Ihmettelyketju

  • 6 361 469
  • 38 772

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Netflixin The Last Dance dokkarissa NBAn mestarista puhutaan "World Championshippinä" ja joukkueilla on maailmanmestaruuslippikset ja tarrat lentokoneiden kyljessä. Käytetäänkö tuota vielä ja onko tuo joku virallinen maailmanmestaruus? Voisiko esim tämä F-liiga kutsua itseään maailmanmestaruusliigaksi?

Onko Marko Yrjövuori siis koripallon kaksinkertainen maailmanmestari?

Koriksessa eli NBA.ssa tuota mielestäni käytetään. Mikä estäisi. Mutta voihan sitä väittää mitä vaan. Esim Dettmanhan voisi sanoa että Markkanen on maailman pisin koriksen pelaaja. Pitääkö väite paikkansa onkin sitten eri juttu.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mitäköhän noi ulkopuoliset mahtaa tuumia kun me musapeliketjun kolme vakiohullua itseni, @Redrose ja @Jyväsjemmari mukaan lukien pommitellaan yhtenään biisejä tuonne ketjuun läpi yön ja pitkälle aamuun :D
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäköhän noi ulkopuoliset mahtaa tuumia kun me musapeliketjun kolme vakiohullua itseni, @Redrose ja @Jyväsjemmari mukaan lukien pommitellaan yhtenään biisejä tuonne ketjuun läpi yön ja pitkälle aamuun :D
Fiksut ovat käyttäneet ignore toimintoa tuohon, kuten muihinkin älyvapaisiin "peleihin"
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Fiksut ovat käyttäneet ignore toimintoa tuohon, kuten muihinkin älyvapaisiin "peleihin"
Mä en oo oikein ikinä ymmärtänyt/nähnyt tarvetta ignorata ketjuja joita ei tulisi muutenkaan lukeneeksi. Mä jätän sellaiset klikkaamatta ihan silleen että en edes avaa niitä. Ei mua ainakaan otsikot häiritse, vaikkei kiinnostaisikaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tässä teille vielä visuaalinen esimerkki miten homma käytännössä toimii. Kas, tuossa on ketju jota minun ei kiinnosta lukea. Skippaanpa sen välistä ja siirryn seuraaviin lukemattomiin ketjuihin!

(esimerkki liitteenä olevassa kuvassa)

Edit: sama esimerkki pätee tietysti, vaikka ei olisi itse menossa kirjoittamaan ko. ketjuun jotain.
 

Liitteet

  • kätevin keksintö sitten hehkulampun.png
    kätevin keksintö sitten hehkulampun.png
    72,5 KB · kertaa luettu: 145
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kirsti Paakkasen kirjaa ihmettelen. Kirjassa kerrotaan lapsuudesta ja nuoruudesta, ja ensin kerrotaan tapahtumasta, kun Kirsti asuu jonkun aikaa siskonsa luona Haminassa ja myöhemmin kerrotaan hänen kotoalähdöstään Helsinkiin. Helsinkiintulon yhteydessä kerrotaan miten hän aikoo heti seuraavana päivänä mennä katsomaan merta, kun ei ole sellaista saarijärveläisenä ennen nähnyt. Ihmettelen hänen aikaansa Haminassa, että eikö todellakaan siellä nähnyt merta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Sanon vielä tähän loppuun sen, että olen itse tosiaan tasan yhden ketjun kierrätyskeskuksesta ignorannut ja tämäkin oli sen takia, koska koko ketjun otsikko itsessään kuvotti mua ja en halunnut lukea sellaista otsikkoa päivätolkulla aina täällä käydessäni.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen nyt kokeillut suplan äänikirjoja kun kiinnosti Timo Favorinin Tuomari. On siis eka kokemukseni äänikirjoista ja jokainen minuutti vituttaa edellistä enemmän. Onko se ihan normaalia että lukija lukee kuin vähä-älyiselle/lapselle? Hitaasti ja jotenkin paatoksellisesti. Kuppi meni nurin lopullisesti kun Sean Averyn nimi lausutaan päin vittua kerta toisensa jälkeen [Ävri]. Ehkä olen myös misogyyni mutta jotenkin vaikea erottaa koska kertoja on Favorin ja koska Huhtinen. Kirjaa on käsittääkseni kehuttu, mutta paska kielenkäyttö ärsyttää myös, esim "varsin" sanan käyttö. Muutenkaan en jaksa lukea/kuunnella asioita jotka jo tiedän, enkä varsinkaan hi-taas-ti ja kaarrellen kerrottuna.
Onko kyseessä vain harvinaisen paska toteutus vai tällaisiäkö nää äänikirjat on? Harmittaa kun oletin että konsepti sopii minulle ja Favorinilla varmaan paljon kerrottavaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Äänikirjat ovat kuulematta paskaa. Ei jumalauta voisi tulla mieleenkään että kuuntelisin jonkun kirjan jos sen voisi lukea tekstinä. Nää on näitä monia asioita joita ei vaan voi ymmärtää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Äänikirjat ovat kuulematta paskaa. Ei jumalauta voisi tulla mieleenkään että kuuntelisin jonkun kirjan jos sen voisi lukea tekstinä. Nää on näitä monia asioita joita ei vaan voi ymmärtää.
Lukeekohan Karalahti oman kirjansa. Siis nauhalle näihin äänikirjoihin.

En ole yhtäkään äänikirjaa kuunnellut mutta jossain henkilön elämänkerrassa voisi oma ääni toimia. Ikäänkuin dialogina kirjailijan kanssa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lukeekohan Karalahti oman kirjansa. Siis nauhalle näihin äänikirjoihin.

En ole yhtäkään äänikirjaa kuunnellut mutta jossain henkilön elämänkerrassa voisi oma ääni toimia. Ikäänkuin dialogina kirjailijan kanssa.
Jouni Hynysen artikkelikokoelman luki nauhalle kirjoittaja itse. Toimi ihan hyvin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tapsa Suominen luki oman kirjansa ääneen. Enpä olisi muutenkaan ostanut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lukeekohan Karalahti oman kirjansa. Siis nauhalle näihin äänikirjoihin.

En ole yhtäkään äänikirjaa kuunnellut mutta jossain henkilön elämänkerrassa voisi oma ääni toimia. Ikäänkuin dialogina kirjailijan kanssa.

Osaako Karalahti edes lukea? Lähinnä sillä että ääneen lukeminen siten että sitä on kuulijan mukava kuunnella ei välttämättä ole niin helppoa mitä aluks voisi luulla. Vrt. Esim tuo @benicio n viesti koskien Favorinista kertovaa kirjaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen nyt kokeillut suplan äänikirjoja kun kiinnosti Timo Favorinin Tuomari. On siis eka kokemukseni äänikirjoista ja jokainen minuutti vituttaa edellistä enemmän. Onko se ihan normaalia että lukija lukee kuin vähä-älyiselle/lapselle? Hitaasti ja jotenkin paatoksellisesti. Kuppi meni nurin lopullisesti kun Sean Averyn nimi lausutaan päin vittua kerta toisensa jälkeen [Ävri]. Ehkä olen myös misogyyni mutta jotenkin vaikea erottaa koska kertoja on Favorin ja koska Huhtinen. Kirjaa on käsittääkseni kehuttu, mutta paska kielenkäyttö ärsyttää myös, esim "varsin" sanan käyttö. Muutenkaan en jaksa lukea/kuunnella asioita jotka jo tiedän, enkä varsinkaan hi-taas-ti ja kaarrellen kerrottuna.
Onko kyseessä vain harvinaisen paska toteutus vai tällaisiäkö nää äänikirjat on? Harmittaa kun oletin että konsepti sopii minulle ja Favorinilla varmaan paljon kerrottavaa.

Äänikirjoissa lukija on kyllä erittäin tärkeä. Paska lukija tekee hyvästäkin kirjasta mahdottoman kuunnella. Sitten taas hyvä lukija nostaa kirjan tasoa - esimerkkinä nyt vaikka Veikko Honkanen, jonka ansiosta on tullut kahlattua innolla koko Jarkko Sipilän Takamäki-sarja läpi. Tuskin olisi lukemalla jaksanut.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tapsa Suominen luki oman kirjansa ääneen. Enpä olisi muutenkaan ostanut.
Odotin paljon tuota Tapsan elämäkertaa äänikirjana, kun tiesi hänen sen lukevan. Kuuntelen paljonkin äänikirjoja ja tuo Tapsan luenta ei toiminut mielestäni. Jotenkin se rytmi oli väärä. Monet näyttelijät osaavat hyvin tuon homman ja yksi suosikeistani on Antti Virmavirta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käytiin eilen kaupassa. Kassalle oli tullut pleksit sinne missä pakataan (ei ole aiemmin ollut). Toisessa kaupassa laskettiin ostokset kaukaloon vasta kun edellinen oli pakannut. En ole sellaista toimintaa tavannut täällä kuin Tokmannilla. Siihen kassalle jossa olin jonossa sattui sitten tyyppi joka puhui puhelimeen samalla kun yhdellä kädellä yritti laittaa tavaroita muovikassiin. Arvaatte varmaan että jonoa syntyi ja ketutus nousi. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä nämä uudet toimet kaupungissa jossa ei ole (tietääkseni) ollut yhtään tartuntaa koko epidemian aikana. Ja epidemia on laantumassa tässä maakunnassa. No hyvähän se on varautua joo... Toista aaltoa odotellessa.

Edit. Voihan siellä olla ollut yksittäisiä tartuntoja mutta kun ne eivät ole ylittänyt viittä tapausta (ei ole päässyt THL:n koronakarttaan) eikä siksi ole uutisoitu.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikä ihmisiin on oikein mennyt? Menin tänään paikalliselle puutarhalle yhdeksän maissa kun se aukeaa. Parkkipaikalla oli jo parikymmentä autoa ja lisää pukkasi koko ajan. Yleensä keskellä viikkoa ja aamusta on saanut olla aika rauhassa. Viikonloppuna kun ohikuljin niin oli autoja ihan saakelisti ja oli otettu naapurin (taisi kyllä oikeasti olla oma) pelto parkkipaikaksi. Ei muina vuosina ole ollut tuollaista ryntäystä. Onko kukkien ostaminen joku hoito koronaan? Vai koronan ennalta ehkäisyynkö niitä amppeleita käytetään?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Laitetaas nyt vaikka tänne, kun en oikein muuta paikkaa keksi. Lähinnä kyselisin, mitä itse tekisitte tilanteessani:

Viime syksynä sovittiin erään yrittäjän kanssa, että hän tulee tekemään meidän mökin tupaan remonttia. Talven aikana tänne mökille oli tullut tupaan työkaluja ja jonkin verran remppa oli edennytkin mutta jäänyt kesken. Mies kertoi joutuneensa sairaalahoitoon ja pääsisi jatkamaan hommia keväämmällä. No, kun mökkikausi avattiin huhtikuun loppupuolella oli tilanne se, että remppa oli yhä kesken ja mökkimme pihassa oli auto ilman rengasta. Kaikki viittasi siihen, että jonkinlaisen renkaanvaihtohommat oli siellä jääneet kesken. No, olemme yrittäneet ko. tyyppiin olla yhteyksissä kaikin tiedossamme olevin kanavin (mese, sähköposti, puhelin) mutta ei vastaa mihinkään. Koko juttu vaikuttaa hyvin oudolta, koska hänen hommansa ovat sellaisessa vaiheessa että paljoa ei olisi enää tehtävää ja pääsisi laskuttamaan meitä, eli saisi rahaa. Tyyppi vaikutti myöskin ihan kunnon mieheltä.

Minulla on tullut mieleen oikeastaan ainoastaan kaksi skenaarioita: tyyppi ei ole enää hengissä tai on tosi huonossa kunnossa (jälkimmäisessäkin tapauksessa odottaisin että hän jotain merkkejä antaisi itsestään) tai sitten hänellä on päällä pitkä ryyppyputki.

Hänellä ei tietääkseni ole täällä ketään omaisia, joilta kysellä perään joten kummastuttaa että mitä tässä pitäisi tehdä. Rikkinäinen auto seisoo yhä keskellä pihaamme. Voimmeko tilata sen hinattavaksi pois (minne?) ja pyytää laittamaan laskun miehelle? Pitäisikö soittaa Maistraattiin ja kysyä että onko tämän niminen mies yhä olemassa?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Pavlovin Koira

Satutteko tietämään missä mies asuu? Jos vaikka kävisi vähän kurkkimassa, että onko mitään elonmerkkejä näkyvissä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
@Pavlovin Koira

Satutteko tietämään missä mies asuu? Jos vaikka kävisi vähän kurkkimassa, että onko mitään elonmerkkejä näkyvissä.


Joo, asuu eräällä vanhalla, lakkautetulla koululla. Jossakin vaiheessa tuo pitää tehdä. Ihan lähiaikoina se ei onnistu, koska nyt olen mökillä tekemässä töitä täältä käsin ja perheen ainoa auto on vaimolla Espoossa. Seuraavat pari viikkoa fillarin varassa ja sinne koululle on sen verran pitkä matka etten jaksa lähteä polkemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös