Inttiin lähdössä?

  • 1 216 531
  • 3 574
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Vekaranjärvelle olisi tammikuussa tarkoitus lähteä. Matkaakin sinne on vain 310 kilometriä, tuleepi siis mukavat ajat sunnuntaisin istuskella julkisissa!

Tuleekos muita samaiselle alueelle?
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Vekaranjärvelle olisi tammikuussa tarkoitus lähteä. Matkaakin sinne on vain 310 kilometriä, tuleepi siis mukavat ajat sunnuntaisin istuskella julkisissa!

Tuleekos muita samaiselle alueelle?

Nyt täytyy kyllä puuttua, että jos tarkoitit ikävässä mielessä tuota 310km, niin eihän tuo ole matka eikä mikään. On sielä etelässä lyhyet nuo välimatkat. Noh ei voi mitään. Tosiaan itsellä matkaa Sodankylää 500km, että siinä jo hetki vierähtääkin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Vekaranjärvelle olisi tammikuussa tarkoitus lähteä. Matkaakin sinne on vain 310 kilometriä, tuleepi siis mukavat ajat sunnuntaisin istuskella julkisissa!

Itsekin suoritin intin aikoinaan Vekaralla ja nuo sunnuntain dösät ovat tulleet todellakin tutuksi. Mikään "julkinen" dösähän tuo ei kuitenkaan ole vaan PV:n oma dösä. Ainakin silloin oli. Noista dösäreissuista on vähän ristiriitaisia muistoja. Joskus vitutti ja masensi mutta joskus nuo dösämatkatkin olivat huikeita kun jengillä oli jäänyt viikonlopun jäljiltä ns. korkki auki. Toki pääseehän tuonne junallakin jos haluaa mennä mutta dösä menee suoraan portille ja siellä tunnelma on kuitenkin usein kohtuullisen hyvä.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Nyt täytyy kyllä puuttua, että jos tarkoitit ikävässä mielessä tuota 310km, niin eihän tuo ole matka eikä mikään. On sielä etelässä lyhyet nuo välimatkat. Noh ei voi mitään. Tosiaan itsellä matkaa Sodankylää 500km, että siinä jo hetki vierähtääkin.

Olin aikanani töissä Puolustusvoimissa ja virka edellytti säännöllisen vierailun muissa varuskunnissa. Eräänä lauantaina poikkesin Uudellamaalla sijaitsevassa varuskunnassa jossa portilla oli erittäin gonahtaneen oloinen mies. Tiedustelin tämän velton olemuksen syytä johon hän vastasi pahoitellen. Oli ollut pitkä kinkku takana eikä ylimääräisiä lomapäiviä ollut tarjolla. Tämä kun sattui asumaan Lapissa ja kulki lentokoneella lomille. Tässä vaiheessa omat varusmiesaikaiset hajoilut neljän tunnin matkasta kotiin tuntui hyvin hyvin pieneltä.

Vekaranjärvellä itsekin taistelin. Todellinen meteorologinen persereikä. Olen omin silmin todistanut miten siellä on heinäkuussakin lunta maassa.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Nyt täytyy kyllä mielenkiinnosta kysäistä, että kysyitkö kaverilta, että miten oli lapista päätyny uudellemaalle? Ei kuitenkaa luultavasti kovin yleistä tuommoinen. RUK nyt tietenkin on toinen juttu, mutta ilmeisesti tuossa ei ollut siitäkään kyse?

Ja pahoitteluni lievästä vittuilusta jundebooYlle. Huono ilta takana ja jotenkin vain sai tuollainen veren kiehahtamaan syyttä.

Tosiaan intistä vielä sen verran, että näillä näkymin tarkoitus olisi vuosi sielä viettää eli suuntana AUK ja luultavasti RUK. Noh talvi vielä ensin ja sit näkee, että minne sitä päädytään.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Nyt täytyy kyllä mielenkiinnosta kysäistä, että kysyitkö kaverilta, että miten oli lapista päätyny uudellemaalle? Ei kuitenkaa luultavasti kovin yleistä tuommoinen. RUK nyt tietenkin on toinen juttu, mutta ilmeisesti tuossa ei ollut siitäkään kyse?

En kysynyt sillä vastaus sai meikän totaallisen jäihin! Harmittaa todella paljon etten selvittänyt asiaa. Koko varusmiesaikani oli silloiseen armeijaan nähden (v.2008) todella ylisotilaallinen ja armeijaperinteiden mukainen (lehdissä olleet telttasauna-incidentit, yli kuukauden kinkku varuskunta-alueella, lomamuodostelmassa tapahtunut lomien poltto ja joukon rankaisemiset yhden miehen mokan vuoksi.) Olin todella valmistautunut ripittämään tämän vertsun yleisen habituksensa vuoksi, mutta tuolla hetkellä tunsin todella kovaa sääliä.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Nyt täytyy kyllä mielenkiinnosta kysäistä, että kysyitkö kaverilta, että miten oli lapista päätyny uudellemaalle? Ei kuitenkaa luultavasti kovin yleistä tuommoinen. RUK nyt tietenkin on toinen juttu, mutta ilmeisesti tuossa ei ollut siitäkään kyse?

Ja pahoitteluni lievästä vittuilusta jundebooYlle. Huono ilta takana ja jotenkin vain sai tuollainen veren kiehahtamaan syyttä.

Tosiaan intistä vielä sen verran, että näillä näkymin tarkoitus olisi vuosi sielä viettää eli suuntana AUK ja luultavasti RUK. Noh talvi vielä ensin ja sit näkee, että minne sitä päädytään.

Oletko skapparin poika vai kuinka olet noin itsevarmasti puhumassa Rukkipaikasta? Tai no voin kuvitella että jossain huoltokomppaniassa tai it:ssä se rukkiin pääsy ei liikaa vaadi, mutta ethän voi sitäkään tietää mihin komppaniaan päädyt.

Meillä kävi rukkipaikkojen kanssa perinteiset vuosi sitten. Vaunukurssin parhaalla oli 97 pistettä, toisella 91 ja kolmannella 89 pistettä, suunnilleen. Kaikki kolme halusivat rukkiin. 91 pistettä saaneen isä on eversti evp, 89 pistettä saaneen isä puolestaan everstiluutnantti pääesikunnassa (ja oli toiminut yksikkömme päällikkönä aiemmin). Nuo kaksi pääsivät rukkiin. Kurssin priimus yleni nopeasti kersantiksi ja hänen vaunuryhmänsä valittiin saapumiserän parhaaksi, nimet laattaan yksikön seinällä olevaan telaketjuun. Ja oli ensimmäinen kerta kun paras ryhmä ei ollut tstvaunu vaan mt-lb/v.

Muilla kokemuksia noista skappareiden poikien suosimisesta?
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
En olekaan millään lailla varma, mutta se on tavoitteena. En tarkoittanu tuolla sanomisellani, että paikka olisi varma vaan nimenomaan sitä, että se olisi tavoitteena.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tai no voin kuvitella että jossain huoltokomppaniassa tai it:ssä se rukkiin pääsy ei liikaa vaadi, mutta ethän voi sitäkään tietää mihin komppaniaan päädyt.

Onhan tuollaisiakin yksiköitä, joissa rukkiin on helppo päästä. Meidän KRHK:ssa ei löytynyt edes tarpeeksi halukkaita rukkiin ja aukkilaisistakin yli puolet oli pakotettu.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
¨
Muilla kokemuksia noista skappareiden poikien suosimisesta?

Ei pojan mutta veljenpojan osalta. Yksi melko laiska tapaus sai kahden viikon loman pääsykokeiden vaativuuden vuoksi. Jatkoi lomaansa siis pääsykokeiden loppumiseen saakka. Kiristi muutaman miehistön jäsenen pinnaa. Sai myös ensimmäisenä korpin nappulat. AUK-valintojen tullessa julki setä oli kysynyt haluaako kyseinen jamppa AUKkiin jos tämä sinne järjestettäisiin.

Nämä ihan samaiselta kaverilta kuultuna, osasi itsekin naureskella tälle hyötysuhteelle. Melkoisesti oltiin kaikki vieraannuttu samaisesta jannusta tämän palattua todella pitkältä lomaltaan. Hauska tapaus koko sälli. Mitähän mahtaa nykyisin puuhailla...
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Muilla kokemuksia noista skappareiden poikien suosimisesta?

Skappareiden muksuista en osaa mennä sanomaan, mutta läheltä tarkasteltuna ainakin Mannerheim ristin suht pienellä numerolla saanut isoisä (tai lähinnä se tieto siitä kenen poikia ollaan) vaikutti aivan varmasti niin RUK-valintaan kuin pääsyyn MPKK:honkin. Sen verran heikko kuntoisia töhöjä oli kyseessä, ettei noiden palloilua Haminassa millään muulla voinut selittää.

Vekarako meteorologinen persereikä, hah. Kyllä itse tuli eniten keleistä kärsittyä tuon kolmen kuukauden Haminan visiitin aikana.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Lapussa seisoo tammikuu 2015, Niinisalo.

Olipa eeppiset kutsunnat tänään. Kovaääninen äijä painottaa tuimalla ilmeellä, että armeijassa ei sitten käytetä päihteitä. Samaan aikaan henkilöllisyyksiä tarkastanut konstaapeli kiskoo nuuskaa huulesta.

Myöhemmin toki kutsuntalautakunnassa päihteistä paasannut mies kiskaisee nikotiinituotetta ylähuuleen ja mörähtää huuli rullalla: "Vai pitäisi Jawsin Niinisaloon päästä. No sehän on sitten niin että Jaws menee Niinisaloon."

Terveystarkastus oli aikamoinen yllätys. Ei ollutkaan sitä perinteistä "paita pois, housut alas" vaan seuraava dialogi:
"Morjes."
- "Moi, istu alas. Katsotaas sitten näitä lappuja. Näköjään täysin terve mies!"
"Näin on."
- "Siinä on nyt A, pistä tuohon allekirjoitus."
"Tässäkö tämä nyt oli?"
- "Juu kyllä sä mennä voit."
"Okei, kiitti moi."


Jalkapallon MM-kisat, nyt voimme olla kahden!

Edit: esittelyosuudessa lävähti muuten Mikael Granlundin naama kankaalle. Meinasin tirskahtaa. Ilmaveivi!
 
Viimeksi muokattu:

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Lapussa seisoo tammikuu 2015, Niinisalo.

Perhana sentään melkein salaa toivoin, että arvon Jaws olisi passitettu 2014 heinäkuussa, niin oltaisiin kilpaa päästy päivittelemään kuulumisia, lähinnä niitä vituttavimpia fiiliksiä! Vertaistuki on paras tuki!

Puolivuotta, niin elämäni paskin osuus on valmiina alkamaan! Hiphei! Voin kuvitella sen fiiliksen kuinka KuumaaKamaa herää aikaiseen aamuun silmät ristissä ja unta pyöreät 0 tuntia kallossa. Siihen vielä päälle joku kyrpiintynyt alikessu vittuilemaan naaman eteen, niin kyllä vain voin todeta, että kuinka ihana paikka armeija on!
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Perhana sentään melkein salaa toivoin, että arvon Jaws olisi passitettu 2014 heinäkuussa, niin oltaisiin kilpaa päästy päivittelemään kuulumisia, lähinnä niitä vituttavimpia fiiliksiä! Vertaistuki on paras tuki!

Puolivuotta, niin elämäni paskin osuus on valmiina alkamaan! Hiphei! Voin kuvitella sen fiiliksen kuinka KuumaaKamaa herää aikaiseen aamuun silmät ristissä ja unta pyöreät 0 tuntia kallossa. Siihen vielä päälle joku kyrpiintynyt alikessu vittuilemaan naaman eteen, niin kyllä vain voin todeta, että kuinka ihana paikka armeija on!

Hei täällähän on sielunveli. Eli tosiaan kuten taisin aikasemminkin sanoa, niin Sodankylään heinäkuussa 2014. Ja Jawsin terveystarkastus herättää ihmetystä, koska meillä katottiin kaikki näöt, kuulot, mitat ja yms. Lisäksi pari henkilöä siinä sitten jotain valitti jostain, niin pisti lääkäri kuulleessaan tämän kaverukset punnertamaan kaikkien edessä.
 

Atthe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Eihän tuo kyllä yhtään houkuttele. Pelleilyä tuo on vaan sivarikin tuntuu välillä vaan vähän hassulta vaihtoehdolta. Muutenkin menen myöhemmin kuin useimmat ikäluokkani edustajat kun olen vaihdossa tällä hetkellä. Eiköhän sinne kuitenkin lopulta mennä, hammasta purren ja sitten jotain jännää keksitä että kestää.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Sellainen vinkki teille uusille lähtijöille, että jos valmiiksi menette asenteella "elämäni paskin aika" niin se 100% varmasti tulee olemaan sitä. Pientä mielikuvaharjoittelua, asenteen korjaamista ja pilkettä silmäkulmaan niin saatatte viettää jopa hauskoja hetkiä armeijan vihreissä. Kokemus on kuitenkin elämänne aikana uniikki, koittakaa ottaa siitä kaikki mahdollinen irti.
 

bart

Jäsen
Sellainen vinkki teille uusille lähtijöille, että jos valmiiksi menette asenteella "elämäni paskin aika" niin se 100% varmasti tulee olemaan sitä. Pientä mielikuvaharjoittelua, asenteen korjaamista ja pilkettä silmäkulmaan niin saatatte viettää jopa hauskoja hetkiä armeijan vihreissä. Kokemus on kuitenkin elämänne aikana uniikki, koittakaa ottaa siitä kaikki mahdollinen irti.

Allekirjoitan tämän täysin. Itse kävin aikoinaan intin vasta opiskelujen jälkeen 24 vuotiaana sillä ajatuksella, että pidän 8 kuukauden loman pitkän opiskeluputken jälkeen. Ensimmäiset päivät meni toki rytmiin totutellessa, mutta sen jälkeen ei juuri valittamisen aihetta ollut. Toki helpollahan minä pääsin, kun komppanian vääpeli totesi jo ensimmäisenä päivänä, että tästä miehestä tehdään kirjuri niinkuin myöhemmin sitten tehtiinkin. Mutta enpä usko, että normijääkärinäkään vaikeuksia olisi ollut.

Näin jälkeenpäin väittäisin, että minulle sopi paljon paremmin varusmiespalvelun suorittaminen normi-ikää vanhempana. Oma asenne oli takuulla paremmin kunnossa kuin 18-19 kesäisenä olisi ollut. Toisaalta aistin myös sellaista, että niin kantahenkilökunta kuin omat varusmiesesimiehetkin käsittelivät minua eri tavalla kuin muuta saapumiserää. Muut kun olivat kuitenkin sen neljä viisi vuotta nuorempia. Tietenkin kirjurin tehtävä vaikutti myös tähänkin omalla tavallaan ja toi mukanaan omia erivapauksiaan. Kaiken kaikkiaan mulla jäi kyllä hyvin positiivinen kuva niistä 8 kuukaudesta.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Veljekset Rask
Sellainen vinkki teille uusille lähtijöille, että jos valmiiksi menette asenteella "elämäni paskin aika" niin se 100% varmasti tulee olemaan sitä. Pientä mielikuvaharjoittelua, asenteen korjaamista ja pilkettä silmäkulmaan niin saatatte viettää jopa hauskoja hetkiä armeijan vihreissä. Kokemus on kuitenkin elämänne aikana uniikki, koittakaa ottaa siitä kaikki mahdollinen irti.

Komppaan tätä myös. Vaikka kuinka on kuullut läheisiltä ja lukenut Jatkoajasta ja Iltalehdestä kaikenlaisia kauhukuvia intistä, ei sitä kokeilematta voi eikä saa leimata. Tai itse en ainakaan anna tällaisille kommentoijille mitään arvostusta. Ne jotka siellä jo ovat (olleet) saavat omasta puolestani avautua aiheesta ihan niin paljon kuin haluavat. Toisaalta harvemmin olen kuullut jonkun jo kotiutuneen valittavan intistä tosissaan. *hymiö* Mutta jos asiasta ei ole oman käden kokemusta lainkaan, voi yhtä hyvin olla sanomatta mitään.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sellainen vinkki teille uusille lähtijöille, että jos valmiiksi menette asenteella "elämäni paskin aika" niin se 100% varmasti tulee olemaan sitä. Pientä mielikuvaharjoittelua, asenteen korjaamista ja pilkettä silmäkulmaan niin saatatte viettää jopa hauskoja hetkiä armeijan vihreissä. Kokemus on kuitenkin elämänne aikana uniikki, koittakaa ottaa siitä kaikki mahdollinen irti.

Kyllä mua vitutti melko ankarasti koko intti ennenkuin olin palveluun astunut, ja olin varma että siitä tulee elämäni paskinta aikaa. Ja eihän tuo ihme ole, olin 19-vuotias ja vietin omasta mielestäni elämäni parasta aikaa. Sitten joutuu rovaniemelle eristyksiin kuuntelemaan puupäiden vittuilua.

Ensimmäiset pari päivää meni kuin usvassa. Jännitti, ahdisti ja pelotti samaan aikaan, eikä oikein ollut varma että mikä tämä paikka on. Sitten siihen tottui, arki rupesi pyörimään ja tutustui tupakavereihin. Vaikka lomilta kasarmille paluu vitutti ihan joka kerta. Jopa kotiutumislomilta palaaminen.

Hyviä muistoja, loistavia kavereita ja ehkä siinä oppi jotain itsestäänkin. Vastapainoksi jäi muistoja armottomista vitutuksista, idiooteista ihmisistä ja kaikesta naurettavuudesta mitä intti pitää sisällään. Puistattaa pelkkä ajatuskin maata poterossa 30 asteen pakkasessa odottamassa vihollista.
 
Kaikki nämä vuodet olen onnistunut hyvällä prosentilla hymisemään hiljaa aina kun puolituntemattoman tai semitutun miesvoittoisen porukan puheenaihe on kääntynyt inttijuttuihin. Nyt tämän ketjun avaaminen ja varsinkin tuo 30 pakkasasteen potero kirvoitti sellaiset inttimuistelot ja sympatiat tulevia palvelukseen astuvia kohtaan, että täältäpä tärähtää ilmoille inside-henkinen lähtijän lista:

- Rulla 3 litran pakastepusseja (tämä on ylivoimaisesti paras vinkki, voi sitä kavereiden ja tulevien vastapalvelusten määrää kun ensimmäisissä pakkiruokailuissa olet ainoa jolla on pakkipusseja)
- Muutamat omat sukat ja kalsarit, kenties pari teknistä t-paitaa (saat hieman pelivaraa vaatehuoltoon, ja voit kenties käyttää jonkun liinavaatevarastolla käyntiin varatun aikaikkunan johonkin hyödyllisempään).
- Compeed rakkolaastarit, eri kokoisia (ei kaipaa selitystä)
- 3M ihoteippi (voit teipata nekin hiertymät joita rakkolaastareilla ei voi teipata ja välttyä paleltumilta ammunnoissa jos mulkku kantahenkilökunta ammuttaa hanskoitta kovallakin pakkasella kuten meillä tekivät)
- Kynsisakset. Ei leikkurit vaan sakset. (leikkaa kynsien lisäksi myös hiertymälaastaria ja ihoteippiä)
- Pienet askartelusakset (näitä voit sitten lainata kavereille, kun he tulevat lainaamaan tuvan tai komppanian ainoita saksia, sinun kynsisaksiasi, luoja tietää ties mihin eri kohteisiin.)
- Omat särmärit (Mil-Tec särmärinauhat, kaksi paria - Varusteleka.fi)
- Oma luha (Mil-Tec särmärinauhat, kaksi paria - Varusteleka.fi - kannattaa pitää aina matkassa mukana, jolloin voit syödä senkin jälkeen kun olet hävittänyt toisen metsään kesken leirin)
- Omat lenkkarit (ainakaan minun aikanani ei ennen lääkärintarkastusta saanut käyttää maihareita, joten ensimmäiset viikot riehuttiin kokonaan joko smurffipuvun aikaisissa karhuissa, omissa lenkkareissa, tai pakkassaappaissa jos niin määrättiin)
- Muutama vara-akku luuriin (heh, eihän tästä kauaakaan ole kuin itse olin, ja silloin irkattiin yhdellä akulla viikko. nykyisellään voi mennä päivän reissulla parikin akkua.)
- Pari kirjaa. (Ei varmaan tule yllätyksenä, että intissä saa silloin tällöin odotella. Hyödyllisten kirjojen lukeminen on hyvä tapa ottaa nälkäpalkallinen vapaa-aika orjuudessa hyötykäyttöön.)
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Kerroin jo aikaisemmin, että lappuun merkittiin tänä syksynä kutsunnoissa Parolannummi Tammikuu 2015. Kuitenkin saatan harkita vielä sivariin hakemista tai sitten lykkäystä, koska en näe edelleenkään koko touhussa mitään järkeä.

Olen allekirjoittanut Ohi On! -kansalaisaloitteen, koska ajattelen juurin niin. Tämä asevelvollisuus ei tee Suomesta tasa-arvoista. Ei siitä nyt sen enempää.

Omat kaverit menee inttiin, vaikka osalla se on vapaaehtoista. Vitsiä on heitetty, että olen meistä ainoa, joka ei halua inttiin, mutta ei saa vapautusta mitenkään. B-mies kuitenkin olen kuulon takia, vaikka loppupeleissä mun kuulo on hyvä, koska kuulostestissä oli liikaa taustamelua.

Isoveljeni ei käynyt inttiä, vaikka hän oli varautunut menemään. Hänelle ilmoitettiin muutama viikko intin alkua aikaisemmin, että hänet on siirretty seuraavaan erään. Sitten hän haki lykkäystä lykkäyksen perään ja lopulta hankki vapautuksen.

Syitä miksi en halua inttiin:
1. Intti ei sovi jokaiselle ja voin sanoa, että mun pääkoppa ei kestä pitkään sitä kaikkee.
2. Se rikkoo tasa-arvoa.
3. Pakottaminen
 
Jos olisin palvelusikäisenä tiennyt kuinka helppo on välttää intin käyminen vedoten vaikka johonkin olemattomiin huumeongelmiin, olisin saletisti sen myös tehnyt. No, tuli käytyä "Jesse Niinimäki AHL:ssä" -asenteella, ja jälkikäteen on harmittanut ainoastaan se että sluibasin puolella vuodella enkä ottanut vastaan sitä johtamistaitoa jota valtio olisi halunnut vielä puolen vuoden ajan ilmaiseksi opettaa. Pidän nykyistä asevelvollisuutta ja inttiä käymistä yhteiskunnan kannalta huonona ratkaisuna, mutta palvelusikäisen pojan näkökulmasta hyvänä juttuna. Hyviä puolia on niin lukemattomasti kuntokoulusta sosiaaliseen kasvamiseen kun toimii eri viiteryhmistä ja eri paikkakunnilta tulevien vertaisten kanssa, 'erätaitoihin', ei jaksa edes luetella...
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerroin jo aikaisemmin, että lappuun merkittiin tänä syksynä kutsunnoissa Parolannummi Tammikuu 2015. Kuitenkin saatan harkita vielä sivariin hakemista tai sitten lykkäystä, koska en näe edelleenkään koko touhussa mitään järkeä.

Olen allekirjoittanut Ohi On! -kansalaisaloitteen, koska ajattelen juurin niin. Tämä asevelvollisuus ei tee Suomesta tasa-arvoista. Ei siitä nyt sen enempää.

B-mies kuitenkin olen kuulon takia, vaikka loppupeleissä mun kuulo on hyvä, koska kuulostestissä oli liikaa taustamelua.

Syitä miksi en halua inttiin:
1. Intti ei sovi jokaiselle ja voin sanoa, että mun pääkoppa ei kestä pitkään sitä kaikkee.
2. Se rikkoo tasa-arvoa.
3. Pakottaminen

Itsekin olen tuon samaisen adressin allekirjoittanut, vaikka intistä 165 vuorokauden jälkeen juhannuksena pois pääsinkin. En kuitenkaan suosittele suoraa sivariin menoa, vaikken siinä mitään pahaa näekään. Varsinkin kun olet B:n mies niin todennäköisesti saat ns. helppoja hommia. Keuruulla ainakin nämä äijät hoitivat tervaksen (=terveysasema tjsp.) vastaanottoa tai olivat asevarastolla joissain helpoissa hommissa. Lisäksi, jos se intti tuntuu kamalalta vaikkapa kahden viikon päästä, niin aina sieltä voi lähteä pois.
Suosittelen kuitenkin kokeilemaan. Itselle se aika ei napannut lainkaan, mutta on niitäkin tapauksia, joille siellä tulee innostus siihen hommaan. Itsellä homma meni juuri päinvastoin. Etukäteen ajattelin, että voi olla ihan mielenkiintoista, mutta iltavapaita ja lomia lukuunottamatta et useaa mielenkiintoista hetkeä lopulta kurkkusalaateissa kokenut.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
- Rulla 3 litran pakastepusseja (tämä on ylivoimaisesti paras vinkki, voi sitä kavereiden ja tulevien vastapalvelusten määrää kun ensimmäisissä pakkiruokailuissa olet ainoa jolla on pakkipusseja)

Meillä ei ainakaan saanut alkuun käyttää ollenkaan pakkipusseja. Vastustuskyky kasvaa oli perusteena. Itse en uskonut tuohon kyllä sekuntiakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös