Ilveksen talousasiat

  • 1 104 148
  • 4 182

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo oli alkuperäinen suunnitelma. Kilpailutuksessa tehtyjen virheiden vuoksi tämä viivästyi niin paljon, että piti hommata väliaikainen ratkaisu. Siitä, kuinka suuren osan Ilves kustansi tuosta väliaikaisratkaisusta, ei ole tietoa. Ylen juttu, jossa Honkalehto kertoo väliaikaisuudesta: Sandellin loukkaantuminen kolahtaa myös Ilveksen talouteen | Yle Urheilu | yle.fi ja Aamulehden vanhempi juttu, jossa asiaa puidaan: Tampereen kaupunki edelleen oikeudessa – Jos päätös venyy, Ilves maksaa tekojään - Aamulehti
Tuo on kylläkin toteutusmalli, eli kun valituksen vuoksi ei kaupunki voinut hankkia sinne pysyviä jäähdytyslaitteistoja, niin kaupunki hommas sinne liisatut laitteet. Siihen en osaa sanoa, mikä on Ilveksen osuus kustannuksista, mutta näin se tapahtui ja laitteet ovat käytössä koko talven, eikä vain tämän tapahtuman ajan.
 

Aatos

Jäsen
Tuo on kylläkin toteutusmalli, eli kun valituksen vuoksi ei kaupunki voinut hankkia sinne pysyviä jäähdytyslaitteistoja, niin kaupunki hommas sinne liisatut laitteet. Siihen en osaa sanoa, mikä on Ilveksen osuus kustannuksista, mutta näin se tapahtui ja laitteet ovat käytössä koko talven, eikä vain tämän tapahtuman ajan.

Ai että nyt sitten Ilves osallistui kuluihin. Vai mites se olikaan?
 

Aatos

Jäsen
Miksi tuo "matto" kuuluisi Ilveksen hankintaan, kun tekojää paikalle koko talveksi ja sen laitteistot muutenkin on kaupungin hankinnassa?

Niin kuin sanoin, Ilves osallistui hankintaan. Tuossa et kirjoita yhtään mitään Ilveksen osuudesta.

Mutta kun ei noin ole, vaan jäädytyslaitteiston liisasi kaupunki ja se jää koko talveksi kaikkien kaupunkilaisten käyttöön.

Siinä oli siis Ilves mukana. Ei pelkästään kaupunki kuten kirjoitat.

Olenko joskus väittänyt ettei olisi..

?
... osallistunut kuluihin?

Alun perin kirjoitin seuraavaa. ” Matto jään alla tuli Norjasta. Helsingissä olisi ollut samanlainen mutta se piti etukäteen maksaa. Tähän ei Ilves pystynyt joten se tuli vuonojen maasta. Maksu jälkeenpäin. Vuokra oli selkeästi suurempi tuolta tuotuna. Aikas kuvaavaa..”

Ja siitä alkoi vänkäys että miksi matto kuuluisi Ilveksen hankintalistalle. Omituinen analogia. Eihän tämä nyt mitään korkeampaa matematiikkaa ole. Kyse nyt oli vain siitä että Ilveksen rahat on tiukassa. Ja hankinta ei ollut simppeliä kuin heinänteko.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rafael kirjoitti:
Siksi että tuo oli väliaikaisratkaisu, koska kilpailutus pysyvästä laitteistosta meni reisille. Ilves oli sitoutunut väliaikaisratkaisun järjestämään.
Minä kirjoitin:
Mutta kun ei noin ole, vaan jäädytyslaitteiston liisasi kaupunki ja se jää koko talveksi kaikkien kaupunkilaisten käyttöön.

Aatos. Lainasit tuosta vain vastauksen, mutta et sitä mihin se liittyi. Ilves ei siis ole sitoutunut väliaikaisratkaisua järjestämään, vaan se osallistuu sen kustannuksiin.

Minun kirjoittamani on faktatietoa, mutta sinun on jostain kuultua toisen käden "tietoa". Sitä en tiedä, miten kustannusjako on käytännössä toteutettu, mutta et tiedä siis sinäkään, joten asiasta on turha kinata. Voi olla, että on tilattu Norjasta ja voi olla, että on ollut sieltä kalliimpi, tai yhtä hyvin halvempi.
 

Aatos

Jäsen
Rafael kirjoitti:
Minun kirjoittamani on faktatietoa, mutta sinun on jostain kuultua toisen käden "tietoa". Sitä en tiedä, miten kustannusjako on käytännössä toteutettu, mutta et tiedä siis sinäkään, joten asiasta on turha kinata. Voi olla, että on tilattu Norjasta ja voi olla, että on ollut sieltä kalliimpi, tai yhtä hyvin halvempi.

Olet sä kyllä ihme ukko. Ei ole ihme että sulla menee sukset aina jonkun kanssa ristiin. No itsepä siitä kärsit.

Matto tuli Norjasta. Kaveri oli sitä asentamassa. Ja se tuli kalliimmaksi sieltä kuin Helsingistä. Kaverilleni tuli lähtö Norjaan tämän vuoksi eikä Hesaan kuten alunperin piti.

Ole ystävällinen äläkä laita sanoja suuhuni.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olet sä kyllä ihme ukko. Ei ole ihme että sulla menee sukset aina jonkun kanssa ristiin. No itsepä siitä kärsit.

Matto tuli Norjasta. Kaveri oli sitä asentamassa. Ja se tuli kalliimmaksi sieltä kuin Helsingistä. Kaverilleni tuli lähtö Norjaan tämän vuoksi eikä Hesaan kuten alunperin piti.

Ole ystävällinen äläkä laita sanoja suuhuni.
En minä mistään kärsi, enkä ole mitään sanoja suuhusi laittanut (tai jos olet toista mieltä, niin kerro mitä sanoja olen laittanut).

Mitä faktaa sinulla on maton kalleudesta olemassa? Se ei todista hinnasta mitään, vaikka kaverisi olisi käynyt Intiasta sen hakemassa. Miksi muuten asentajan piti käydä Norjassa, kun se asennettiin Tampereelle? Eikö ne osanneet itse sitä lähettää?
 

Aatos

Jäsen
En minä mistään kärsi, enkä ole mitään sanoja suuhusi laittanut (tai jos olet toista mieltä, niin kerro mitä sanoja olen laittanut).
Se ei todista hinnasta mitään, vaikka kaverisi olisi käynyt Intiasta sen hakemassa. Miksi muuten asentajan piti käydä Norjassa, kun se asennettiin Tampereelle? Eikö ne osanneet itse sitä lähettää?

Hehe.

Mua ei ihan kauheasti kiinnosta todistaako se SINULLE mitään että kaverini on ollut tässä hommassa mukana, ja tietää siitä yhtä ja toista. Nyt sun pitää päättää että uskotko minua, vai jatkatko vittuilua. Nooh ,sekin on mulle ihan sama. Eipä se asiaa muuta miksikään.
Tai voithan uskoa ja jatkaa vittuilua. Onhan sekin yksi vaihtoehto.

Saattaa muuten olla tarvittiin ohjeistusta Norjan päässä.. Tai sitten kävivät kännäämässä Ilveksen laskuun.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Manngardin pitäisi ymmärtää, että tilanne on tällä kertaa aivan erilainen kuin edeltäneissä omistajanvaihdosyrityksissä. Aikaisemmin vastapuoli on ollut selkeästi nimettävissä, jolloin pelin avaaminen on ollut ostajalle / ostajille helpompaa. Nyt yhteyshenkilön takana on nippu ihmisiä, joista kaikki eivät edes tunne toisiaan. Tarkoittaa siis sitä, että nämä kaikki henkilöt eivät tule olemaan lopulta edes mukana ostajakoalitiossa. Manngardin pitäisikin avata peli itse, jotta näistä potentiaalisista ostajista tiedetään ne henkilöt, jotka ovat oikeasti valmiita sitoutumaan tähän hommaan ja ne, joille kaupan raamit eivät käy.

Ja prosessihan alkaa kunnolla vasta sitten, kun Vinnie on avannut pelin. Kuten mainitsit ostajaryhmästä saattaa tuon jälkeen tipahtaa kandidaatteja pois ja jollakin kokoonpanolla Vinnielle tehdään vastaehdotus.

Yksi lisähaaste vuoden viimeisille päiville on Vinnien antama sitoumus Liigalle, että IH:n oma pääoma on positiivinen 31.12 mennessä. OPO oli puolen millin verran miinuksella huhtikuun lopussa ja aavistukseni on, että tilanne ei ole siitä juurikaan parantunut. Vinnie on täten itse paaluttanut parikin deadlinea eli 31.12 ja 9.1.2017.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos nämä muutama "johtoa" edustava nimimerkki kuuluvat oikeasti johtoon tai edustavat tulevaa ostajasukupolvea, niin tuo ylimielisyys asiakkaita (elikä meitä faneja) on kyllä aika ansiokasta. En tiedä onko joku konsultti olemassa joka kouluttaa näköjään kaikista samanlaisia. Asiakkaalla on oikeus kyseenalaistaa ja yrityksellä (eli Ilveksellä) pitäisi olla eväitä argumentoida miksi heidän tuotteensa on ylivoimainen. Tällä hetkellä ylivoimaista ei ole kuin vähättely ja asiakkaiden tyhmäksi haukkuminen.

Ei poijjaat noilla eväillä pitkälle pötkitä...

Niin kyllä se olisi hyvä muistaa, että lystin maksavia asiakkaita ( faneja ) ei kannata kusettaa ihan 6-0. Ne ovat seuralle kyllä äärimmäisen tärkeitä ?
Itse olen vuosien saatossa "kantanut" tuonne naapuriseuraan useamman tonnin rahaa kausikortteina ja fanikamoina. Mielestäni olen siten oikeutettu arvostelemaan seuran toimintaa ja olen sinne TJ:lle myös joskus avautunut...
Jos ei johto ei kestä palautetta niin jossain on vika. miten se nyt meni, If you can't stand heat, stay out of kitchen tjsp ??

Pahinta mitä johto voi tehdä on tosiaan toi asiakkaiden tyhmäksi haukkuminen, siinä ei sahata muutakuin omaa oksaa poikki. Ei ainakaan julkisesti kannata kirjoittaa asiakkaitten nähtäväksi että Asiakas on mulkku, kuten joku autoliike teki.

Edit:

Harmillinen tilanne, kun ei saa vapaasti mellastaa ja luoda aivan päättömiä teoriota ihmisistä, taustoista ja tapahtumista.

Rivikannattajilla on täysi oikeus kirjoittaa järisyttävää paskaa kenenkään siihen puuttumatta. Rivikannattajilla on oikeus naljailla sponsoreille ja pienomistajille kenenkään siihen puuttumatta. Olet uhri. Älä unohda sitä.


Tässä. Tämä. Näin. Juuri näin. Ilves Hockeystä on hyödytty ja ehkä hyödytään edelleen. Ympärillä on ollut (ja on edelleen ??) ihmisiä väärin motiivein. Se on irvokasta, ei laitonta.


Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä kun on havainnut, että Ilveksen toimistolla on useita vuosia ollut ihan väärät miehet huseeraamassa. Sitä vedetään julkisuudessa niiiiiin isoa Ilves -mies roolia jossa sydän sykkii 200 sykkeellä vain ja ainoastaan Ilvekselle. Todellisuudessa hemmoja ei Ilves ole kiinnostanut missään vaiheessa "pätkän vertaa"... Sitä tullaan aamulla duuniin ja kun mikki hiiren kädet näyttää "kuustoistareikäleipä" niin lähdetään himaan... Tullaan taas aamulla takaisin.
Ei se homma ole vuosiin mihinkään muuttunut, kun samat hyvä hyvä velikerho siellä kokoontuu. Ei perinteistä seuraa noin kuulu hoitaa...
 
Viimeksi muokattu:

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos välitilinpäätös näyttää +100 000 € tai -400 000 €, niin kumpi tilanne mielestäsi mutkistaa jo valmiiksi hankalaa neuvottelutilannetta entisestään? Tuosta tappiosta tulisi yksi palloteltava lisää. Kenen pussille mennään?
Todellisuudessa puhutaan parhaimmillaankin kymppitonnien erosta, vaikka miten täällä rummutettaisiin. Sillä, onko välitilinpäätös -400 000 € vai -350 000 €, en usko kovin ratkaisevaa merkitystä olevan miljoonaluokan kaupoissa. Voin toki olla väärässäkin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Todellisuudessa puhutaan parhaimmillaankin kymppitonnien erosta, vaikka miten täällä rummutettaisiin. Sillä, onko välitilinpäätös -400 000 € vai -350 000 €, en usko kovin ratkaisevaa merkitystä olevan miljoonaluokan kaupoissa. Voin toki olla väärässäkin.

Ei tietenkään ole, mutta itse teen asioita onnistumisen eteen. Tämä oli yksi teko. Huoli negatiivisen taloudellisen tuloksen vaikutuksesta kaupantekoprosessiin on ilmaistu ostajan puolelta. Jos et minua usko, voinee joku mukana aktiivisesti toimiva tämän asian vahvistaa. Ulkojäiden onnistumisen - ja hyvän talouden noin ylipäätään - tärkeyden korostaminen kokonaisuuden kannalta ei siis ollut mikään Ilves-Hockey Oy:n agitoima juttu, vaikka täällä niin virheellisesti vihjailtiin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Jos näin on ja Vinnie & co. haluaisi myydä, miksei valtavia tappioita tehnyttä toimaria kengitty välittömästi ja hommattu ammattilaista pistämään talous myyntikuntoon?

Kuinka helposti löytää sellaisen kiistattomat näytöt omaavan toimitusjohtajan, joka suostuu moiseen stinttiin? En voi varmaksi sanoa, mutta ei ehkä se helpoin juttu. Muutenkin kiekkopuoli vetää aika keskinkertaista kalustoa tj-hommiin. Harvalta mitään yritysmaailman sankaritarinaa taustalta löytyy.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kuinka helposti löytää sellaisen kiistattomat näytöt omaavan toimitusjohtajan, joka suostuu moiseen stinttiin? En voi varmaksi sanoa, mutta ei ehkä se helpoin juttu. Muutenkin kiekkopuoli vetää aika keskinkertaista kalustoa tj-hommiin. Harvalta mitään yritysmaailman sankaritarinaa taustalta löytyy.

Toisaalta, potkimalla nykyinen pois ja menemällä ilman olisi vain aikaansaanut tilanteen jossa tuskin huonommin olisi voinut mennä, olisi vain säästynyt palkka.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinka helposti löytää sellaisen kiistattomat näytöt omaavan toimitusjohtajan, joka suostuu moiseen stinttiin? En voi varmaksi sanoa, mutta ei ehkä se helpoin juttu. Muutenkin kiekkopuoli vetää aika keskinkertaista kalustoa tj-hommiin. Harvalta mitään yritysmaailman sankaritarinaa taustalta löytyy.

Luulen että keskinkertaisellakin olisi tulos huomattavasti parempaa. Toki ylhäältä tuleva ohjaus on se isoin kysymysmerkki, seisoo siellä sitten mikä turakainen tahansa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ei tietenkään ole, mutta itse teen asioita onnistumisen eteen. Tämä oli yksi teko. Huoli negatiivisen taloudellisen tuloksen vaikutuksesta kaupantekoprosessiin on ilmaistu ostajan puolelta. Jos et minua usko, voinee joku mukana aktiivisesti toimiva tämän asian vahvistaa. Ulkojäiden onnistumisen - ja hyvän talouden noin ylipäätään - tärkeyden korostaminen kokonaisuuden kannalta ei siis ollut mikään Ilves-Hockey Oy:n agitoima juttu, vaikka täällä niin virheellisesti vihjailtiin.

Tuskin yksikään potentiaalinen ostaja on uskonut Honkalehdon juttuja talouden pelastamisesta ulkojäiden avulla. Hyvästä taloudesta muutenkaan kannata puhua IH Oy:n yhteydessä. Kyllä joku rehellisen maineen omistava pitäisi saada edustamaan myyjää Honkalehdon sijaan. Ei haittaisi, jos olisi vielä talousasioista perilläkin edellisen lisäksi.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Luulen että keskinkertaisellakin olisi tulos huomattavasti parempaa. Toki ylhäältä tuleva ohjaus on se isoin kysymysmerkki, seisoo siellä sitten mikä turakainen tahansa.
Eikös siinä välillä ollut useampikin yrittäjä ja ei menestys ollut yhtään kummempaa, joten aika optimistinen on tuo näkemyksesi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikös siinä välillä ollut useampikin yrittäjä ja ei menestys ollut yhtään kummempaa, joten aika optimistinen on tuo näkemyksesi.

Äkkiä muistelisin näiden kahden herran ajanjakson kestäneen yhteensä pari-kolme vuotta, Honkalehdolta alkaa löytyä näyttöjä jo vuosikymmeneltä.

Mikäli ylhäältä on kerrottu esimerkiksi ohjeeksi tuoda viiri viidessä vuodessa kattoon ja tuon tueksi on ostettu ämpäri kiekkoja sekä ykkösen laitaan Lessard Junior niin eihän siinä paljoa ole tehtävissä. Ammattiylpeydellä operoiva henkilö osaa näistä myös tehdä riittävät johtopäätökset työsuhteen jatkon suhteen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tuskin yksikään potentiaalinen ostaja on uskonut Honkalehdon juttuja talouden pelastamisesta ulkojäiden avulla.

Joo-o.

Kyse on tästä kaudesta. Ostajat pystyvät suhteuttamaan antamansa tarjouksensa menneisiin miinuksiin, mutta mitäs näiden uusien miinusten kanssa tehtäisiin? Vähimmäisvaatimus olisi nollatulos. Ei tarvitsisi arpoa kenen pussia availlaan.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
H
Tai voithan uskoa ja jatkaa vittuilua. Onhan sekin yksi vaihtoehto.

Jos pitäisi valita Ilves-perheen negatiivisin klikkirajojen ylläpitäjä/rakentaja, täältä lähtisi kova ääni Artsin puolesta. Oli niin tai näin niin aina joku Ilves-fani on tehnyt väärin. Masentava riidankylväjä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Joo-o.

Kyse on tästä kaudesta. Ostajat pystyvät suhteuttamaan antamansa tarjouksensa menneisiin miinuksiin, mutta mitäs näiden uusien miinusten kanssa tehtäisiin? Vähimmäisvaatimus olisi nollatulos. Ei tarvitsisi arpoa kenen pussia availlaan.

Juu ymmärrän ongelman. Ei näitä yleensä arpomalla ratkaista, mutta Manngardin kanssa varmaan saa vääntää tavallista enemmän. Nyt kun paskat on jo housussa, niin voi päästä helpommalla. Konkassa ei saa mitään, nyt voi saada jotain.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itse en suostuisi ostajana oletuksena tuohon. Joko siellä ollaan dd-vaiheeseen päästy, vai onko se vasta edessä?

Sepä onkin se kaikkein mielenkiintoisin vaihe. Silloin punnitaan ostajien todelliset halut, kun pääsee kirjat aukaisemaan kunnolla. Ollaan nyt kuitenkin toiveikkaita, että siinä vaiheessa ei enää myyjäpuoli voi vetää puihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös