Kaikki nämä vuodet olen onnistunut hyvällä prosentilla hymisemään hiljaa aina kun puolituntemattoman tai semitutun miesvoittoisen porukan puheenaihe on kääntynyt inttijuttuihin. Nyt tämän ketjun avaaminen ja varsinkin tuo 30 pakkasasteen potero kirvoitti sellaiset inttimuistelot ja sympatiat tulevia palvelukseen astuvia kohtaan, että täältäpä tärähtää ilmoille inside-henkinen lähtijän lista:
- Rulla 3 litran pakastepusseja (tämä on ylivoimaisesti paras vinkki, voi sitä kavereiden ja tulevien vastapalvelusten määrää kun ensimmäisissä pakkiruokailuissa olet ainoa jolla on pakkipusseja)
- Muutamat omat sukat ja kalsarit, kenties pari teknistä t-paitaa (saat hieman pelivaraa vaatehuoltoon, ja voit kenties käyttää jonkun liinavaatevarastolla käyntiin varatun aikaikkunan johonkin hyödyllisempään).
- Compeed rakkolaastarit, eri kokoisia (ei kaipaa selitystä)
- 3M ihoteippi (voit teipata nekin hiertymät joita rakkolaastareilla ei voi teipata ja välttyä paleltumilta ammunnoissa jos mulkku kantahenkilökunta ammuttaa hanskoitta kovallakin pakkasella kuten meillä tekivät)
- Kynsisakset. Ei leikkurit vaan sakset. (leikkaa kynsien lisäksi myös hiertymälaastaria ja ihoteippiä)
- Pienet askartelusakset (näitä voit sitten lainata kavereille, kun he tulevat lainaamaan tuvan tai komppanian ainoita saksia, sinun kynsisaksiasi, luoja tietää ties mihin eri kohteisiin.)
- Omat särmärit (
Mil-Tec särmärinauhat, kaksi paria - Varusteleka.fi)
- Oma luha (
Mil-Tec särmärinauhat, kaksi paria - Varusteleka.fi - kannattaa pitää aina matkassa mukana, jolloin voit syödä senkin jälkeen kun olet hävittänyt toisen metsään kesken leirin)
- Omat lenkkarit (ainakaan minun aikanani ei ennen lääkärintarkastusta saanut käyttää maihareita, joten ensimmäiset viikot riehuttiin kokonaan joko smurffipuvun aikaisissa karhuissa, omissa lenkkareissa, tai pakkassaappaissa jos niin määrättiin)
- Muutama vara-akku luuriin (heh, eihän tästä kauaakaan ole kuin itse olin, ja silloin irkattiin yhdellä akulla viikko. nykyisellään voi mennä päivän reissulla parikin akkua.)
- Pari kirjaa. (Ei varmaan tule yllätyksenä, että intissä saa silloin tällöin odotella. Hyödyllisten kirjojen lukeminen on hyvä tapa ottaa nälkäpalkallinen vapaa-aika orjuudessa hyötykäyttöön.)