. Siinä samalla kuivataan hieman hikeä, jotta sitten saadaan viimeisetkin kledjut märiksi viiden vikan biisin aikana.

Ei saatana meinaa pysyä nahoissaan tiistaihin saakka. Käykääpä lukemassa BB:n tarina vaikka Rautaneito.comista. Mysteerin verho oli suuri kun uuden levyn biisilista julkistettiin. Loistavaa kusestusta ja promoa Maidenilta.

Up the IRONS
Kyssäri hölmöille:
kuinka monta päivää oli Benjamin Breegin kuolinpäivästä ja Eddien ensiesiintymiseen?
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
tombraider kirjoitti:
Up the IRONS
Kyssäri hölmöille:
kuinka monta päivää oli Benjamin Breegin kuolinpäivästä ja Eddien ensiesiintymiseen?
Kiitoksia vinkistä, tuli itsekin käytyä lukemassa kyseinen kolumni. Täytyy itsekin ihailla tuota pr-temppua. Mahtava vedätys :)

Aluksi kuulosti mielenkiintoiselta tarinalta ja se, että mikä omituinen yhteys sillä olisi Maidenin kanssa. Totuus olikin sitten jotain muuta. Tämä Benjamin Breeg- tapaus alkoi vasta kiinnostamaan kun tuota kolumnia alkoi lukemaan. Paljastuikin taitavaksi kusetukseksi.

Ja vastaus kysymykseen hölmöille, päiviähän Benjamin Breegin kuolinpäivästä Eddien syntymään oli 666.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näkkäri kirjoitti:
Ensi keskiviikkona olen menossa kentälle kurkkimaan Maidenia ja vaikka uusi levy onkin hyvä, niin en kyllä ylläolevaa settilistaa silti toivo. Enemmän vanhoja biisejä sitä kuitenkin haluaisi kuulla ei voi mitään.

For the greater good of God on muuten loistava kappale.


Tuon ylläolevan setin tulet saamaan. Iron Maiden EI vaihda settiä kesken kiertueen. Poikkeuksia on muutamia, mutta itse en sellaiseen usko. Se muutos olisi tehty joko aivan kiertueen alkumetreillä tai mannerten välillä.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bobcat kirjoitti:
Tuon ylläolevan setin tulet saamaan. Iron Maiden EI vaihda settiä kesken kiertueen. Poikkeuksia on muutamia, mutta itse en sellaiseen usko. Se muutos olisi tehty joko aivan kiertueen alkumetreillä tai mannerten välillä.

Näin se menee. Koko AMOLAD tulee livenä. Hyvä niin, siksi kova levy on kyseessä. Kyllä ne truupperit ja runtothehillsit on jo kuultu.
 
Aika (liian) moni bändi muuten pitää settinsä likipitäen samana kiertueen ajan. Viimeksi näkemistäni esim. Judas Priest ja Whitesnake. Luulisi ukkojen kyllästyvän illasta toiseen samoihin biiseihin vaikka kataloogissa olisi mistä ottaa. Ei tuon tason bändeillä voi olla kyse siitä ettei ole treenattu kuin kyseiset biisit.

Erittäin hyvä poikkeus sääntöön on Bruce Springsteen & the East street band. Viime maailmankiertueellakaan ei tainnut kahta samanlaista settilistaa olla ja keikkoja oli sentään paljon.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Joo, eiköhän sieltä nuo biisit tule jotka tuossa ylempänä lueteltiin.

En oikein tiedä olenko pettynyt vai innoissani tuosta listasta... Toisaalta mielenkiintoista kuulla koko uusi levy livenäkin mutta kyllähän noista muutaman tilalle olisi voinut vaihtaa jotain klassikoitakin. Enkä tarkoita että haluaisin välttämättä kuulla Trooperin ja Run to the hillsin taas, mutta esim. Seventh son.. levyltä olisi voinut enemmänkin biisejä mukaan ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös