iPhone

  • 378 864
  • 1 786

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Ja kun se päivittää itteensä toi Iluuri, niin onko mitään väliä kuinka hidas se netti on? Meinaan vaan et jos se 1g menee täyteen, niin pystyykö se tekee ne päivitykset hitaallakin netillä, ettei ala ilmestyy jotain vitun kalliita datasiirtoja?

Iphone, ainakaan 4s, ei anna ladata mobiilidatalla tiedostoja jotka ovat kooltaan yli 20Mt suuruisia (ainakaan itse en löydä puhelimesta edes asetusta mistä tuon saisi muutettua), vaan ne pitää ladata wlanin kautta.

Kiinteähintaiset nettipaketit soneralla (ja tietääkseni muillakin operaattoreilla) ovat sellaisia, että et voi vahingossakaan saada ylimääräistä laskua, käytit nettiä sitten miten paljon hyvänsä. Paketit vaihtelee operaattoreilla yleensä nopeuden mukaan (pl. sonera jolla on tietty määrä dataa max. nopeudella), mutta kotimaassa käytetyssä tiedonsiirrossa minkään operaattorin liittymällä ei voi vahingossa saada aikaan ylimääräistä laskua jos liittymällä on kiinteähintainen datapaketti.

Ulkomailla ollessa iphonesta löytyy "data roaming" asetus, mikä kannattaa laittaa päälle että ei tule yllätyslaskua, koska kiinteähintaiset datapaketit pätee tosiaan vain kotimaan datasiirrossa. Kannattaa tehdä tuplavarmistus ulkomaille lähtiessä ja varmistaa, että myös liittymällä on roaming data -esto. Sama pätee muuten myös naapurivaltion rajan läheisyydessä (venäjä yms), voi hypätä naapurimaan verkkoon.

EDIT: Ja vastaus hitauteen: soneralla nopeus tippuu onnettomaan 64kbit/s "perusnopeuteen", jolloin oikein mikään nettikäyttö ei onnistu. Ehkä jotain iltasanomien mobiilisivuja voi ladata, mutta päivitysten tekeminen lienee mahdotonta.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Ok, no hyvä että ei ole siitä sit pelkoa et netti ihan siihen kuluu. Kotona voi sit latailla enemmän!

Mutta Janezky, etkö sanonut olevas Soneralla töissä? Mikähän tilanne on niissä puhelimissa? Sunnuntaina tilasin ja tosiaan Soneran siellä tilauksen seurannassa lukee edelleen että tilaus käsittelyssä tms. vastaava.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Sunnuntaina tilasin ja tosiaan Soneran siellä tilauksen seurannassa lukee edelleen että tilaus käsittelyssä tms. vastaava.

Eräänä perjantaina otin Sonerapisteestä liittymän ja koska heillä ei ollut valkoisia iPhoneja, kertoi myyjä että iPhone ja liittymä toimitetaan postiin ja sieltä voin sen noutaa. Soitin viikon päästä perjantaina Soneralle että mikä on kun ei postin ilmoitusta ole kolahtanut postilaatikosta paketin saapumisen merkiksi. Sieltä sanottiin että "Mikä ihmeen tilaus? Ei täällä näy että sää mitään liittymää olisit tilannu". Että näin. Lopulta sain sillä samalla puhelulla tilattua sen puhelimen ja liittymän. Seuraavan viikon torstaina muistaakseni tuli postin ilmoitus.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Ok, no hyvä että ei ole siitä sit pelkoa et netti ihan siihen kuluu. Kotona voi sit latailla enemmän!

Mutta Janezky, etkö sanonut olevas Soneralla töissä? Mikähän tilanne on niissä puhelimissa? Sunnuntaina tilasin ja tosiaan Soneran siellä tilauksen seurannassa lukee edelleen että tilaus käsittelyssä tms. vastaava.

Ollaan sitä työkaverin kanssa ihmetelty, miksi niitä puhelimia ei kuulu vieläkään, vaikka tosiaan niitä piti tulla lisää jo pari viikkoa sitten. Pitänee huomenna kysellä esimieheltä tietäisikö se asiasta jotain. Mutta mulla ei ole sen enempää tietoa, mistä viivästys johtuu. Veikkaan että maahantuojasta tällä hetkellä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ok, no hyvä että ei ole siitä sit pelkoa et netti ihan siihen kuluu. Kotona voi sit latailla enemmän!

Tämä nyt on varmaan ihan päivänselvä asia, mutta sanonpa kuitenkin. Kannattaa luonnollisesti käyttää sitä langatonta nettiä, jos kotoa boksi löytyy. Ei ainakaan kotona kulu tuota sopimukseen kuuluvaan datan määrää. Itse tulee varsin usein tapatalkilla selailtua Jatkoaikaa vaikka tietokonekin löytyy vierestä. Tiedä sit minkä takia tuosta pienestä ruudusta tulee tihrustettua..
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Tämä nyt on varmaan ihan päivänselvä asia, mutta sanonpa kuitenkin. Kannattaa luonnollisesti käyttää sitä langatonta nettiä, jos kotoa boksi löytyy. Ei ainakaan kotona kulu tuota sopimukseen kuuluvaan datan määrää. Itse tulee varsin usein tapatalkilla selailtua Jatkoaikaa vaikka tietokonekin löytyy vierestä. Tiedä sit minkä takia tuosta pienestä ruudusta tulee tihrustettua..

Juu näin olen aikonut tehdä.

Ja Janezky, lienee siis turhaa mennä kiroilemaan Sonera-pisteelle että missä vitussa se mun puhelin on?
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Ja Janezky, lienee siis turhaa mennä kiroilemaan Sonera-pisteelle että missä vitussa se mun puhelin on?

Joo, eipä siellä käytännössä mitään ole tehtävissä. Tai missään Sonera kaupassa, yms myyntikanavissa. Voidaan vaan sanoa, että toimitetaan heti kun puhelimia tulee lisää. Ei me voida puhelimiksi muuttua. ;)

Jännä juttu, että ihmiset kuitenkin luulee monesti, että me voidaan asialle jotain tehdä kun tarpeeksi kovaa huutaa. Juurikin tilanteissa, missä asiakas on esim. netin kautta tilannut puhelimen, niin tulee meille huutamaan kun puhelinta ei kuulu. Ja luonnollisesti, sen pidemmälle asiaa ajattelematta, syyttää meitä.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Joo, eipä siellä käytännössä mitään ole tehtävissä. Tai missään Sonera kaupassa, yms myyntikanavissa. Voidaan vaan sanoa, että toimitetaan heti kun puhelimia tulee lisää. Ei me voida puhelimiksi muuttua. ;)

Jännä juttu, että ihmiset kuitenkin luulee monesti, että me voidaan asialle jotain tehdä kun tarpeeksi kovaa huutaa. Juurikin tilanteissa, missä asiakas on esim. netin kautta tilannut puhelimen, niin tulee meille huutamaan kun puhelinta ei kuulu. Ja luonnollisesti, sen pidemmälle asiaa ajattelematta, syyttää meitä.
No, enpä mä tässä sen kummemmin ole alkanut syyttelemään ketään...
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
No, enpä mä tässä sen kummemmin ole alkanut syyttelemään ketään...

Enkä mä sitä sanonutkaan, lähinnä yleisellä tasolla puhuin. Ei tuo loppupeleissä kuitenkaan hirveän yleistä ole, kyllä normaalisti ihmiset sen tiedostaa. Mutta joskus ei, vaikka kuinka yrittää sanoa, ja se pistää vituttamaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Auttakaas tyhmää..

Miten saan helpoimmin siirrettyä musiikkia tietokoneelta iPhoneen?

Eli mulla on cd.t kopioituna tietokoneelle ja sieltä ne pitäis saada puhelimeen. Nokialaisissa ne meni kivasti kopioimalla mutta en tähän saa sillä tavalla.

Tarviiko siinä käyttää jotain icloudeja tms? Niistä mulla ei oo harmainta aavistusta ja muutakaan. Puhelimesta saa kivasti kopsattua kuvat ja muut koneelle ilman mitään pilviä. Ihan sillai ku ennenkin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres

Nii-i... Saatana.

Jos haluan kotikoneelta siirtää musiikin puhelimeen, niin miksen voisi siirtää niitä vaikka vetämällä? Niin kuin Nokioihin. Minä halua omia ceedeitäni minnekään pilveen laittaa. Haluan siirtää ne kotikoneelta suoran puhelimeen ja sitä hain, että onnistuuko se ilman mitään hiton pilviä.

Eikä käryäkään miten nuo itunesit toimii. Se pitää tietty eka ladata koneelle jostain ja sitte puhelimeen ja sitte latailla siellä kaikkea paskaa ja lopulta tuo kaikki oman musiikin siirtäminen maksaa jotain 100 euroa vaikka niistä levyistä on jo maksettu. Niinkö?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nii-i... Saatana.

Jos haluan kotikoneelta siirtää musiikin puhelimeen, niin miksen voisi siirtää niitä vaikka vetämällä? Niin kuin Nokioihin. Minä halua omia ceedeitäni minnekään pilveen laittaa. Haluan siirtää ne kotikoneelta suoran puhelimeen ja sitä hain, että onnistuuko se ilman mitään hiton pilviä.

Eikä käryäkään miten nuo itunesit toimii. Se pitää tietty eka ladata koneelle jostain ja sitte puhelimeen ja sitte latailla siellä kaikkea paskaa ja lopulta tuo kaikki oman musiikin siirtäminen maksaa jotain 100 euroa vaikka niistä levyistä on jo maksettu. Niinkö?

Lataat ilmaisen iTunesin koneellesi. Yhdistät puhelimen koneeseen usbilla siirrät musiikkia iTunesin kirjastoon. Kaikki musiikki joka on siirretty iTunesin kirjastoon on synkronoitavissa puhelimeen. Eikä maksa mitään ylimääräistä jos sulla on kiinteähintainen nettiyhteys. Muita keinoja tuohon musiikin lisäämiseen ei ole, paitsi tietysti iTunes Storesta ostaminen, mutta se onkin sitten maksullista puuhaa.

Eli ei tarvitse siirtää mitään mihinkään pilveen.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Dodiin, sain vihdoin iPhonen! Mutta mutta, yritän luoda Apple ID:tä, mutta ei onnistu, koska: Palvelinongelma estää Apple ID:llä kirjautumisen. Yritä kirjautua myöhemmin.

Mitä toi meinaa, olen Wi-fi yhteydessä mun tietokoneen nettiin, voiko liittyä siihen, pitäskö mulla olla oma puhelimen netti käytössä? Vai kannattaako ohittaa koko ID:n tekeminen ja kokeilee sitten parin tunnin päästä myöhemmin vaikka? Onko muilla ollut ongelmia?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Dodiin, sain vihdoin iPhonen! Mutta mutta, yritän luoda Apple ID:tä, mutta ei onnistu, koska: Palvelinongelma estää Apple ID:llä kirjautumisen. Yritä kirjautua myöhemmin.

Mitä toi meinaa, olen Wi-fi yhteydessä mun tietokoneen nettiin, voiko liittyä siihen, pitäskö mulla olla oma puhelimen netti käytössä? Vai kannattaako ohittaa koko ID:n tekeminen ja kokeilee sitten parin tunnin päästä myöhemmin vaikka? Onko muilla ollut ongelmia?

Varmaankin jotain tilapäistä ongelmaa Applen palvelimilla? Kyllä sen wifin kautta pitäisi onnistua taitaa olla jopa niin, ettei puhelinta voi edes aktivoida ilman wifi yhteyttä.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Joo, se suostu yhteistyöhön kun pidin hetken taukoa ja koitin pariin otteeseen.

Yritän nyt latailla appeja, ja kun se haluaa ottaa mun maksutiedot ja osoitetiedot, ja kun mä laitoin siihen maksutietoihin että ei mitään, ja laitoin ne osoitetiedot mitä se kysy, niin eihän oo mitään vaaraa et mua jotenkin onnistutaan laskuttamaan mistään, varsinkaan mistään maksuttomasta appista? Jos yritän ottaa jotain maksullista niin alkaako se valittaa et mulla ei oo maksutietoja tai jotain?

Ja sit, miten saan kaikki mun vanhat puhelinnumerot tohon Iphonelle, kun aattelin et se riittää kun tallennan ne sim kortille mut ei ne siirtynytkään

Ja sit vielä, pystyykö jostain tekee kansioita?

E: onnistuin pääsemään nettiin! Mut mitä hyötyä tosta tapatalkista on kun nyt en ole ostanut sitä eikä mitään ongelmaa kirjotella.

E2: pitääkö ohjelmat sulkea aina vai sulkeutuvatko itsekseen? Esim ku tuosta keskinapiskaa painaa niin ku se menee sinne valikkoon, jääkö ne ohjelmat päälle ja kuluttaa akkua tai vaikka nettiyhteyttä?
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, se suostu yhteistyöhön kun pidin hetken taukoa ja koitin pariin otteeseen.

Yritän nyt latailla appeja, ja kun se haluaa ottaa mun maksutiedot ja osoitetiedot, ja kun mä laitoin siihen maksutietoihin että ei mitään, ja laitoin ne osoitetiedot mitä se kysy, niin eihän oo mitään vaaraa et mua jotenkin onnistutaan laskuttamaan mistään, varsinkaan mistään maksuttomasta appista? Jos yritän ottaa jotain maksullista niin alkaako se valittaa et mulla ei oo maksutietoja tai jotain?

Ja sit, miten saan kaikki mun vanhat puhelinnumerot tohon Iphonelle, kun aattelin et se riittää kun tallennan ne sim kortille mut ei ne siirtynytkään

Ja sit vielä, pystyykö jostain tekee kansioita?

E: onnistuin pääsemään nettiin! Mut mitä hyötyä tosta tapatalkista on kun nyt en ole ostanut sitä eikä mitään ongelmaa kirjotella.

E2: pitääkö ohjelmat sulkea aina vai sulkeutuvatko itsekseen? Esim ku tuosta keskinapiskaa painaa niin ku se menee sinne valikkoon, jääkö ne ohjelmat päälle ja kuluttaa akkua tai vaikka nettiyhteyttä?
Ei tietenkään tule laskua maksuttomista sovelluksista. Kansion voit tehdä raahaamalla kaksi tai useampia ikoneja päällekkäin. Ja ohjelmia ei tarvitse erikseen sulkea, kyllä ne siellä taustalla nätisti nukkuvat kunnes käynnistät ne uudelleen.
Yhteystietojen tuontiin käytin itse gmail tiliä, mutta se oli minulle helppo valinta käytettyäni aiemmin Androidia, jolloin kaikki oli jo valmiiksi synkronoituna sinne.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Jees, kiitti vinkeistä!

Niin mitä hyötyä tosta tapatalkista on?

Ja sit, onko vinkkejä mitä appseja kannattaa hommata? Ilmasia ainoastaan. Meinasin et jos nhl.comista sen media centterin vai mikä tää nyt oli tää ilmanen vaihtoehto. Sit latasin jonkun dallas stars guiden mist löytyy kaikista pelaajista, valmentajia myöden tarinaa aika hyvin. Toisaalta niistä suurimman osan tiedän, mut ihan kiva jos jotain tulee mieleen niin voi nopeesti tsekkaa! Ja tietty pakolliset angry birdsit yms.

Ja kun kovasti hipelöin puhelinta onneissani niin akku kyllä menee aika nopeasti! Mutta vittuako sillä tosiaan on väliä, pistän aina koneeseen kiinni niin lataantuu samalla.

Myös minun soneran latasin, facebookin, nettiauton ja jotain turhaa, hd wallpapereita... Kaiken näköstä sieltä kyllä löytyy.
 
Niin mitä hyötyä tosta tapatalkista on?

No mitä hyötyä nyt eri ohjelmista yleensä on. Tapatalk on mainio ohjelma esim. tämän palstan selaamiseen. Ja vain selaamiseen mikäli sulla on se ilmaisversio. On se silti huomattavasti paremmin iPhonen näytölle sopiva kuin vaikkapa Safarin kanssa tämän palstan selaaminen.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tapatalk on ihan ehdoton, jo yksistään se, että Tapatalk avaa ketjut suoraan siitä kohdasta, mistä uudet viestit alkavat. Ja vastaaminen ja kaikki on huomattavasti kätevämpää kuin safarilla. Suosittelen.

Muista ilmaisohjelmista olen käyttänyt ainaki iltasanomia ja pankkisovelluksia. Muista on sen euron tai pari joutunut maksamaan.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tapatalk on ihan ehdoton, jo yksistään se, että Tapatalk avaa ketjut suoraan siitä kohdasta, mistä uudet viestit alkavat. Ja vastaaminen ja kaikki on huomattavasti kätevämpää kuin safarilla. Suosittelen.

Muista ilmaisohjelmista olen käyttänyt ainaki iltasanomia ja pankkisovelluksia. Muista on sen euron tai pari joutunut maksamaan.

Kertokaahan sitten hölmölle, että mistä Tapatalk löytyy ilmaisena iOS:lle? Appstoressa ainakin maksaa 2,39 e. En tuohon hintaan kuole, mutta periaatteesta en lähde ostamaan, koska ensin pitäisi olla mahdollisuus kokeilla ilmaiseksi.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kertokaahan sitten hölmölle, että mistä Tapatalk löytyy ilmaisena iOS:lle? Appstoressa ainakin maksaa 2,39 e. En tuohon hintaan kuole, mutta periaatteesta en lähde ostamaan, koska ensin pitäisi olla mahdollisuus kokeilla ilmaiseksi.

Sori, näköjään kirjoitin väärin. Tapatalk tosiaan ei ole ilmainen sovellus, vaikka jostain syystä kuvittelin sitä alkuun ilmaiseksi testanneeni..
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ja kun kovasti hipelöin puhelinta onneissani niin akku kyllä menee aika nopeasti! Mutta vittuako sillä tosiaan on väliä, pistän aina koneeseen kiinni niin lataantuu samalla.
Mitämitä? Eikö iphonessa ollutkaan se maailman kovin akku? Lumiassahan oli sinun mukaasi aivan paska akku ja sen takia se oli erittäin huono puhelin. Mites se nyt verrattuna tuohon uuteen hankintaasi?
 

Rapala

Jäsen
Joo, se suostu yhteistyöhön kun pidin hetken taukoa ja koitin pariin otteeseen.

Ja sit, miten saan kaikki mun vanhat puhelinnumerot tohon Iphonelle, kun aattelin et se riittää kun tallennan ne sim kortille mut ei ne siirtynytkään


E2: pitääkö ohjelmat sulkea aina vai sulkeutuvatko itsekseen? Esim ku tuosta keskinapiskaa painaa niin ku se menee sinne valikkoon, jääkö ne ohjelmat päälle ja kuluttaa akkua tai vaikka nettiyhteyttä?

Ensimmäiseen. Et todennäköisesti mistään. Varsinkaan jos vanha puhelin ei ollut iPhone, eikä sulla ole tällä hetkellä yhteystietojasi missään muualla tallessa kun siellä vanhassa puhelimessa. IPuhelin on tässä suhteessa vähän perseestä, ei riitä tuo SIM:lle kopiointi.

Jälkimmäiseen. Sait yhden ohjeen, että ohjelmia ei pidä sulkea. Kuitenkin puhelin jättää käytetyt ohjelmat päälle nukkumaan. Tuplaklikkaamalla kotinäppäintä saat auki "päällä olevat sovellukset" alalaitaan palkkina, josta ne tulee säännöllisin väliajoin käydä sulkemassa. Ensimmäisen iphoneni kanssa en tätä tiennyt ja 1000 ohjelmaa kun siellä n vuoden ajan surrasi, niin puhelin hidastui merkittävästi. Sulkeminen tapahtuu samalla lailla kun minkä tahansa appsinkin poisto itse puhelimesta. Hetkeksi jokin nappi pohjaan ja ootellaan jotta ohjelmat alkavat tärisemään. Sitten ruksista poistoon.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mitämitä? Eikö iphonessa ollutkaan se maailman kovin akku? Lumiassahan oli sinun mukaasi aivan paska akku ja sen takia se oli erittäin huono puhelin. Mites se nyt verrattuna tuohon uuteen hankintaasi?

Hassua kuinka joka ketju muuttuu saman paskan jauhamiseksi.

Mutta asiaa. Nyt pelaillaan HTC:n tiimissä mutta jos iPhonen on pätevä laite niin hyppy tulee varmaankin takaisin. Joku siinä vaan on
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös