Genesis kirjoitti:
Näiden suhteiden perusteella en lähtisi ainakaan alikkeja heti morttina sinuttelemaan. Pari viikkoa ja sitten voittekin puhua jo vaikka mistä.
Itse tunsin yhden alikin kun astuin palvelukseen, mutta sattui olemaan eri patterilla muistaakseni tuliasemajohtajana.
Meillä oli tapana teititellä muita alikkeja kaikkia paitsi sitten näitä tuvan esimiehiä, eivätkä sitä kyllä kauan vaatineetkaan, varsinkaan oman tuvan johtaja.
Itsellä kävi myös todella hyvä tuuri näiden alikersanttien suhteen eli kaikkien kanssa tuli heitettyä hyvää läppää ja fiilis oli aina rento, ei pahemmin vituttanut edes sunnuntaisin palata kasarmille. Tosin meijän tuvassa oli ikäväkyllä eräs jäätävä kaveri, aina varusteita hukassa, tai ei niitä muuten vaan löytänyt ja kiire lomillekkin alkoi olemaan. No, hyvin se sitten meni kun kaveri heitettiin Mukeen apulaiseksi, itse sinne vissiin halusikin kun oli joku suurtalouskokki.
Mulla homma oli sitä myöten selvä kun kerroin omistavani hygieniapassin niin komennus kenttämuonitukseen/sotilaskeittäjäksi/spadeksi oli sitä myöten selvä. Hyvä nakki ei voi muuta sanoa, ei ollu vittumaista leireillä.
Tosin Hyrylässä oli muitakin älyttömän helppoja komennuksia, kuten sotilaskotilähetti, kävivät pari kertaa viikossa tukussa ja muuten vain notkuivat siellä sodessa ja sluibasivat liikuntakoulutukset. Toinen helppo homma oli Terveysasemalähetti, olivat vain veksissä ja odottivat että joku joskus pitäisi viedä kunnon lääkäriin/sairaalaan ja näin ollen sluibasivat myös liikuntakoulutuksen ja kaiken muun einiinmukavan.
Mä en ees sanonu kyselyissä muuta kuin että puolella vuodella tai jos pitää olla pidempään niin sitten lääkintämieheksi, mutta tuo spaden homma oli kyllä hyvä alusta loppuun asti.
Ei muuta, hajotkaa aamuihinne mosat, niitä on vielä paljon jäljellä ;) I/06 kiittää ja lähtee nauttimaan reservin auringosta ja ohion luonnosta. :D
-Cactus-