Ihmettelyketju

  • 6 346 759
  • 38 751

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen miksi koiraa täytyy kusettaa koulun pihassa kun 20 metrin päässä olisi oikein hyvä puisto?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmettelen miksi koiraa täytyy kusettaa koulun pihassa kun 20 metrin päässä olisi oikein hyvä puisto?
Periaate syistä. Jos on huonot muistot kyseisestä laitoksesta niin koiran kusettaminen pihalla on mukava tapa "kostaa". Taisin joskus lukiossa ollessani kusta lukioni portaille kun olin vähän ryyppäämässä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Periaate syistä. Jos on huonot muistot kyseisestä laitoksesta niin koiran kusettaminen pihalla on mukava tapa "kostaa". Taisin joskus lukiossa ollessani kusta lukioni portaille kun olin vähän ryyppäämässä.
Kukahan siitä kusesta kärsii? Veemäiset opettajat vai koulun pihalla olevat lapset?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kukahan siitä kusesta kärsii? Veemäiset opettajat vai koulun pihalla olevat lapset?
Varmaan ne lapset, en nyt sitten tiedä onko näin kesällä koulun pihalla lapsia vai ei.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS

A Siente

Jäsen
Ihmettelen, kuinka hakusessa moottoripyöräpoliisilla oli videolla pari kertaa. Sori hei, menee jonkun paska-aviisin sivuille ja mainoksiakin pukkaa ennen videota.


Mikä oli hakusessa? En huomannut mitään erityistä videosta. Syyllinen saatiin lopulta kiinni, joten en ymmärrä mitä tarkoitat.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Varsin säännöllisesti esiin nouseva ihmettelyn aihe toki, mutta ei sitä voi kun pyöritellä päätään, kun noita HCH:n "runoja" käy lukemassa. Tähän perään vaan suuri kysymysmerkki? Miksi.
 

A Siente

Jäsen
Ihmettelen Elisan kauppaa. Tuotteen kokonaishinta kertamaksulla on 59€, mutta 12 kuukauden maksuajalla kokonaishinnaksi tulee 58,3€. Eihän tuota ole mitään järkeä maksaa suoraan, kun saa osamaksulla säästöä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Iltalehdessä neuvotaan drinkkien tekoa ja samalla kysytään miksi alkoholi pannaan drinkkiin aina viimeiseksi.
Baarimestari kertoo:
"Kilpisen mukaan baarimestarikoulussa opetetaan, että viinat laitetaan lasiin aina viimeiseksi. Jos jotain menee pieleen, se kallein ainesosa ei mene ainakaan hukkaan."
Minä olen luullut, että se johtuu siitä, että näin juoma aina paranee. Jos alkoholiin lisätään lantringit ja lisukkeet, niin juoma vain huononee.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihimilettelin että mikä hemmetin kihinä kuuluu, mutta sitten muistin, että kilon peruna uusi satsi kypsyy nyt. Mitäs niitten kaa, mulle riittää vähäkin. Mutta mitäs ite söisit uusien perunoitten kanssa?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihimilettelin että mikä hemmetin kihinä kuuluu, mutta sitten muistin, että kilon peruna uusi satsi kypsyy nyt. Mitäs niitten kaa, mulle riittää vähäkin. Mutta mitäs ite söisit uusien perunoitten kanssa?
Sopivankokosia muikkuja ja potuille runsaasti voita. Ja jääkylmää maitua palanpainikkeeks.
 

teppana

Jäsen
Ihmettelen Elisan kauppaa. Tuotteen kokonaishinta kertamaksulla on 59€, mutta 12 kuukauden maksuajalla kokonaishinnaksi tulee 58,3€. Eihän tuota ole mitään järkeä maksaa suoraan, kun saa osamaksulla säästöä.

Asiakkaan sitouttaminen on helvetin kannattavaa touhua. Toinen kauppa on 59€ kertaostos ja toinen 58,3€ ja vuoden mittainen asiakkuus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuossa pari päivää sitten ajoin Lahdessa erästä katua pitkin jossa oli melko jyrkkä alamäki. Yhtäkkiä huomasin taustapeilistä takana pyöräilijän joka oli tullut jostain hirveää vauhtia. Minun oli tarkoitus alamäen jälkeen (ennen kiertoliittymää) kääntyä vasemmalle parkkipaikalle. Laitan vilkun päälle ja pian huomaan että pyöräilijää ei näy missään. Ajattelin että hän on sujauttanut varmaan jalkakäytävälle. Sitten tajusin että pyörä onkin osittain rinnallani ja varmaan jo vastaantulijoidekin kaistalla. Jos olisin lähtenyt kääntymään huomaamatta pyöräilijää niin olisi varmaan rytissyt. Siitä pyöräilijä sitten sujautti kiertoliittymästä väärään suuntaan ja hävisi jonnekin... Ilman kypärää tietenkin. Ihmettelen kyllä miksi kukaan lähtee ohittamaan kääntyvää autoa vasemmalta puolelta... Sehän on kyllä vähän Kamikaze-hommaa varsinkin polkupyörällä...
 
K

Kiekkokatsoja

Tuossa pari päivää sitten ajoin Lahdessa erästä katua pitkin jossa oli melko jyrkkä alamäki. Yhtäkkiä huomasin taustapeilistä takana pyöräilijän joka oli tullut jostain hirveää vauhtia. Minun oli tarkoitus alamäen jälkeen (ennen kiertoliittymää) kääntyä vasemmalle parkkipaikalle. Laitan vilkun päälle ja pian huomaan että pyöräilijää ei näy missään. Ajattelin että hän on sujauttanut varmaan jalkakäytävälle. Sitten tajusin että pyörä onkin osittain rinnallani ja varmaan jo vastaantulijoidekin kaistalla. Jos olisin lähtenyt kääntymään huomaamatta pyöräilijää niin olisi varmaan rytissyt. Siitä pyöräilijä sitten sujautti kiertoliittymästä väärään suuntaan ja hävisi jonnekin... Ilman kypärää tietenkin. Ihmettelen kyllä miksi kukaan lähtee ohittamaan kääntyvää autoa vasemmalta puolelta... Sehän on kyllä vähän Kamikaze-hommaa varsinkin polkupyörällä...
Kesällä on monenlaista touhua. Vaaratilanteita näkee viikottain, jos päivittäin liikkuu.
Tulisi jo talvi, no ei hemmetissä.. no talvella ihmiset on varovaisempia, kesällä kohelletaan enemmän.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihmetyttää tuo oma muisti, siis muistamattomuus. No on mulla melko tuore diagnoosi, jossa yhtenä oireena voi olla muistiasiat. ja juopottelinkin toisinaan. No kerronpas..
Lähdin fillaroimaan kaupoile. Yhdessä kaupassa en muistanyt, että laitoin aurinkolasit lippiksen päälle. Tietty poistin lippiksen, kun oli lämmin päässä pyöräilystä. lasit lensi lattialle.
Kassalla ei lähimaksu toiminut, ja laitoin pin lukua. Se meni väärin, ja taas uudelleen väärin. Mielestäni laitoin oikean luvun. No onneksi oli käteistä, jolla maksoin.
Toiseeen kauppaan mennessä sisälle, olin laittanut lippiksen ostosreppuun. Kaupasta ulostauduttuani etsin lippistäni. Ei löytynyt mistään. Tongin reppua parikin kertaa, ja jupisin itsekseni. Olin jo palaamassa kauppaan etsimään lippistäni. Katsoin 3 kerran reppuun, ja siellähän se oli, sisä sivutaskussa, jonne en yleensä laita.
No pääsin kotiin.. Ostin siis kaupasta myös lihatuotteita, kun sitä ei kaapissani "muka" ollut. No oli sitäkin. Yksi avaamaton pakkaus, ja yksi valmistettu jämä.
Onko sulla joskus moisia muistijuttuja?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Onko sulla joskus moisia muistijuttuja?

Täällä on, melkeinpä päivittäin. On niitä ollut jo nuorena, mutta määrä lisääntyy jatkuvasti. Muistan jo joskus 20 vuotta sitten löytäneeni kaupasta ostetun tupakka-askin lopulta pitkän etsimisen jälkeen jääkaapista, ja etsineeni kotona pitkään raivolla avaimiani, jotka lopulta löytyi päälläni olleiden housujen taskusta. Lieventävänä asianhaarana sentään eri taskusta, kuin missä tapasin niitä pitää.

Viime päivinä olen unohtanut mm. kaupasta ostetun 6x1,5 litran vesipullopakkauksen ostoskärryyn lähtiessäni kaupasta. Tajusin vasta kotona, että sinne se tais jäädä kärryparkkiin. Tein myös joku päivä makkarakeiton, mistä unohdin perunat kokonaan.

En viitti ees aloittaa noista aurinkolaseista. Siksi mulla on niitä vähintään viidet koko ajan, koska niitä nyt ei muuten löydy koskaan.

On mullakin diagnoosi, mikä voi tätä selittää, mutta kaikenlaista stressiäkin ollut viime vuosina.

En tiedä, ei kai voi kun nauraa itselleen.
 
K

Kiekkokatsoja

Täällä on, melkeinpä päivittäin. On niitä ollut jo nuorena, mutta määrä lisääntyy jatkuvasti. Muistan jo joskus 20 vuotta sitten löytäneeni kaupasta ostetun tupakka-askin lopulta pitkän etsimisen jälkeen jääkaapista, ja etsineeni kotona pitkään raivolla avaimiani, jotka lopulta löytyi päälläni olleiden housujen taskusta. Lieventävänä asianhaarana sentään eri taskusta, kuin missä tapasin niitä pitää.

Viime päivinä olen unohtanut mm. kaupasta ostetun 6x1,5 litran vesipullopakkauksen ostoskärryyn lähtiessäni kaupasta. Tajusin vasta kotona, että sinne se tais jäädä kärryparkkiin. Tein myös joku päivä makkarakeiton, mistä unohdin perunat kokonaan.

En viitti ees aloittaa noista aurinkolaseista. Siksi mulla on niitä vähintään viidet koko ajan, koska niitä nyt ei muuten löydy koskaan.

On mullakin diagnoosi, mikä voi tätä selittää, mutta kaikenlaista stressiäkin ollut viime vuosina.

En tiedä, ei kai voi kun nauraa itselleen.
No niin, hienoa kuulla että en oo yksin ongelmani kanssa.
Itellä on ollut viikon verran pari materiaalia hukassa, jotka oli sellasii, etten ihan näkösälle viittinyt jättää. Jokupäivä kai, kun tongin riittävästi, niin löydän ne. Ei oo minkäänlaista muistikuvaa, mihin laitoin.
Siksi on pidettävä aina kaikki tarvittava samoissa paikoissa.
 
K

Kiekkokatsoja

Tuttu tunne tämäkin ja meilläkin on kyllä ajatuksena kaikella oma paikka. Se ei vaan paljon auta, kun ei ole muistanut laittaa tavaroita sinne, missä niiden paikka on.
No näinkin se menee. Mutta jatkuvat vakiopaikat, auttaa muistia.
Josko joku toinen kodissani, tai itse toisen kodissa, niin kyllä yritän silti noudattaa muistisääntöjäni-
Sitten ihmettelen, kun joku toinen huutaa vittusaatanaa, kun sillä on tavarat hukassa. Ja yritän sanoo, että paa ne aina samaan paikkaan.

Lisäys. Nuorena poikana ihmettelin mummovainajaa, kun häneltä katosi lähimuisti kokonaan. Muisti kyllä millanen oon, missä ja mitä oon joskus tehnyt, mutta ei tunnistanut mua. Ja sama juttu jatkui monta kertaa, samalla käyntikerrallani hoitopaikassa. Oli monta kertaa peräkkäin hämillään, että olenkin se ihminen josta juuri puhuttiin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös