Ihmettelyketju

  • 6 351 715
  • 38 754
K

Kiekkokatsoja

Ajelin moottoritiellä satasta. Ihmettelin että mikä liikkuu kaistallani kaukana. Pian selvisi, että pölykapseli se siellä rullasi menemään hyvää vauhtia. Sitten sen vauhti alkoi hiipumaan ja sille tuli epätietoisuutta siitä, että minne se haluaisi mennä. Ensin se halusi autoni alle, joten hidastelin vauhtiani. Lopulta se päätti mennä keskialueen nurmikolle pitkäkseen. Siinä taitaa olla hyvä lepäillä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minullahan on elämä ihan hyvin. Jostain vaan kumpuaa se tyhjyyden tunne. Niinkuin jotain puuttuisi. Tai en riittäisi. Sitä tunnetta on hoidettu terapiassa mutta aina välillä se palaa. Se on kuin kivi kengässä. Ikävä kyllä en osaa sitä poistaa. Enkä osaa kuvata... Välillä haluaisin vaan käpertyä rullalle ja nukkua kunnes en herää. Silti herään joka aamu... Tiedän ettei se ole väärin. Enkä edes minä ole väärin. Olen mä!
 
K

Kiekkokatsoja

Minullahan on elämä ihan hyvin. Jostain vaan kumpuaa se tyhjyyden tunne. Niinkuin jotain puuttuisi. Tai en riittäisi. Sitä tunnetta on hoidettu terapiassa mutta aina välillä se palaa. Se on kuin kivi kengässä. Ikävä kyllä en osaa sitä poistaa. Enkä osaa kuvata... Välillä haluaisin vaan käpertyä rullalle ja nukkua kunnes en herää. Silti herään joka aamu... Tiedän ettei se ole väärin. Enkä edes minä ole väärin. Olen mä!
No tuota.. Luulen että monella sama tilanne. Mutta harva meistä uskaltaa sitä todeta muille, edes netissä,
Kyllä tää tästä hyväksi hoituu, usko pois.

Lisäys. Tuli tossa pyttipannun, ja yhden kaljan ohessa mielikuva siitä, että miksi moinen tunne tulee..
Toinen lisäys.
Tarve tulla hyväksytyksi ihmisten parissa, tiettyjen ihmisten parissa, tietyn ihmisen kanssa.. ennenkaikkea tulla hyväksytyksi omana itsenään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minullahan on elämä ihan hyvin. Jostain vaan kumpuaa se tyhjyyden tunne. Niinkuin jotain puuttuisi. Tai en riittäisi. Sitä tunnetta on hoidettu terapiassa mutta aina välillä se palaa. Se on kuin kivi kengässä. Ikävä kyllä en osaa sitä poistaa. Enkä osaa kuvata... Välillä haluaisin vaan käpertyä rullalle ja nukkua kunnes en herää. Silti herään joka aamu... Tiedän ettei se ole väärin. Enkä edes minä ole väärin. Olen mä!
Jos löydät tavan poistaa tuon tyhjyyden niin kerro mullekin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
En tiedä miksi luen noita iltapulujen uutisten kommentointeja. Tuntuu että porukka menee kyynisemmäksi ja juntimmaksi päivä päivältä. Huh huh, oikein pahaa tekee.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anteeksi maalaisuuteni, mutta minkä takia kaupat myy perunat astioissa / pusseissa jossa perunat altistuu valolle? Nyt olisi Keskusta puolueella näytön paikka hoitaa peruna-asia EU-tasolla aina direktiiviksi asti. Kenttä ja Väyrynen on tämän takana.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Höh, mitenhän on jossain kohtaa mennyt henkilöt ristiin, oon aina pitänyt Iron Maidenin kitaristeista lahjakkaimpana ja parhaimpana Adrian Smithiä, kenties kun hänen esiintymistyylinsä ja asunsa on vähän semmoinen "rokimpi" kun Dave Murraylla mutta se onkin Dave näistä kahdesta joka on Hall of Fame muusikoita ja valittu Ison-Britannian parhaaksi kitaristiksi uskomattomat yhdeksän kertaa.
Minä kyllä tykkään enemmän Smithin soittotyylistä. 80-luvun levyiltä jätkien soolot on helppo erottaa toisistaan: Murray vetää enemmän tilulilua ja nopeasti, Smith soittaa melodisemmin ja ”70-luvun tyylillä”. Hieno kitaristiparivaljakko kuitenkin. Ei tietenkään Youngin veljesten telepatiaan ylletä, mutta lähelle Gorhamia ja Robertsonia ainakin. Ehkä yhtä kovia kuin Tipton ja Downing.
 
K

Kiekkokatsoja

En tiedä miksi luen noita iltapulujen uutisten kommentointeja. Tuntuu että porukka menee kyynisemmäksi ja juntimmaksi päivä päivältä. Huh huh, oikein pahaa tekee.
Kannattaa jättää väliin. Tulee turhaan, huono fiilis. Siellä on monella ainoastaan tarkoitus *ittuilla ja loukata.
Täälläkin sellaisia tyyppejä on, mutta klikkaamalla tällainen ihmisten provosoija piiloon, on sivusto varsin hyvä ja asiallinen.
 

Glove

Jäsen
Anteeksi maalaisuuteni, mutta minkä takia kaupat myy perunat astioissa / pusseissa jossa perunat altistuu valolle? Nyt olisi Keskusta puolueella näytön paikka hoitaa peruna-asia EU-tasolla aina direktiiviksi asti. Kenttä ja Väyrynen on tämän takana.
Ja miksi pottuja myydään kahden kilon pusseissa? Yksin elävälle aika iso satsi ja osa ehtii yleensä mennä jo pilalle ennen kuin saa pussillisen syötyä. Isommissa marketeissa toki on ihan irtopottujakin saatavilla, jos ei korona ole kieltänyt sitäkin? Mutta lähimpäänkin on matkaa jonkin verran. Kun on auto rikki ja pyöräkin on rikki niin ei oikein houkuta kävellä sitä matkaa mitä siitä kertyy. Pska.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Glove saa pottuja ihan kilonkin pusseissa, vaihtoehtojakin tais olla pari-kolme erilaista. Just kävin ostamassa sellaisen tosta lähikaupasta. Toki irtopottujakin olis ollut, eikä kyseessä ole mikään Prisma/Cittari.
 

Glove

Jäsen
@Glove saa pottuja ihan kilonkin pusseissa, vaihtoehtojakin tais olla pari-kolme erilaista. Just kävin ostamassa sellaisen tosta lähikaupasta. Toki irtopottujakin olis ollut, eikä kyseessä ole mikään Prisma/Cittari.
Sepä se, niitä saa isommasta kaupasta. Lähikaupassa on vain kahden kilon pusseja. Ja isompiin tulee matkaa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Jatketaan ihmettelyä, Miten voi lyödä itseään tennismailalla suuhun? Tänään avattiin tenniskausi ja pelit kulkikin ihan kivasti siihen asti kun löin vähän lähelle tulleesta pallosta ohi ja suoraan itseäni alahuuleen. Onneksi hampaat säilyivät ehjänä, mutta aikamoinen lovi alahuulessa kun hammas puhkaisi sen.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Jatketaan ihmettelyä, Miten voi lyödä itseään tennismailalla suuhun? Tänään avattiin tenniskausi ja pelit kulkikin ihan kivasti siihen asti kun löin vähän lähelle tulleesta pallosta ohi ja suoraan itseäni alahuuleen. Onneksi hampaat säilyivät ehjänä, mutta aikamoinen lovi alahuulessa kun hammas puhkaisi sen.
Tämä on käynyt minullekkin ja vielä pariin kertaan. Onneksi ei ole tulleet hampaat vielä läpi huulesta.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatketaan ihmettelyä, Miten voi lyödä itseään tennismailalla suuhun? Tänään avattiin tenniskausi ja pelit kulkikin ihan kivasti siihen asti kun löin vähän lähelle tulleesta pallosta ohi ja suoraan itseäni alahuuleen. Onneksi hampaat säilyivät ehjänä, mutta aikamoinen lovi alahuulessa kun hammas puhkaisi sen.

Taitolaji katos. Tenniksessä en ole onnistunut telomaan kuin nilkkani, mutta squashia pelatessa on useamman kerran tullut oma maila päähän kun yrittää seinän vierestä jotain voimalyöntiä. Squash-pallolla olen myös onnistunut itseäni kilauttamaan nuppiin. Se vain ei juuri satu, toisin kuin se kun pelikaveri sen takakentältä palauttaa suoraan selkään tai takareiteen. Jää sellainen kiva mustelma viikoksi.

Vaarallista tuo urheilu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Squash-pallolla olen myös onnistunut itseäni kilauttamaan nuppiin. Se vain ei juuri satu, toisin kuin se kun pelikaveri sen takakentältä palauttaa suoraan selkään tai takareiteen. Jää sellainen kiva mustelma viikoksi.
Onko muuten mukamas kössiamatööriä olemassa jolle ei ole pallo tullut pallojen luo, eli pähkinöille ja kipiästi...?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko muuten mukamas kössiamatööriä olemassa jolle ei ole pallo tullut pallojen luo, eli pähkinöille ja kipiästi...?

Tuskin. On se omalle kohdallekin osunut. Ei onneksi mitenkään täysiä tullut, mutta joutui siinä hetken itseään keräämään.

Olen myös onnistunut juoksemaan otsa edellä seinään edelleen kyseistä lajia harrastaessa. Sain pisteen ja kuhmun.
 
K

Kiekkokatsoja

@HPL76 ihmettelen tässä, että pitäisköhän mun aikuisten oikeesti, joskus käydä Romaniassa? Mitäs sanot..? Missä siellä, en tiedä. No ei vielä ole top-10 kohteena, mutta nuokin listat muuttuu, kun huomaan hyviä syitä matkustaa kohteeseen.
 

Glove

Jäsen
@HPL76 ihmettelen tässä, että pitäisköhän mun aikuisten oikeesti, joskus käydä Romaniassa? Mitäs sanot..? Missä siellä, en tiedä. No ei vielä ole top-10 kohteena, mutta nuokin listat muuttuu, kun huomaan hyviä syitä matkustaa kohteeseen.
Käy ihmeessä. Minäkin kävin siellä joskus alle kymmenen ikäisenä. Rannalla oli kiva uida ja leikkiä serkkupojan kanssa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@HPL76 ihmettelen tässä, että pitäisköhän mun aikuisten oikeesti, joskus käydä Romaniassa? Mitäs sanot..? Missä siellä, en tiedä. No ei vielä ole top-10 kohteena, mutta nuokin listat muuttuu, kun huomaan hyviä syitä matkustaa kohteeseen.

No ei tämä mikään huono matkakohde ole. Luonto on komeaa ja kaunista, ruoka on hyvää ja kaikki on halpaa. Ehkä kannattaa aloittaa täältä Lännestä ja siitä sitten edetä tuonne Itään päin jos uskaltaa. Ei täällä rikollisuutta tarvitse pelätä, mutta Idässä päin on vähän eri kulttuuria ja jotenkin se meno on kummallista.

Kyllä täältä löytyy vuoristoa jossa lasketella tai sitten merenrantaa. Metsiä ei hirveästi ole, eikä järviä. Olen täällä ajellut ristiin rastiin vuosien saatossa ja kaikennäköistä mielenkiintoista löytyy. Ja Rooman valtakunnan aikaanhan täällä oli useita tukikohtia, joten jotain Rooman ajaltakin saattaisi löytyä.

Ihmettelen sitä, että täällä ei osata markkinoida omaa maataan matkailukohteena. Kaikkea löytyy, mutta juuri kukaan ei siitä tiedä.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Netflixin The Last Dance dokkarissa NBAn mestarista puhutaan "World Championshippinä" ja joukkueilla on maailmanmestaruuslippikset ja tarrat lentokoneiden kyljessä. Käytetäänkö tuota vielä ja onko tuo joku virallinen maailmanmestaruus? Voisiko esim tämä F-liiga kutsua itseään maailmanmestaruusliigaksi?

Onko Marko Yrjövuori siis koripallon kaksinkertainen maailmanmestari?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Netflixin The Last Dance dokkarissa NBAn mestarista puhutaan "World Championshippinä" ja joukkueilla on maailmanmestaruuslippikset ja tarrat lentokoneiden kyljessä. Käytetäänkö tuota vielä ja onko tuo joku virallinen maailmanmestaruus? Voisiko esim tämä F-liiga kutsua itseään maailmanmestaruusliigaksi?

Onko Marko Yrjövuori siis koripallon kaksinkertainen maailmanmestari?
Mielestäni maailmanmestarititteliä käytetään myös baseballin puolella, joten ihan mahdollista myös koripallossa. Baseballin tapauksessa saatan tosin sekoittaa world series championship -titteliin. Eihän noi sinänsä varmaan mitään virallisia titteleitä ole, mutta eiköhän kyseessä ole silloin maailman paras ko. lajin seurajoukkue, kun ei sellaisia kilpailevia sarjoja tahdo löytyä. Lätkän puolella ei NHL tosin käytä tuollaista titteliä, mutta se varmaan johtuu suuremmasta kanadalaisten läsnäolosta, joilla ei ole samanlaista maailmannapaisuusajattelua kuin etelänaapureillaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös