Ilveksen talousasiat

  • 1 104 135
  • 4 182

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Veikkaan tapahtuman todelliseksi tulokseksi jotain -100k:n ja +100k:n väliltä. Kuitenkin todennäköisesti tilintarkastukseen saakka mennään kekseliäiden allokointien avulla komealla voitolla. Todellinen tulos jää varmaan harvojen tietoon.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
No mutta muistakaa, että Esa on kertonut tekevänsä yhteistyötä ajatellen osakeantia (jossa kaikkia kustaan todennäköisesti silmiin) joten ei saa kritisoida.

Talouden pelastus, vittu jee.

Saamani tiedot antavat kuvan, että jos muutama toimija ei olisi niin höveli Ipaa kohtaan, olisi Kauppalehden listalla paljon kivaa katsottavaa.

Googlelta muuten pelisilmää, Ilvesforumilla vilkkui jonkin aikaa sitten mainos "muista ilmoittaa verosi".

(Oikeastihan tuo tuli varmaankin kun olin juuri ollut näpyttelemässä verotilin tietoja. Mutta hauska silti)
 
Suosikkijoukkue
Ilves
yle.fi kirjoitti:
Olen tosi tyytyväinen sekä toiminnallisesti että europuolella. Kun vaan kenttämyynnit on menneet suurin piirtein keskiarvojen mukaan, niin kyllä tämä on maksanut vaivan, Honkalehto totesi.
 

juri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hieno tapahtuma siitä ei pääse mihinkään. Hiemo paikka ja loistavasti järjestetty. Muttu tuo Esa.....Katkoin selkärankani kun niin nauratti kun Esa tuli ulos Jatkoaan jutussa. Muutama satku.....Silmät selällään ja näki että mistään ei ollut mitään hajua kuten ei muutenkaan kun tulee ajatuksineen ulos median eteen.
Että taas hauska tarina jälkipolville, muutama Satku ..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veikkaan tapahtuman todelliseksi tulokseksi jotain -100k:n ja +100k:n väliltä. Kuitenkin todennäköisesti tilintarkastukseen saakka mennään kekseliäiden allokointien avulla komealla voitolla. Todellinen tulos jää varmaan harvojen tietoon.

Tuohan taitaa olla että lopulta tulos voi olla melkein mitä tahansa jota hieman kaunisteltu, selkeesti taitaa kuitenkin näyttää ettei siihen puoleen miljoonaan joka tavoite oli päästä lähellekään jos edes voittoa (varsinkin jos huomiodaan että matsit tuottaisi jokatapauksessa joain rahaa hakametsässä). jos muista peleistä vielä jääty myynissä jälkeen niin kuinkahan kauan ilveksen toiminta pystyy edes jatkamaan eteenpäin ilman mitään isoja toimija ja ettei esim. jotain isoa verovelkaa rupea kertymään tai pelaajien palkkoja maksamatta? Eihän tuo tapahtumakaan hirveän paljon lopulta tilille jätä millä välittömiä kulujakaan saa katettua kovin pitkään? Luulisi että jotain pitäisi tammikuussa viimeistään alkaa tapahtua johonkin suuntaan?
 

Aatos

Jäsen
Minulle kerrottua: Matto jään alla tuli Norjasta. Helsingissä olisi ollut samanlainen mutta se piti etukäteen maksaa. Tähän ei Ilves pystynyt joten se tuli vuonojen maasta. Maksu jälkeenpäin. Vuokra oli selkeästi suurempi tuolta tuotuna. Aikas kuvaavaa..
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Onko sulla joku hätänä?

Oman elämänsä antti törmänen?

Haaskalinnut kaartelevat nääntyneen Ilveksen yläpuolella. Henki kuutenkin pihisee. Ulkojäätkin onnistuvat.

Ei mulla ole hätää. Mä olen omalta osaltani siirtänyt ne eurot pois Ilvekseltä mihin pystyin vaikuttamaan.

Mua vaan naurattaa tyhmyys ja sinisilmäisyys. Ja ihmisillä oleva lyhyt muisti.
 

Ist0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toimiva Ilves, Jets, Leki
Ei mulla ole hätää. Mä olen omalta osaltani siirtänyt ne eurot pois Ilvekseltä mihin pystyin vaikuttamaan.

On siis pärjättävä ilman.

Mua vaan naurattaa tyhmyys ja sinisilmäisyys. Ja ihmisillä oleva lyhyt muisti.

Käsittäen siis minkä? Mikä on nyt tyhmää ja sinisilmäistä? Vähän dorkaa kysyä toisen joukkueen kannattajalta mitä pitäisi tehdä, mutta mitä pitäisi tehdä?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kyseenalaistaa.

Nyt on taustalla suuri ja mahtava idea jossa vastapuolena on kiekkoilevan Suomen korruptoitunein paskakasa.

Nämä aikaisemmat osakeannit ovat esimerkiksi johtaneet siihen, että saadaan uutta rahaa ja sitten vaihdetaan lainoja osakkeisiin. Ja täten setämiehen osuus pysyy omistuksellisesti samana. Hieno malli.

Tai se, että vastassa on kaveri joka hyväksyy huoletta oman firmansa laskut ja pumppaa hymyillen Ilveksen rahaa toiselle firmalle.

Tai kommentit Ilveksen läheltä jotka kertovat, että kun tuo matokasa avataan, löytyy sieltä toimia jotka ovat laittomia. Ja siksi myynti on aina "vähän vaikeaa".

Heikki nyt on aivopesty ilmeisesti pari kertaa. Sjöblomkin oli paska, koska niin kerrottiin. Nyt mies saatiin luukuttamaan Ulkojäitä. Koska todennäköisemmin kaupat. Tolkun jätkä joissain asioissa mutta ilmeisesti kahvilla kaikki on vietävissä.

Oletusarvo Ilveksen johdon kanssa keskustellessa tulisi olla se, että 75% asioista on valhetta.

Vitun viiri viidessä vuodessa.

Niillä sillan patsailla olisi pitänyt olla shortsit jalassa ja muiden rahat taskuissa.

Ja sori mahdolliset typot, mobiili hommat nääs.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paikalla olleet voisivat "valaista" että missä hintaluokassa liikuttiin myytävien ravintolatuotteiden kategoriassa, eli tyyliin kalja samassa hinnassa kuin Hakametsässä ( reilusti kate kohdillaan ) ?
Pyörittikö Ilves itse, (jonkin oman "firman" kautta) noita myyntikojuja ja sai niistä tuotteista syntyneen "voiton" suoraan itselleen vai oliko puikoissa Restel kuten Hakametsässä joka kerää kermat ja mansikat kakun päältä ja jättää ? vähän hilloa kakun sisältä seuroille ?
Noista tuotteistahan olisi mahdollista kerätä hyvätkin summat rahaa kun paikalla oli kuitenkin se 19500 katsojaa yhteensä ? Kyllä siellä varmaan liikuttiin helposti keskimääräisessä summassa / katsoja jossain 10-15 paikkeilla mitä käytettiin rahaa ?
Ja kai siellä oli myynnissä näin talvella jotain tuohon tapahtumaan liittyvää talvivaatetta, kaulahuivia, pipoa jne... ?
Tarinankertoja jo vastasikin, mutta täydennän omalta osaltani. Fanituotteita oli myynnissä hyvin: perustuotteiden lisäksi mm. pörrösukkia, tumppuja, useita erilaisia pipovaihtoehtoja.. Hinnat toki omaan budjettiin tyyriit (kaulahuivi 20€ jne), mutta ei noilla hyväntekeväisyyttä tehdäkään vaan tarkoitus on maksimoida euromäärät. Kuumaa juotavaa ja useita hyviä vaihtoehtoja lämpimäksi erätaukoruuaksi - oma suosikki oli ehdottomasti 5€ hernekeitto, joka maistui pakkasessa suorastaan erinomaiselta. Ja mikä tärkeintä: jonot olivat siedettävän mittaiset, eli saman erätauon aikana ehti käydä vessassa ja parillakin kojulla asioimassa. Toivon tosiaan, että oheismyyntituloista kermat kuorii Ilves, eikä joku ulkopuolinen yhteistyökumppani, sen verran kannattavalta toiminta vaikutti.
 

Ist0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toimiva Ilves, Jets, Leki
Kiitos @obi-wan

Viestistäsi näkee selkeästi, että Ilveksen asioissa et selvästi kuulu piireihin saati tiedä meneillään olevasta omistajavaihdoksesta mitään.

Sjöblom oli henkilö, joka sai jopa Manngardin vastaiset voimat vastustamaan kauppoja. He siis valitsivat mielummin Manngardin kuin Sjöblomin. Aikamoimen suoritus. Syitä MS-kauppojen kampittamiseen oli useita. Suututetut velkojat, rahattomuus ect.

En tiedä miksi Heikki luukutti Ulkojäitä. Todellisuudessa pitäisi luukuttaa jokaista Ilveksen kotiottelua. Kuten kirjoitit, edistää se mahdollisten kauppojen syntymistä. Heikki tietää tasan mitä tekee.

Näitä epäilyksiä Ilves Hockeyn laittomuuksista syötetään ihmisille, jotka ovat vähän simppeleitä mieleltään. Ei pahalla.
 
Näitä epäilyksiä Ilves Hockeyn laittomuuksista syötetään ihmisille, jotka ovat vähän simppeleitä mieleltään. Ei pahalla.

Enemmän olisin huolissani kuinka simppeleitä siellä toimistolla ollaan jos taustalla ei ole mitään kusetusta ja tulos on tämä. Silloin ollaan jo syvissä vesissä.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos @obi-wan
Sjöblom oli henkilö, joka sai jopa Manngardin vastaiset voimat vastustamaan kauppoja. He siis valitsivat mielummin Manngardin kuin Sjöblomin. Aikamoimen suoritus. Syitä MS-kauppojen kampittamiseen oli useita. Suututetut velkojat, rahattomuus ect.
Voisitko ihan kertauksen vuoksi laittaa tähän nimiä tuosta Sjöblomia vastustaneesta porukasta ja mielellään lähteitä näistä kaupan kariuttaneista syistä? Taitaa olla meikäläisellä heikko muisti kun en ole tuollaisia nähnyt.
En tiedä miksi Heikki luukutti Ulkojäitä. Todellisuudessa pitäisi luukuttaa jokaista Ilveksen kotiottelua. Kuten kirjoitit, edistää se mahdollisten kauppojen syntymistä. Heikki tietää tasan mitä tekee.
Mää oon kai sitten yksinkertainen, kun en ymmärrä miten vaikkapa ensi kotipelin yleisömäärä vaikuttaa kauppojen syntymiseen. Ostajaryhmä varmasti tasan tarkkaan tietää, että moni äänestää jaloillaan nykyistä omistusta vastaan. Lisäksi jokainen tietää, että jääkiekkobisnes ei ole mikään kultakaivos, vaan kuten Honkalehtokin asian ilmaisi, täytyy olla valmis sijoittamaan heikollakin tuotto-odotuksella. Nykyisen Ilves Hockey Oy:n talouslukuja paremman osviitan talousalueen potentiaalista saa sitä paitsi Tamhockeyn luvuista.

Laitetaan vielä disclaimerina perään, että mä en aja mitään boikottia, kunhan ihmettelen tätä logiikkaa yleisömäärien vaikutuksesta kauppojen syntyyn.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle kerrottua: Matto jään alla tuli Norjasta. Helsingissä olisi ollut samanlainen mutta se piti etukäteen maksaa. Tähän ei Ilves pystynyt joten se tuli vuonojen maasta. Maksu jälkeenpäin. Vuokra oli selkeästi suurempi tuolta tuotuna. Aikas kuvaavaa..
Miksi tuo "matto" kuuluisi Ilveksen hankintaan, kun tekojää paikalle koko talveksi ja sen laitteistot muutenkin on kaupungin hankinnassa?
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Miksi tuo "matto" kuuluisi Ilveksen hankintaan, kun tekojää paikalle koko talveksi ja sen laitteistot muutenkin on kaupungin hankinnassa?
Siksi että tuo oli väliaikaisratkaisu, koska kilpailutus pysyvästä laitteistosta meni reisille. Ilves oli sitoutunut väliaikaisratkaisun järjestämään.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Laitetaan vielä disclaimerina perään, että mä en aja mitään boikottia, kunhan ihmettelen tätä logiikkaa yleisömäärien vaikutuksesta kauppojen syntyyn.

Jos välitilinpäätös näyttää +100 000 € tai -400 000 €, niin kumpi tilanne mielestäsi mutkistaa jo valmiiksi hankalaa neuvottelutilannetta entisestään? Tuosta tappiosta tulisi yksi palloteltava lisää. Kenen pussille mennään?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siksi että tuo oli väliaikaisratkaisu, koska kilpailutus pysyvästä laitteistosta meni reisille. Ilves oli sitoutunut väliaikaisratkaisun järjestämään.
Mutta kun ei noin ole, vaan jäädytyslaitteiston liisasi kaupunki ja se jää koko talveksi kaikkien kaupunkilaisten käyttöön.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365

Ist0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toimiva Ilves, Jets, Leki
Jos välitilinpäätös näyttää +100 000 € tai -400 000 €, niin kumpi tilanne mielestäsi mutkistaa jo valmiiksi hankalaa neuvottelutilannetta entisestään? Tuosta tappiosta tulisi yksi palloteltava lisää. Kenen pussille mennään?

Näin se menee. Vincent luopuu (jos luopuu) pääomistajuudesta omasta mielestään edullisesti. On taivaan varma, että hän ei tulevaa tappioita kuittaisi.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Näitä epäilyksiä Ilves Hockeyn laittomuuksista syötetään ihmisille, jotka ovat vähän simppeleitä mieleltään. Ei pahalla.

Särähti korvaan. Tällaiset ylimielisen kusipäiset lausunnot ovat juuri niitä mitkä ovat saaneet monet rivikatsojat vieraantumaan nykyorganisaatiosta. Joku siellä jokatapauksessa haisee, liittyi siihen sitten laittomuutta tai vain moraalisesti arvelluttavaa.

Kiitos kuitenkin tästä!
 

Aatos

Jäsen
Mutta kun ei noin ole, vaan jäädytyslaitteiston liisasi kaupunki ja se jää koko talveksi kaikkien kaupunkilaisten käyttöön.

Ja Konkkalehto sanoo näin: "– Tilapäisen tekojään rakentaminen vähän syö meidän nettoamme, mutta kyllä me tästä useamman satkun saamme".

Lainaus Aamulehdestä. Esa ei eilen tiennyt että kaupunkihan ne viulut maksaa.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja Konkkalehto sanoo näin: "– Tilapäisen tekojään rakentaminen vähän syö meidän nettoamme, mutta kyllä me tästä useamman satkun saamme".

Lainaus Aamulehdestä. Esa ei eilen tiennyt että kaupunkihan ne viulut maksaa.
Varmaan maksaa jotain Ilveksellekin, mutta kun katselet helmikuussa sitä samaa tekojäätä Sorsapuistossa, niin uskotko, että sen kustantaa Ilves.
 

axe

Jäsen
Sellaisessa paikassa kuin Suomen Kuvalehdessä luki, että Ilves hommasi tekojäämaton, mutta kaupunki vuokraa sen lopputalveksi käyttöönsä Ilvekseltä. Saas nähdä vaan maksaako kaupunki ihan rahassa sitä vuokraa vai kuitataanko vanhoja pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös