Ilveksen talousasiat

  • 1 104 089
  • 4 182

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Se mikä minua hämmentää on se, kuinka varsinkin tuolla somen puolella Ilves-fanit puolustavat voimallisesti nykyjohtoa ja manaavat Sjöblomia alimpaan helvettiin...

Tässähän vaikuttaa sekin, että tuolla somessa on keskustelemassa paljon ns. "peruskannattajia". Kun kentällä kulkee, niin ajatellaan, että johdonkin toiminnassa on järkeä ja uskotaan taas parempaan huomiseen. Nyt seitsemän ottelua takkiin ja Marko vaikka laukoisi lehdille, että olisi edelleen kiinnostunut Ilveksestä. Niin kyllä olisi sielläkin taas toinen ääni kellossa.
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Umpisolmu ei tässä ainakaan auetakseen vaikka miten kenenkin kolumneja taikka vakuuttavia myyntipuheita kuuntelisi... Edellyttäen, että JOS se kolumni nyt ylipäätään koskettaa Ilvestä ;)

Ihan oman työn puolesta on tullut vastaan sekä entisiä että nykyisiä Ilveksen pelaajia ja nykyisiä sekä entisiä hallituksen jäseniä. Olen jokusia sanoja kaikkien kanssa asioista vaihtanut ja niistä en kommentoi sen enempää muutakuin, että joskus totuus on tosiaan tarua ihmeellisempää. Olen kyllä sitä mieltä, että hallituksen jäsenillä tulisi olla joko rautainen liiketoiminta osaaminen, valtava suhdeverkosto taikka sitten oikeasti "oikeaa" kiekko- osaamista. Tosin en samaan hengenvetoon ole varma ajaisiko tuo keskimmäinen osa- alue taasen asioita muuhun kuin tähän kuuluisaan "hyvä-veli-verkostoon"?

Ristiriitoja on asioissa paljon ja se kallistaa helpolla uskomaan lähes jokaisen negatiivisen asian joka pikkaisenkin liittyy nykyiseen Ilves- johtoon. Lyhyellä matematiikallakin on aika helppo laskea mikä "kusee" seuran rahat, jos pelaajabudjetti on vuodesta toiseen olematon ja ollaan kuitenkin oltu kärkipäässä katsojakeskiarvoissa. Tietysti jonkinmaisia tappioita tulee, kun vuodesta toiseen ollaan playoffeista pihalla ja nyt ei pääse enää pelaamaan liigakarsintaakaan :) Jos näin kärjistetysti sanoisi. Mutta se ei kuitenkaan selitä kaikkea. Tässä tullaan taasen siihen, että olisiko noissa kolumneissa joku totuuden siemen kuitenkin? Tai jossain vastaavassa ainakin...

Joka tapauksessa asioiden omassa valossani saamatt käänteet ( jo ennen Sjöblomin kolumnia) ovat vahvistaneet sen etten nykyistä johtoa rahoillani tue. Poislähteneille pelaajille jaan ymmärrystä kovasti ja toivon, että tämä soppa jonain päivänä kääntyy vielä parhain päin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Se mikä minua hämmentää on se, kuinka varsinkin tuolla somen puolella Ilves-fanit puolustavat voimallisesti nykyjohtoa ja manaavat Sjöblomia alimpaan helvettiin, vaikka viimeiset ~viisi kautta nykyjohto on vain lapioinut paskaa kannattajien niskaan ja upottanut seuran syvälle suohon.

Viime vuonna oli tuollakin ryhmassa huomattavasti enemman kritiikkia, mutta taisi iso osa kritisoijista ryhman jattaa tai potkittiin pois. Nyt koko touhu on mennyt pelkaksi ylistamiseksi ja kaytannossa olet huono fani, jos kritisoit mitaan/ketaan. Toki poikkeuksia loytyy molempiin suuntiin.
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ilves Tampere - ryhmä Facebookissa on erittäin huonoa Somen hallintaa. Sen säännöt ovat villimät kuin keskustelupalstan. Se on olevinaan kaikille Ilvesläisille avoin foorumi ja niin se onkin, mutta mikäli olisin päättävässä asemassa Ilveksessä en antaisi kenenkään asioista tietävän laittaa sinne yhtään mitään. Mikäli viralliset Ilvestä edustavat tahot, sinne jotain laittavat tulee siitä "tahattomasti" virallinen. Nytkin meillä on siis yksi virallinen totuus Ilves-Hockey Oy:n tappioista. Lehtolan (Ilves-Hockey Oy:n osakase, Ilves ry:n vpj. ja Palloliiton vpj.) selvittää tilinpäätöstä näin: "Osa niistä (tappioista) on kirjanpidollista vanhojen tappioden poistoa."
 

sikaniska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FC Saku, Tottenham
Viime vuonna oli tuollakin ryhmassa huomattavasti enemman kritiikkia, mutta taisi iso osa kritisoijista ryhman jattaa tai potkittiin pois. Nyt koko touhu on mennyt pelkaksi ylistamiseksi ja kaytannossa olet huono fani, jos kritisoit mitaan/ketaan. Toki poikkeuksia loytyy molempiin suuntiin.
Asiapitoinen keskustelu ajaa usein huutelijat pois. Sama on käynyt Facebookissa ja sama on käynyt täällä. Itse näen asian siten, että Ilveksen johdon toimintaan tyytyväisiä on yllättävän vähän. Se ettei lähde lynkkaamaan Ilvestä Sjöblomin kirjoituksien perusteella ei tee kirjoittajasta johdon puolustajaa. Viime vuoteen verrattuna keskustelu Ilveksen ympärillä on ollut yllättävänkin rakentavaa.

Ja aiheeseen: Tähän mennessä parhaat ja myös uskottavimmat "selitykset" viime vuoden tappiosta ovat olleet kirjanpidolliset poistot, 1/3 pelaajabudjetista viiden ukon palkkaan (jotka eivät pelanneet) sekä kehno myynti. Paljon huonoja päätöksiä eli epäpätevyyttä johdon toiminnassa.
 

Tuamas

Jäsen
Mitäs ovat nämä kirjanpidolliset vanhojen tappioiden poistot?

En nyt viime vuoden tasekirjan nähneenä ihan allekirjoita tai edes pidä mahdollisena.

Siellähän on päinvastoin lisätty edellisen kauden tappiota sekä kirjanpidollisella kilkailulla luotu ilmasta omaisuutta liigaosakkeen muodossa.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ilveksen esimerkki nyt viimeistään pitäisi aikaansaada jonkinlaisia toimia Liigankin puolelta. Tarkoitan sitä, että jokin ulkopuolinen taho pitäisi nimetä säännöllisesti tarkistamaan jokaisen osakkaan kirjanpidon. Tämä taho pitäisi toki olla sellainen, joka ymmärtää jääkiekko-organisaation kulurakenteita ja osaisi sitten haistaa epäkohdat tai jopa suoranaiset väärinkäytöt. Osakeyhtiön vuosikertomukset nyt vaan eivät ole riittävän läpinäkyviä tavallisilla kannattajille, joiden rahoilla sirkus pyörii. Pitäisi olla joku taho, joka pystyisi varmistamaan, että sun 300 euron kausikortista tosiaan joka euro on mennyt jääkiekkojoukkueen pyörittämiseen, eikä seuran ympärillä toimivien puuhamiesten keksimiin "ylimääräisiin kuluihin".

Maailmahan on pullollaan esimerkkitapauksia yhdistysaikaisista palloilulajien seuroista, joissa ovat kaikenmaailman huijarit ihan tietoisesti hakeutuneet siellä johtotehtäviin huomattuaan millaiset rahat yleisötapahtumissa pyörivät. Ei yhtiöittäminen yksinään tällaista estä jatkossakaan, jos on riittävän ovela silmänkääntäjä.

E: Tosiaan noilla katsojamäärillä Ilveksen pitäisi kaiken järjen mukaan olla taloudellisesti samalla viivalla kuin Kärpät, Tappara ja HIFK, jos taloudenpito toimisi.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kuten kirjoitin, en hetkeäkään epäile etteikö sulle-mulle -kuvio eläisi myös Ilves-Hockey Oy:ssä.



Jos unohdetaan blogikirjoitus ja käsitellään case-Sjöblomia isompana kokonaisuutena (lähinnä kaupan purkautumisen syitä), osa porukasta kaikesta shitistä huolimatta seisoo mieluummin (paino sanalla mieluummin) nykyisen johdon takana kuin Sjöblomin takana. Syitä on tännekin listattu. Osa niitä syitä uskoo, osa ei usko. Kukin tehkööt tykönään ja käytettävissä olevilla lähteillä omat johtopäätöksenä tarinan sankarista ja tarinan hirviöstä.

Esität asian niin että "muut" tekevät johtopäätöksiä ja muistat aina muistuttaa ettei Sjöblom ollut pulmunen.

Varmasti kannattaisi esittää nämä seikat joiden avulla olet tuon varmuutesi asiasta saanut aikaan
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Hallituksen toisen uuden jäsenen työpaikka Collector on hiukan suurempi pulju. Mutta herää kysymys, mitä lisäarvoa Engström tuo Ilves Hockey Oy:lle. Kas kun Collector tarjoaa rahoituspalveluja sekä yrityksille että yksityishenkilöille.

Ilveksen rahoituspalveluthan ovat olleet jo useamman vuosikymmenen hyvässä hoidossa. Kyllä amerikansetä lainaa omalle puljulleen tarvittavan summan rahaa tappioiden kattamiseksi.

https://www.collector.se/fi/etusivu/Tietoa-meista/
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Esität asian niin että "muut" tekevät johtopäätöksiä ja muistat aina muistuttaa ettei Sjöblom ollut pulmunen.

Minä olen tehnyt kuulemani pohjalta omat johtopäätökset. Muut tehkööt tykönään omansa. Oma johtopäätökseni on se, että Sjöblom omalla tekemisellään sai aikaan kauppojen peruuntumisen. Jos on päätynyt johonkin toiseen johtopäätökseen, niin sitten on.

Varmasti kannattaisi esittää nämä seikat joiden avulla olet tuon varmuutesi asiasta saanut aikaan

Tästä ketjusta niitä löytyy. En näe tarvetta niitä toistaa. Se ei edistä tätä keskustelua millään tavalla.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itse näen asian siten, että Ilveksen johdon toimintaan tyytyväisiä on yllättävän vähän. Se ettei lähde lynkkaamaan Ilvestä Sjöblomin kirjoituksien perusteella ei tee kirjoittajasta johdon puolustajaa. Viime vuoteen verrattuna keskustelu Ilveksen ympärillä on ollut yllättävänkin rakentavaa.

Olisi varmaan pitanyt valita sanat tarkemmin, puhuin yleisella tasolla enka suinkaan taman Sjoblomin kolumnin myota tulleista kommenteista. Asiapitoisuudesta en Facebookin puolella puhuisi muutenkaan, aina menee kinasteluksi kun keskustelijat on jo valmiiksi poteroissaan. Sitten tullaan ihmettelemaan, etta miksi naista taustajutuista pitaa aina jauhaa, tuetaan nyt kaikki vaan sita joukkuetta. Ikaankuin nama olisi jotenkin toisensa poissulkeiva asioita.

Siita samaa mielta, etta varsinkin taalla keskustelu on erittain rakentavaa. Ilolla tata lukee, varsinkin verrattuna Facebook-ryhmaan.
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yksi kommentti jossa kommentoijalla on jotain kompetenssia ja jossa vain taas mennään sen taakse, että firmalla on KHT-tilintarkastaja ja ettei väärinkäytöksiä voi olla.

Edelleen, Ilves Hockey Oy:n osalta kyseessä eivät ole olleet, eivätkä tule olemaan, mitkään varsinaiset laittomuudet vaan oman edun ajaminen IH Oy:n piikkiin (Sponsvision härskeimpiin kuuluvana esimerkkinä), toimet jotka eivät kaikilta osin edistä yhtiön etua (könttäpalkkioiden houkuttamana ja laiskana myydään tuote liian halvalla) sekä sidosryhmille valehtelu (tai uskomaton ammatillinen epäpätevyys) osakeannissa sekä tilikauden tuloskehityksessä.

Yhtälö halpa joukkue+kohtuulliset yleisömäärät+Ilveksen brändi = suuri tappio vuodesta toiseen, kertoo joko järkyttävästä epäpätevyydestä tai laiskuudesta.
Juuri näin. Ilvestä kupataan raskaalla kädellä vuodesta toiseen. Nyt on menossa Jokeri-ja siirtokorvausrahat sedän taskuun, kun sponsori- ja yleisötulot ovat alkaneet vihdoin tippua (kusetuksellakin jotain rajaa). VVV- projektin rahatkin sitten kupattiin omistajan taskuihin, kun TJ (omistajan sätkynukke) ilmoitti, ettei pelaajabudjettia nosteta pariin vuoteen vaan lasketaan!
 

Bronco

Jäsen
Tämä viesti ei anna keskusteluun mitään lisäarvoa, mutta haluan vain todeta:

Oma johtopäätökseni on se, että Sjöblom omalla tekemisellään sai aikaan kauppojen peruuntumisen.

Olen muodostanut myös saman johtopäätöksen ja täysin samoilla linjoilla HeGe41:n kanssa muutoinkin.

Tuntuu ihmeelliseltä seurata keskustelua näin sivusta, kun osa nostaa edelleen Sjöblomia sokeasti jalustalle kuin jotain lahkojohtajaa. Kyseessä on kuitenkin edelleen mystinen hahmo, joka on itse rakentanut tietyn kuvan ja tarinan itsestään eikä kukaan oikein tunnu tietävän henkilöstä enempää. En ainakaan itse pystyisi luottamaan tällaiseen tyyppiin niin kritiikittömästi kuin moni muu. Toki nämä keskustelijat ovat lähinnä muiden seurojen kannattajia tai Ilveksen nuorempia faneja, joten sikäli ymmärrettäviä reaktioita.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse en ole juuri Case-Sjöblomia kommentoinut. En ole hänen perään haikaillut, eikä juuri kukaan muukaan niissä piireissä missä itse liikun. Lähinnä kaikki odottaa, että tämä nykyinen sakki vain lähtisi pois Ilveksen läheisyydestä. Tuo sama Sjöblom näytelmä on tavallaan nähty muutaman kerran aikaisemmin. Se alkaa aina yhteiskuvalla Vinnien kanssa ja päättyy siihen, että kauppoja ei synny ja ne perutaan milloin mistäkin syystä. Lyhyesti omasta näkökulmasta asia meni näin.

  • Edeltävä hallitus (Kainulainen, Ollila, Lehtola ja Nevalainen) sanoivat päätehtäväkseen etsiä IH uuden pääomistajan
  • Hallitus yhdessä Vinnien ja Jääskeläisen kanssa valitsi pitkän prosessin jälkeen Sjöblomin
  • Hallituksen mukaan vaihtoehtoja oli "useita", mutta Sjöblom selvästi paras
  • Kun esisopimus oli tehty syntyi edelleen sidosryhmien kesken epäilyksiä siitä, että omistajuus vaihtuisi
  • Hallituksen vaikutuspiiriin kuuluvat riensivät todistelemaan, että esisopimuksessa ei ole purkupykäliä ja kauppa tulee täten toteutumaan
  • Lehtola erosi ulkopuolisten mielestä mystisesti loppumetreillä
  • Ja kuinka kävikään...Sjöblom on nykyään johdon läheisille kova kirosana kuten Meskanen ja Jalo. Kovempikin.
  • Jälkinäytelmässä syntyi osakeanti, jossa ulkopuoliset ostivat sen verran, että Vinnien osuus pitäisi olla alle 40%
  • Mutta ihmeellisillä konvertointikuvioilla Vinnie omistaakin edelleen ilmeisesti yli 50%
Itse en Sjöblomia tunne. Eikä tainnut Sjöblomia tuntea juuri kukaan muukaan ilvesläinen ennen kuin hallitus hänet valitsi.

Markku Lehtola kirjoitti, että nyt on taas fokus siirretty pelistä ulkopuolisten toimesta taustakuvioihin ja joukkueen toimintaa häiritään. Minä taas ajattelen niin, että mikä tilanne nyt olisi, jos Ilves olisi julkaissut tilinpäätöksen elokuun lopussa ja se olisi ollut tuo sidosryhmille vakuuteltu 400 k€:n tappio, eikä osakeannissa olisi ollut näitä hämäryyksiä? Samoin olisi tietenkin pitänyt ilmoittaa Virolaisen potkujen yhteydessä, kuka on toimitusjohtajan viransijainen. Toimien ammattimaisesti fokus olisi ollut viimeiset kolme kuukautta pelissä eikä monikaan muistelisi viime tilikauden talousasioita.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Sjöblumia ei tietääkseni kukaan ole nostanut jalustalle. Sjöblumia käytetään esimerkkinä nykyilveksen kompetenssi puutteesta aina ostajaehdokkaan valinnasta kauppojen tragikoomiseen peruuntumisprosessii ja pikkulapsen tavoin reagointiin lyijykynälistoineen ja hallituksen vastineineen. Tuon prosessin jälkeen en voi ymmärtää, miten joku voi pitää nykyilveksen taustoja kykenevänä hoitamaan edes keskustorin nakkikioskia. Varmuuden vakuudeksi sitten alleviivattiin omaa osaamattomuutta osakeannilla.

Silti koloista ryömii aina Sjöblumin ilmestyessä kirjotuksiin tai blogeihin henkilöitä, joiden tarve on demonisoida henkilöä. Henkilö on niin kaamea, että Ilvestä johtava puuhastelijaporukkan toimiin ei välitetä juuri kantaa ottaa, kunhan jutun pahis voidaan sormella osoittaa.

Siis vaikka Sjöblum olisikin perkele, niin keiden vastuulla koko soppa oli? Sjöblumpaholaisen vai Ilves HC oy toimijoiden? Henkilödemonisoinnilla on suoritettu klassinen temppu, jolla on saatu huomio kiinnitettyä omista epäonnistumisista Demoniin.

Keissi sinänsä on ohi ja kuopattu, mutta hassusti se demoniaspekti tuli heti esiin kun tuli aika laittaa epäilyjä Sjöblumin kolumnin luotettavuudelle. Sattumaa?

Itse en itse Sjöblumin juttuja tarvitse todistukseksi Ilvestaustajoukkojen kyvyttömyydestä, siitä on ao, keissin ohella ihan riittävästi muutakin näyttöä ihan tän vuoden ajalta. Hauska silti havainnoida persoonademonisointiprosessin onnistuneen, eli kyllä ne jotain on osannu oikein kääntein liikkeelle laittaa.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, kun se hallituksen puppelointi olisi loppunut case-Sjöblomiin, niin ei näitä keskusteluja käytäisi ollenkaan.

Tämän jälkeen on kuitenkin onnistuttu
A) toteuttamaan osakeanti joka epäonnistui katastrofaalisesti ja johon liittyen seurajohto on jo ainakin kaksi kertaa jäänyt housut kintuissa kiinni valheesta
B) saamaan aikaan halvalla joukkueella ja kohtalaisilla yleisömäärillä järkyttävä tappio sekä korotettu aikaisempia tappioita
C) Onnistuttu säheltämään tilinpäätöksen kanssa lain suoma maksimiaika --> huomio kiinnittyy taustojen kämmeihin kesken kauden. Kyseessä on niin pieni nakkikioski, että ~kaksi-kolme kuukautta tilinpäätöksestä riittäisi aivan varmasti, vieläpä ilman lisäkustannusta.

En ymmärrä miten Sjöblom tai oikeastaan kuka vain olisi voinut olla näitä hermanneja heikompi vaihtoehto.

Uusimmat valinnat hallitukseen kertovat kuinka ohuella pohjalla mennään, pari nakkikiskatoimaria entisten hermannien jatkoksi ei tee mitään eroa organisaatioon.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Silti koloista ryömii aina Sjöblumin ilmestyessä kirjotuksiin tai blogeihin henkilöitä, joiden tarve on demonisoida henkilöä. Henkilö on niin kaamea, että Ilvestä johtava puuhastelijaporukkan toimiin ei välitetä juuri kantaa ottaa, kunhan jutun pahis voidaan sormella osoittaa.

Aika lailla samaa mielta koko viestista, mutta juuri tama itseanikin huvittaa. Aina kun Sjoblomin nimi tulee esiin, niin tulee todella agressiivinen reaktio nykyjohdon puolestapuhujilta. Taman kolumnin myotakin kaksi ensimmaista kolumnin sisaltoa kommentoivaa kirjoitusta Fb-ryhmassa oli:

"Luulisi vuodessa katkeruudenn hävinneen - ei näköjään. ole."
"Että joku osaakin olla katkera. Säälittävää venäläisen rahan bulvaaniaa. Huh huh."

Heti hyokataan persoonaa kohtaan ja asia ohitetaan olankohautuksella. Mutta eipa siina, enemman Sjoblomin tapaus vahvisti sita epailysta, ettei kukaan ulkopuolinen tule Ilvesta pelastamaan. Kuka tuohon ralliin haluaisi ehdoin tahdoin lahtea.


Itse en itse Sjöblumin juttuja tarvitse todistukseksi Ilvestaustajoukkojen kyvyttömyydestä, siitä on ao, keissin ohella ihan riittävästi muutakin näyttöä ihan tän vuoden ajalta. Hauska silti havainnoida persoonademonisointiprosessin onnistuneen, eli kyllä ne jotain on osannu oikein kääntein liikkeelle laittaa.

Ja vaikkei todisteena kaytettaisikaan, niin kummasti ne Markon esimerkit sopisivat isompaan kuvaan ja viimeaikaisten tulosten kanssa. Kovin helpolla noita tappioita ei voi hyvaksi selitella.
 

Bronco

Jäsen
Sjöblumia ei tietääkseni kukaan ole nostanut jalustalle.

Olen kyllä vahvasti aistivinani tällaista henkeä niin Jatkoajassa, Ilvesfoorumilla, Facebookissa kuin ihan sosiaalisen median ulkopuolellakin. Ärsyttävän kritiikitöntä suhtautumista Sjöblomiin. Kuten kirjoitin, tällä en kuitenkaan tarkoittanut kokeneita Ilves-kirjoittajia kuten sinä tai esimerkiksi Kunto tuossa yläpuolella.

Voi toki olla, että suurentelen ilmiötä ärsytyksissäni.

Mitä tulee demonisointiin, niin sitä en koe tässä harrastavani. Tämä oli toinen kerta ikinä kun Sjöblomista missään kirjoitan ja halusin tähän väliin vain toistaa epäilevän kantani hänen taitavasti rakennetusta julkisuuskuvastaan kytkemättä sitä sen enempää isompaan kuvaan. Mielestäni Sjöblomin taustat ja rahkeet oikeasti kyseenalaistavia mielipiteitä löytyy niin mediasta kuin keskusteluista hyvin vähän.

Ilves-Hockey Oy ei ole mielipiteeseeni vaikuttanut, vaan se on muodostettu omilla aivoilla asiaa monelta kantilta tutkien eikä tarkoituksenani ollut myöskään puolustella IH Oy:tä tai puuttua tällä hetkellä pinnalla olevaan kolumniin. Ilves-Hockey Oy on vetänyt duuninsa vihkoon lähes koko sen ajan kuin olen Ilvestä kannattanut ja sen on saanut lukea lähes päivittäin täältäkin hyvin perusteltuina näkökulmina.
 

juri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä viesti ei anna keskusteluun mitään lisäarvoa, mutta haluan vain todeta:



Olen muodostanut myös saman johtopäätöksen ja täysin samoilla linjoilla HeGe41:n kanssa muutoinkin.

Tuntuu ihmeelliseltä seurata keskustelua näin sivusta, kun osa nostaa edelleen Sjöblomia sokeasti jalustalle kuin jotain lahkojohtajaa. Kyseessä on kuitenkin edelleen mystinen hahmo, joka on itse rakentanut tietyn kuvan ja tarinan itsestään eikä kukaan oikein tunnu tietävän henkilöstä enempää. En ainakaan itse pystyisi luottamaan tällaiseen tyyppiin niin kritiikittömästi kuin moni muu. Toki nämä keskustelijat ovat lähinnä muiden seurojen kannattajia tai Ilveksen nuorempia faneja, joten sikäli ymmärrettäviä reaktioita.

MS oli jo puolijumala. Lahkonjohtaja ennen joulua. Messias keväällä. Ei olisi ollut loppupeleissä väliä mikä olisi ollut. Hype olisi ollut valtava, halli täynnä ja hurmos kun mission tiistai-illassa.Ilves olisi noussut huipulle sinne minne se kuuluukin. Hyvävelikerholle matkat maatakiertävälle....tai jääkiekkohistorian komein konkurssi. Show olisi ollut jokatapauksessa mahtava ja kokemisen arvoinen.
 

vilho

Jäsen
Aika lailla samaa mielta koko viestista, mutta juuri tama itseanikin huvittaa. Aina kun Sjoblomin nimi tulee esiin, niin tulee todella agressiivinen reaktio nykyjohdon puolestapuhujilta.
Tämä on jotenkin minua vaivaava harhakuvitelma. Väitän, että harva tukee nykyjohdon toimia ja on/oli Sjöblomia vastaan - etenkin niistä jotka oikeasti tietävät miten asiat menivät. Tässä taas tullaan siihen ajatteluun missä on musta ja valkoinen eikä niitä harmaansävyjä ole ollenkaan.

Keijolla on vahva tunne, että esim. @HeGe41 ei ole kovin tyytyväinen nykyisen hallituksen / johdon toimiin..


EDIT: Ja tuo alla oleva Wooferin kirjoituksen pointti on myös aika osuva..
 
Viimeksi muokattu:

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Olen kyllä vahvasti aistivinani tällaista henkeä niin Jatkoajassa, Ilvesfoorumilla, Facebookissa kuin ihan sosiaalisen median ulkopuolellakin. Ärsyttävän kritiikitöntä suhtautumista Sjöblomiin. Kuten kirjoitin, tällä en kuitenkaan tarkoittanut kokeneita Ilves-kirjoittajia kuten sinä tai esimerkiksi Kunto tuossa yläpuolella.

Mielestäni Sjöblomin oma komentti asiaan ehkä kuvaa miksi suhtautuminen häneen on niin kritiikitöntä.

Kun toimittaja sanoi "Sinulla on yhä myös paljon tukijoita ja ystäviä Ilveksen ympärillä."

Sjöblom: Uskon, että enemmänkin he tukivat Ilves-instituution muutosta kuin minua. Muutoshalukkuus sitten henkilöityi minuun. Kaikki yhden, yksi kaikkien puolesta.

Eli uskon, että ainakin osa näistä toivoi vain vanhan paskan loppuvan. Olisi se ollut muutos parempaan tai konkurssi muutamassa vuodessa. Ainakin tämä vuosia kestänyt kituminen olisi loppunut tavalla tai toisella.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Keijolla on vahva tunne, että esim. @HeGe41 ei ole kovin tyytyväinen nykyisen hallituksen / johdon toimiin..

Kuinka tässä voi tyytyväinen olla? Urheilulliset tulokset vuodesta toiseen aivan perseestä. Taloudelliset tulokset vuodesta toiseen aivan perseestä.

Minä en kuitenkaan ole niitä ihmisiä, joille nykyjohdon onnistuminen olisi pahinta myrkkyä. Päinvastoin. Minulle on ihan sama kuka tämän saa toimimaan, kunhan tämä toimii.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Minä en kuitenkaan ole niitä ihmisiä, joille nykyjohdon onnistuminen olisi pahinta myrkkyä. Päinvastoin. Minulle on ihan sama kuka tämän saa toimimaan, kunhan tämä toimii.

Uskotko siihen, että nykyjohto saisi homman toimimaan? Minä en, vaikka kyllä minäkin toivoisin, että Ilves menestyisi. Vaikka sitten nykyjohdon kanssa, mutta en vain usko siihen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Uskotko siihen, että nykyjohto saisi homman toimimaan? Minä en, vaikka kyllä minäkin toivoisin, että Ilves menestyisi. Vaikka sitten nykyjohdon kanssa, mutta en vain usko siihen.

Aikaisemmat näytöt eivät tätä varsinaisesti tue, mutta niin...saa suorittaa.

Terveiset nykyjohdolle: Heti kättelyssä suosittelen totuudessa pysymistä. Älkää selittäkö mitään positiivisesta tuloksesta tai hyvin rullaavasta osakeannista, jos totuus paljastuu muutaman kuukauden päästä joksikin aivan muuksi. Jos näyttää siltä, että tulee turskaa niin tulee turskaa. Jos näyttää siltä, että osakkeet eivät myy niin ne eivät myy. Kumpaakaan seikkaa ei paskaa puhumalla muuksi muuteta. Ei tää oo hei niin vaikeeta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös