Itse olen menossa 2009 tammikuussa Kajjjaaniin kyseiseen komppanjaan/pataljoonaan/rykmenttiin (en tiiä mitä mikäkin tarkottaa).
Tykistössä perusyksikkö on nimeltään patteri, joka koostuu 4-6 tykistä.
Itse olen menossa 2009 tammikuussa Kajjjaaniin kyseiseen komppanjaan/pataljoonaan/rykmenttiin (en tiiä mitä mikäkin tarkottaa).
Varmin tapahan on hakeutua johonkin hieman "nohevampaan" aselajiin. Esim. Pioneeri-, Jääkäri- ja Sissikomppanioissa hyvin harvoin tarvitsee pakottaa ketään AUK:lle. Palvelusaikakin on paljon mielenkiintoisempaa kuin jonkun Sergein vieressä makoilu tai sopan keittäminen.
Joo-o, itsekkin parin viikon päästä Kajaaniin. Tavoitteissa on 6kk:n palvelus kun syksyllä alkaisi taas opiskelut.Parin viikon päästä koittaa itselle armeijaan lähtö ja Kajaaniin vie tie. Onko muita Jatkoajan uljaita sotureita matkalla sinne päin?
Tavoitteissa on 6kk:n palvelus kun syksyllä alkaisi taas opiskelut.
Jos sulla on tollanen syy taustalla niin kaiken järjen mukaan ton pitäs kelvata aika helpostikin selitykseksi.
Juurihan se asevelvollisuuslaki oli eduskunnassa ja hyväksyttiin parisen viikkoa sitten toisessa käsittelyssä, tuskinpa tuota heti avataan uudestaan. Ainoa muutos palvelusaikoihin oli väljyys aseettomaan palvelukseen välille 270-362, kun se oli aiemmin vanhan pisimmän mukaan fiksattu 330 vrk.
Taitaa olla jo etukäteen nollat taulussa kun tommosta juttua tulee.Kuitenkin mielenkiinnosta sinne lähdetään ja koitetaan hoitaa hommat, tosin nollat taulussa tottakai. Eniten kuitenkin vituttaa se, että sm-liigan finaalit täällä Jyväskylässä saattavat jäädä väliin ;)
Eniten kuitenkin vituttaa se, että sm-liigan finaalit täällä Jyväskylässä saattavat jäädä väliin ;) No ehkä tuokin selviää, sillä matkoja peleihin järjestetään ilmeisesti jonkun verran(?).
Kysymys kuuluu: millaisia kokemuksia tykkimiehillä on intistä? Itse olen menossa 2009 tammikuussa Kajjjaaniin kyseiseen komppanjaan/pataljoonaan/rykmenttiin (en tiiä mitä mikäkin tarkottaa).
Taitaa olla jo etukäteen nollat taulussa kun tommosta juttua tulee.
Syyskauden aikana Keuruulta on järjestetty 3-4 matkaa Hippokselle matseihin. Kaikkihan riippuu uusista VMTK-miehistä ja siitä, kuinka aktiivisia he ovat asian suhteen. Lähtijöitä ainakin syyskaudella on ollut ihan kivasti, luulisi mielenkiinnon olevan jatkossakin lähestulkoon samanlaista.
Huumori huumori, olisi pitänyt varmaan hymiö laittaa.Jes, osui ja upposi! Älä hyvä mies ota niin vakavasti.
Pitääpä sitten kysellä paikan päällä jos sieltä jotain irtoaisi.Orava kirjoitti:Muistaakseni kokonaismatkan piti olla 6 tuntia että sai vapautusta pari tuntia ja pääs lähtemään vähän aikasemmin. Se kuus tuntia laskettiin lomien alkamisesta siihen kun on kotona. Jos esimerkiks on joku bussiyhteys taikka vastaava, joka kulkee harvoin tai ei tietyn ajan jälkeen ollenkaan niin sitä varten sai lähteä aiemmin kotiin. Noita kannattaa kysellä sitten siellä paikan päällä.
Katselin tuossa että matka Kajaaniin kestää noin 4 tuntia kun pitää junalla ja/tai bussilla mennä, niin onkohan mitään mahdollisuuksia saada ylimääräisiä lomia noin pitkästä matkasta? Vituttaahan se istua neljä tuntia junassa/bussissa, kun ei omaa autoa viitsi seisottaa pakkasessa. Pitää sitten keväämmällä varmaan mennä omalla autolla niin matka lyhenee jopa vajaaseen kolmeen tuntiin.
Syyskauden aikana Keuruulta on järjestetty 3-4 matkaa Hippokselle matseihin. Kaikkihan riippuu uusista VMTK-miehistä ja siitä, kuinka aktiivisia he ovat asian suhteen. Lähtijöitä ainakin syyskaudella on ollut ihan kivasti, luulisi mielenkiinnon olevan jatkossakin lähestulkoon samanlaista.
Ainahan MAP:ia voi koittaa anoa, vaikkei sitä lähtökohtaisesti saisikaan. Siihen vain tarvitaan sitten runosuonta.
Samat sanat täältä, paitsi että tässä juuri poltellaan TJ 0 cd:tä. Eli TJ on kokonaista 8, ja siitäkin puolet lomilla! Maistuu. Vastahan mä sinne vuosi sitten menin ja nyt jo kotiudutaan.Ah, nyt kyllä maistuu.