Onko Jonne "Teurastaja" Virtanen mielestäsi pehmeä lammas? Käsittämättömät 4min jäähyjä tällä kaudella, ei tarvitse pullistella kun näytöt on aiemmilta kausilta annettu.
Jonne Virtanen? Ei kiinnosta mua pätkääkään, ei pelaa HIFK:ssa, eikä ole tulossa. Jyp-HIFK -matseissa ollut kuin kuka tahansa vastustaja. Olen pahoillani, en pysty HIFK-osioissa syttymään muiden joukkueiden pelaajista - poislukien narrit. Tämä on väärä topic jonnemikäsenytolikaanvirtaselle, joka on kaiken lisäksi hyökkääjä.
Ei se nyt niin mustavalkoista ole, että jokainen turha jäähy on perseennäyttöä muulle joukkueelle ja ottelun jälkeen muu joukkue osoittaa kollektiivipaheksuntaa ikävällä ihmiselle, joka otti jäähyn. Jos on vähänkin pelannut mitä tahansa joukkuelajia, tietää, että joukkue on yhteisö joka jakaa hyvät ja huonot hetket. Kun kaukalon laidalta tarkkailee, voi uskotella itselleen, että tuohan on kuin mikä tahansa työpaikka, jossa otetaan pikapuoliin tilanteen purkupalaveri. Tästä on lyhyt matka stigaukko-kiekkoiluun. Otetaan tuolta tuo virhe pois, sit sen on hyvä! Tai sitten otetaan sen tilalle just sellainen, missä ei ole tuota virhettä ja joukkue parani! Ja kuka nyt oikeasti jaksaa HIFK:ssa syttyä pelaajasta, joka vetää kauden lähes jäähyittä? Poislukien 1-ketjun taitopelaajat. Mua ei kiinnosta pakki, joka saisi 4 min jäähyjä per kausi, jos hänet on palkattu jengiin isona ja ilkeänä. Meillähän oli hyökkäyksessä jo tällainen kaveri, Miikka Tuomainen. Ei ole pakilta voinut mennä oman maalin suojelu ihan putkeen noilla lukemilla kuitenkaan. Otetaanpa tähän yksi aidosti kova pakki-ikoni, joka mahtuisi koska tahansa mun joukkueeseeni:
Ossi Väänänen, Jokerit. Tämän kauden lukemat: 48 matsia, 4+15=19, jäähyt 63min. Se on sellaiset 1,31 min / matsi. Ossi on 1-parin pakki, joukkueensa kapteeni, enkä ole huomannut kenenkään vinkuvan, että hän ottaa liikaa jäähyjä. Otettaisiinko HIFK-pakistoon "oikeestiniinkunkova", joka on naputellut 4 min / kausi vai Väänäsen Ossi? Jahas, Ossi taisi voittaa äänestyksen. Lopputulos: Liika on liikaa, mutta uhrautuvaa pakkipeliä ilman jäähyjä? Ei sellaista olekaan.
HIFK:ssa on juuri nyt äärimmäisen hyvä henki ja jos joku pelaaja aikuisten oikeasti kauheasti poikkeaa kaavasta ja aiheuttaa närää muissa, hänet poistetaan kokoonpanosta. Avauskokoonpanoon illasta toiseen valittavat pelaajat eivät joudu vetämään veitsi kurkulla pohjalta "yksikin moka ja oot filassa". Fiksu valmentaja katsoo kokonaisuuden ja tekee joskus ratkaisuja, joista me niin kovasti mielemme pahoitamme katsomossa. Mutta me olemme katsomossa, valmentajille ja pelaajille maksetaan jääkiekosta, joten he ovat ammattilaisia, me emme. Olen 99% varma, että jos menee kysymään Petulta: "Mitä mieltä olet Melartin kaudesta?", vastaus on aidosti positiivinen, eikä se ala marmatuksella: "
Hän ottaa liikaa jäähyjä, hän on poikamainen uhoilija ja hei, olettehan huomanneet Jypin Jonne Virtasen? Siinä vasta oikeanlainen pelote. Toivon, että kaikki meidän pelaajamme olisivat kuin Jonne Virtanen. No, onhan Ilarillakin ollut hetkensä". Ehkä voisimme avata tännekin mielensäpahoittajaketjun, jossa esitämme kollektiivista ja syvää paheksuntaa aina, kun joku HIFK-pelaaja poikkeaa kaavasta? Aloitetaan Jokelan harhasyötöistä? Pelkästään Ilmalan jakkeruutuperseily-matsi sai mut todella ylpeäksi siitä, että pelaajat ovat näin päin: Melart/HIFK, Ruutu/Jokerit. Uskon, että näitä tilanteita tulee edelleen ja haluan jatkossakin nähdä sitä, mitä Melart ja Kanki esittävät HIFK:n maalin edessä: siellä ei ole kivaa.
ultrar: Olet mun lisäkseni tietääkseni ainoa, joka jo viime keväänä ennusti Melartille hyvää uraa, joka huipentuu NHL:ään. Still going this way?