iPhone

  • 379 593
  • 1 786

Fiiu

Jäsen
Tipahti postiluukusta uusi iLuuri ja mahdoinpa vahingossa asentaa käyttökieleksi jonkin kantoninkiinan tai vastaavan itämaisen merkkikielen... Nyt on vähän vaikeaa asentaa kieltä takaisin kun kaikki valikot on jotain ihmemerkkejä täynnä.

Johanneksen viestissä oli aiemmin tuo resetointihomma, menisiköhän tämä sillä? Toinen vaihtoehto on kiikuttaa operaattorin liikkeeseen jollekin asiantuntijalle.

Suuntaa asetuksiin (rataskuvake) ja siitä seuraava pieni rataskuvake (kolmas "nippu", ensimmäinen valinta). Sitten alin neljän vaihtoehdon "nippu" ja toisiksi alin vaihtoehto ja ylin valinta sieltä on kieli. Oletan että valikkorakenne säilyy samana kielestä riippumatta.

Toivottavasti näillä vinkeillä pääset eteenpäin. :)
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suuntaa asetuksiin (rataskuvake) ja siitä seuraava pieni rataskuvake (kolmas "nippu", ensimmäinen valinta). Sitten alin neljän vaihtoehdon "nippu" ja toisiksi alin vaihtoehto ja ylin valinta sieltä on kieli. Oletan että valikkorakenne säilyy samana kielestä riippumatta.

Toivottavasti näillä vinkeillä pääset eteenpäin. :)

Loistavaa, kiitoksia tästä vinkistä. Täytynee kokeilla kunhan pääsee duunista pois.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Eli oikeasti et tarvinnut akun irroittamisominaisuutta, et vain tiennyt että saman asian voi hoitaa muutenkin. Käyttöohjeet muuten kannattaa selailla läpi, säästyy ketutuksilta :)

Akun irroitus ja resetointi on vielä vähän eri asia mutta tyylinsä kullakin. Ohjeita luetaan muutenkin vasta kun laite ei enää pelitä ja sormi menee suuhun! ;)
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäs nyt mättää? Eilen ja tänään olen yrittänyt päivittää iOS:n versioon 5.1 ja ei vaan onnistu. Virheilmoitusta pukkaa "Ladattaessa ohjelmistoa iPhonelle tapahtui virhe. Verkkoyhteyttä ei voitu muodostaa." Ei auta puhelimen resetointi ja ohjelmiston palauttamisyritys johtaa samaa virheilmoitukseen. Eikös 5.1:n kuitenkin pitäisi 3Gs:llä vielä pelittää?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäs nyt mättää? Eilen ja tänään olen yrittänyt päivittää iOS:n versioon 5.1 ja ei vaan onnistu. Virheilmoitusta pukkaa "Ladattaessa ohjelmistoa iPhonelle tapahtui virhe. Verkkoyhteyttä ei voitu muodostaa." Ei auta puhelimen resetointi ja ohjelmiston palauttamisyritys johtaa samaa virheilmoitukseen. Eikös 5.1:n kuitenkin pitäisi 3Gs:llä vielä pelittää?

Näillä ohjeilla loppui meikäläisen piina...
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Itsekkin tappelin eilen tuon iPhone iOS 5.1 -päivityksen kanssa mutta tuolla Googlen DNS 208.67.222.222 setillä tuli kuntoon. Itse päivityksen tuomista parannuksista sitten myöhemmin lisää kun on käyttötunteja alla.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uskaltaakohan tuota 5.1-päivitystä ladata ollenkaan kun edellisenkin ohjelmistopäivityksen jälkeen 3GS-puhelimen toiminta hidastui huomattavasti. Kaikki selailu muuttui hieman tahmeammaksi, tökkivämmäksi ja hitaammaksi. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Nyt tähän päivään mennessä tuntuu että ongelma muuttuu vaan pahemmaksi koko ajan pikkuhiljaa. Kaikki toimii kyllä edelleen, mutta selkeästi "tahmeammin". Toki sovelluksia yms. on nyt enemmän, mutta voiko tämä vaikuttaa radikaalisti toiminnan sujuvuuteen?
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näillä ohjeilla loppui meikäläisen piina...
Kiitos vinkistä. En ehtinyt kokeilla, kun puhelimeen napsahti eilen ilmoitus, että "5.1 päivitys on nyt saatavilla". iTuneshan oli jo paljon aiemmin ilmoittanut saatavuudesta. Ajattelin, että olisiko sitä nyt jotenkin korjailtu ja päätin kokeilla asennusta. Onnistui ihan kuten ennenkin ilman mitään virityksiä.

Shakermaker kirjoitti:
Uskaltaakohan tuota 5.1-päivitystä ladata ollenkaan kun edellisenkin ohjelmistopäivityksen jälkeen 3GS-puhelimen toiminta hidastui huomattavasti. Kaikki selailu muuttui hieman tahmeammaksi, tökkivämmäksi ja hitaammaksi. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
5.1 taitaa kuitenkin olla aika paljon pienempi päivitys kuin edellinen 5.0. Tosin ei minulla 3Gs sen tahmeammaksi muuttunut vitosenkaan jälkeen. Tästä uudesta en vielä ole huomannut muuta eroa vanhaan kuin kamerapainikkeen lukitusruudulla. Akkuongelmia tämän piti korjata, mutta ilmeisesti minun iLuurini akku on fyysisesti niin finaalissa, että sitä ei softalla enää paranneta. Ainakin näyttää siltä, että päivitys ei tähän ongelmaan vaikuttanut yhtään mitään.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uskaltaakohan tuota 5.1-päivitystä ladata ollenkaan kun edellisenkin ohjelmistopäivityksen jälkeen 3GS-puhelimen toiminta hidastui huomattavasti. Kaikki selailu muuttui hieman tahmeammaksi, tökkivämmäksi ja hitaammaksi. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Nyt tähän päivään mennessä tuntuu että ongelma muuttuu vaan pahemmaksi koko ajan pikkuhiljaa. Kaikki toimii kyllä edelleen, mutta selkeästi "tahmeammin". Toki sovelluksia yms. on nyt enemmän, mutta voiko tämä vaikuttaa radikaalisti toiminnan sujuvuuteen?

Oletko kokeillut puhelimen nollausta ja vielä niin, että et palauta vanhoja varmuuskopioita? Ymmärrän kyllä, että tuosta saattaa olla aika iso vaiva, mutta voi vaikuttaa merkittävästi puhelimen toimintaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Johtuuko omasta tietämättömyydestä vai foorumista, kun jokaikinen siirtyminen sivustolla ponnauttaa tapatalk-popupin silmille? Risoo jo kolmannen kerran jälkeen. Ei ole ennen moinen tullut esille. On tosin päivitetty iPhonen firmware tässä välissä, joten voi olla osasyyllinen asiaan
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Johtuuko omasta tietämättömyydestä vai foorumista, kun jokaikinen siirtyminen sivustolla ponnauttaa tapatalk-popupin silmille? Risoo jo kolmannen kerran jälkeen. Ei ole ennen moinen tullut esille. On tosin päivitetty iPhonen firmware tässä välissä, joten voi olla osasyyllinen asiaan
IPadissa nuo ongelmat ratkesi, kun meni asetusten puolelle ns. konehuoneeseen ja etsi sieltä sovelluksen asetukset esiin. Siellä voi olla joku push-täppä päällä tai muuta vastaavaa, arvaan.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Onko muilla sellasta ongelmaa kun nhl.comissa tarjotaan sitä game tracker sovellusta, ja sit kun sitä yrittää ladata niin tulee vaan että Pyyntöäsi ei voitu suorittaa. Menee siis iTunes storeen, mut ei pysty lataamaan. Onko joku ämerikkalaisten oma juttu mitä ei eurooppalaiset saa vai mikä ongelma?
 

Nalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Montreal Canadiens
Onko muilla sellasta ongelmaa kun nhl.comissa tarjotaan sitä game tracker sovellusta, ja sit kun sitä yrittää ladata niin tulee vaan että Pyyntöäsi ei voitu suorittaa. Menee siis iTunes storeen, mut ei pysty lataamaan. Onko joku ämerikkalaisten oma juttu mitä ei eurooppalaiset saa vai mikä ongelma?

Sama homma täällä. Veikkaisin, että juuri kyseistä sovellusta ei ole, tai sitten se juuri on vain ameriikoissa saatavana.
Noh, itselläni TSN hoitaa kaiken oleellisen.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Kyseistä NHL Gamecenter -softaa ei valitettavasti tarjota kuin jenkkien storessa. Harmi, muistaakseni vielä 2010 tuo oli saatavilla myös Suomessa.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyseistä NHL Gamecenter -softaa ei valitettavasti tarjota kuin jenkkien storessa. Harmi, muistaakseni vielä 2010 tuo oli saatavilla myös Suomessa.

Itsellä oli vielä tallessa tuo viime vuoden versio NHL GameCenter softasta, ja tuo toimii ihan hyvin. Näkee joka matsin highlightit ja jne... Ainoastaan Winnipegin matsien koosteet uupuvat.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näppäinlukko

Kysymys koskee näppäinlukkoa, eli luurissa on siellä ylhäällä nappi josta lukon saa päälle. Puhelin on esim. taskussa, sellaisessa suojakotelossa, näppäinlukko päällä, mutta siitä huolimatta monesti iTunes alkaa soittaa jotain biisiä ihan yllättäen.

Itse kokeilin, niin ei sormilla pyyhkimällä (lukko päällä siis) tapahdu mitään, mutta kotinäppäimestä tulee iTunes ja viimeksi soitettu biisi siihen ruutuun. Asetuksista en löytänyt näppäinlukolle asetuksia, muuta kuin jokin automaattilukitus, josta voi valita aikoja minuutin tarkkuudella lukittumiselle.

Kellään tietoa voiko tuohon lukkoon jotenkin itse vaikuttaa / jääkö tuo kotinäppäin lukituksen "ulkopuolelle"?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mun iphone ottaa ittekseen valokuvia lukitusta aloitusnäytöstä. Tai silloin kun ottaa puhelinta taskusta. Ei iso ongelma mutta perin ärsyttävä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kysymys koskee näppäinlukkoa, eli luurissa on siellä ylhäällä nappi josta lukon saa päälle. Puhelin on esim. taskussa, sellaisessa suojakotelossa, näppäinlukko päällä, mutta siitä huolimatta monesti iTunes alkaa soittaa jotain biisiä ihan yllättäen.

Itse kokeilin, niin ei sormilla pyyhkimällä (lukko päällä siis) tapahdu mitään, mutta kotinäppäimestä tulee iTunes ja viimeksi soitettu biisi siihen ruutuun. Asetuksista en löytänyt näppäinlukolle asetuksia, muuta kuin jokin automaattilukitus, josta voi valita aikoja minuutin tarkkuudella lukittumiselle.

Kellään tietoa voiko tuohon lukkoon jotenkin itse vaikuttaa / jääkö tuo kotinäppäin lukituksen "ulkopuolelle"?
Ei siinä varsinaista näppäinlukkoa ole, yläreunan nappi sammuttaa vain näytön jolloin näyttö ei reagoi kosketukseen. Näytön saa taas päälle joko yläreunan napilla tai kotinäppäimellä. Kaksi painallusta kotinäppäimeen avaa iTunes-pikavalikon. Jos kotinäppäin on jotenkin viallinen tai löysä niin voihan tuo näyttölukitus periaatteessa avautua mutta vaatinee jo magiaa että saa taskussa suojakotelossa vielä musiikinkin soimaan... Tällä kuvauksella sanoisin että puhelimessa on jotain vialla.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Mun iphone ottaa ittekseen valokuvia lukitusta aloitusnäytöstä. Tai silloin kun ottaa puhelinta taskusta. Ei iso ongelma mutta perin ärsyttävä.

Tuo kamera -toiminto tuli siihen avaa napin viereen iOS 5.1 -päivityksen yhteydessä. Sitä kamera -nappia pitää kuitenkin painaa ja nostaa ylös päin ennen kuin kamera aktivoituu. Ehdottaisin puhelimen kääntämistä eri asentoon taskua varten niin ettet ota kiinni näytön puolelta kun nostat puhelinta.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tuo kamera -toiminto tuli siihen avaa napin viereen iOS 5.1 -päivityksen yhteydessä. Sitä kamera -nappia pitää kuitenkin painaa ja nostaa ylös päin ennen kuin kamera aktivoituu. Ehdottaisin puhelimen kääntämistä eri asentoon taskua varten niin ettet ota kiinni näytön puolelta kun nostat puhelinta.

Silloinhan puhelin ottaa kuvan jostain kohteesta, jos noin tekee kuin kirjoitit. Puhelimeni räpsi kuvia lukitusta taustakuvasta jo ennen iosin päivitystä.

Olen kokeillut lukitulla näytöllä ottaa itse kuvia mutta en ole keksinyt tapaa jolla se onnistuu.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Mun iphone ottaa ittekseen valokuvia lukitusta aloitusnäytöstä. Tai silloin kun ottaa puhelinta taskusta. Ei iso ongelma mutta perin ärsyttävä.

Ennoo varma, oliko tässä jotain kysymystä mutta tuommosen kuvankaappauksen voi ottaa kun painaa kotinäppäintä ja lukitusnäppäintä yhtäaikaa. Kuvan voi siis ottaa mistä tahansa näyttötilasta iPhonessa. Eli ehkä sulla taskussa jotenki yhtäaikaa painuvat alas molemmat näppäimet?

Ite joskus ensimmäisen iPhonen aikaan kännispäissäni olin saanu tommosen kuvan otettua kotivalikosta ja selvinpäin sitten mietin,että mikäköhän bugi on ollut kyseessä. Myöhemmin sitten "hoksin" miten tuon screenshotin saa otettua.

Edit: Lisäyksenä vielä, että itelläki joskus puhelin teki tuota että räpsi noita screenshotteja itestään ihan käytössä mutta sitä edelsi puhelimen altistuminen vedelle.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Olet orpo oikeassa. Juuri näin. Kai mul sitte osuu kädet molempiin ku otan luuria taskusta. Tai jotain. Kiitos.

Puhelin ei oo saanut märkää...
 

Mehtänucco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tyhmä kysymys, mutta itse en ole löytänyt keinoa laittaa omaa musiikkia soittoääneksi, tarkoitan siis esim. jotain Sabatonin kappaletta. Kysynkin onko se edes mahdollista Iphone4:ssa, vai täytyykö tyytyä iphonen omiin soittoääniin?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tyhmä kysymys, mutta itse en ole löytänyt keinoa laittaa omaa musiikkia soittoääneksi, tarkoitan siis esim. jotain Sabatonin kappaletta. Kysynkin onko se edes mahdollista Iphone4:ssa, vai täytyykö tyytyä iphonen omiin soittoääniin?

On se mahdollista, mutta rajoituksena on maksimissaan 30 sekunnin pätkä ja se pitää ladata luuriin soittoäänenä iTunesilla. Ihan perseestä koko prosessi. Itse olen käyttänyt Ringtone Designeria(linkki App Storen ohjelmaan)
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Tyhmä kysymys, mutta itse en ole löytänyt keinoa laittaa omaa musiikkia soittoääneksi, tarkoitan siis esim. jotain Sabatonin kappaletta. Kysynkin onko se edes mahdollista Iphone4:ssa, vai täytyykö tyytyä iphonen omiin soittoääniin?

Kyllä onnistuu ihan omalla koneella. Voit minkä tahansa 30sek, kohdan haluamastasi biisistä valita ja laittaa hupelimeen.

Mutta kokonaista biisiä ei siis saa.

Neuvoa Youtubesta ihan suomeksi.

Ja Englanniksi neuvostoa liikkuvalla kuvalla
Toivottavasti on oikea, duunin koneissa ei flash toimi, mutta pitäisi olla toimiva muilla.

Hopeinenomena.net on hyvä paikka etsiä Apple ongelmiin apua.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös