Ihmettelyketju

• 6 531 634
  • 39 171

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos tuolla Romanit-ketjussa noissa useissa viesteissä sanan "romani" korvaisi esimerkiksi sanalla "tummaihoinen" tai "juutalainen" niin bannivasara heiluisi melkoisen varmasti ja huolella. Ja ihan oikeutetusti. Olen aina ihmetellyt, että jostain syystä Suomessa on aina ollut "lupa" olla rasistinen romaneja kohtaan. Enkä itsekään ole tässä puhdas pulmunen, parempaan päin olen toki pyrkinyt.

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kyllähän tää hysteria jo itteekin naurattaa. Haastatteluissa mikki kahen metrin tikun nokassa ja rätit naamalla tottakai että näytetään yleisölle kuinka ollaan vastuuntuntosia kansalaisia. Ei ristus, sanon mää...
Onneksi osa urheilulajeista jatkuu entisellään...

Liitteet

• e2c1a05e21e88957227b3d16c1501fd996837276.jpeg
    e2c1a05e21e88957227b3d16c1501fd996837276.jpeg
    98 KB · kertaa luettu: 275

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tuolla Romanit-ketjussa noissa useissa viesteissä sanan "romani" korvaisi esimerkiksi sanalla "tummaihoinen" tai "juutalainen" niin bannivasara heiluisi melkoisen varmasti ja huolella. Ja ihan oikeutetusti. Olen aina ihmetellyt, että jostain syystä Suomessa on aina ollut "lupa" olla rasistinen romaneja kohtaan. Enkä itsekään ole tässä puhdas pulmunen, parempaan päin olen toki pyrkinyt.

Tämä voi myös johtua siitä, että huomauttaminen alkeellisten käytöstapojen puutteesta on romanien kohdalla "rasismia".

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto, ihmettelin, kun verenpainemittari näytti lukemia 142/127. Alapaine siis 127.
No mutta myöhemmin mittasin uudelleen, ja olikin siinä 90 pinnassa enää.
Hetken säikähdin, että mun pitää lopettaa ryyppääminen.
En ole alapainetta seurannut, mutta yläpaine on ollut siellä 180-190 hujakoilla, mutta laskee kyllä jos ryyppää vähemmän.

K

Kiekkokatsoja

En ole alapainetta seurannut, mutta yläpaine on ollut siellä 180-190 hujakoilla, mutta laskee kyllä jos ryyppää vähemmän.
Ookei. Mulle terveyskeskus hoitaja sanoi hieman päinvastaista. Sanoi että ALApaine johtuu elämäntavoista. Ja siihen voi vaikuttaa vain elämäntapamuutoksilla.
Yläpaineen laskemiseen vaikuttaa lääkitys, ala ei.
En oo asiaa viitsinyt googlata, olkoot niin tai näin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ookei. Mulle terveyskeskus hoitaja sanoi hieman päinvastaista. Sanoi että ALApaine johtuu elämäntavoista. Ja siihen voi vaikuttaa vain elämäntapamuutoksilla.
Yläpaineen laskemiseen vaikuttaa lääkitys, ala ei.
En oo asiaa viitsinyt googlata, olkoot niin tai näin.
Yläpaine on jäänyt mieleen kun penskana joku sukulainen sanoi että ikä plus sata olis hyvä. Vanha sanonta, mut en mä ole vielä mikään lähes satavuotias! Siis kaks kertaa sen ikäinen missä frendit alkaa delailee.

Avokatkolla ne mittaa kolmena päivänä peräkkäin ja laskee. On multa jokusen kerran muuallakin mitattu. Pari kertaa oon kieltäytynyt.

Alapainetta en ole seurannut, kuten sanoin.

Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noiden kotikoneiden kanssa ollut aina ongelmana ettei löydy painetta vaan lyö erroria liian ison hauiksen takia, onneksi neuvolassa ottavat samalla kerralla kun lapsia käyttää mitalla. Kiitos vaan terveydenhuollolle tästäkin.

K

Kiekkokatsoja

Yläpaine on jäänyt mieleen kun penskana joku sukulainen sanoi että ikä plus sata olis hyvä. Vanha sanonta, mut en mä ole vielä mikään lähes satavuotias! Siis kaks kertaa sen ikäinen missä frendit alkaa delailee.

Avokatkolla ne mittaa kolmena päivänä peräkkäin ja laskee. On multa jokusen kerran muuallakin mitattu. Pari kertaa oon kieltäytynyt.

Alapainetta en ole seurannut, kuten sanoin.
Ookei.
Mulla on kyllä nuo "paineet" menneen erikoisesti. Nuorena oli matalia paineita ja huimausta. Vuosi sitten oli vielä sitä samaa toisinaan. Tuossa kun keväällä alkoi olemaan jatkuvaa kipua, niin alapaineet nousi. Ja leposykekin oli lähes aina 90+, normi 60 molemminpuolin.
Ostin 50e mittarin, ja nyt mittaan joka aamu.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noiden kotikoneiden kanssa ollut aina ongelmana ettei löydy painetta vaan lyö erroria liian ison hauiksen takia, onneksi neuvolassa ottavat samalla kerralla kun lapsia käyttää mitalla. Kiitos vaan terveydenhuollolle tästäkin.
Mitataankohan muuten pituutta tai painoa enää armeijan jälkeen? Ei nyt ainakaan ekaan kahteenkymmeneen vuoteen ole mitattu.

Kerran keksin käydä siinä keskustan Stokkan yhden oven vieressä olevalla vaa'alla. Olikohan se joku museovehje vai mikä. En tiedä. Kaljaloota on mittaamattakin 7.92 (sisus). En kyllä Stokkalta kaljaa ostele.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen vähän kun muut Facebook-kaverit ovat ilmoittaneet kesäloman alustaan niin tulee vähintään se 30 tykkäystä. Mutta kun minä ilmoitan kesäloman alusta niin on tullut korkeintaan kolme tykkäystä.

No, en tiedä tarkalleen mitkä asiat tuohon vaikuttavat. Ehkä ihmiset eivät oikein snaijaa sitä että minäkin olen kyllä pitkästä aikaa melkein kokonaisen kalenterivuoden töitä tehnyt ja ansaitsen loman siinä missä moni muukin. Tietenkin minulla on ollut aikoja kun olen ollut kuntoutujana/työttömänä mutta nyt takana on melkein koko kalenterivuosi töitä ja lomani olen mielestäni kyllä ansainnut.

No onneksi näitä arvostuksia ei tykkäyksien määrällä kai pelkästään mitata vaan pääasia on että itse tiedän lomani olleen ansaittu ja että osaan nauttia siitä. Ja en halua väheksyä minun Facebook-päivityksistä tänään tykänneiden ihmisten merkitystä.

No, ehkä tuohon tykkäysten määrään vaikuttaa sekin että minä olen jo paljon ennen lomani alkua pitänyt siitä Facebookissa meteliä. Päivittänyt muun muassa päivittäin sellaista leikkimielistä mittaria kuinka paljon lomaani on tällä hetkellä ladattu nautittavaksi. Tai kuinka paljon lomamoodi on latautunut päälle kulloinkin.

Ja ehkä tuokin vaikuttaa asiaan että eilen sain puolen vuoden jatkopestilläni minun mittapuullani melko paljon tykkäyksiä. Ja se vei sitten huomion siltä kesäloman alulta?

No piru vie, en minä tykkäysten määrällä elä. En täällä enkä Facebookissakaan. Itse asiassa karsastan sellaista tykkäysten kalastelua. Kunhan nyt muuten vain ihmettelin tätä asiaa.

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen vähän kun muut Facebook-kaverit ovat ilmoittaneet kesäloman alustaan niin tulee vähintään se 30 tykkäystä. Mutta kun minä ilmoitan kesäloman alusta niin on tullut korkeintaan kolme tykkäystä.

Eipä tuollaisista tykkäysten määristä kannata välittää. Noihin kun on usein monia syitä, joista hyvin todennäköinen on sekin että on vain mennyt ihmisiltä ohi tuo sinun päivityksesi. Ja toki sekin, että jos olet vastikään jotain muuta päivittänyt niin eivät ihmiset ehkä viitsi tosiaan ihan jokaisesta päivityksestä aina olla maanisesti tykkäämässä.

A Siente

Jäsen
No, ehkä tuohon tykkäysten määrään vaikuttaa sekin että minä olen jo paljon ennen lomani alkua pitänyt siitä Facebookissa meteliä. Päivittänyt muun muassa päivittäin sellaista leikkimielistä mittaria kuinka paljon lomaani on tällä hetkellä ladattu nautittavaksi. Tai kuinka paljon lomamoodi on latautunut päälle kulloinkin.

Tässä vastasit omaan ihmettelyyn. Ei kukaan jaksa tuollaisen turhan paskan jälkeen tykätä sun jokaisesta viestistä. Vähemmän spämmiä ja enemmän sisältöä.

4

444

Ylipäänsä oman suosionsa mittaaminen somessa tykkäysten tai muiden reaktioiden perusteella on melko annelista. Tai ehkä mä vain olen wanha. Itse diggaan esim. enemmän siitä, että ihmiset laittavat viestiä tai soittavat, kun kerään uuden vuosirenkaan. Facessa noin tekevät käytännössä ne, jotka eivät sitä muistaisi muuten ja jotka kokevat ”velvollisuudekseen” onnitella. Näin ainakin omalla kohdallani.
Täällä tietty teen kaikkeni pitääkseni tykkäysten määrän korkeana. Olenhan kuitenkin suosittu. Täällä. Antakaa mun elää uskomuksissani.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä vastasit omaan ihmettelyyn. Ei kukaan jaksa tuollaisen turhan paskan jälkeen tykätä sun jokaisesta viestistä. Vähemmän spämmiä ja enemmän sisältöä.

Noinhan se varmaan on. Minun innokas elämän asenteeni ja se että tykkään kirjoittamisesta niin ei varmastikaan ole paras mahdollinen yhdistelmä sosiaalisen median puolella. Tulee usein tuota spämmiä kirjoitettua kun en malta olla kirjoittamattakaan.

Mutta niin kuin jo todettua, niin en minäkään niin tykkäysten määrästä elä. Kunhan hieman pisti ihmetyttämään tuo asia kun olen kesällä seurannut noita päivityksiä missä kerrotaan loman alkaneen ja niiden keräämiä tykkäysmääriä. Sitten tuli minun vuoroni ja vastaanotto oli tuo. Mutta lomasta koitan minäkin tietysti nauttia.

Ja hyvin harvoin kirjoittelen tänne sellaisia viestejä tai pistän muualle sosiaaliseen mediaan sellaisia päivityksiä että keräisin nimenomaan tykkäyksiä niillä. Ei ole oikein minun tapaista.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Helppoa kun ei ole missään sosiaalisessa mediassa niin ei tarvi miettiä tykkääkö joku.
Nuorisolaisille se on eri juttu. Se on kuule vakavaa touhua. Jos on liian vähän tykkäyksiä, niin koetaan että kukaan ei rakasta eikä kukaan välitä ja raivostutaan ja sitten taas rakastetaan ja sitten taas raivostutaan ja itsemurhalla uhkaillaan ja osastolta kirjoitellaan jos tulisi tykkäyksiä. Itse en kestäisi kuulua nuorisoon näinä aikoina.

Suosikkijoukkue
paraikaa tekohengityksessä
Nuorisolaisille se on eri juttu. Se on kuule vakavaa touhua. Jos on liian vähän tykkäyksiä, niin koetaan että kukaan ei rakasta eikä kukaan välitä ja raivostutaan ja sitten taas rakastetaan ja sitten taas raivostutaan ja itsemurhalla uhkaillaan ja osastolta kirjoitellaan jos tulisi tykkäyksiä. Itse en kestäisi kuulua nuorisoon näinä aikoina.
Aika heikko provoyritys mutta jaxuhalit.

Glove

Jäsen
Ehkö se on joillekin hirmutärkeää, että toiset tykkää. Mulle on ihan vitun sama, tykkääkö joku vai ei. Ei se ole minlta pois. Minä tten niin ku huvittaa ja jos se ei kelpaa niin pitäkää tunkkinne.

Suosikkijoukkue
paraikaa tekohengityksessä
Valitettavasti nykyisessä "somevaltakunnassa" jotkut arvostavat itseään sillä perusteella, kuinka paljon tykkäyksiä omaan julkaisuun satelee. Haetaan ikään kuin ulkopuolelta sitä tunnetta, että olisi jotenkin hyväksytty ja tärkeä.

Eihän se niin toimi, mutta valitettavan moni (etenkin nuori) ihminen valitettavasti arvostaa itseään sillä perusteella, onko hän tarpeeksi suosittu/edustava sosiaalisen median edessä. Naisten keskuudessa tämä ilmiö näyttäytyy keskimäärin miehiä pahempana. Osa naisista jopa elättää itsensä miehiltä saadulla huomiolla ja nykyisin tämä konsepti toimii myös nousemalla somejulkkikseksi. Voi aikoja...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy