yle.fi kirjoitti:Olen tosi tyytyväinen sekä toiminnallisesti että europuolella. Kun vaan kenttämyynnit on menneet suurin piirtein keskiarvojen mukaan, niin kyllä tämä on maksanut vaivan, Honkalehto totesi.
Veikkaan tapahtuman todelliseksi tulokseksi jotain -100k:n ja +100k:n väliltä. Kuitenkin todennäköisesti tilintarkastukseen saakka mennään kekseliäiden allokointien avulla komealla voitolla. Todellinen tulos jää varmaan harvojen tietoon.
Onko sulla joku hätänä?
Onko sulla joku hätänä?
Oman elämänsä antti törmänen?
Haaskalinnut kaartelevat nääntyneen Ilveksen yläpuolella. Henki kuutenkin pihisee. Ulkojäätkin onnistuvat.
Ei mulla ole hätää. Mä olen omalta osaltani siirtänyt ne eurot pois Ilvekseltä mihin pystyin vaikuttamaan.
Mua vaan naurattaa tyhmyys ja sinisilmäisyys. Ja ihmisillä oleva lyhyt muisti.
Tarinankertoja jo vastasikin, mutta täydennän omalta osaltani. Fanituotteita oli myynnissä hyvin: perustuotteiden lisäksi mm. pörrösukkia, tumppuja, useita erilaisia pipovaihtoehtoja.. Hinnat toki omaan budjettiin tyyriit (kaulahuivi 20€ jne), mutta ei noilla hyväntekeväisyyttä tehdäkään vaan tarkoitus on maksimoida euromäärät. Kuumaa juotavaa ja useita hyviä vaihtoehtoja lämpimäksi erätaukoruuaksi - oma suosikki oli ehdottomasti 5€ hernekeitto, joka maistui pakkasessa suorastaan erinomaiselta. Ja mikä tärkeintä: jonot olivat siedettävän mittaiset, eli saman erätauon aikana ehti käydä vessassa ja parillakin kojulla asioimassa. Toivon tosiaan, että oheismyyntituloista kermat kuorii Ilves, eikä joku ulkopuolinen yhteistyökumppani, sen verran kannattavalta toiminta vaikutti.Paikalla olleet voisivat "valaista" että missä hintaluokassa liikuttiin myytävien ravintolatuotteiden kategoriassa, eli tyyliin kalja samassa hinnassa kuin Hakametsässä ( reilusti kate kohdillaan ) ?
Pyörittikö Ilves itse, (jonkin oman "firman" kautta) noita myyntikojuja ja sai niistä tuotteista syntyneen "voiton" suoraan itselleen vai oliko puikoissa Restel kuten Hakametsässä joka kerää kermat ja mansikat kakun päältä ja jättää ? vähän hilloa kakun sisältä seuroille ?
Noista tuotteistahan olisi mahdollista kerätä hyvätkin summat rahaa kun paikalla oli kuitenkin se 19500 katsojaa yhteensä ? Kyllä siellä varmaan liikuttiin helposti keskimääräisessä summassa / katsoja jossain 10-15 paikkeilla mitä käytettiin rahaa ?
Ja kai siellä oli myynnissä näin talvella jotain tuohon tapahtumaan liittyvää talvivaatetta, kaulahuivia, pipoa jne... ?
Näitä epäilyksiä Ilves Hockeyn laittomuuksista syötetään ihmisille, jotka ovat vähän simppeleitä mieleltään. Ei pahalla.
Voisitko ihan kertauksen vuoksi laittaa tähän nimiä tuosta Sjöblomia vastustaneesta porukasta ja mielellään lähteitä näistä kaupan kariuttaneista syistä? Taitaa olla meikäläisellä heikko muisti kun en ole tuollaisia nähnyt.Kiitos @obi-wan
Sjöblom oli henkilö, joka sai jopa Manngardin vastaiset voimat vastustamaan kauppoja. He siis valitsivat mielummin Manngardin kuin Sjöblomin. Aikamoimen suoritus. Syitä MS-kauppojen kampittamiseen oli useita. Suututetut velkojat, rahattomuus ect.
Mää oon kai sitten yksinkertainen, kun en ymmärrä miten vaikkapa ensi kotipelin yleisömäärä vaikuttaa kauppojen syntymiseen. Ostajaryhmä varmasti tasan tarkkaan tietää, että moni äänestää jaloillaan nykyistä omistusta vastaan. Lisäksi jokainen tietää, että jääkiekkobisnes ei ole mikään kultakaivos, vaan kuten Honkalehtokin asian ilmaisi, täytyy olla valmis sijoittamaan heikollakin tuotto-odotuksella. Nykyisen Ilves Hockey Oy:n talouslukuja paremman osviitan talousalueen potentiaalista saa sitä paitsi Tamhockeyn luvuista.En tiedä miksi Heikki luukutti Ulkojäitä. Todellisuudessa pitäisi luukuttaa jokaista Ilveksen kotiottelua. Kuten kirjoitit, edistää se mahdollisten kauppojen syntymistä. Heikki tietää tasan mitä tekee.
Miksi tuo "matto" kuuluisi Ilveksen hankintaan, kun tekojää paikalle koko talveksi ja sen laitteistot muutenkin on kaupungin hankinnassa?Minulle kerrottua: Matto jään alla tuli Norjasta. Helsingissä olisi ollut samanlainen mutta se piti etukäteen maksaa. Tähän ei Ilves pystynyt joten se tuli vuonojen maasta. Maksu jälkeenpäin. Vuokra oli selkeästi suurempi tuolta tuotuna. Aikas kuvaavaa..
Siksi että tuo oli väliaikaisratkaisu, koska kilpailutus pysyvästä laitteistosta meni reisille. Ilves oli sitoutunut väliaikaisratkaisun järjestämään.Miksi tuo "matto" kuuluisi Ilveksen hankintaan, kun tekojää paikalle koko talveksi ja sen laitteistot muutenkin on kaupungin hankinnassa?
Laitetaan vielä disclaimerina perään, että mä en aja mitään boikottia, kunhan ihmettelen tätä logiikkaa yleisömäärien vaikutuksesta kauppojen syntyyn.
Mutta kun ei noin ole, vaan jäädytyslaitteiston liisasi kaupunki ja se jää koko talveksi kaikkien kaupunkilaisten käyttöön.Siksi että tuo oli väliaikaisratkaisu, koska kilpailutus pysyvästä laitteistosta meni reisille. Ilves oli sitoutunut väliaikaisratkaisun järjestämään.
Googlelta muuten pelisilmää, Ilvesforumilla vilkkui jonkin aikaa sitten mainos "muista ilmoittaa verosi".
(Oikeastihan tuo tuli varmaankin kun olin juuri ollut näpyttelemässä verotilin tietoja. Mutta hauska silti)
Ok. Tällaisesta en ole kuullutkaan mitään. Suunnitelmat on vaihtunut sitten syksyn aikana.Mutta kun ei noin ole, vaan jäädytyslaitteiston liisasi kaupunki ja se jää koko talveksi kaikkien kaupunkilaisten käyttöön.
Jos välitilinpäätös näyttää +100 000 € tai -400 000 €, niin kumpi tilanne mielestäsi mutkistaa jo valmiiksi hankalaa neuvottelutilannetta entisestään? Tuosta tappiosta tulisi yksi palloteltava lisää. Kenen pussille mennään?
Näitä epäilyksiä Ilves Hockeyn laittomuuksista syötetään ihmisille, jotka ovat vähän simppeleitä mieleltään. Ei pahalla.
Mutta kun ei noin ole, vaan jäädytyslaitteiston liisasi kaupunki ja se jää koko talveksi kaikkien kaupunkilaisten käyttöön.
Varmaan maksaa jotain Ilveksellekin, mutta kun katselet helmikuussa sitä samaa tekojäätä Sorsapuistossa, niin uskotko, että sen kustantaa Ilves.Ja Konkkalehto sanoo näin: "– Tilapäisen tekojään rakentaminen vähän syö meidän nettoamme, mutta kyllä me tästä useamman satkun saamme".
Lainaus Aamulehdestä. Esa ei eilen tiennyt että kaupunkihan ne viulut maksaa.