Ihmettelyketju

  • 6 351 461
  • 38 754

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Todennäköisesti kyse tästä: Väärennettyjä puheluita teknisen tuen nimissä | Kyberturvallisuuskeskus

Avovaimolle soitti ”Microsoftin tuesta” yrittääkseen auttaa nettiliittymän kanssa.
Mulle soitettiin tänään kaksi kertaa moisesta. Ensimmäinen puhelu tuli Englannista (oli myös Ison-Britannian maatunnus), toinen näennäisesti Kaakkois-Suomesta (05-alueelta).

Ensimmäiselle kerroin, ettei minulla ole Windows-konetta, jolloin puhelu loppui lyhyeen. Toiselle kerroin olevani poliisi ja epäileväni kyseessä olevan huijaus ja aloin penätä soittajan henkilötietoja, jotta voin kirjata ne ylös tekemääni tutkintaraporttiin. Jostain mystisestä syystä tuokin puhelu päättyi varsin nopeasti.

Jos vielä saan moisia puheluita, pitää koittaa vähän kysellä lisää tietoa siitä, että tietävätkö he kenelle soittivat tms., josta käy heti ilmi, etteivät he oikealla asialla ole.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pöyristyminen on jo kärsimässä inflaation. Tosin näissä tällaisissa voi kyllä olla takana se, että halutaan Mäkkäriltä lahjakortti ja pari ilmaista ateriaa. Tai sitten ihmisparka on todella pyöristynyt ja kärsii siitä.

IL:
"Keskiviikkona Oulussa vierailleen miehen ravintolakokemus sai ikävän käänteen, kun ruoka ilmestyi pöytään hieman poikkeuksellisten saatesanojen kanssa.

Mies kävi yhdessä tyttöystävänsä kanssa syömässä Oulun Limingantullin McDonald’s –ravintolassa. Pariskunta meni pöytään odottelemaan tilaustaan, sillä kaikkia tuotteita ei heti ollut valmiina.

– Kun tilauksen loppuosa tuotiin pöytään, ihmettelimme vähän, sillä tuotteiden oheen oli jäänyt kuittikopio, johon oli kirjoitettu ”iso mies”.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pöyristyminen on jo kärsimässä inflaation. Tosin näissä tällaisissa voi kyllä olla takana se, että halutaan Mäkkäriltä lahjakortti ja pari ilmaista ateriaa. Tai sitten ihmisparka on todella pyöristynyt ja kärsii siitä.

IL:
"Keskiviikkona Oulussa vierailleen miehen ravintolakokemus sai ikävän käänteen, kun ruoka ilmestyi pöytään hieman poikkeuksellisten saatesanojen kanssa.

Mies kävi yhdessä tyttöystävänsä kanssa syömässä Oulun Limingantullin McDonald’s –ravintolassa. Pariskunta meni pöytään odottelemaan tilaustaan, sillä kaikkia tuotteita ei heti ollut valmiina.

– Kun tilauksen loppuosa tuotiin pöytään, ihmettelimme vähän, sillä tuotteiden oheen oli jäänyt kuittikopio, johon oli kirjoitettu ”iso mies”.
Jos se tyttöystävä oli pienikokoinen, tuo olisi kuulunut olla "Iso mies ja keijukainen". Kellä muulla on ko. levy?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
– Kun tilauksen loppuosa tuotiin pöytään, ihmettelimme vähän, sillä tuotteiden oheen oli jäänyt kuittikopio, johon oli kirjoitettu ”iso mies”.
Taisi olla Niittykummun McDonalds, kun kuitissani luki kerran "mies". Loukkaannuin nyt jälkikäteen vähän, että en kelvannut sitten isoksi. Vai onko se toisaalta mairittelevaa, että olin kassan mielestä ilmeisesti ainoa "mies"-määritelmän täyttävä henkilö ravintolassa? En osaa päättää, mutta ilmaista paskaa tänne joka tapauksessa, kiitos.
 

444

Jäsen
Taisi olla Niittykummun McDonalds, kun kuitissani luki kerran "mies". Loukkaannuin nyt jälkikäteen vähän, että en kelvannut sitten isoksi. Vai onko se toisaalta mairittelevaa, että olin kassan mielestä ilmeisesti ainoa "mies"-määritelmän täyttävä henkilö ravintolassa? En osaa päättää, mutta ilmaista paskaa tänne joka tapauksessa, kiitos.
Laita osoite yv:llä niin lähetän paskaa ilmaiseksi. Maksan myös postituksen, eli kyse ei ole lehtimyyjien ”saat ilmaiseksi tän lehden, maksat vain kympin postituksesta”.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tuossa lunastamassa arpavoiton. Edelläni ollut nainen (ja kyllä pidin häneen turvavälin) osti kaksi tupakka-askia (näytti olleen normaalikokoa). Kassaan lyötiin hinnaksi 15,70€ (näin sen). Onko tupakka todellakin jo noin kallista? Kun minä sitä viimeksi ostin niin aski oli vajaan vitosen.
 

Nick Neim

Jäsen
Kävin tuossa lunastamassa arpavoiton. Edelläni ollut nainen (ja kyllä pidin häneen turvavälin) osti kaksi tupakka-askia (näytti olleen normaalikokoa). Kassaan lyötiin hinnaksi 15,70€ (näin sen). Onko tupakka todellakin jo noin kallista? Kun minä sitä viimeksi ostin niin aski oli vajaan vitosen.
Vajaa 8 euroa ainakin Marlboro taitaa tosiaan olla.

Lopettelin kärytyksen maaliskuussa, mutta vuositasolla lähemmäs 3000 euroa tosiaan tuli polteltua savuna ilmaan. Kummasti sitä rahaa on enemmän käytettävänä, kun ei joka päivä tarvitse enää sitä 8 euron askia hakea.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...vuositasolla lähemmäs 3000 euroa...
Tästäpä tuleekin mieleen että kun en ole ikinä polttanut ja parturissakin käynyt joskus 20v sitten viimeksi, niin olenpa säästänyt aika summan rahaa... Kun vaan joku kertoisi että minne...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kävin Briteissä muutama vuosi sitten, ja siellä oli röökiaskin hinta lähemmäs 7 puntaa. Vein kyllä mukanani huomattavasti halvempaa kessua, mutta eihän se mihinkään riittänyt. Ei kyllä hirveästi huvita Suomessa ollessakaan tupakkia ostella, ja yleensä tuonkin mukanani sallitun määrän ja pari ylimääräistä askia ihan vaan varmuuden vuoksi.

Tuppaa vaan palamaan mökillä ollessa aika reilusti kun on melkein koko ajan pihalla. Siis olen ulkona ja pihalla samaan aikaan, ehhehe.

Jep kahvin keittoon tästä taas. Maanantait ovat kyllä suolesta...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Siis röökiaski maksaa vanhassa rahassa viiskymppiä? Aika hyvin. Tai neljäkymppiä, jos tarkkoja ollaan mutta silti.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis röökiaski maksaa vanhassa rahassa viiskymppiä? Aika hyvin. Tai neljäkymppiä, jos tarkkoja ollaan mutta silti.

Kyllähän se näin on. Kauhea summahan tuo on, mutta minkäs teet. Täältäpäin saa puolet halvemmalla, ja löytyyhän tuolta "toreilta" ihan melkein ilmaista tupakkia. Se on tosin tuotu jostain Ukrainasta ja laatu on mitä on.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En polta ja ihmettelen niitä ketä polttavat. En ylenkatso, enkä arvostele. Ainoastaan ihmettelen.

On silläkin paikkansa maailmassa.

Its olen viimeksi polttanut syyskuussa ja nyt elokuussa tulee luultavasti vähän poltettua ja lopetettua taas, kun siltä tuntuu.

Kalassa ollessa ihan mukavaa.

Oluelta ollaan vältytytty melkein koko kesä, niin ei ole tupakka myöskään palanut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En polta ja ihmettelen niitä ketä polttavat. En ylenkatso, enkä arvostele. Ainoastaan ihmettelen.
Minä kyllä myönnän myös vähän ylenkatsovani, vaikka näin nuuskaajana ja entisenä röökaajana siihen ei todellakaan varaa olisikaan, varsinkin kun saatan itsekin tilanteesta riippuen jonkun tarjotessa pöllin pätkäistä. No harvemmin toki, mutta kuitenkin.

Taitaa olla ainakin seitsemän vuotta siitä kun viimeisen askini ostin, mutta röökin hinnan kallistumisen olen kyllä huomannut, kun toisinaan jonnekin mennessä joku pyytää tuomaan askin tupakkia. Valkoinen Marlboro maksoi viimeksi vajaat yhdeksän euroa aski, melko suolaisesti tuosta paheesta saa siis maksaa. Pehmeä aski on kuulemma kovaa sisarustaan jokusen kymmenen senttiä halvempi, mutta saatanan kallista joka tapauksessa.

Toisinaan tuon laivalta jonkun kartongin jos joku on pyytänyt, viimeksi ostin sinistä Chesterfieldia, kartsa maksoi muistaakseni reilut 40 euroa, mutta kai senkin askihinta kaupassa on ainakin seitsemän euroa, vaikka ilmeisesti "halpisröökiä" onkin.

Että joo, tupakointia ihmettelen minäkin, varsinkin kun ottaa huomioon miten kallis harrastus on kyseessä. Vaikka onhan se varmasti niin että kaikilla ei ole rahasta kiinni ja kessu käryäisi, vaikka maksaisi parikymppiä askilta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuskin noista roboautoista pitkäaikaista vaivaa Suomen teille tulee. Se on se ensimmäinen marraskuinen aamu kun on ensilumi satanut maahan ja hiukan pakastaa. Syntax error vilkkuu joka auton näytöllä, kun havaitsevat oudon valkoisen töhnän peittäneen kaikki tiemerkinnät. Hinausautot tulee hakemaan ja vievät elektroniikkaromun kierrätykseen.

Vaihtoehtoisesti roboautot menevät lumisateessa berserkeiksi ja ajavat kaikki jyrkänteeltä mereen kuin sopulit.
Se on varmasti näin, koska suomi on maailman ainoa paikka, missä on lunta ja jäätä. Varsinkaan USA:ssa, missä noita tehdään ei ole lunta kuin viivoina peilien päällä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joskus hämmästyttää kummastuttaa ihmetyttää pientä kulkijaa se että naisten mielestä heidän synnytystarinansa ovat verrannollisia miesten inttijuttuihin. Lähes poikkeuksetta käy niin että jos jollain porukalla miehet erehtyvät edes puolikkaalla sanalla mainitsemaan jotain armeija-ajasta, niin ryhmässä joku akka alkaa vaahtoamaan että "nyt tytöt puhutaan synnyttämisestä kun miehet puhuu armeijasta". En käsitä miten ne vertautuu toisiinsa. Miehille kun tuo asevelvollisuus on ihan laissa määrätty juttu, mutta käsittääkseni naisia ei ole vielä pakotettu hankkimaan lapsia.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Joskus hämmästyttää kummastuttaa ihmetyttää pientä kulkijaa se että naisten mielestä heidän synnytystarinansa ovat verrannollisia miesten inttijuttuihin. Lähes poikkeuksetta käy niin että jos jollain porukalla miehet erehtyvät edes puolikkaalla sanalla mainitsemaan jotain armeija-ajasta, niin ryhmässä joku akka alkaa vaahtoamaan että "nyt tytöt puhutaan synnyttämisestä kun miehet puhuu armeijasta". En käsitä miten ne vertautuu toisiinsa. Miehille kun tuo asevelvollisuus on ihan laissa määrätty juttu, mutta käsittääkseni naisia ei ole vielä pakotettu hankkimaan lapsia.
No hei kamoon - ilman niitä synnytysstooreja ei olis miehiä käymään sitä inttiä. Joten, jotta miehet saa jauhaa inttijuttuja, tarvitaan ensin ne naisten synnytystarinat.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..... En käsitä miten ne vertautuu toisiinsa. Miehille kun tuo asevelvollisuus on ihan laissa määrätty juttu, mutta käsittääkseni naisia ei ole vielä pakotettu hankkimaan lapsia.
Ei tarvii käsittää, koska ei ne ole mitenkään verrannollisia. Lähempänä olisi puhua kuukautisista ja PMS-oireista, niitä ne ei kai ole itse valinneet. Toisaalta, exäni ei tiennyt mitä tarkoittaa PMS ja sanoin, että post- ja premenstrual syndrooma. Taitavasti toteutti, kun molemman oireet löytyi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei tarvii käsittää, koska ei ne ole mitenkään verrannollisia. Lähempänä olisi puhua kuukautisista ja PMS-oireista, niitä ne ei kai ole itse valinneet.

No ei nyt näinkään. Vaikka laki velvoittaakin miespuoliset Suomen kansalaiset lähtökohtaisesti asevelvollisiksi, ei nykyisin ole tosiasiassa pakko armeijaan mennä. Vapautuksenkin saa jo suht helposti ja on myös vaihtoehtoisia tapoja olla menemättä inttiin. Siinä mielessä intti ei vertaudu kuukautisiin tai muihin luonnollisiin ilmiöihin, mitkä kutakuinkin jokaiselle naiselle kuuluvat.
 

Glove

Jäsen
Minua ihmetyttää kun sähköä markkinoidaan vaikka niin, että saat valita vaikka pelkkää tuulesta tuotettua sähköä. Mistä ihmeestä vaikka tuossa lähellä Merikosken voimalassa tuotettu sähkö osaisi tulla suoraan tuonne mun pistokkeeseen, jos niin haluaisin? Ihan hullua.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minua ihmetyttää kun sähköä markkinoidaan vaikka niin, että saat valita vaikka pelkkää tuulesta tuotettua sähköä. Mistä ihmeestä vaikka tuossa lähellä Merikosken voimalassa tuotettu sähkö osaisi tulla suoraan tuonne mun pistokkeeseen, jos niin haluaisin? Ihan hullua.
En osaa sanoa. En tiedä miten se mun "omistama" aurinkopaneeli Kivikossa osaa tuottaa juuri mun pistokkeeseen sitä aurinkosähköä. Maksankin vielä vähän ekstraa siitä hyvästä.

Mökillä sentään tiedän että ne katolla olevat paneelit tuottaa ensin mulle ja jos/kun jää ylimääräistä niin sitten lykkää verkkoon muille käytettäväksi.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Onhan tuo kallista, mutta tuolla hinnalla ei olisi esim. Australiassa saanut edes yhtä askia tupakkaa.
Onneksi en polta.

No joo, melkoista eliitin puuhastelua alkaa näköjään olemaan monessa maassa. Kuinkahan paljon mahtaa vielä tehdä kauppaansa esim. tuolla Australiassa, ja mitähän sen täytyy maksaa, ettei niitä enää kannata valmistaa.

Onneksi en itsekään polta, enää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Radiossa pyörii mainos, jossa luvataan kaikissa Sokoksen Emotioneissa "alvin verran" eli 24% alennusta. Kuitenkin yleinen ALV on Suomessa reilut 19% tuotteen kokonaishinnasta. Saako tuotteista siis 24% vai 19% alennusta?

Ei, en ole menossa Emotioniin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös