Inttiin lähdössä?

  • 1 218 391
  • 3 574

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Olen 100 % varma, että valehtelet väittämällä kävelleesi armeijan virallisessa cooperin-testissä tupakka suussa. Voit kuinka paljon väittää vastaan, mutta jokainen joka on armeijassa ollut tietää että tuo on paskapuhetta.

Nimenomaan, joko kaikkien puheiden vastaisesti intti on ollut ennen paljon lepsumpi paikka kun nykyään, tai sitten nimim. Jackie Moon valehtelee. Meidänkin cooper -testissä osa yritti kävellä (ilman tupakkaa), niin skappari meni vierelle huutamaan ja työntämään vauhtia.

Ja ei mitään henkilökohtaista, ihmettelen vain kovasti, että onko armeija oikeasti ollut tuollainen päiväkoti ennen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuntuu kyllä hivenen omituiselta kun jo siitä että joku käveli tuli sanomista että niin kauan kuin ei yritetä tosissaan juostaan cooper uudestaan.

Ja viestimiehet/tykärit ehkä saa jostain kolmentonnin ylityksestä kuntsarin,oikeat sotilaat eivät. Näin kerrottiin Säkylässä 2007.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Meidänkin cooper -testissä osa yritti kävellä (ilman tupakkaa), niin skappari meni vierelle huutamaan ja työntämään vauhtia.

Ja ei mitään henkilökohtaista, ihmettelen vain kovasti, että onko armeija oikeasti ollut tuollainen päiväkoti ennen.

Minun aikanani alikersantit vain ottivat nimet ylös niiltä, jotka kävelivät ja antoivat vääpelille listan näistä kävelijöistä. Alkuperäisen uhkauksen mukaan näiden kävelijöiden olisi pitänyt jäädä jonakin lauantaina juoksemaan se testi uudestaan, kun muut olisivat pääseet lomille. Rangaistus kuitenkin keveni sen verran, että lusmut joutuivat vetemään testin uudestaan perjantaina, mutta sen verran myöhään että eivät suihkussa kunnolla ehtineet käydä ennen lomille pääsyä.

Toi rööki-tarina taas on joku selvä valhe. Ellei sitten testiä ole tehty jossain erityisolosuhteissa eli yhden alikersantin valvonnassa, joka sattuu olemaan se paras kaveri. Semmoisessa testissä, jota skappari valvoo ei kukaan kävele ja polta röökiä samaan aikaan.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Kivaa vääntöä "kohtalaisen" turhasta asiasta. Parempi antaa asian olla, koska ei tässä päästä eteenpäin kun kellään ei ole toista osapuolta vakuuttavia/vesittäviä todisteita, esim videota. Minä sanon että kävelin sekä poltin ja te sanotte että niin ei voinut tapahtua. Chicken n egg.

Ellei sitten testiä ole tehty jossain erityisolosuhteissa eli yhden alikersantin valvonnassa, joka sattuu olemaan se paras kaveri. Semmoisessa testissä, jota skappari valvoo ei kukaan kävele ja polta röökiä samaan aikaan.

No luulin että tämä nyt on selviö. Vaikka ei nyt mitään parhaita kavereita, mutta samalla aaltopituudella olevia leppoisia jätkiä. Tuskin olisi tapahtunut, jos siellä olisi ollut vaikka joku Kaskeala sitä katsomassa. Ja olisi ollut aika erikoista juosta 12min nilkalla, jonka takia kävin tilkassa ja sain kaikenlaisia vapautuksia.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Ja viestimiehet/tykärit ehkä saa jostain kolmentonnin ylityksestä kuntsarin,oikeat sotilaat eivät. Näin kerrottiin Säkylässä 2007.

Tämä on muuten totta. Sotilaspoliisina palvelleena meillä oli samassa yksikössä myös puolen vuoden viestimiehiä. Niistä janttereista taisi muutama kirmata kolme tonttua täyteen ja johan oli vääpeli leimaassa kuntsareita kelaperseiden lärpäkkeisiin. Noh, itsekin pinkaisin 3000 cooperista ja vitut sieltä meille mitään kuntsareita annettu. Tiedä häntä mistä tämä johtui, vissiin oltiin liikaa päästy lomille muutenkin.

-Nimimerkillä 2x 4viikkoa ja 4x 3viikkoa kinestä intin aikana.

PS. Mutta ei viitsi tällaisista pikkuseikoista olla katkerana, koska äärimmäisen hienoa aikaa tuo armeijan 9kk näin jälkikäteen muisteltuna oli. Menisin koska vain uudestaan.

Niin ja Jackie Moon, ihanko totta te juoksitte ilman yhdenkään skapparin valvovaa silmää? En ole kyllä tuollaisesta "coopertestistä" aiemmin kuullut.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Niin ja Jackie Moon, ihanko totta te juoksitte ilman yhdenkään skapparin valvovaa silmää? En ole kyllä tuollaisesta "coopertestistä" aiemmin kuullut.

En minäkään, ainakin silloin aikanaan kun minä kesäkessuna pyörin, taisi cooperin vedättäminen ilman kantahenkilökunnan ukkoa/akkaa ja lämäreitä lansseineen olla kokonaan kiellettyä. Mutta mistäpä minä tietäisin mitä muualla tapahtuu, varmaan jossain rannevikaiset saavat ammuntojakin suorittaa rööki huulessa, ilman kuulon suojausta veltoimman alikessun valvonnassa. Lonkilta ja sarjatulella tietenkin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
En minäkään, ainakin silloin aikanaan kun minä kesäkessuna pyörin, taisi cooperin vedättäminen ilman kantahenkilökunnan ukkoa/akkaa ja lämäreitä lansseineen olla kokonaan kiellettyä. Mutta mistäpä minä tietäisin mitä muualla tapahtuu, varmaan jossain rannevikaiset saavat ammuntojakin suorittaa rööki huulessa, ilman kuulon suojausta veltoimman alikessun valvonnassa. Lonkilta ja sarjatulella tietenkin.

Kuulostaa ihan laivaston touhulta. Tai Parolassa tuota toimintaa olisi verrattu Ilmatorjuntaan tai Huoltokomppaniaan. :)
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kuinkas moni täällä oli Santahaminassa palvelemassa? Itse aloitin 3jk:ssa ja eipä kaksi ensimmäistä viikkoa ole kummallisuuksia tarjonnut, kun näin jälkikäteen mietiskelee. Apupäivystäjän homma oli toki aivan perseestä, mutta sekin hoidettiin kunnialla. P-kaudessa ei muuten jännitä kyllä oikeastaan muu kuin tuo tuleva vala, levossa seisominen puolitoista tuntia kuulostaa aika ylittämättömältä esteeltä ainakin omalla kohdallani. Saa nähdä miten käy, nyt naatiskellaan ekoista viikonloppuvapaista. :)
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
P-kaudessa ei muuten jännitä kyllä oikeastaan muu kuin tuo tuleva vala, levossa seisominen puolitoista tuntia kuulostaa aika ylittämättömältä esteeltä ainakin omalla kohdallani. Saa nähdä miten käy, nyt naatiskellaan ekoista viikonloppuvapaista. :)

Itsekin pelkäsin tuota valaa aika paljon etukäteen, mutta aika hyvin siihen möllöttämiseen tottui P-kauden aikana. Eikös teilläkin ole n. 5 viikkoa aikaa valaan? Kyllä siinä ehtii tottumaan. Valassa kannattaa muistaa se, että ei vedä polvia ns. lukkoon, vaan seisoo jalat lievästi koukussa. Eikä muutenkaan kannata rentoutua liikaa, vaan keskittyä kokoajan siihen seisomiseen, niin ei pitäisi päästä tapahtumaan mitään kuukahtamisia. Omassa valassani oli lämpötilat siinä +25:n paikkeilla ja saman päivän aikana ennen valaa meillä oli yhteensä 3 tuntia sulkeisia, mikä on käsittääkseni aika kova määrä valapäiväksi. En ole ainakaan muilta saman saapumiserän kavereilta kuullut noin "kovasta harjoittelusta" valaan. Illalla oli vaan jalkapohjat hellänä, mutta vala meni loistavasti ja aika meni paljon nopeampaa kuin olisin odottanut. Hyvin se menee, ja kannattaa ajatella aina että siellä on aika monta muutakin kaveria seisoskelemassa. :)
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valassa kannattaa olla rentona, koska aina sieltä muutama jantteri tippuu ja kannnetaan pois. Ainoa mikä itseäni silloin vitutti valassa oli rynkky joka painoi olkapäätä niin, että käsi puutui tunnottomaksi.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Minä valitsin muistaakseni viiden vai kuuden muun henkilön kanssa juhlallisen vakuutuksen. Ei tarvinnut seisoskella koko päivää asennossa valamuodostelmassa vaan saimme olla rauhassa taustalla jauhamassa keskenämme. Sitten menimme paikallisen kunnallistalon tiloihin lausumaan juhlallisen vakuuden eikä tässä toimituksessa mennyt varmaan viittä minuuttia pitempään. Itse tykkäsin tästä paristakin syystä. 1) tilaisuus oli mukavan kotoisa 2) en puolusta maatani rättipäiden keksimän satuhahmon takia.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Ja viestimiehet/tykärit ehkä saa jostain kolmentonnin ylityksestä kuntsarin,oikeat sotilaat eivät. Näin kerrottiin Säkylässä 2007.

Nimenomaan. P-kaudella tähdättiin tasakolmoseen, ettei liikaa mene yli. Parannuksella heltiääpi uusi kölli. Laskelmoitua menoa, mutta niinhän se on pokerissakin.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Minä valitsin muistaakseni viiden vai kuuden muun henkilön kanssa juhlallisen vakuutuksen. Ei tarvinnut seisoskella koko päivää asennossa valamuodostelmassa vaan saimme olla rauhassa taustalla jauhamassa keskenämme. Sitten menimme paikallisen kunnallistalon tiloihin lausumaan juhlallisen vakuuden eikä tässä toimituksessa mennyt varmaan viittä minuuttia pitempään. Itse tykkäsin tästä paristakin syystä. 1) tilaisuus oli mukavan kotoisa 2) en puolusta maatani rättipäiden keksimän satuhahmon takia.

Perkele, tuosta vaihtoehdosta ei ollut itsellä edes tietoa, tai en ollut vastaanottavaisella päällä oppitunnilla.

Ei silti, meillä oli ihan siisti vala, fillarilla Parolasta Tampereelle, saatanasti jengiä katsomassa (en tiedä paljonko Parolan 2/03 oli alokkaita, mutta epäilisin, että paljon) kivaa vaihtelua oli. Ja sitten sama takasin. Loppumatkan parasta antia oli vänskän pyörtyminen kun saatiin revitellä munamankeleilla. Nostettiin herra muiden move-poikien kanssa Chilin lavalle ja poljettiin loppuun.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Noniin, ekat kaksi viikkoa sitten takana. Vaikea kuvailla tätä hommaa, tavallaan hieno juttu mutta toisaalta aivan perseestä.

Parolassa siis ollaan. Meillä oli heti ekana viikkona paraati (panssaripataljoonan perinnepäivä), ja pyörryin paraatiharjoituksessa. Paraati meni sitten hyvin, kun join riittävästi etukäteen ja liikuin vaivihkaisesti hieman enemmän. Silti pelottaa jo etukäteen sotilasvala. Ei ollut ensimmäinen kerta kun pyörryin, lapsuudessa olen pari kertaa jossain ristiäisissä kupsahtanut kun on joutunut paikoillaan seisomaan. Ilmeisesti en hengitä tarpeeksi syvään noissa tilanteissa. Edellisestä kerrasta oli kuitenkin todella kauan jo aikaa.

Äkkiä tuonne on kyllä sopeutunut. En uskonut osaavani ampua ollenkaan mutta ekat ammunnat olinkin yllättäen joukkueen parhaiden ampujoiden joukossa. Ensi tiistaina lähdetään hakemaan silmälaseja, katsotaan kuinka se vaikuttaa.

Ensimmäistä kertaa pääsi nyt jatkoaikaan, masensi kun näki sen tekstin määrän mikä nhl-puolelle on ilmaantunut. Kai se täytyy suosiolla lopettaa (ainakin melkein) tämän foorumin seuraaminen vuodeksi.
Ylipäänsä jääkiekon seuraaminen on vaikeutunut, näin kerran sotkussa uutisen Selänteen jatkosta. Siinä se.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylipäänsä jääkiekon seuraaminen on vaikeutunut, näin kerran sotkussa uutisen Selänteen jatkosta. Siinä se.
Ei se ollut unta, se on one more year ja Teukka jatkaa!

Perkele nyt on jo 12 vuotta täynnä palvelukseen astumisesta ja 11 vuotta kotiutumisesta, edelleen sitä jaksaa monille inttijutuille nauraa ja niitä muistella. Jaksamisia uusille alokkaille, ilo vaan irti uusista ympyröistä.
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Ääh. Palveluksen 2 ensimmäistä viikkoa meni todella nopeasti, ja nyt päästiinkin olemaan VLV+VLV+HL. Tänään pitäiskin sitten palata kasarmille. Nyt vaan fiilikset on tosi latteet, kun on taas tajunnut tän siviilin viehättävyyden, kun on nähnyt kavereita ja tyttöystävää. Ei oikeastaan vituta/hajota/gonahda, on vaan tosi apee ja masentunut fiilis. Eiköhän tää fiilis unohdu, kun PV keksii kaikkea muuta mietittävää.
 

Sic

Jäsen
Ääh. Palveluksen 2 ensimmäistä viikkoa meni todella nopeasti, ja nyt päästiinkin olemaan VLV+VLV+HL. Tänään pitäiskin sitten palata kasarmille. Nyt vaan fiilikset on tosi latteet, kun on taas tajunnut tän siviilin viehättävyyden, kun on nähnyt kavereita ja tyttöystävää. Ei oikeastaan vituta/hajota/gonahda, on vaan tosi apee ja masentunut fiilis. Eiköhän tää fiilis unohdu, kun PV keksii kaikkea muuta mietittävää.

Ai että, voi sitä vitutuksen määrää esim. sunnuntaisin (tai ihan milloin vain lomat päättyivät) kun piti perse raahata takaisin kasarmille, se on kyllä yksi niistä asioista mitkä jäivät hyvin mieleen intistä. Jotenkin tuo "sunnuntaivitutus" vielä paheni jos tiedossa oli mukavia leiriaamuja sillä viikolla :) (toisaalta jos oli helppo viikko tulossa niin kassulle meni aika levollisin mielin).

Silti pelottaa jo etukäteen sotilasvala. Ei ollut ensimmäinen kerta kun pyörryin, lapsuudessa olen pari kertaa jossain ristiäisissä kupsahtanut kun on joutunut paikoillaan seisomaan. Ilmeisesti en hengitä tarpeeksi syvään noissa tilanteissa. Edellisestä kerrasta oli kuitenkin todella kauan jo aikaa.

Kannattaa yrittää saada paikka jostain massan keskeltä missä voi sitten mukavasti jalkoja välillä liikutella, itse koin tämän kikan hyväksi omassa valassani (ei se maailma todellakaan kaadu siihen jos siellä joutuu vähän polvia koukistelemaan). Kannattaa myös toivoa viileätä keliä valapäiväksi, onhan se itse kullekin helvetillistä jäpittää paikallaan niissä intin tamineissa helteessä. Jos ja kun kuuma keli on niin kannattaa ainakin se t-paita jättää takin alta pois, muistaakseni tein näin itse (tulihan siellä silti hikoiltua melkoisesti). Ja toisaalta jos alkaa tuntua siltä että kohta pettää jalat alta niin ihan rohkeesti vaan taka-alalle, mielestäni sekin on parempi kuin rojahtaa sinne muotoon.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Sen verran voin itse antaa vinkkejä tossa pyörtymis hommassa, että kun jäpität siinä muodossa niin älä pidä jalkoja ns lukossa vaan polvia vähän koukussa jolloin veri alkaa kiertämään. Jos seisot jalat tikku suorina niin veri ei kierrä jolloin tulee huono olo ja silloin juuri tapahtuu näitä pyörtymisiä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Sen verran voin itse antaa vinkkejä tossa pyörtymis hommassa, että kun jäpität siinä muodossa niin älä pidä jalkoja ns lukossa vaan polvia vähän koukussa jolloin veri alkaa kiertämään. Jos seisot jalat tikku suorina niin veri ei kierrä jolloin tulee huono olo ja silloin juuri tapahtuu näitä pyörtymisiä.

Juuri tätä vinkkiä itsekin tuputin tuossa edellisellä sivulla ja pidän tätä tärkeimpänä koko tuossa valahommassa. Itse selvisin tuolla tekniikalla valasta+kahdesta paraatista, jotka kaikki olivat sen 1,5h. Vala elokuussa, paraatit olivat joskus huhti tai toukokuussa ja heinäkuussa, kaikki aurinkoisella kelillä.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Kannattaa myös toivoa viileätä keliä valapäiväksi, onhan se itse kullekin helvetillistä jäpittää paikallaan niissä intin tamineissa helteessä. Jos ja kun kuuma keli on niin kannattaa ainakin se t-paita jättää takin alta pois, muistaakseni tein näin itse (tulihan siellä silti hikoiltua melkoisesti).
Meillä valapäiväksi oli luvattu jotakin +26 astetta ja sitä luokkaa se taisi ollakin. Johtajat ja kaipparit kovasti varoittelivat että juokaa sitten kunnolla, ettei lähde taju seistessä. Yksi kaveri otti tämän vähän liian kirjaimellisesti ja kusi sitten kenraalin ohimarssin aikana housuun. Ei siis kannata vetää yhteen soittoon vettä paria litraa, koska se ei kuitenkaan ehdi imeytyä. Eli pieniä annoksia pidemmin väliajoin ja syö jotakin suolaista joka sitoo nesteitä paremmin.

Kuumasta lämpötilasta huolimatta vain yhdeltä varusmieheltä meidän n. 70 hengen yksikössä lähti taju. Ei tuota liikaa kannata pelätä, on vain rentona ja vähän pyrkii liikkumaan, esim. painoa välillä jalalta toiselle ja pyrkii pitämään verenkierron kunnossa. Hartioita voi välillä vähän ravistella ja varpaita liikutella.
 

Saha on Laki

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Karkaako tietty uratietoinen "eliitti" pois?

Karkaa ja on jo karannutkin. Kauaa ei ole siitä kun itse olin maastopuku päällä ja tulee heti muutama hyvinkin uratietoinen tuttu mieleen jotka skippasivat intin. Ymmärtääkseni samalla tavalla on todella moni muukin "eliittiin" kuuluva tehnyt.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Oliskohan mitään ns. neuvoja antaa, kun olis tuossa parin päivän päästä kutsunnat, ja prikaatti-kohde olisi Kainuu. Oon enemmän näitä punttismiehiä, coopperia parhaillaan vetäny 2400m. Eli mitä hommia esim. jääkäri käsittää? Tietenki pyrin talvella lisäämään liikkumista huomattavasti jne, mutta vähän jos voisi aukaista.

E. Ja "tavoitteena" siis puoli vuotta.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oliskohan mitään ns. neuvoja antaa, kun olis tuossa parin päivän päästä kutsunnat, ja prikaatti-kohde olisi Kainuu. Oon enemmän näitä punttismiehiä, coopperia parhaillaan vetäny 2400m. Eli mitä hommia esim. jääkäri käsittää? Tietenki pyrin talvella lisäämään liikkumista huomattavasti jne, mutta vähän jos voisi aukaista.

E. Ja "tavoitteena" siis puoli vuotta.


Jääkäri on puolustusvoimien nimitys alimmalle sotilasarvolle joka on sotamies. Samoin kuin pioneeri,tykkimies,panssarimies,rakuuna jne.

Eli siis jääkäri voi toimia monissa eri tehtävissä, muunmuassa normaalina jalkaväkisotilaana,panssarintorjuntamiehenä,kuskina,kirjurina,lääkintämiehenä,sotilaspoliisina jnejne.

Jos juokset cooperissa 2400 ja olet vielä punttimiehiä niin todennäköisesti kuulut siihen parempikuntoiseen osaan omasta alokaserästäsi, ei siis mitään syytä huoleen. Tietty hyvä kunto ei koskaan ole mistään pois että sen kun menet lenkkiä vetämään.

Ja harvemmin armeijassa mitään suoraa juoksukestävyyttä tarvitaan. Lähinnä sitkeyttä ja voimaa. Ei ne yli kolme tonnia juosseet 165/65 kokoiset kaverit olleet ikinä marsseilla kärkipäässä kun piti jotain tavaraakin kantaa mukana.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ja harvemmin armeijassa mitään suoraa juoksukestävyyttä tarvitaan. Lähinnä sitkeyttä ja voimaa. Ei ne yli kolme tonnia juosseet 165/65 kokoiset kaverit olleet ikinä marsseilla kärkipäässä kun piti jotain tavaraakin kantaa mukana.

"Sähkövoimakone (SVK) painaa vain 115 kiloa."
Coopperissa juoksin parhaimillani 2400 metriä. Se oli 400 metriä enemmän kuin palveluksen alettua. Puoli vuotta myöhemmin SpolAukin marssilla kannoin kahden miehen täyspakkausta ja asetta viimeiset kilometrit. Matkaa oli taitettu siinä vaiheessa 71 kilometriä ja aikaa mennyt 22 tuntia.
Jos olet kova jätkä nostamaan punttia tai fyysisesti pystyt kantamaan muita isompia määriä niin olet todella vahvoilla intissä. Ja palvelustoverisi myös osaavat sitä arvostaa.
Sisäliitin tietää mistä puhuu. Ja SVK on laite joka tulee metsäleireillä tutuksi, vittumaista jos sitä joutuu yksin raahaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös