iPhone

  • 378 409
  • 1 786

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä sitten onko Helsingissä jotain muuta puljua joka noita korjailee, ainakaan Iphonen osalta en usko näin olevan.

Korjautin loppukesästä 3GS:n lasin ja akun täällä, Taskuomenassa.

Pelkkä lasinvaihto maksoi tuolloin 160 euroa ja mikä parasta, se tehdään muutamassa tunnissa. Eli jos aamulla vie, niin iltapäivällä voi saada jo takaisin. Mulla meni tosin seuraavan päivän puolelle, kun vein niin myöhään.

Itse asiassa pitäisi viedä tuo taas sinne korjattavaksi, kun onnistuin skidin kanssa telomaan lasin uudestaan. Ärsyttävän helposti se kyllä hajoaa, kun putoaa väärällä tavalla. YouTubesta innostunut 2,5-vuotias ja iPhone ei välttämättä oo paras yhdistelmä lompakolle... :)

(Varsinkin kun omavastuu on vakuutuksessa 200 euroa).
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Nämä molemmat osaavat Puhelinklinikka ja Taskuomena sijaitsevat näköjään Etelä-Suomessa jonne iPhonen lähettäminen postin kautta maksaa taas lisää. Vähän kyllä jännittää kuinka kauan tämä minun iPhone 4S säilyy uutena/ehjänä ilman suojakuoria kun on aika liukas kädessä ja sitten kun se on kokoajan käytössä niin haavereitakin varmasti käy enemmän kuin sellaiselle joka säilyttää sitä vitriinikaapissa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Nämä molemmat osaavat Puhelinklinikka ja Taskuomena sijaitsevat näköjään Etelä-Suomessa jonne iPhonen lähettäminen postin kautta maksaa taas lisää. Vähän kyllä jännittää kuinka kauan tämä minun iPhone 4S säilyy uutena/ehjänä ilman suojakuoria kun on aika liukas kädessä ja sitten kun se on kokoajan käytössä niin haavereitakin varmasti käy enemmän kuin sellaiselle joka säilyttää sitä vitriinikaapissa.

Osta siihen ne pehmusteet reunaan. Vai mikä suojajuttu se nyt onkaan. Todella hyvä hankinta. Ei ole enää kädessä liukas sen jälkeen. Autossakin voi huoletta laittaa puhelimen vaikka siihen mittariston eteen ja ei lähde siitä mihinkään liukumaan. Tosin taskusta ottaessa ne on hiukan liiankin "tahmeat".
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nämä molemmat osaavat Puhelinklinikka ja Taskuomena sijaitsevat näköjään Etelä-Suomessa jonne iPhonen lähettäminen postin kautta maksaa taas lisää. Vähän kyllä jännittää kuinka kauan tämä minun iPhone 4S säilyy uutena/ehjänä ilman suojakuoria kun on aika liukas kädessä ja sitten kun se on kokoajan käytössä niin haavereitakin varmasti käy enemmän kuin sellaiselle joka säilyttää sitä vitriinikaapissa.

Suosittelen hommaamaan kalvot molemmin puolin. Säilyy kalvojen alla naarmuttomana.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Vähän huvittaa kyllä nämä iPhonet, joissa on ihan hieno ulkoasu sun muuta, mutta hajoamisvaaran takia ne pitää vuorata johonkin ihme pehmusteisiin ja vielä etu- sekä takapuoli päällystää jollain kontaktimuovin tapaisella. Ymmärrän kyllä että haluaa pitää kalliin laitteen ehjänä, mutta mielestäni se alkuperäinen hienous karisee kovaa vauhtia noiden toimenpiteiden jälkeen.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän huvittaa kyllä nämä iPhonet, joissa on ihan hieno ulkoasu sun muuta, mutta hajoamisvaaran takia ne pitää vuorata johonkin ihme pehmusteisiin ja vielä etu- sekä takapuoli päällystää jollain kontaktimuovin tapaisella. Ymmärrän kyllä että haluaa pitää kalliin laitteen ehjänä, mutta mielestäni se alkuperäinen hienous karisee kovaa vauhtia noiden toimenpiteiden jälkeen.

Laadukkaita kalvoja ei juurikaan edes huomaa kun ne on hyvin asennettu, eli ilman kuplia ja pölyä. Periaatteessa haluaisin heittää kalvot menemään, mutta en kestä ajatusta naarmuisista lasipinnoista. ;)
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Laadukkaita kalvoja ei juurikaan edes huomaa kun ne on hyvin asennettu, eli ilman kuplia ja pölyä. Periaatteessa haluaisin heittää kalvot menemään, mutta en kestä ajatusta naarmuisista lasipinnoista. ;)

Omassa iPhone4:ssä ei ole 16kk käytön jälkeen ainuttakaan naarmua lasipinnoilla enkä ole Applen suojan lisäksi käyttänyt mitään kalvoja tms. Avaimet eri taskuun jne. niin aika vaikea tätä on naarmuttaa missään normaalikäytössä. Sitä en kyllä tosin ymmärrä miksi Apple teki tästä liukkaan kuin saippuan jos ei käytä tällaista kumireunaista suojusta ympärillä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Vähän huvittaa kyllä nämä iPhonet, joissa on ihan hieno ulkoasu sun muuta, mutta hajoamisvaaran takia ne pitää vuorata johonkin ihme pehmusteisiin ja vielä etu- sekä takapuoli päällystää jollain kontaktimuovin tapaisella. Ymmärrän kyllä että haluaa pitää kalliin laitteen ehjänä, mutta mielestäni se alkuperäinen hienous karisee kovaa vauhtia noiden toimenpiteiden jälkeen.
Naurattaa myös. Jos tulee yksikin naarmu, niin mainen kaveripiirissä on ilmeisesti mennyt iäksi. Tuleeko siihen näyttöön muka helpolla sitten jotain jäätäviä koloja? Nokialla ainakin näiden uusien puhelinten lasit ovat jotain gorilla glassia tms. joihin ei saa käytännössä millään mitään tehtyä.

Joskus itselläkin ollut noita kalvoja näytön päällä, mutta syy ei ollut kyllä mikään naarmuuntumisen estäminen. Vaan se, jos tippuu johonkin maahan, esim asfaltille oikeassa kulmassa, niin ilman tuota kalvoa näyttö menisi iloisesti säröille, kalvon kanssa on muutaman kymmenen prosentin mahdollisuus siihen, että lasi säilyy ehjänä.

Iphonesta vielä yleisesti se, että haluaisin tästä nähdä tulevaisuuteen vuoden-kahden päähän. Tällä hetkellä iphone on jo helvetin yleistynyt ja kaikki haluavat sen. Joskus muoti perustui siihen, että puhelin oli vain harvoilla ja pientä luksusta. Nyt joka toisella pissikselläkin on sellainen. Tietysti ihmiset haluavat jonkin aikaa apinoida toisiaan, eivätkä olla huonompia ihmisiä kuin toiset, mutta milloin tulee taas uusi hieno juttu ja ihmiset siirtyvät pikkuhiljaa siihen? Lisäksi ennen iphonen käyttöjärjestelmä oli edistyksellinen ja oikeasti hyvä, nyt se on pysynyt 3-4 vuotta samanlaisena.

Toistaiseksi ihmiset ovat painaneen iphonen miljoonat käyttöä haittaavat ongelmat villaisella (esim. se, että puhelin on huono puhumiseen vähääkään huonommassa kentässä), koska kyseessä on iphone. Mutta luulisi yleistymisen myötä myös soraäänten määrän kasvavan.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Itse en ole hankkinut mitään suojia tuohon iPhone 4S -luuriin kun ne muovisuojat ynms saavat näyttämään puhelimen vähemmän tyylikkäältä. Säilytän puhelinta aina taskussa joten hyvä se olisi sieltä saada aina käteen ilman suurempaa voimaa. Olen omistanut useamman Nokian ja yhden HTC-luurin ja jotenkin nyt tykkään tästä iPhonesta enemmän, ainakin nyt työkäytössä. Tässä pelittää ongelmitta kalenterit, Hotmail, Gmail ja Exchange-sähköpostitilit ja kontaktit. Ei ole tarvinnut säätää mitään ylimääräistä. Sitten tuo iCloud-varmistus on pirun näppärä. Tarvitsee vaan heittää puhelin WLANiin ja paina "Varmuuskopioi nyt". Myös puhelimen 8 megapikselin kamera tekee hyvää jälkeä. Jos jotain huonoa pitää kertoa niin tosiaan puhelin on yleistynyt ihan liikaa, iTunes-kopiointi on persiistä ja 3,5 tuuman näyttö on nykypäivänä vähän pieni.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itselläni on kokemusta iMac:eistä, jotka ovat mainioita pelejä. Mutta pohjoisessa asuvana en ole vielä törmännyt iPhoneen, johon uskaltaisin luottaa kovemmissa oloissa. Kavereiden kokemusten perusteella mm. pakkanen vie edelleenkin sen vähäisen akun keston, joten täällä on oikeastaan pakko tyytyä ostamaan parempi luuri, vaikka se ei olekkaan niin seksikästä. Tosin epäilen muutenkin, että Windows phone parempana alustana muutaman vuoden sisällä pesee iPhonen. Mutta iMaciä meinaan jatkossakin käyttää.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kalvoista vielä sen verran, että minulle loppupeleissä tärkein syy niiden käyttämiseen on jälleenmyyntiarvon säilyminen. Tuolla ei tietenkään ole väliä jos luuria käyttää vaikka 5 vuotta, mutta itselläni on tapana vaihtaa puhelinta vähintään kerran vuodessa ja silloin on ihan kiva myydä puhelin eteen päin uuden veroisessa kunnossa.

Ja kuten sanottua niin laadukkaita kalvoja ei juuri edes huomaa. Tässä tapauksessa kallis ei todellakaan ole sama kuin laadukas. Esimerkiksi "pehmeät" Invisible Shield kalvot ovat kalliita ja suojaavat kyllä varmasti hyvin, mutta pilaavat puhelimen ulkonäön ja kosketusnäytön käyttökokemuksen(tahmea).
Itse käytän kovapintaisia Vikuiti merkkisiä kalvoja etu- ja takalasissa, joiden ainoa haittapuoli on maadoituksen katoaminen, eli kosketusnäyttö ei toimi jos puhelimen reunaan ei koske. Toisin sanoen jos puhelin on pöydällä ja kosket vain näyttöön, niin se ei reagoi. Tosin tätä ongelmaa ei ole silloin kun puhelin on latauksessa.

iPhone 4/4S takalasi ei muuten ole etulasin tavoin kestävää Gorillalasia vaan jotain halpista joka kyllä naarmuuntuu melko helposti esim. pöydällä siirtelyn takia.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
iPhone 4/4S takalasi ei muuten ole etulasin tavoin kestävää Gorillalasia vaan jotain halpista joka kyllä naarmuuntuu melko helposti esim. pöydällä siirtelyn takia.

Hetkinen? Muistaakseni iPhonessa ei käytetä Gorillaa missään versiossa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hetkinen? Muistaakseni iPhonessa ei käytetä Gorillaa missään versiossa.

Apple on nimenomaan se yhtiö jonka tilausten ansiosta Corning alkoi tuottamaan kyseistä lasia.

edit. lähteenä Steve Jobs-kirja, jossa kerrottiin Jobsin etsineen kestävää lasia ensimmäiseen iPhoneen, jolloin Corning lupasi alkaa tuottamaan jo aiemmin kehitettyä mutta käyttötarkoituksetonta naarmuuntumiskestävää lasiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta iPhonessa ei ole Gorilla lasia vaan joku muu kyseisen tehtaan tuote?

Editoinkin tuohon aiempaan jo lähteen.
Googlailin hieman ja saattaa kyllä olla, ettei iPhonessa nykyisin käytetä nimenomaan Gorilla lasia vaan jonkun toisen valmistajan vastaavaa tuotetta ja juuri kilpailutuksen takia Apple ei virallisesti julkaise käytössä olevia tuotemerkkejä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sonerakaupan kautta toimittavat huoltoon, maksaa muistaakseni 293 euroa. Maksat puhelimen korjauksen liikkeeseen, jonka jälkeen saat fyrkat tilillesi. Itse olen rikkonut näitä kaksi, joten kokemusta on. Tuo kauppahan on kaiketi vain välikäsi tuossa, eli toimittavat sen yhteistyökumppanilleen, joka sitten hoitaa itse huoltamisen. En tiedä sitten onko Helsingissä jotain muuta puljua joka noita korjailee, ainakaan Iphonen osalta en usko näin olevan.

Nonii, kiitoksia vinkeistä. Oli sen verran kiire tuon iPhonen kanssa, että onnistuin löytämään Helsingistä liikkeen, joka vaihtoi lasin kahdessa tunnissa. Kyseessä oli Digishop Mechelininkadulla, ja 150 euroa kustansi. Eli itseasiassa tismalleen saman verran, mitä omavastuu olisi ollut vakutuuksen kautta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Edit: Hoituikin ihan boottaamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
iPhonen yksityiset kalenterikutsut

En itse omista iPhonea eikä Googlauskaan ole tuonut selvää vastausta, joten tarvitsisin apuanne. Onko tosiaan niin, että iPhonen (4/4S) peruskalenteriohjelmalla ei voi tehdä yksityisiä (private) kalenterivarauksia, jotka synkronoituisivat Exchangen (2007 tai 2010) kanssa?

Mikäli näin, niin ongelmahan tässä olisi siis se, että kaikki iPhoneen tehdyt (yksityiset) kalenterivaraukset näkyisivät kaikille muille yrityksen työntekijöille Exchangessa.

Jos ym. ongelmallisuus on iPhonen peruskalenteriohjelmassa, niin onko puhelimelle mitään muuta kalenteriohjelmaa (ilmaista tai maksullista), joka mahdollistaisi yksityiset kalenterikutsut?

Kiitos avusta!
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
En itse omista iPhonea eikä Googlauskaan ole tuonut selvää vastausta, joten tarvitsisin apuanne. Onko tosiaan niin, että iPhonen (4/4S) peruskalenteriohjelmalla ei voi tehdä yksityisiä (private) kalenterivarauksia, jotka synkronoituisivat Exchangen (2007 tai 2010) kanssa?

Mikäli näin, niin ongelmahan tässä olisi siis se, että kaikki iPhoneen tehdyt (yksityiset) kalenterivaraukset näkyisivät kaikille muille yrityksen työntekijöille Exchangessa.

Jos ym. ongelmallisuus on iPhonen peruskalenteriohjelmassa, niin onko puhelimelle mitään muuta kalenteriohjelmaa (ilmaista tai maksullista), joka mahdollistaisi yksityiset kalenterikutsut?

Kiitos avusta!

Itsekin olin laitellut ns. priva menoja puhelimeen ja sitten huomasin töissä että kaikki ne näkyi firman Exchangessa. Tähän löytyi ratkaisu kun säädin puhelimeen myös Gmail ja Hotmail-tilit. Nyt kun luon kalenterimerkinnän niin lopuksi määritän missä se näkyy ja tässä on ollut oikein toimiva tämä Hotmail. Eli valikko löytyy näin: Kalenteri -> Lisää tapahtuma -> Kalenteri -> Hotmail -> Käyttäjän xxx kalenteri -> Valmis. Nyt kun selaat iPhonen kalenteria niin firman jutut näkyvät violettina ja Hotmailin merkinnät keltaisina. Punaisena näkyvät sitten Suomalaiset pyhäpäivä jne.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Apple myi viime vuoden viimeisellä neljänneksellä 37 miljoonaa iPhonea. Yhtiö julkaisi äsken osavuosikatsauksen. Tulos ja liikevaihto ylittivät selvästi odotukset.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen vielä suht uusi iPhonen käyttäjä joten kysellään apua/vinkkejä.

Eli tällä hetkellä mikään appstoresta ladattu ohjelma ei toimi. Klikkaan vaikkapa facebookkia/tekstitv:tä/Angry birdsiä niin ohjelma käynnistyy mutta sulkeutuu samantien ja tekee paluun perusnäkymään. Muistaakseni joskus oli samanlainen ongelma mutta se meni jotenkin ohi, en tosin muista yhtään mitä tein. Puhelin on käynnistetty uudestaan ja kokeiltu ties mitä. Onko ainoa vaihtoehto poistaa kaikki ohjelmat ja asentaa uudestaan vai onko tässä jotain kikkaa?

e: Jaahas. Poistin yhden ohjelman ja asensin sen uudestaan. Nyt jostain syystä toimii taas kaikki...
 
Viimeksi muokattu:

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
JMA, on se iPhone niin ihmeellinen kun melkein korjaa itse itsensä! :) Itse olen asennellut tuohon 4S versioon vinon pinon ohjelmia ja kertaakaan ei ole tarvinnut bootata tai tullut jumeja. HTC puhelimella taas miltei jokaisen asennuksen jälkeen piti bootata puhelin jotta se varmasti toimi.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
IPhone 4S 16G+900min puheluita+500 tekstaria+netti=36,9e/kuukaudessa?

Ei huono tarjous mielestäni, pitäskö?
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
On Soneran tarjous ja 24kk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös