En kyllä itse näe Keräsen tuloa oikein millään muotoa riipuvaisena noiden neljän laiturin kohtalosta. Keränen on kallis, joten hän ei millään mittarilla ole verrannollinen Järventien ja Nallin onnistumiseen. Jos tuonne rotaatiolaituri halutaan, niin silloin sinne pitäisi tulla uusi Jasse Ikonen. Suomen, tai Maccellin korvaajan pitäisi olla sitten huomattavasti tasokkaampi.
Itse tietoisesti jätin taloudelliset seikat omasta pohdinnastani väliin ja puhuin vain pelaajien, tässä tapauksessa laitureiden määrästä. Itse perustelin että vaikka Keränen hankittaisiin, niin vielä silloin laitureiden määrä ei pauku ylitse, vaan pikemminkin se tuo laajuutta ja tiettyjen epävarmuustekijöiden(Suomi, Maccelli, Nalli, Järventie) ja perinteisten loukkaantumisten myötä.
Aina on kiva puhua että joku pelaaja on "kallis" tai "Ilveksellä ei ole varaa kuin yhteen/kahteen sentteriin". Siis jos tilanne on todellakin tämä, en väitä että näin ei olisi, niin olisi kiva kuulla mikä on Keräsen hinta ja paljon Ilveksen pelaajabudjetissa on tilaa? En oleta että tähän löytyy tältä palstalta vastaus ja nylyisessä tilanteessa tarkkaa pelaajabudjettia ei varmasti ole toimistollakaan pystytty lyömään lukkoon.
Sen sijaan muistelisin että Jalon tultua remmiin, oli puhe että Ilves kasvattaa vuosi vuodelta pelaajabudjektia ja Uros-areenalle saadaan kilpailukykyinen joukkue. Tämä yhtälö ei pitemmällä aikavälillä ole edes realistinen jos Ilves ei pysty kamppailemaan samoista pelaajista kuin kilpailijat, eli top 4 joukkueet. Nyt tiedetään että Ilves ylitti yleisötavoitteet, sai useammat NHL-korvaukset. Toki edelleen ei tiedetä paljon budjetissa on tilaa, mutta jos katsotaan tätä listaa:
Tässä ovat Liigan pelaajasiirrot kaudelle 2020–2021
Niin itse väitän että, kun ottaa huomioon:
- sisään-ulos lähteneet.
- NHL-korvaukset, yleisötavoitteiden ylitykset
- kasvava pelaajabudjekti?
Niin tämän hetkisessä joukkueessa on tilaa vielä useammalle vahvistukselle.
Kuten aikaisemmin sanoin, niin on kuitenkin hedelmätöntö pohtia keskustelupalatalla puolesta tai vastaan hankintoja talouden näkökulmasta. Koska kukaan ei tiedä tarkkoja pelaajien palkkoja ja seurojen ilmoittamat pelaajabudjetitkin ovat vain suuntaa antavia. Välillä vain joku keskustelija tulee sanomaan, että nyt ei ole enään varaa... Ja oletus ei perustu yleensä mihinkään. Sitten kesken kauden yleensä samat nimimerkit kuitenkin vaativat vahvistuksia.
Itse olen tuonut esiin, että nykyisessä tilanteessa en odota vahvistuksia ennen kuin ensi kauden tilanne selkiytyy. Keräsen hankinta olisi hieno jos se kattaa vähintään kauden 21-22. Nykyiset kokoonpano hahmotelmat / tarpeet eivät ole realistista tehdä sen mukaan kuka on kallis ja paljonko on varaa hankintoihin, jos ei kyseistä dataa ole käytettävissä. Sen sijaan jos haluaa taistella top 6 paikasta niin on realistisempaa hahmotuksissa verrata kokoonpanoa muihin top 6 joukkueisiin ja esimerkiksi edellisen kauden kokoonpanoihin, mitä menestys vaatii.
Mitä Keräseen tulee niin viime kauden pistekeskiarvolla olisi ollut Ilveksen sisäisessä pörssissä neljäntenä heti Suomen, Ruotsalaisen, Leinon ja Meskasen jälkeen. (En laskenut Pukkaa). Sitä edellisellä Liiga-kaudella piste per peli Kookoossa, joka oli parempi kuin yhdelläkään Ilvesläisellä. Välissä kausi ruotsissa ok pisteillä. En oletakkaan että Keränen olisi halpa, mutta tasoltaan selkeä vahvistus.
Olisi itseasiassa kiva kuulla nimimerkki
@raipe1993 missä menee se raja että Keräsen hinta/laatu suhde täsmää. Tai siis minkä takia pitää hankkia mielummin uusi Jasse Ikonen, mutta ei uutta Kerästä. Paljon näillä pelaajilla on hinnassa eroa 50%? Saako Rautiaisen ja Jassen palkoilla yhden Keräsen? Sakko Leinosta säästetyillä euroilla + siirtokorvauksella Myttysen. Okei ehkei näihin ole realistista vastata, mutta jokainen voi ajatella kuinka tyhmää on lähteä arvioimaan pelaajien hintalappuja, jos niistä ei ole julkista tietoa.
Ennen kuin joku tulee sanomaan että Jalo, Koskela hoitaa homman, niin luotto ollut 100% näihin herroihin.