Olihan toki meilläkin äidinpoikia ja überhäröjä. Naapuripunkassa makasi vielä E-kaudella jannu, joka piti kerran pakottaa menemään ruiskuun. Haju oli lähes oksettava.
Ihmeellistä, mutta aivan totta. Ainakin sotamies Grohlille oli suuri järkytys, miten uusavuttomia ihmiset voivat olla. Nämä kuulostavat kyllä ihan legendoilta ennnen kuin itse kohtaa kyseisiä ihmisiä. Omassa tuvassani siis oli kaksi henkilöä, joiden haju oli aivan sietämätön siitä syystä etteivät käyneet suihkussa tai vaihtovarastolla.
Molemmilla oli jonkin sortin suihkukammo, toisella varmaan sen takia, että oli niin lihava ja toisella varmaan sen takia, että oli niin käsittämättömän tyhmä. Alikersantit, tuvan paine, viereisen tuvan paine, joukkueen paine ja taisipa joskus joku ylempiarvoisempikin komentaa kyseisiä henkilöitä suihkuun.
Molemmat polttivat tupakkaa aivan saatanasti ja toisen näistä sankareista näin 4kk aikana pesevän hampaat yhden kerran. Jäänyt kyllä niin puistattavat kuvat kyseisestä 197cm pitkästä ja 140kg painavasti mätisäkistä, joka sattui nukkumaan jokaisen yönsä kuorsaten meikäläisen yläpuolella. Pelotti joka yö sitä rohinaa kuunnellessaan, että milloin yläsängyn pohja pettää ja minusta tulee mennyttä kalua.
Tupa haisi järkyttävän paskalle, vaikka kumpikaan henkilö ei ollut paikalla, sillä molempien kaapit olivat täynnä paskaisia ja hikisiä tavaroita, joiden pistävä lemu sai tupailman tuoksumaan joltain, mitä ei pysty sanoin kuvailemaan. Toisen kaverin petivaatteet olivat muuttuneet valkoisilta kohdiltaan enemmän keltaisiksi. Lopulta johtajat pakottivat koko komppanian vaihtamaan petivaatteet ja pölyttämään patjat paukkupakkasissa, jottei huomio kohdistuisi liikaa näihin arjen sankareihin.
En tiedä miten kyseiset henkilöt elämässään pärjäävät, mutta luulen, etteivät kovinkaan hyvin. Eikä minun tee kyllä mieli tietääkään. Kylläpä alkoi taas puistattamaan. Ja näitä ihmisiä kuuleman mukaan riittää vähän jokapuolella armeijan helahoitolaa nykypäivinä, joskin varmasti joillekin kuulostaa aivan "totta kuin kirkon rotta"-ketjun materiaalilta.