Pieni raha? Tähän asti esitetyssä mallissa Share on keräämässä useamman miljoonan, jota aikoo hallinnoida ja sen myötä koko Ilvestä. Melkoinen hyppäys tukiyhdistyksestä koko hommaa hallinnoivaksi tahoksi. Onnea vaan yritykselle.
Minä en ota kantaa itse malliin. Toivottavasti en nyt pahasti kuse maalitolppaan, mutta itse pidän sisäisissä keskusteluissa muitakin malleja jatkuvasti esillä. Mutta kuten ry-toimintaan kuuluu, valitaan yksi malli ns. nuolenkärjeksi ja sillä tullaan ulos. Säätiömalli sopii arvoihimme hyvin.
Share Ilves ry ei hallinnoi useita miljoonia. Share Ilves ry ottaisi paikan joko kiintiönä (säätiö) tai osuutena (osakepohjainen malli). Toisekseen Sharen tavoite ei ole kerätä miljoonia omalla työllään. Blues-kannattajien saavuttama joukkorahoitussumma on hyvä tavoite. Rahamiehet sopivat tahollaan isot summat.
Kyllä kannattajia tarvitaan johonkin portaaliin kuten sanot. Ensimmäisenä tulisi mieleen rooli keskustelun herättäjänä sekä tukivoimina järkevän mallin toteutuksessa. Toki voi rahaakin kerätä ja saada päätäntävaltaa sen mukaan mitä pystyy sijoittamaan. Nyt nähdyssä mallissa Share on ottamassa päätäntävallan myös muiden sijoituksista.
Säätiömalli: kiintiöpaikat säätiön hallituksessa mm. Ilves ry:llä ja Share Ilves ry:llä. Näin päätäntävaltaa saisi muidenkin laittamiin rahoihin. Osakkeisiin perustuva malli: päätäntävaltaa juuri sillä siivulla jonka joukkorahoituksessa sai pienistä puroista kasattua.
Ei vo ainakaan vaatimattomuudesta teidän porukkaa syyttää.
Ei näitä hommia anteeksi pyytelemällä eteenpäin saa. "Emmä pysty. Emmä osaa".
Meille on tullut julmettu määrä tukea pitkin ja poikin Ilves-yhteisöä. Vaatimattomuuteen ei ole minkäänlaista aihetta. Nöyrä pitää olla, mutta samalla itsevarma.