Inttiin lähdössä?

  • 1 217 993
  • 3 574

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Streider kirjoitti:
No hei, jatkoaikabonuksia ja helpotuksia sitten vähän. Nojoo, ei vaan onpahan muitakin kiekkoa seuraavia ja jatkoaikalaisia paikalla sitten Säkylässä, hyvähyvä ja kiva juttu.


Näiden suhteiden perusteella en lähtisi ainakaan alikkeja heti morttina sinuttelemaan. Pari viikkoa ja sitten voittekin puhua jo vaikka mistä.


edit. Aamutypot
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Genesis kirjoitti:
Näiden suhteiden perusteella en lähtisi ainakaan alikkeja heti morttina sinuttelemaan. Pari viikkoa ja sitten voittekin puhua jo vaikka mistä.


edit. Aamutypot

Juuei, kunhan juttelen lämpimikseni mukavia tässä ja nyt. Asioita voi katsella heinäkuussa sitten tarkemmin jos hyvin sattuupi käymään.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Streider kirjoitti:
Juuei, kunhan juttelen lämpimikseni mukavia tässä ja nyt. Asioita voi katsella heinäkuussa sitten tarkemmin jos hyvin sattuupi käymään.

Niin, no Säkylä ei oo enää niin paha paikka kun joskus ammoisina aikoina on ollut. Täysin paskaa tuuria ei oikeastaan voi käydä. Kannattaa seurata 3.JK:n toimintaa kun menet Säkylään. Vuosi sitten oli vielä tosi kovaa kuria siellä, nykyisin kuulemma menossa taas huumekomppaniaksi.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Genesis kirjoitti:
Näiden suhteiden perusteella en lähtisi ainakaan alikkeja heti morttina sinuttelemaan. Pari viikkoa ja sitten voittekin puhua jo vaikka mistä.

Itse tunsin yhden alikin kun astuin palvelukseen, mutta sattui olemaan eri patterilla muistaakseni tuliasemajohtajana.

Meillä oli tapana teititellä muita alikkeja kaikkia paitsi sitten näitä tuvan esimiehiä, eivätkä sitä kyllä kauan vaatineetkaan, varsinkaan oman tuvan johtaja.

Itsellä kävi myös todella hyvä tuuri näiden alikersanttien suhteen eli kaikkien kanssa tuli heitettyä hyvää läppää ja fiilis oli aina rento, ei pahemmin vituttanut edes sunnuntaisin palata kasarmille. Tosin meijän tuvassa oli ikäväkyllä eräs jäätävä kaveri, aina varusteita hukassa, tai ei niitä muuten vaan löytänyt ja kiire lomillekkin alkoi olemaan. No, hyvin se sitten meni kun kaveri heitettiin Mukeen apulaiseksi, itse sinne vissiin halusikin kun oli joku suurtalouskokki.

Mulla homma oli sitä myöten selvä kun kerroin omistavani hygieniapassin niin komennus kenttämuonitukseen/sotilaskeittäjäksi/spadeksi oli sitä myöten selvä. Hyvä nakki ei voi muuta sanoa, ei ollu vittumaista leireillä.

Tosin Hyrylässä oli muitakin älyttömän helppoja komennuksia, kuten sotilaskotilähetti, kävivät pari kertaa viikossa tukussa ja muuten vain notkuivat siellä sodessa ja sluibasivat liikuntakoulutukset. Toinen helppo homma oli Terveysasemalähetti, olivat vain veksissä ja odottivat että joku joskus pitäisi viedä kunnon lääkäriin/sairaalaan ja näin ollen sluibasivat myös liikuntakoulutuksen ja kaiken muun einiinmukavan.

Mä en ees sanonu kyselyissä muuta kuin että puolella vuodella tai jos pitää olla pidempään niin sitten lääkintämieheksi, mutta tuo spaden homma oli kyllä hyvä alusta loppuun asti.

Ei muuta, hajotkaa aamuihinne mosat, niitä on vielä paljon jäljellä ;) I/06 kiittää ja lähtee nauttimaan reservin auringosta ja ohion luonnosta. :D

-Cactus-
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jeffrey kirjoitti:
Niin kiinnihhän tuo eka vkl ollaan, mutta itse hain toivoa iltavapaista. Jos osuisi kohdalleen niin kyllähän Santiksesta äkkiä yhden konsertin käy katsomassa.

Siirrytään tänne, että ei mene Metallica-ketju inttiketjuksi. Pitäähän nyt sotamies konserttiin saada.

Iltavapaita saa tietysti hyvin, mutta ihan aina ei niitäkään ole. Kerran sain kapteenin puheilla käymällä, kun selitin kuinka tärkeästä ottelusta on kyse. Tuo piti paikkansa ja lupa irtosi sillä, että heti ottelun jälkeen takaisin ja myöhässä ei sitten tulla. IFK - Blues runkosarjan loppua ja siksi äärimmäisen tärkeä kamppailu.

Toinen mitä käytin (mikä ei pitänyt paikkaansa) oli, että unohdin lääkkeeni kotiin ja tarvitsisin niitä. Sen verran henkilökohtaisia asioita, että yliluutnantti ei kysellyt asiasta enempää.

Ja noin yleisenä vihjeenä, että harjoitusvapaat kannattaa pitää pyörimässä. Kerran viikossa saa vaikka viitosdivariin tai ainakin minä sain. Jääkiekon takia harjoitukset oli torstaisin. Toki lähdin treenaamaan myös niinä päivinä milloin ei kiekkoa ollut. Tekaisin lapun mihin oli merkattu harjoitusajat ja otteluohjelmankin kirjoitin.

Palveluksen alussa ei upseerisedät varmasti kovin hirveesti innostu vapaiden siirtämisestä, mutta siitä vain pohtimaan. Niin, jos mitään keikkaa nyt edes on.
 

Gooner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues ja Arsenal FC
Onko se sitten kovin järkevää heti alusta lähtien alkaa selittämään siellä Metallican konsertista jos ei kuitenkaan ole toivoa ensimmäisenä viikonloppuna livistää... Saattaisi joutua merkatun miehen asemaan ja tämä saattaisi vaikeuttaa koko palvelusta. Kova halu on kyllä päästä tuohon konserttiin
 

Jeffrey

Jäsen
Gooner kirjoitti:
Onko se sitten kovin järkevää heti alusta lähtien alkaa selittämään siellä Metallican konsertista jos ei kuitenkaan ole toivoa ensimmäisenä viikonloppuna livistää... Saattaisi joutua merkatun miehen asemaan ja tämä saattaisi vaikeuttaa koko palvelusta. Kova halu on kyllä päästä tuohon konserttiin

Vittu saatana mä vedän väh. sen 3000 cooperissa ja vaihdan kuntsarin Metallican keikkaan. Kävisköhän tollanen järjestely?
 

Snoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Cactus kirjoitti:
Tosin Hyrylässä oli muitakin älyttömän helppoja komennuksia, kuten sotilaskotilähetti, kävivät pari kertaa viikossa tukussa ja muuten vain notkuivat siellä sodessa ja sluibasivat liikuntakoulutukset.

Yksi sellainen löytyy täältä!!:D Ajankohta II/04.
Ei kyllä voinu paljo valittaa että huono homma olis ollu..:D
Myös sodetyttösen läheisyys loppuaikoina jätti oikein mukavat muistot.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jeffrey kirjoitti:
Vittu saatana mä vedän väh. sen 3000 cooperissa ja vaihdan kuntsarin Metallican keikkaan. Kävisköhän tollanen järjestely?

Ihan noin helposti homma ei kyllä mene :)
Etenkin kun ei tuo kuntsari kolmesta tonnista ole edes mikään selviö, riippuu täysin palveluspaikasta.

HSL:ää voi ehkä todella itkuisella selittelyllä saada keikkapäiväksi, mutta kyllä vahvasti epäilen. Keikkoja tullee myöhemminkin.
 
Joopajoo, parin tunnin päästä alkaa jälleen matka takaisin Vekaranjärvelle, pikkuhiljaa alkaa p-kausi olemaan ohi ja jatko selviämään. Itse siis palvelen Vekaranjärvellä 1. PionK:ssa ja perseestähän se touhu on. Toivottavasti itse selviän puolella vuodella, sillä itseäni ei johtajakoulu kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Itse en mikään armeijan suuri fani ole, vaan meno ei maistu ajoittain yhtään, mutta kaikkeen tottuu. Menoon on tottunut jo sen verran hyvin, että jaksaa suuri osa siitä paskasta jo hymyilyttääkin ajoittain, niin pitkään kun kestää fyysisesti, kaikki menee hyvin.

Mutta ei siinä muuta, takaisin paskan keskelle, hyvää jatkoa taas pariksi viikoksi jatkoaikalaisille.
 

#68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Rangers, Hifk
punasydän kirjoitti:
Joopajoo, parin tunnin päästä alkaa jälleen matka takaisin Vekaranjärvelle, pikkuhiljaa alkaa p-kausi olemaan ohi ja jatko selviämään. Itse siis palvelen Vekaranjärvellä 1. PionK:ssa ja perseestähän se touhu on. Toivottavasti itse selviän puolella vuodella, sillä itseäni ei johtajakoulu kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Itse en mikään armeijan suuri fani ole, vaan meno ei maistu ajoittain yhtään, mutta kaikkeen tottuu. Menoon on tottunut jo sen verran hyvin, että jaksaa suuri osa siitä paskasta jo hymyilyttääkin ajoittain, niin pitkään kun kestää fyysisesti, kaikki menee hyvin.

Mutta ei siinä muuta, takaisin paskan keskelle, hyvää jatkoa taas pariksi viikoksi jatkoaikalaisille.

Heh heh 1.pionk. Ei saatana. Terveiset vaan janne 25:lle

Taiski olla 2.pionk:ssa mut kummiski
 
#68 kirjoitti:
Heh heh 1.pionk. Ei saatana. Terveiset vaan janne 25:lle

Taiski olla 2.pionk:ssa mut kummiski

Kyllä on 1. PionK:ssa ja ihan vielä joukkueenjohtajana ollut p-kauden. Leppoisa kaveri.. ja vitut. Niin päästänsä inttiin napsahtanut kaveri, ettei toista löydy.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vielä 293 aamua ja olen niin vitun gonahtanut koko paskaan että voi perse.

Juuh eli vuoden Pasi-kuskinhan ne minusta tekivät kun en AUK:iin suostunut menemään. Nyt jo pelkkää makaamista kassulla.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Romppanen kirjoitti:
Ainakin Santahaminassa Pasi-kuskit "pääsivät" 9kk:lla.

Juuh,niinhän ne yleensä pääsevätkin mutta meille tulee Paseihin jotain ohjuksia ja siihen koulutukseen tarvitaan kuulemma pidempi palvelusaika.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jahas, joku tovi mennyt kun viimeksi kirjoittelin tähän ketjuun. Huomenna paukkuu kympit ja viimeiseen sataseen matkaa enää 10 aamua. Alkaa aamujuna kääntyyn kotia kohti. Koko homma kiinnostaa juuri niin paljon kuin paskan kilohinta. Lähinnä mielessä pyörii Pääsiäisen neljän päivän lomat ja heinäkuussa kotiutuminen.

Ei ole meikän hommia nämä. Aukkiin menoon välttyi tekemällä P-kokeet sopivan huonosti ja kuskiksi ei asiaa ilman c-korttia joten puolenvuoden ilmavalvonta mies. Joukkue luonnollisesti melkoisen täynnä nollatauluja, mutta onneksi jotain ihmisiä muistuttavia hyypiötä on otettu mukaan.

Ja illasta takasin kassulle...
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Itsellä olisi inttiin lähtö tämän vuoden heinäkuussa ja paikkana Sodankylä.

Onko muita jatkoaikalaisia menossa Sodankylään velvollisuutta suorittamaan?

Pääseekö ylioppilaat helposti kuudella kuukaudella?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
tilkka kirjoitti:
Pääseekö ylioppilaat helposti kuudella kuukaudella?
Kyllä vaan, kunhan muistaa palvelukseen astuessaan ottaa sen valkoisen stuidulakin mukaan ja laittaa sen päähän joukkueenjohtajan puhuttelun ajaksi. Puolen vuoden pestin pitäisi siten olla selviö.

Nimim. lakki unohtui, 9 kuukautta lusin (7 vuotta sitten)
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
stiflat kirjoitti:
Yhtä helposti kuin esimerkiksi maalarit, ammattikoulun automekaanikon tutkinnon suorittaneet sekä pörssimeklarit.

Kyllä, mutta eikö ne melkein järjestään laita ylioppilaita AUK:iin ja ennen kaikkea helpommin ylioppilaita, kuin esim. mainitsemasia maalareita tai muita ammattikoulu pohjaisia opintoja. Näin ainakin minulle on uskoteltu.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
tilkka kirjoitti:
Kyllä, mutta eikö ne melkein järjestään laita ylioppilaita AUK:iin ja ennen kaikkea helpommin ylioppilaita, kuin esim. mainitsemasia maalareita tai muita ammattikoulu pohjaisia opintoja. Näin ainakin minulle on uskoteltu.
Ei todellakaan. Tämä oli tilanne joskus 70-luvulla, nykyään tälläisillä asioilla ei ole oikeastaan mitään väliä.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
lunar kirjoitti:
Ei todellakaan. Tämä oli tilanne joskus 70-luvulla, nykyään tälläisillä asioilla ei ole oikeastaan mitään väliä.


Kiitos. Tuli jo sellainen olo kuulemastani puheista, että väkisinkin "pakottavat" ylioppilaita palvelemaan 12 kk, mutta onneksi ei.

Mutta eihän sitä voi vielä sanoa, kuinka kauan siellä viihtyy. Katsellaan sitten syksymmällä ja postaillaan tänne fiiliksiä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
tilkka kirjoitti:
Kiitos. Tuli jo sellainen olo kuulemastani puheista, että väkisinkin "pakottavat" ylioppilaita palvelemaan 12 kk, mutta onneksi ei.

Mutta eihän sitä voi vielä sanoa, kuinka kauan siellä viihtyy. Katsellaan sitten syksymmällä ja postaillaan tänne fiiliksiä.

Joo, itseäni myöskin peloteltiin 12kk.lla ja AUKilla, ku olin lukion käyny, mut aloitin valmistautumisen 6kk jo psykologisessa kokeessa kun vastasin kaikkiin "pidätkö muiden komentelusta" kysymyksiin ei vastauksella. Intissä vedin hyvin näkymättömästi alokasajan ja peruskokeessa taisin olla yksi huonoimmista, palo yks velvi, mutta väliäkös sillä, en ollu AUKki ainesta. 6kk kutsu ja sitten kun tuli tykkiryhmän kokeita olin jokaisessa kolmessa paras. Tarkoituksella siis vedin päin persettä sen peruskokeen. Tapana suhtautua siihen mitä teen on täysillä, paitsi tuolloin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muistaa vain vastata joka kertaa kun halukkuutta kysytään niin EI. Kerran vastaat myöntävästi niin sehän riittää. Kaikkiin asioihin mitä intissä kuulee pitää suhtautua varauksella. Upseerit osaavat myös valehdella ja tätä he mielellään myös tekevät.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Aliupseerikouluun ei saa pakottaa ketään. Miehistön 12kk/9kk:n tehtäviin saa pakottaa, jos ei halukkaita löydy, yleensä toki löytyy, mutta aliupseerikouluun ei saa. Tästä on eduskunnan oikeusasiamiehen päätös.

Intissä rikotaan paljon muitakin sääntöjä, mistä on oikeusasiamiehen päätös. Muun muassa meillä kutsuttiin kerran takaisin lomilta henkilö, joka oli valehdellut lomien syyn, vaikka myönnettyä ja jo aloitettua lomaa ei saa peruuttaa. Oikea tapa olisi ollut antaa varusmiehen olla loman loppuun ja sen jälkeen suorittaa asianmukainen rangaistusmenettely.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös