Vakuuttava konditionaalimuoto PITÄISI olla viimeinen kerta. Ei siis ole ihan varmaa? Saattaa kuitenkin olla vielä tälläkin tilikaudella tällainen poisto? Eikös Honkalehto kuulutellut edelliselläkin toimikaudellaan jonkun vuosittaisen kuluerän päättymistä, mikä ei sitten päättynytkään. Vai muistelenko väärin?
Lisäksi koko selitys kuulostaa oudolta. Ei liigaosakkeesta tehdä mitään poistoja.
Pitipä etsiä tuorein Honkalehdon joulukatsaus, ja siellä sanotaan juuri ja melkein noin:
En minä ainakaan tästä saa sellaista kuvaa että Manngardille enää (tämän kauden) jälkeen mitään makseltaisiin.
Pitipä etsiä tuorein Honkalehdon joulukatsaus, ja siellä sanotaan juuri ja melkein noin:
Ilves-Hockey Oy on toiminut jo yhdeksän tilikauden ajan tehden viime kautta lukuun ottamatta joka kausi vähintään 150 000-200 000 euron positiivisen kassavirtatuloksen eli päässyt kirjanpidossaan poistojen
kanssa nollan tuntumaan. Yhtiö kuuluu edelleen toiseksi parhaaseen luottoluokitukseen AA ja sai viime vuonna tunnustuksen kuulumisestaan Suomen Vahvimmat –yritysluokitukseen, joten oikeitakin asioita on
vuosien varrella tehty.
Osakeyhtiön tulosta rasittaa vielä kuluvan kauden ajan reilun 200 000 euron vuosittainen poisto, joka on peräisin yhtiön perustamisesta ja siihen liittyvästä SM-liigapaikan lunastamisesta edelliseltä organisaatiolta Liiga-Ilves ry:ltä noin 10 vuoden takaa.
En minä ainakaan tästä saa sellaista kuvaa että Manngardille enää (tämän kauden) jälkeen mitään makseltaisiin.
Osakeyhtiön tulosta rasittaa vielä kuluvan kauden ajan reilun 200 000 euron vuosittainen poisto
Noin 74 k€.
Toki antaa taas melko ammattimaisen kuvan organisaatiosta, kun tilinpäätös saadaan vahvistettua peräti kolme päivää ennen lakisääteistä maksimia.
josta päästään siihen, että onko jokin syy, että asiaa pitää venyttää? pitääkö hoitaa "luovia" prosesseja esim Liiga-Ilves ry.n suhteen tms?
"Tekninen poisto" 150k rasittaa ensi vuonna viimeisen kerran ("näin on tilintarkastaja mulle sanonu"),
Jaha. Eiköhän tämä kausi ole pelillisesti nähty. Sarjajärjestelmä hyväksikäyttöön ja pajatso tyhjäksi. Jos tulisi tappiota vaikka vaan 100 000€
Jumboja voidaan olla halvemmallakin.
Sillon kun Sjöblom oli ostamassa putiikkia, vituiltiin ettei tämän kokoisen firman talousasioiden selvittämiseen ja DD:n tekemiseen mene ammattilaiselta kuin viikko/pari.Hallituksen puheenjohtaja selittelemässä tilinpäätöstä. "Tekninen poisto" 150k rasittaa ensi vuonna viimeisen kerran ("näin on tilintarkastaja mulle sanonu"),
Organisaation tärkeimmältä ihmiseltä puuttuu kunnianhimo tehdä Ilveksestä voittava. Teemana on Jäitä poltellessa. Mikä tähän on syynä? Uuden omistajan odottelu? Se on kuitenkin tullut selväksi, että nykyisen omistajan aikana ei taloudellista riskiä enää oteta.
Joku päivä tähän asiaan tulee muutos tavalla tai toisella. Nyt mennään näin ja kärvistellään.
Kunnianhimon puute ja alhainen vaatimustaso omaan toimintaan kuvaavat kyllä hyvin Honkalehdon ajan Ilvestä.
Ilveksen toimiston kanssa toimiessa tulee varsinkin Honkalehdosta aika ylimielinen ja oman arvon tunteva fiilis jos vaikka vertaa Tapparan Leinoseen.
Miksei Ilves Hockey Oy voi olla se, jota haetaan konkurssiin...
Keskustelin juuri Heino Endenin kanssa, ja kerroin että olen ainoa suomalainen fani tällä hetkellä Jatkoajassa, hän luonnehti että "upeaa";) Huomenna teemme haastattelun, ja tämän jälkeen kerron teille mistä kana kusee ! Kuka tietää vaikka Ilves suomessa olisi tuleva farmiseuramme, asiaa pitänee kysyä !
Eikös asiat voi aina olla huonomminkin? Tuolla KHL puolella palstan ensimmäinen Tallinnan Ilveksen fani mehustelee teistä jo farmiseuraa Tallinan mahdolliselle KHL seuralle.