Inttipalvelusgalluppi...

  • 26 443
  • 197

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapissahan minä

Kuinkas se menikään....

II/93 Jpr Krhk. Alikersanttina lähettivät pois.

Tuli aikanaan lappiin lähdettyä, kun katsoin sen olevan mahdollisimman kaukana Helsingistä, ja jotenkin nuorempana ajatteli, että jos kerran tulee lähdettyä niin lähdetään sitten kauas.

Luulin että olisivat unohtaneet, mutta alkuviikosta sain "hyvä rajajoukkojen reserviläinen" kirjeen. Ivaloon kävi käsky. Joulukuussa pitäisi viikko valtion palveluksessa vierähtää lapin metsiä kolutessa.

-Dizzy-
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Viestin lähetti Tj
Kerrankin olen iloinen kirjoittaessani armeijaketjuun.

I/02, Savon prikaati, Mikkeli / Karkialampi, KrHK - spade!

Voi voi! Naapurikomppaniasta II97:na tilannetta seuranneena voin sanoa että sä todellakin olet suorittanut armeejan. Vai vieläkö se meno on samanlaista kuin silloin. Aamulla heräsi kuudelta siihen kun krhk pojat tuli aamulenkiltä. Eli siellä herättiin alokas aikana jo 5.30 ja muutenkin morttiaikana se meno oli siellä erikoista. Rastikoulutus kun saattoi alkaa 7.15 aamulla ja päättyä 21.15 illalla.
.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Minä näistä lyhenteistä tiedä mutta Upinniemeen menin 13.2.1995 ja Merisotakoulusta poistuin kirjurinvirasta 10.10.1995.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse olen sotilasarvoltani Matruusi. Oikeasti haluaisin kuitenkin olla Vääpeli, koska se on niin veikeä ja tarttuva nimi.

Palvelin raadontekijän urani kuninkaallisena Rekkakuskina. Morttikausi meni 4ErAutok:ssa (poltinahon puolisotilaallinen rekkakerho, Hämeenlinna) ja loppuaika tuolla Upinniemessä Suomenlahden Laivastossa huolto- ja kuljetusviirikkö (SlLaiv:n epäsotilaallisin yksikkö).

Vaikka olenkin Matruusi, niin olen käynyt vain kolmesti sotalaivassa ja silloinkin vain syömässä, laiva oli tuolla ko. hetkellä tukevasti ankkurissa.

Palvelusaikani oli 330 ja morttikauden jälkeen en ampunut laukauksen laukausta, koska en jaksanut nysvätä sitä rynkkäriä.

Painoni nousi 10 kg intin aikana sekä sain kultaisen ampumamerkin, tämän lisäksi lusin vielä 3 päivää pekkaa.

Täältä tähän
 
K

kangaroo

Helsingin laivastoasemalle Upinniemeen 15.1.1985 menin alokkaaksi ja poistuin 11.9.1985 matruusina, tehtävä virallisesti lääkintämies, oikeasti hammaslääkärin assistentti.

Kerran olen ollut kertaamassa viikon verran Hollolan metsissä lokakuussa 1988.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
JPr Sodankylä, II/97

Yksikkönä koko palvelusajan AuK/3.JK, ensin morttina, sitten pst-linjalla oppilaana ja loppuajan tsto-au:na.

Suits me. Kauluksessa kotiutuessa <<<
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Uudenmaan Rakuunapataljoona (Lappeenranta)1988-1989
Alikersantti, VMTK-puheenjohtaja, ToimistoALik.
Vapaaehtoisen palveluksen jälkeen kokeilin vielä VA-Kersantin hommia Hyrylässä.
Olisin päässyt PO:lle mutta oltaisi oltu ensinmäisiä ns. pitkän koulutuksen saaneita eli 2,5 vuotta vanhan 4kk sijaan, silloin ei kiinnostanut. Nyt harmittaa kun ei tullut mentyä.
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
II/93 330 vrk
JPr/LapJP/SissiK
Alik.
Kertaamassa 6 vrk Lapissa syyskuussa 00. Maattiin mökissä, saunottiin, juotiin kaljaa, vietimme iltaa opistoupseerikerholla. Yhtään juoksuaskelta en ottanut, kaikki liikkumiset tehtiin kuormurilla, kertaakaan en suorittanut sotilastervehdystä, katseltiin olympialaisia jne. Valvova ltn. oli viimeisen päälle rento kaveri, antoi meille täydellisen vapauden. Jälkikäteen ajatellen en ole vuosiin viettänyt yhtä rentouttavaa lomaa kuin pari vuotta sitten.
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Porin Prikaati Säkylän Huovinrinteellä, saapumiserä II -95. Toinen jääkärikomppania, I joukkue ja tupa seitsemän. Sotilasarvo jääkäri, vielä ei ole tullut kutsua kertauksiin. Oltiin II JK:n viimeinen gonaryhmä ennen kuin siellä alettiin kouluttaa valmiusjoukkoja.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Narri palveli alokasajan Kotkan (kirkonmaan) kuninkaallisessa kolmos joukkueessa saapumiserässä II/01.

Alokasajan jälkeen minut pakotettiin mevaksi Orreen. Ei siin mitään 180 päivää laivojen tiiraamista lähempänä venäjän rajaa kuin suomen rannikkoa (ainakin melkein)... haukaa oli, ainakin jouluna, kun varusmiehet oli umpi lärveissä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Turussa Pääskyvuoren kupeessa, 2.ErVK, elikkä toinen erillinen viestikomppania. Tulipahan titattua koko armeija-aika. Lisäksi meikäläisellä oli näitä pikku-Katzin kuljettajahommia. Jos oli armeija kokonaisuutena melko tylsää, niin kyllä täytyy sanoa, että elämäni makeimmat naurut olen saanut niistä radioantennien pystytyspuuhista. "Varokaa heitän heittopainon! Heitän!".
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erä II-91 ja paikkana Uudenmaan prikaati Dragsvikissa

Minä palvelin maata Pasi-panssariajoneuvon ratissa ja
joskus myös luukulla seisten, joten päiviä kertyi
285. Arvoltani olen jääkäri, vaikka pari kertaa olen
ollut kertaamassakin en ole sitä korpinjämää saanut

Metsäkeikkoja oli ihan helvetisti koko ajan ja
joskus niillä joutui kuskitkin mukaan tetsaamaan
UudPr:n perinteitä noudattaen. Paras leiri mitä koin
oli kun olimme "vuokralla" Upinniemen JV-porukan leirillä kuskaamassa heitä Paseilla
Silloin hatutti ettei palvellut siellä, oli se meininki niin erilaista
kun rapistuneessa entisessä punavankileirissä
 

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
II/85 Mikkeli
res. yliltn.
Pataljoonan tiedustelu-upseeri (RUK)
kertaamassa kolmesti
Nykyinen tehtävä AK:n esikunnassa.
Auts, olenko sotahullu. Äijämeiningissä jokin kiehtoo, ehkä sitten ne majavajutut ...
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
kun sivarin käyneitä on kuitenkin niin selvästi vähemmän kuin teitä inttijätkiä, niin laitanpa minäkin palveluspaikkani tähän ketjuun:

siviilipalvelus Jyväskylän Haukkarannan koululla 2000-2001. Valtion erityiskoulu dysfaattisille ja kuulovammaisille lapsille.
hyvä kokemus oli.

EDIT: niin ja noista kertauspäivistä vielä: sivariin voi tulla myös kertaamaan, jos ei jostain syystä enää intti innosta.
 
Viimeksi muokattu:

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
I/96 Hyrylä.

polvi napsahti heti ensimmäisen kahden viikon jälkeen, putosin 1,5m syvään kuoppaan täydessä varustuksessa, lumpio sijoiltaan. silloin sattui aika kivasti ;) molemmat lumpiot ovat nyt menneet sijoiltaan. pakkasta oli tuolloin varmaan -15c (vähintään).

tilkkaan sitä jouduttiin tietysti leikattavaksi. kaksi viikkoa tilkassa, 3 viikkoa kotihoitoa josta napsahti ihan mukavat tuet (kotihoidontuki, mitä se nyt silloin oli, 50mk/pv)

sitten takaisin inttiin, 80pv vemppaa :), kunnes 103 pv:n kohdalla piti e-patterin kapteenille ilmoittamaan että nyt ei enää nappaa, ja sanoin adios. nakkihommat sai riittää.

muutaman vonkaamisen jälkeen sain C:n paprut ja ei tarvitse koskaan tulla kertaamaan tms.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
II/01 KaiPR
KaiJP
1.JK
180vrk joista 117vrk vempassa tai kotihoidossa

Jääkäri
 

karttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
ilmavTK,kuorevesi,Halli II/-94

Voin sanoa että valinta palveluspaikaksi ei olisi voinut osua enemmän nappiin. Jengi kurssilla oli briljanttia, ja kaikenlainen tornitouhu oli minimoitu jotta voi keskittyä lentotekniikan opiskeluun täysipainoisesti. Loppupalvelu meni Utissa, ja oli kyllä hauska katsella LJK:n jamppojen singahtelua ja pihalla nukkumista yläkerran puolelta. Firman etuihin kuului pienellä säädöllä lentokonekyyti lomille, ja keikkoja lennoille.

Suosittelen vahvasti niitä joilla intti on vielä käymättä laittamaan hakemuksen sisään Ilmavoimien teknilliseen kouluun.
 

Pioneeripoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Sapko, Lufc
KarPr I/96
KymPionP
2.PionK. --> PionAUK --> 1.PionK.
Res. Alik.

Kertauspäiviä toistaiseksi 0.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti jukkavuorio
kun sivarin käyneitä on kuitenkin niin selvästi vähemmän kuin teitä inttijätkiä, niin laitanpa minäkin palveluspaikkani tähän ketjuun:

siviilipalvelus Jyväskylän Haukkarannan koululla 2000-2001. Valtion erityiskoulu dysfaattisille ja kuulovammaisille lapsille.
hyvä kokemus oli.


Jotenkin mä arvasin tämän susta, kun aiemmin kirjoittelit jotain pehmojorinoita tuonne Neste Rally-ketjuun...
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
Viestin lähetti Shayne


Jotenkin mä arvasin tämän susta, kun aiemmin kirjoittelit jotain pehmojorinoita tuonne Neste Rally-ketjuun...

heh, joo, "pehmojorinoita" on varmaan syytä odottaa jatkossakin...varmastikin poikkean keskiverrosta jatkoaikaa seuraavasta henkilöstä. toivottavasti se voi kuitenkin olla enemmän rikkaus kuin haitta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kangaroo
Helsingin laivastoasemalle Upinniemeen 15.1.1985 menin alokkaaksi ja poistuin 11.9.1985 matruusina, tehtävä virallisesti lääkintämies, oikeasti hammaslääkärin assistentti.

Kerran olen ollut kertaamassa viikon verran Hollolan metsissä lokakuussa 1988.

Merimies on erimies! Vai mitä myös erva ja Murmeli?

Helsingin Laivastoasema II/78
Kuljetusviirikön kirjuri, YLImatruusi.
Palvelusoveltuvuus:
1. kirjuri
2. ToimistoAU
Never ollut kertaamassa.
Koskaan en käynytkään missään laivalla.

Esimiehenä Sotilasmestari, joka tykkäsi käydä Josafatin iltapäivätansseissa. Olinko minä kuskina hänen autollaan? Juu. Toisaalta, olinko yhtäkään viikonloppua kiinni? Juu en.

Inttikokemukseni oli tyypillinen laivaston inttikokemus. Silloinkin paikkaa kutsuttiin puolisotilaalliseksi pursiseuraksi. Vaikea kuvitella, miten intti olisi voinut olla iisimpi. Herätys 08.00, kahden hengen tupa, omat telkkarit, jääkaappi ja stereot. Iltalomia oman tunnon mukaan...ei sattunut:cool:
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
I / 99 Santahamina
KaartJR / KuljK
Palveluspaikkana Pääesikunta, missä kyllä suklaata riitti.
Tyytyväisenä jääkärinä reserviin 180 pvn jälkeen.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
22.8.1994 - 17.7.1995 Keski-Suomen Viestipataljoona, Keuruu. Alikersanttina pääsin kotiin. 1996 helmikuussa kävin 10 vrk kertaamassa ja 2001 syyskuussa kysyivät toisen kerran. En lähtenyt koulun takia, enkä lähde tulevaisuudessakaan. Olen velvollisuuteni isänmaata kohtaan suorittanut. Vihollisia minulla ei ole Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa tai Virossakaan, joten jos Herrat heitä em. maista tai muualta hommaavat, niin hoitakoot itse!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös