Ihmettelyketju

  • 6 338 635
  • 38 741

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
No näinkin se menee. Mutta jatkuvat vakiopaikat, auttaa muistia.

Tämähän se lääke on. Avaimet on jo niin päähän iskostunut, että ne on aina samassa paikassa ja ne muistaa siihen laittaa. Samoin sakset olen onnistunut vakioimaan omalle paikalle. Hankalia jatkuvasti hukassa olevia on vaikka ne aurinkolasit, ruuvimeisselit, mittanauhat. Näilläkin on omat paikat, mutta ne ei vaan päädy sinne koskaan takaisin. Huoh.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän tavaroiden hukkumiseen on aivan pakko kirjoittaa hauska tositarina.

Heräsin aamulla kotoani laivareissun jälkeen. Olin lähdössä koirien kaa uios, eikä avaimia näy missään. Käänsin koko kämpän ympäri, sohvatyynyt lensi ja sängyn patja. Ei mitään. Vaatteet ylösalaisin, ei mitään. Toivoton tilanne. Soitto laivayhtiöön, ei mitään. Sinne meni avaimet. Iktapäivällä vaimo lähdössä autolla ja ottaa avaimensa avainkaapista. BINGO! Siellä roikkui mun avaimet. Ikinä en käytä avainkaappia enkä siksi osannut edes etsiä sieltä. Kännissä olin jostain syystä ensimmäistä kertaa elämässäni laittanut ne sinne.

Tarinan opetus on se, että teettäkää tarpeeksi avaimia, niin ei haittaa vaikka yksi tai pari hukkuisi.
 
K

Kiekkokatsoja

Tämähän se lääke on. Avaimet on jo niin päähän iskostunut, että ne on aina samassa paikassa ja ne muistaa siihen laittaa. Samoin sakset olen onnistunut vakioimaan omalle paikalle. Hankalia jatkuvasti hukassa olevia on vaikka ne aurinkolasit, ruuvimeisselit, mittanauhat. Näilläkin on omat paikat, mutta ne ei vaan päädy sinne koskaan takaisin. Huoh.
Hitto ku ite joskus asuin samassa taloudessa toisen kanssa, no pitkäänkin, niin hommasin esim kynsisaksia 3 kappaletta. Yhet oli kaapissa, jonne niitä ei aina palautettu. Yhdet oli mulla jemmassa, jossa kävin muutenkin ja käytin, ja yhdet oli varajemmassa.
Kuulostaa pöljältä, mutta toimi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis itehän oon tänne vissiin kirjottanukkin tosta omasta muistista. Tai siis sen puutteesta. Mäkin oon sellanen että saatan muistaa 30v. sitten tapahtuneita asioita hyvinkin yksityiskohtaisesti vaikka ks. asiat olisivat hyvinkin vähäpätöisiä. Sitten unohtelen asioita joita olen tsekannut viis minuuttia sitten. Tämän huomaa esim. kun tekee töitä koneella ja on useampi sivu/ohjelma auki. Tsekkaan ohjelmasta X jonkun tiedon jota tarvin kohta ohjelmassa Y. Tämänhän joutuu toistamaan useita kertoja kun ei vaan vidu muista. Tänään viimeks unohdin avaimet kotiin kun kävin kaliaostoksilla vaikka tähän asti oon ollut lähes neuroottinen avainten mukanaolon suhteen. Tai siis neuroottinen sen takia koska olen hukannu niin monet avaimet eloni aikana. Muutenkin kyllä varsinkin lähimuisti on alkanut prakaan ihan kunnolla viime vuosina. Aina tosin helvetin huonomuistinen oon ollut. Jos olsin sinkkusetä niin ei kyllä pystysi pyörittään useempaa naista salakavalasti yhtäaikaa, perkeles.
 
K

Kiekkokatsoja

No ei se oo pöljää, vaan tosiaan poistaa tästä yhtälöstä sen, että kaikki olis yhden kortin varassa. Kuten sanoinkin aiemmin, niin aurinkolaseja mulla on aina vähintään viidet.

Täytyy ostaa lisää muitakin aina hukassa olevia...
Joo lähetään kylille osteleen.. Pannaan Suomen talous nousuun, kun kaikkea pientavaraa pitää olla sen 3-5 kappaletta, vaikka yhdetkin vois riittää.
Muistin juuri tarkistaa, että mikähän ketju tää on.
Ihimeeeteltiinkös nyt ketjun aiheen vierestä? Tuleeko pekkaa, penalttia tai linnaa. No tuskin. Aiheessakin oltiin.
 

Glove

Jäsen
Hitto ku ite joskus asuin samassa taloudessa toisen kanssa, no pitkäänkin, niin hommasin esim kynsisaksia 3 kappaletta. Yhet oli kaapissa, jonne niitä ei aina palautettu. Yhdet oli mulla jemmassa, jossa kävin muutenkin ja käytin, ja yhdet oli varajemmassa.
Kuulostaa pöljältä, mutta toimi.
Viimeksi kun muutin, selvisi, että mulla on kuudet kynsileikkurit ja kahdet Kynsisakset. Molemmat sakset ja kolmet leikkurit on tällä hetkellä semmoisissa paikoisa joista ne löydän. Kolmet leikkurit siis ties missä. Varmaan löytyy taas seuraavan muuton aikana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko intersektionaalisen feminismin kannalta korrektia sanoa naisoletettu mies tai miesoletettu nainen.
Jos oletat jotain naiseksi ja hän identifioituu mieheksi tai toisinpäin niin varmaan. Vähän hankala kyllä keksiä miten tämä liittyy intersektionaalisuuteen kun kyseessä on siitä erillinen ongelma.
 
K

Kiekkokatsoja

Viimeksi kun muutin, selvisi, että mulla on kuudet kynsileikkurit ja kahdet Kynsisakset. Molemmat sakset ja kolmet leikkurit on tällä hetkellä semmoisissa paikoisa joista ne löydän. Kolmet leikkurit siis ties missä. Varmaan löytyy taas seuraavan muuton aikana.
Aika hauska, tai monimuotoinen juttu.
Kettu laitetaan ne tavarat paikoilleen, eikä jätetä, ku paska perseestä jonnekin..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Välillä sitä ihmettelee, mihin tämä yhteiskunta on menossa? Eilen Prismassa menin vahingossa möläyttämään emännälle, että haetko tuolta kärriin tummaa leipää? Siinä vieressä naamalävistyksiä täynnä oleva parikymppinen tyttönen pisti oikein kädet lanteilleen ja mulkaisi pahalla silmällä. Ei sentään sanonut mitään mutta kehonkielestä näki, että pahoitti mielensä tuosta väärästä sanavalinnastani. Ja lisätään vielä, että kyseessä oli vaaleaihoinen tyttönen.

No oma moka, ensi kerralla muistan sanoa ruisleipää. Ehkä *hymiö*
 

Glove

Jäsen
Välillä sitä ihmettelee, mihin tämä yhteiskunta on menossa? Eilen Prismassa menin vahingossa möläyttämään emännälle, että haetko tuolta kärriin tummaa leipää? Siinä vieressä naamalävistyksiä täynnä oleva parikymppinen tyttönen pisti oikein kädet lanteilleen ja mulkaisi pahalla silmällä. Ei sentään sanonut mitään mutta kehonkielestä näki, että pahoitti mielensä tuosta väärästä sanavalinnastani. Ja lisätään vielä, että kyseessä oli vaaleaihoinen tyttönen.

No oma moka, ensi kerralla muistan sanoa ruisleipää. Ehkä *hymiö*
Mitenkähän käy tuotteelle nimeltä Mustaleipä? En tosin tiedä onko sitä kaupassa, mutta resepti löytyy netistä.
 
K

Kiekkokatsoja

Välillä sitä ihmettelee, mihin tämä yhteiskunta on menossa? Eilen Prismassa menin vahingossa möläyttämään emännälle, että haetko tuolta kärriin tummaa leipää? Siinä vieressä naamalävistyksiä täynnä oleva parikymppinen tyttönen pisti oikein kädet lanteilleen ja mulkaisi pahalla silmällä. Ei sentään sanonut mitään mutta kehonkielestä näki, että pahoitti mielensä tuosta väärästä sanavalinnastani. Ja lisätään vielä, että kyseessä oli vaaleaihoinen tyttönen.

No oma moka, ensi kerralla muistan sanoa ruisleipää. Ehkä *hymiö*
No ei meidän elämän tärkein tehtävä oo mielistellä herkkänahkaisia. Senkun sanot tummaa leipää jatkossakin. Ainakin ite teen niin.
Toki vältän sanoja jotka oikeesti vois loukata, ja vältän myös kiroilua. Mutta ei meidän taviksien tehtävä oo mielistellä yliherkkiä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Välillä sitä ihmettelee, mihin tämä yhteiskunta on menossa? Eilen Prismassa menin vahingossa möläyttämään emännälle, että haetko tuolta kärriin tummaa leipää? Siinä vieressä naamalävistyksiä täynnä oleva parikymppinen tyttönen pisti oikein kädet lanteilleen ja mulkaisi pahalla silmällä. Ei sentään sanonut mitään mutta kehonkielestä näki, että pahoitti mielensä tuosta väärästä sanavalinnastani. Ja lisätään vielä, että kyseessä oli vaaleaihoinen tyttönen.
You can't be fucking serious.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Välillä sitä ihmettelee, mihin tämä yhteiskunta on menossa? Eilen Prismassa menin vahingossa möläyttämään emännälle, että haetko tuolta kärriin tummaa leipää? Siinä vieressä naamalävistyksiä täynnä oleva parikymppinen tyttönen pisti oikein kädet lanteilleen ja mulkaisi pahalla silmällä. Ei sentään sanonut mitään mutta kehonkielestä näki, että pahoitti mielensä tuosta väärästä sanavalinnastani. Ja lisätään vielä, että kyseessä oli vaaleaihoinen tyttönen.

No oma moka, ensi kerralla muistan sanoa ruisleipää. Ehkä *hymiö*
Ei ny saatana kukaan voi vittu siitä pahoittaa mieltään, jos joku sanoo tumma leipä! Eikait se ny mitään rasismia ole. Ei sillä termillä syrjitä ketään. On kyllä vaikea elämä, jos oikeasti tollaisesta suuttuu. En usko, että kukaan tummaihoinen tuosta ottaisi nokkiinsa ja jos ottaisi niin olisi se mielestäni vitun tyhmää.

Sano ens kerralla "eiku siis ruisleipää" sellasella ärsyttävällä äänellä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kohta mennään vielä tähän:

"Hei kato, taivaalla on tummia pilviä!"

"Mitä helvettiä? Eikö sun mielestä pilvet saisi olla tummia? Oletkohan kenties rasisti?"
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Välillä sitä ihmettelee, mihin tämä yhteiskunta on menossa? Eilen Prismassa menin vahingossa möläyttämään emännälle, että haetko tuolta kärriin tummaa leipää? Siinä vieressä naamalävistyksiä täynnä oleva parikymppinen tyttönen pisti oikein kädet lanteilleen ja mulkaisi pahalla silmällä. Ei sentään sanonut mitään mutta kehonkielestä näki, että pahoitti mielensä tuosta väärästä sanavalinnastani. Ja lisätään vielä, että kyseessä oli vaaleaihoinen tyttönen.

No oma moka, ensi kerralla muistan sanoa ruisleipää. Ehkä *hymiö*

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että nuori nainen osoitti mieltään, kun hän ajatteli, että siinä tuo äijä komentelee vaimoaan vaikka yhtä hyvin voisi itsekin leivän hakea.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä sitä ihmettelee, mihin tämä yhteiskunta on menossa? Eilen Prismassa menin vahingossa möläyttämään emännälle, että haetko tuolta kärriin tummaa leipää? Siinä vieressä naamalävistyksiä täynnä oleva parikymppinen tyttönen pisti oikein kädet lanteilleen ja mulkaisi pahalla silmällä. Ei sentään sanonut mitään mutta kehonkielestä näki, että pahoitti mielensä tuosta väärästä sanavalinnastani. Ja lisätään vielä, että kyseessä oli vaaleaihoinen tyttönen.
Se varmaan ihmetteli, miksi sinä sanoit naistasi "emännäksi"...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se varmaan ihmetteli, miksi sinä sanoit naistasi "emännäksi"...
On kyllä aivan saatanan seksistinen termi. Munat pois tollasilta sovinisteilta. Oma emäntä tosin tykkää kun kutsun häntä emännäksi. oon varmaan hakannut sen nöyräksi.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier

Perussuomimeininki valittaa kun lapset leikkii omalla pihallaan. Me ostettiin omakotitalo omalla tontilla osittain sen takia, että lapsilla on tilaa mennä ja temmeltää. Ihan tasan tarkkaan saavat mennä trampalle just silloin kun heräävät aamulla, oli kello mitä hyvänsä. Jos naapuria hiertää, niin se on VOI VOI, sanois Lempäälän Keisarikin. Sitten muutetaan korpeen, jos äänet ahdistavat.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Se varmaan ihmetteli, miksi sinä sanoit naistasi "emännäksi"...

No en nyt ihan näin sanonut : Emäntä, hae tummaa leipää kärriin ja sassiin! *hymiö*

Emäntä, rouva, muija, akka.... jokainen taaplaa tyylillään ja eroja saattaa olla maantieteellisesti missä sanotaan mitäkin.
 
K

Kiekkokatsoja

On se kovvoo hommoo olla aina kännissä. Miten hitto ne alan miehet, ja uudetkin tulokkaat jaksaa vetää, vuosien työsopimuksella?
Tai no onhan mullakii litrat sisällä, jotka kyllä määrällään olis vertailukelpoisia monien kanssa. Mutta kyllä se kone on heikko, ja ammattilaisten tahtiin ei oo mitään saumaa.

Paljonko tai kuinka pitkään itse jaksat juopotella nykyisin?

No sit ihmettelen taas samaa juttua. Joku ääliö on eilen tai perjantaina laittanut kaljan hetkeksi viilentymään pakkaseen.
Pitäs kai joku soittokello viritellä, joka muistuttais
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös