Ilveksen joukkueen rakennus kaudelle 2024–2025

  • 106 802
  • 589

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Pakkiosasto on muutenkin ehkä vähän kapea. En tiedä, mutta näen sieluni silmin tilanteen jossa yksi on pitkäaikaisloukissa. Sitten pitäisi Soinin luutia urakalla kuin Liigatason tekijä (jos pelaa meillä), eikä siihen viime kauden näytöillä vielä pysty. Rautaset ja Latvalat sun muut ei saisi kukaan pettää. Eikä esim Gadza, jota ei viimeksi täällä ollessaan ei moni laskenut edes pelaavaan kokoonpanoon, ei päävalmentajakaan, kunnes nyt palasi kärkikenttien luottomiehen statuksella takaisin.
Ota huomioon, että 7 puolustajaa ei hirveästi tarvi mihinkään pelissä. Monella se ei pelaa tai pelaa muutamia minsoja. 6 pakkia kyllä riittää jos tilanne on huono.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivoisi, että kilpailutilanne saisi molemmat puhkeamaan kukkaan, vaikka toinen vaihtoehto on, että molemmat puristavat liikaa mailaa ja jää vähän piippuun. Itse olen selvän ykkösen kannalla, mutta Ilveksessä nyt on selkeästi linjaus kahden tasavahvan molarin peluuttamisesta.
Minä olen kahden erinomaisen maalivahdin kannalla, jos vaihtoehtona yksi huippu ja turisti. Paljon turvallisempi on hakea menestystä kahdella kuin yhdellä voittamaan pystyvällä maalivahdilla. Ilveksen joukkue vaikuttaa kenttäpelaajiston osalta niin tasapainoiselta, että Niemelän laadukkaassa valmennuksessa Ilveksellä on mahdollisuus mestaruuteen kummalla vain maalivahdillaan. Jos Ilves lähtisi yhdellä huippuvahdilla ja turistilla, voisi mestaruus kaatua yhteen loukkaantumiseen.
 

Jordy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tervehdys palstalle. Itse olen seurannut keskusteluita paljonkin, mutta vasta nyt hommasin tunnuksen kirjoitteluun.

Sitten mennäkseni Ilveksen joukkueen rakentamiseen. Oma fiilis pelin osa-alueista on että maalivahdit on vahvuus, puolustus niminä heinkentynyt viime vuodesta ja hyökkäys myös jossain määrin tasapaksu. Jäädäänkö taas jotenkin jossain osa-alueella jälkeen vaikka ehkä viime kaudella ei jäätykään vaan omaan silmään koko joukkueen kokovartalokipsi jäädytti joukkueen? Ja siitä on keskusteltu jo aika lailla mikä siinä on saattanut olla syynä.

Mutta pointtina, kaivataanko nyt erityisesti jollekin osa-aluueelle vahvistusta? Helppo olisi ehkä sanoa että tietynlaista huippuosaamista joukkue kaipaa. Onko sitä sitten saatavissa nyt kun jotenkin koko liigankin vetovoima tuntuu olevan alamaissa.
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Ykkössentteri olisi avain mestaruuteen:

Suomi-Filppula-Meskanen
Mäntykivi-Najman-Stransky
Lööke-Nättinen-Björqvist
Könönen-Borg-Väisänen

Ratinen, Bau ym..
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä olen kahden erinomaisen maalivahdin kannalla, jos vaihtoehtona yksi huippu ja turisti. Paljon turvallisempi on hakea menestystä kahdella kuin yhdellä voittamaan pystyvällä maalivahdilla. Ilveksen joukkue vaikuttaa kenttäpelaajiston osalta niin tasapainoiselta, että Niemelän laadukkaassa valmennuksessa Ilveksellä on mahdollisuus mestaruuteen kummalla vain maalivahdillaan. Jos Ilves lähtisi yhdellä huippuvahdilla ja turistilla, voisi mestaruus kaatua yhteen loukkaantumiseen.

Viime kaudellakin oli kaksi hyvää maalivahtia. EHT-kuormitus vaikutti nuoreen Malekiin siinä määrin, että lepovuoroja tarvittiin.
 

Krejci#46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Boston Bruins
Mutta pointtina, kaivataanko nyt erityisesti jollekin osa-aluueelle vahvistusta? Helppo olisi ehkä sanoa että tietynlaista huippuosaamista joukkue kaipaa. Onko sitä sitten saatavissa nyt kun jotenkin koko liigankin vetovoima tuntuu olevan alamaissa.
Joukkuehan on aikalailla valmis, mutta en itsekään huonona näkisi yhtä kärkikenttien hyökkääjää. Joko sentteri tai sitten oikea laituri.
Liigan vetovoima on erittäin alhaisena ollut tänä offseasonilla ainakin omasta mielestä, mutta Ilveksen tilanne suhteessa muihin on todella hyvä ja Malekin varmistuminen eilen toi mukavat yöunet.
Veskoista ei tuu jäämään tää homma kiinni.

Oiskohan Tillulla katseet suunnattu P-Amerikkaan syys-lokakuun NHL-leireihin. Clendening oli ihan hyvä haku sieltä viime syksynä.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joukkuehan on aikalailla valmis, mutta en itsekään huonona näkisi yhtä kärkikenttien hyökkääjää. Joko sentteri tai sitten oikea laituri.

Könönen, Väisänen, Björkqvist, Ratinen tai Borg olisi tällöin rotaatiossa, jossa jo nykynimillä on lähtökohtaisesti Bau (voi toki syrjäytttää konkareita). Useampikin kova nuori lupaus myös kyttää peliaikaa.

En näe itse tässä vaiheessa järkeä tankkaukseen. Ei nimilista kalpene periaatteessa yhdellekään kilpailijalle.
 

Jordy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Könönen, Väisänen, Björkqvist, Ratinen tai Borg olisi tällöin rotaatiossa, jossa jo nykynimillä on lähtökohtaisesti Bau (voi toki syrjäytttää konkareita). Useampikin kova nuori lupaus myös kyttää peliaikaa.

En näe itse tässä vaiheessa järkeä tankkaukseen. Ei nimilista kalpene periaatteessa yhdellekään kilpailijalle.
Mielestäni huippuosaamisen suhteen kalpenee Kärpille (Turunen ja kumppanit) jonkin verran. Tappara voi tehdä Tapparat niinkuin männä vuosina.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielestäni huippuosaamisen suhteen kalpenee Kärpille (Turunen ja kumppanit) jonkin verran. Tappara voi tehdä Tapparat niinkuin männä vuosina.
Muistetaan, että vaikka kärkinimiä hyökkäykseen ei tullut kuin Lööke ja Najman sekä varauksin Nättinen, tänne jäivät Suomi, Mäntykivi ja Stransky. Muilla on ollut enemmän hävikkiä kärkiketjuissa.

Kuka esimerkiksi on toisen joukkueen pelaajista sellainen, jonka vaihtaisi Eemeli Suomeen? Mäntykivellä näyttää kehityskäyrä 48 pisteen kaudenkin jälkeen edelleen yläviistoon. Stransky on härkä, jonka taso on viime kauden perusteella nousussa. Lööken pisteodottama on korkea, kunhan pysyy ehjänä.
 
Viimeksi muokattu:

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Mielestäni huippuosaamisen suhteen kalpenee Kärpille (Turunen ja kumppanit) jonkin verran. Tappara voi tehdä Tapparat niinkuin männä vuosina.
Suomi, Mänty, Stransky, Najman, Lööke vs Kovarcik, Tardif, Turunen, Gardiner. Virran ei viime kausien perusteella voi kyllä mitenkään sanoa tuovan huippuosaamista. Mielestäni ei tossa huippuosaamisessakaan oikeastaan juurikaan hävitä. Johonkin neloseen meillä onkin sitten heittää jotain Björkqvistiä ja Könöstä jotka on mennen tullen parempia kuin Heikkalat ja Hermoset.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Ykkössentteri olisi avain mestaruuteen:

Suomi-Filppula-Meskanen
Mäntykivi-Najman-Stransky
Lööke-Nättinen-Björqvist
Könönen-Borg-Väisänen

Ratinen, Bau ym..
Ratiselle tuskin naputeltiin vielä lisää jatkoa, että voitaisiin lähtökohtaisesti sijoittaa kokoonpanon ulkopuolelle. Eiköhän vähintään kolmosessa vetele. Ja on se melko selvää puheista ja teoista, että organisaation suunnitelma on Mäntykivi keskellä. Toki onhan Nättinen pelannut ison osan urastaan laidassa ja pelaa vielä oikea käsi alhaalla mitä meillä on vähemmän ja voi vaikka Männyn aloituksiakin ottaa.

Tuo Suomi ja Mese on jännä miten niitä vieläkin nostalgia höyryissä sovitetaan yhteen. Jo siis sillä Meskasen edellisellä paluulla tuo meni surkeasti+ viime kauden stuntit. Suomi jotenkin hakee Meskasta liikaa. Itsekin siis voisin antaa Meselle vielä tsäänssiä kokeilla isossa ruudussa, mutta vaikka Tsekkien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Jordy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomi, Mänty, Stransky, Najman, Lööke vs Kovarcik, Tardif, Turunen, Gardiner. Virran ei viime kausien perusteella voi kyllä mitenkään sanoa tuovan huippuosaamista. Mielestäni ei tossa huippuosaamisessakaan oikeastaan juurikaan hävitä. Johonkin neloseen meillä onkin sitten heittää jotain Björkqvistiä ja Könöstä jotka on mennen tullen parempia kuin Heikkalat ja Hermoset.
Ei ehkä hävitä jos Najman onnistuu. Samanlaisia takeita siitä ei ehkä ole verrattuna Kärppävahvistuksiin. Toivottavasti Najman on scoutattu kunnolla.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Ei ehkä hävitä jos Najman onnistuu. Samanlaisia takeita siitä ei ehkä ole verrattuna Kärppävahvistuksiin. Toivottavasti Najman on scoutattu kunnolla.
Nuorempi, potentiaalisempi ja tehokkaampi on kuin Kodytek joka myös onnistui aika hyvin. Najman myös soveltuu paremmin kärkiketjuihin, koska on huomattavasti parempi pelinrakentaja. Oikeastaan luistelu on ainoa mikä voisi olla kompastuskivi täällä ja itse en ainakaan sen tasoa tiedä. Tsekissä peli on taitavampaa, mutta täällä pitää osata luistella paremmin. Se ominaisuus Kodytekilla oli hyvä, mutta mm. Jypin Estephanilla ei joka tuli myös Tsekeistä.
 

Jordy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nuorempi, potentiaalisempi ja tehokkaampi on kuin Kodytek joka myös onnistui aika hyvin. Najman myös soveltuu paremmin kärkiketjuihin, koska on huomattavasti parempi pelinrakentaja. Oikeastaan luistelu on ainoa mikä voisi olla kompastuskivi täällä ja itse en ainakaan sen tasoa tiedä. Tsekissä peli on taitavampaa, mutta täällä pitää osata luistella paremmin. Se ominaisuus Kodytekilla oli hyvä, mutta mm. Jypin Estephanilla ei joka tuli myös Tsekeistä.
Sepä, toivottavasti Najmanin kanssa ei käy Estephaneja.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen kovin tyytyväinen kokoonpanoon - näin keskikesällä.
(Vaan vanha keskustelupalstatotuus kuuluukin: ”Kesä on Ilves-fanin parasta aikaa!”)
Henkilökohtaisesti koen, että valmennus on ratkaisevasti parempaa kuin viime vuonna.
Uskon Meskasen ja Baun tuovan tulevalla kaudella ihan uusia elementtejä pelisuorituksiinsa.
Ja juu, on hyvä että löytyy kaksi taitavaa maalivahtia; usein siinä kuitenkin käy niin, että toinen vie sen ykköspaikan. Ja kovin usein aika selvästikin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös