On kyllä vaisu saldo, tosin edelleen on aika pieni otanta. Laakso on kuitenkin alivoimalla ollut merkittävän isossa roolissa ja yv:lläkin hakeutuu hanakasti maalille. Laakso on tärkeä osa Liigan tehokkainta alivoimaa juuri nyt. Eilen tasaviisikoin nelonen sai ensimmäistä kertaa hyökkäyspäässäkin pari pyöritystä aikaan ja jopa Välimaa taisi kerran nousta hyvin maalille. Hintz alkaa osua ihan pian.
Enemmän itse olen tällä hetkellä huolissani Riekkisestä. Onko joku nähnyt miestä kentällä? Vaikuttaa toistaiseksi "nähdyn" perusteella melko tasapaksulta tapaukselta, ei mitään erityisominaisuuksia. Toistaiseksi vienyt myös Ruutun mukanaan alamäkeen.
Onhan tuo meidän laituriosasto vaan todella ohut. Rautiainen, Tyrväinen ja Mustonen täyttävät paikkansa, mutta muuten on todella hiljaista. Varsinkin Ruutun vaisut otteet ovat olleet iso pettymys. Veistola yrittää ottaa kiekollista roolia, mutta eipä taida taidot riittää. Aina jää ratkaiseva liike tekemättä. Pesonen taitaa olla menetetty toivo tämän joukkueen osalta, joten uutta laituria tarvitaan mahdollisimman pian sisään.
Seuraavaan peliin odottelen jo ketjumuutoksia. Eilisen pelin lopussa Rautiainen pelasi Sammelin rinnalla, mutta se tuskin ratkaisee kokonaisuuden osalta mitään. Asplundin ketju on toiminut hyvin, turha sitä on rikkoa. Ei Rautiainen voi kahdessa ketjussa vetää. Sammeli tarvitsee uudet(-n) laiturin. Hurtubisesta ei ole ykkösketjun rooliin, annettakoon tuo paikka Ruutulle kun muitakaan ei ole. Meidän ykkösketjun sentteri on pelannut toistaiseksi 15 minuutin keskiarvolla! Sammelin vika tämä ei ole, vaan tasapainottoman ketjun. Mustosesta tulee vielä hyvä, mutta Hurtubisesta ei ykköseen ole.
Yksi oikeasti kova laituri tekisi kokoonpanoon paljon. Sammelin taso nousisi ylöspäin, ja Hurtubise löytäisi sen jälkeen paikkansa kolmosesta, mikä nostaisi alempien ketjujen vaarallisuutta. Kyllä Hurtta sen 10 maalia naputtaa, jos koko kauden täällä pelaa. Mutta ykköseen taso ei vaan riitä, kolmosessa olisi oikea paikka.
Savilahdelle ja Rämölle toivoisi näytönpaikkaa mahdollisimman pian.