Inttiin lähdössä?

• 1 239 966
  • 3 632

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saamani tiedon mukaan olisi ampunut itsensä vessassa. Motiivi: tyttöystävä jätti.

1/2 totta. En asiasta viitsi sen enempää puhua, kun ei se minulle kuulu, mutta aika traaginen tapaus kaiken kaikkiaan. Ei siitä kyllä vekaralla hirveitä tiedotuksia ole pidetty tai ainakaan itse en tuollaisessa ole mukana ollut. Ilmeisesti ei ole vekaralta medioita tiedotettu asiasta yhtään enempää kuin tuon yhden uutisen verran?

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myös silloin kun itse olin intissä (1/07 Säkylä) niin eräs naapurikomppanian ulkomaalaistaustainen spade teki itsemurhan kuivaushuoneessa rynkyllä. Ainakin meillä oli tapana puhdistella aseita iltaisin ja aseen sai lukitusta telineestä kun pyysi päivystäjän avaamaan sen. Iltavahvarin jälkeen telineet lukittiin ja päivystäjä laski valvojan(skappari) kanssa aseet.

Tämän tapauksen jälkeen tuli hetkeksi aikaa uudet ohjeet että iltavahvarin jälkeen aseisiin ei enää kosketa,niitä ei saanut viedä pois käytävältä ja päivystäjän piti aina olla näkemässä jos aseita puhdistettiin.

Naapurikomppanian taistelijat oli heti tapauksen jälkeen lukittu tupiinsa eikä tuosta mitään ihmeempää infoa järjestetty. Lehdestä sitten luettiin.

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ei ollut lääkäri ilmeisesti päästänyt AUK:iin. Aika jännä tilanne nyt sitten, kun b-miehenä pistettiin tykkimieheksi miehistöhommiin. Vähän vituttaa, ku olis voinnu olla joku kirjurin töhö mielummin... Mutta ei siinä. Elämä hymyilee. Naisasiatkin kulkee melko paljon paremmin intissä. =D että ei haittaa vaikka tammikuussa tulee jo pois.

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Itse päätin lähteä AUKkiin ja heitinlinjalla ollaan. Nyt kuitenkin olen huomannut, että AUKin kokeet ovat todella haastavia, jos niihin ei lue ja enpä juuri niihin ole lukenut. Mikäli kokeita ei pääse läpi niin lopputuloksena on vuoden jääkäri, joten osaisiko joku täällä kertoa mitä vuoden jääkärin toimenkuvaan kuuluu? En ole ikinä kuullut, että joku tälläiseen pestiin olisi joutunut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

Tosiaan kokeita voi uusia, mutta ne järjestetään sellaisena viikonloppuna, jolloin olisi lomat. Tämän rästivkl:n takia meitsille on tulossa neljän viikon kinkku eli motivaatio lukemiseen ja ylipäätänsä kaikkeen toimintaan on nollassa.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse päätin lähteä AUKkiin ja heitinlinjalla ollaan. Nyt kuitenkin olen huomannut, että AUKin kokeet ovat todella haastavia, jos niihin ei lue ja enpä juuri niihin ole lukenut. Mikäli kokeita ei pääse läpi niin lopputuloksena on vuoden jääkäri, joten osaisiko joku täällä kertoa mitä vuoden jääkärin toimenkuvaan kuuluu? En ole ikinä kuullut, että joku tälläiseen pestiin olisi joutunut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

Tosiaan kokeita voi uusia, mutta ne järjestetään sellaisena viikonloppuna, jolloin olisi lomat. Tämän rästivkl:n takia meitsille on tulossa neljän viikon kinkku eli motivaatio lukemiseen ja ylipäätänsä kaikkeen toimintaan on nollassa.

Jos vaikka käyttäisit iltaisin edes osan vapaa-ajasta asioiden kertailemiseen ja menisit sitten vasta sotkuun imemään rasvaa ja sokeria.

Ei nuo nyt mitään mahdottoman vaikeita ole. Perusasioita.Heitinkään nyt ei niin järin tekninen laite ole.

Harvoin AUK:ista vuoden jääkäriksi joutuu,yhden korpraalin tiedän joka lopetti tuon kun polvi ei kestänyt ja palveli loppuajan kirjurina. Meilläkin oli muutama jannu jotka olivat korppeja varmaan kuukauden vielä alokkaiden saapumisen jälkeenkin. Oli jotain kokeita tai suoritteita tekemättä ja ennen ei alikin nappuloita saanut kun kaikki oli suoritettu.

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Jos vaikka käyttäisit iltaisin edes osan vapaa-ajasta asioiden kertailemiseen ja menisit sitten vasta sotkuun imemään rasvaa ja sokeria.

Ei nuo nyt mitään mahdottoman vaikeita ole. Perusasioita.Heitinkään nyt ei niin järin tekninen laite ole.

Niin pitäisi käyttää vapaa-aikaa siihen lukemiseen, mutta jotenkin vain ei natsaa. Lukiossa oli sama juttu ja sieltä juuri ja juuri päästiin pois. Olen tosiaan Kajaanissa ja täällä sotkun lisäksi on myös monia muita mahtavia vapaa-ajan mahdollisuuksia. Esimerkiksi Heikin hallilla tulee käytyä uimassa, pelaamassa säbää ja sitten frisbee-golfia tulee hakattua ja samoin änäriä VMTK:ssa. Itsestä tämä on kiinni ja pitääs vaan jaksaa lukea.

tutzba

Jäsen
Mikäli kokeita ei pääse läpi niin lopputuloksena on vuoden jääkäri, joten osaisiko joku täällä kertoa mitä vuoden jääkärin toimenkuvaan kuuluu? En ole ikinä kuullut, että joku tälläiseen pestiin olisi joutunut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

Meillä oli eräs alikersantti, joka oli sen verran hmv-äijä, ettei saanut mitään aikaan. Arvo hänellä pysyi, mutta muuten meni tekemään samoja hommia puolen vuoden miesten kanssa. Voin kertoa, että ei ollut kauhean iloinen, mutta oma moka oli.

Jos mahdollista, lue ja pääse AUKista läpi.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Niin pitäisi käyttää vapaa-aikaa siihen lukemiseen, mutta jotenkin vain ei natsaa. Lukiossa oli sama juttu ja sieltä juuri ja juuri päästiin pois. --- Itsestä tämä on kiinni ja pitääs vaan jaksaa lukea.
Suomen lukiolaitos on perseestä, koska sieltä pääsee lukematta läpi. Tämä on toki jonkun muun ketjun asiaa, mutta mainitsinpa nyt, kun mieltä painoi.

Vastasit itsellesi viestisi lopussa. Jos haluat osata opetettavat asiat, niitä lienee syytä opetella. Nykynuoriso jne.

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Vastasit itsellesi viestisi lopussa. Jos haluat osata opetettavat asiat, niitä lienee syytä opetella. Nykynuoriso jne.

Juu tiedän, mutta alunperin halusinkin vain kysellä mitä ne vuoden jääkärit oikeen duunailee.

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Santahamina

Mites Santiksessa vois selvitä 6kk palvelusajalla? Onko jokin tietty mihin kannattaa hakea että kuudella kuukaudella selviäis pois..?

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mites Santiksessa vois selvitä 6kk palvelusajalla? Onko jokin tietty mihin kannattaa hakea että kuudella kuukaudella selviäis pois..?

Ja vastapainoksi vielä varmin vuoden AUK/RUK paikka :D? Itse elän siinä uskossa (eikä toivon mukaan ole legendaa), että helsinkiläiset ovat yleisesti ottaen halukkaita menemään inttiin vain ja ainoastaan puoleksi vuodeksi ja täten auk/ruk joutuu pakottamaan, että täyteen saisi. Ja minä taas pettyisin kovasti, jos en Haminaa pääsisi kokemaan.... Tsempataan siis täysillä.

Lohipoika

Jäsen

SpolK / 2JK, joihin menee muistaakseni suurin osa, ovat yhdeksän kuukauden paikkoja, 1JK, 3JK ja TukiK puolen vuoden ja Kulju taisi olla vuoden keikka. Eipä noihin juurikaan voi itse vaikuttaa. Sinne mennään, minne laitetaan.

Ja vastapainoksi vielä varmin vuoden AUK/RUK paikka :D? Itse elän siinä uskossa (eikä toivon mukaan ole legendaa), että helsinkiläiset ovat yleisesti ottaen halukkaita menemään inttiin vain ja ainoastaan puoleksi vuodeksi ja täten auk/ruk joutuu pakottamaan, että täyteen saisi.

Ainakin minun aikanani muutama vuosi sitten ketään ei tarvinnut pakottaa AUKiin, vaan ennemminkin moni sinne haluava joutui jäämään miehistöön, kun eivät pisteet riittäneetkään.

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
SpolK / 2JK, joihin menee muistaakseni suurin osa, ovat yhdeksän kuukauden paikkoja, 1JK, 3JK ja TukiK puolen vuoden ja Kulju taisi olla vuoden keikka. Eipä noihin juurikaan voi itse vaikuttaa. Sinne mennään, minne laitetaan.

Ainakin minun aikanani muutama vuosi sitten ketään ei tarvinnut pakottaa AUKiin, vaan ennemminkin moni sinne haluava joutui jäämään miehistöön, kun eivät pisteet riittäneetkään.

Itseäni kiinnostaa poliisin ammatti hieman, tosin siinä taitaa olla työllisyystilanne sellanen, ettei oikein ole työtä tarjolla, mutta jos "haaveilee" poliisin ammatista, niin silloin varmaan kannattaisi hakea sotilaspoliisiksi, vai pystyykö siihen ollenkaan hakea?

Lohipoika

Jäsen
Itseäni kiinnostaa poliisin ammatti hieman, tosin siinä taitaa olla työllisyystilanne sellanen, ettei oikein ole työtä tarjolla, mutta jos "haaveilee" poliisin ammatista, niin silloin varmaan kannattaisi hakea sotilaspoliisiksi, vai pystyykö siihen ollenkaan hakea?

Ei siitä enää saa mitään lähtöpisteitä poliisihaussa, mutta eivät he katso sitä pahallakaan, joten kannattaa ihmeessä hakea sotilaspoliisiksi, jos poliisihommat kiinnostavat. Itse aikoinaan ilmoitin kutsunnoissa, että sotilaspoliisihommat kiinnostaisivat, joten he laittoivat SpolKiin. Niin päin tuo onnistunee paremmin, kuin jos haluaisi kuuden kuukauden joukkoon.

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät

Ei tosiaan vaikuta mitenkään poliisikouluun hakiessa. Olit sitten spade, lämäri tai spolle tai mikä tahansa niin ei mitään väliä. Mutta itse 9kk sotilaspoliisina palvelleena voin suositella, että erittäin mielenkiintoista ja motivoivaa koulutusta oli ainakin meillä päin Kainuussa verrattuna muiden aselajien miehistökoulutukseen. Ja vaikka koulutus pitkälti antaakin valmiudet sodan ajan tehtäviin niin kyllä myös hieman yhtäläisyyksiä löytyy ihan siviilipoliisin hommiin, joten ei tuo koulutus siltä kannalta myöskään tule hukkaan menemään.

Taas on ilmeisesti yksi varusmies päättänyt lähteä tämänpuoleisesta omin neuvoin ja valtion varustein: Varusmies kuollut Vekaranjärvellä | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Erittäin surullista. Muistan omilta armeija-ajoiltani kun saman saapumiserän kaveri oli hirttänyt itsensä viikonloppuvapailla, jo se tuntui todella pahalta. Voimia omaisille ja palvelustovereille.

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näköjään Vekaralta kuuluu jälleen huonoja uutisia. Viimeksi Elokuussa varusmies päätti itseltään ottaa hengen Vekaralla ja nyt jälleen, on kyllä kummallinen vuosi.
Onhan toisaalta Vekara isoin varuskuntakin mutta ei siltikään pitäisi näin päästä käymään. Voin vain kuvitella millaiset fiilikset palvelustovereilla on jotka samassa yksikössä toimii, en voisi edes kuvitella sitä tilannetta kun joku oma palveluskaveri päättäisi lopettaa päivänsä, voimia omaisille ja palvelustovereille.

Ja vaikka tuossa nyt ei yksikköä kerrottu niin veikkaisin spolkia tai spol aukkia, kerran pistoolilla päätti päivänsä päättää.

Sotilaspoliisiksi voi hakea, noin kuukausi ennen palvelukseenastumista kotiin tulevassa kirjeessä. Ilmoitat halukkuutesi sotilaspoliisiksi ja perustelet valintasi hyvin niin todennäköisesti palvelukseenastumis päivänä sinut määrätään 2.jääkärikomppaniaan. Sotilaspoliisi promovideo @ Youtube
Kyseiseltä videolta näkee Kaartin Jääkärirykmentin Sotilaspoliisien eri tehtäviä joihin Sotilaspoliisit erikoistuu erikoiskoulutuskauden aikana, mm: Tarkka-ampuja, Taisteluensiapu mies (TCCC),Murtaja,Partionjohtaja etc.

Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No kaikki Vekaran käyneet tietää, että ei tälle tarvitse syyllistä hakea kauheasti muualta kuin paikan ankeudesta.

Tässä markkinointikuva jossa on pyritty korostamaan paikan aurinkoista luonnetta, eli ei anna aivan oikeaa kuvaa siitä kuinka masentavasta kasarmista on kyse: RKYMuseovirasto

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Nojoo, mutta jos nyt se että paikka on ankea saa ampumaan ittensä ni kyllä sillon on jotain muutankin vialla. Ei mielestäni nyt ihan paikan piikkiin voi laittaa. Intti nyt kuitenkin kestää maksimissaan sen vuoden ja luulisi, että jokainen sen nyt kestää, ei täällä nyt niin huonot oltavat ole verrattuna vaikka itänaapuriin.

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taas alkaa kuulostamaan siltä, että inttiin mennään lomailemaan. Odotatteko jotain saatanan 5:n tähden hotellia sinne? Kasarmin kuuluukin näyttä tuollaiselta betonihelvetiltä, eteenkin kun kyseiset rakennukset eivät ole mitään uusinta uutta rakennusta.

Mitä itse tapauksiin tulee, niin Vekarallehan lähtee suurin osa pks. asuvista nuorista miehistä, joten ihan ymmärrettävää, että tuollaisia asioita tapahtuu juurikin siellä. Onhan se kuitenkin karu tosiasia, että täällä Helsingissä päin asuvilla miehillä on huomattavasti heikompi sekä fyysinen että henkinen puoli verrattuna pohjoisessa asuviin miehiin. Siksi myös keskeytyksiä tulee täällä huomattavasti useammin kuin esim. pohjoisen Jääkäriprikaatissa.

Dängleri

Jäsen
No kaikki Vekaran käyneet tietää, että ei tälle tarvitse syyllistä hakea kauheasti muualta kuin paikan ankeudesta.

Mm. Vekaralla, Kontiorannassa ja Säkylässä käyneenä, en koe Vekaraa mitenkään sen ankeammaksi kuin noita muitakaan.

En halua millään tavalla yleistää, enkä loukata ketään, mutta ainakin itseäni mietityttää se, onko elämä tuolla etelän kaupunkikeskuksissa niin erilaista kuin meillä täällä pohjoisemmassa havumetsien keskellä, että siellä varttuneilta nuorilta ei löydy "munaa" kohdata elämässä eteen tulevia ongelmia muuten kuin äärimmäisin keinoin?

Mutta kuten jo edellisen vastaavan casen tiimoilta kirjoitin, en usko että intti oli syynä tekoon, vaan ainoastaan väline. Todelliset syyt löytyvät yleensä siviilimaailmasta.

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En halua millään tavalla yleistää, enkä loukata ketään, mutta ainakin itseäni mietityttää se, onko elämä tuolla etelän kaupunkikeskuksissa niin erilaista kuin meillä täällä pohjoisemmassa havumetsien keskellä, että siellä varttuneilta nuorilta ei löydy "munaa" kohdata elämässä eteen tulevia ongelmia muuten kuin äärimmäisin keinoin?

Itse olen ollut aina siinä luulossa, että itsemurhia tapahtuu väkimäärään suhteutettuna pienillä paikkakunnilla ja maaseudulla enemmän, kuin suurissa kaupungeissa. Pikaisella googlettamisella en löytänyt faktaa suuntaan taikka toiseen, joten mene ja tiedä miten asia oikeasti on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy