Ihmettelyketju

  • 6 356 571
  • 38 767

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen noita eräjormia, joihin törmää, kun on itsekin eräjormailemassa. Suurella osalla on maastokuosit päällä ja jopa kaukoputket ja kamerat on naamioitu. Välittääkö ne eläimet tuon taivaallista siitä naamioinnista? Oman ymmärrykseni mukaan ne säikkyvät kaikkea liikettä, mutta värien näkeminen ei ole ihan niin oleellista kovinkaan monelle lajille.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmettelen noita eräjormia, joihin törmää, kun on itsekin eräjormailemassa. Suurella osalla on maastokuosit päällä ja jopa kaukoputket ja kamerat on naamioitu. Välittääkö ne eläimet tuon taivaallista siitä naamioinnista? Oman ymmärrykseni mukaan ne säikkyvät kaikkea liikettä, mutta värien näkeminen ei ole ihan niin oleellista kovinkaan monelle lajille.
Tätä olen itsekin naureskellut. Kivääri/haulikkokin on "Camo" kuositettu. Kyllä ny riistaa puskee ovista ja ikkunoista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kai se on sama kun pistää joukkueen pelipaidan päälle ja miettii että kyllä nyt pelaajat pelaa paremmin kun näkee että mä olen pukeutunut samallalailla kuin he.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuohon ylläolevaan keskustelluun vielä se elementti että sitten kun oikeasti aletaan metsätämään niin tokihan kaikkien kuuluu laittaa kirkkaan punainen hattu tai liivi ettei kaveri vaan ammu hirvenä... Kaikki muuhan on toki maastoväreissä ja siksi hirves hämääntyy vallan eikä sitä punaista pipoa huomaa lain...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohon ylläolevaan keskustelluun vielä se elementti että sitten kun oikeasti aletaan metsätämään niin tokihan kaikkien kuuluu laittaa kirkkaan punainen hattu tai liivi ettei kaveri vaan ammu hirvenä... Kaikki muuhan on toki maastoväreissä ja siksi hirves hämääntyy vallan eikä sitä punaista pipoa huomaa lain...
Mietin just samaa ettei noi maastopuvut kovin turvalliselta vaihtoehdolta vaikuta.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Siis miksihän lehdet listaa ja laskee jotain tartuntoja yms. Kaiken maailman taulukoita. Lukeeko kukaan noita numeroita.

Köyhän miehen urheilutilastoja nuo koronatilastot

Ei oo Veikkaus tajunnut korvata heikkoa tarjontaa koronaveikkauksilla.
- montako ihmistä kuolee koronaan tänään?
- milloin elokuvateatterit aukeavat?
- mikä suojavaruste tänään ilmoitetaan olevan Suomesta loppumassa?
- paljonko käsidesin litrahinta on tänään?
- sataako tänään lunta, räntää, vettä vai kenties paskaa?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kaappaan santanaketjusta tämän viestin. Aina olen ihmetellyt muusikoita, jotka pystyvät soittamaan kännissä tai aineissa. Mulla ainakin menee jo yksinkertaisesti motoriikka ihan vituralleen ihan kävelemisestä lähtien. Miten siinä soittaa jotain kieli- tai kosketinsoitinta enää? Maailma on pullollaan legendaarisia sekopäitä, jotka vetävät halluissaan setin läpi kuin vissiin treenikämpillä ikään.
Kai siinä se toistojen määrä alkaa olemaan jo niin huomattava, kun on on vuosia, tai vuosikymmeniä tahkonnut, että menee. Toki ei se kaikilla mene, vaikka olisi kuinkakin ammattilainen. Ainakaan joka kerta. Toisaalta nykyään taitaa olla vähän meininki se, että ei sitä sekoilua haluta nähdäkään. Se ei ole enää cool, rock, tai taide. Niin yleisö kuin keikkajärjestäjät olettaa, että ammattilaiset vetää keikan kuten ammattilaisten kuuluu. Tai jos tajustelee, tai ryyppää, niin pitää huolen ainakin siitä, että se ei näy yleisöön muuta kuin hyvällä tavalla mitä se ikinä onkaan. Levymyyntien laskiessa kuin lehmän häntä näyttelee keikat ansaintalogiikassa erittäin suurta osaa. Voi vain kuvitella, että mitä tekee jollekin bändille yksi keskeytetty Etelä-Amerikan kiertue, kun laulusolisti ei pysy formissa vrt. turskahevisuuruus Abbath. Myös some ja käytännössä viiveetön tiedonvälitys on ankara. Ei tarvi odotella seuraavan kuun Suosikkia, kun toilailut on heti kaikkien nähtävillä. Tietty se tällaisille siistiä sisätyötä tekeville on siinä mielessä huono asia, että jos kaikki alkaa olla niin sovinnaista, niin mistä se kahden tunnin todellisuuspako löytyy, jos kannabiksen polttoakin pitää pyytää lavalla anteeksi kuten Mikael Gabriel teki Kulttuuritalolla. Me siellä yleisön joukossa tarvitsemme siis jotain mikä ei ole samaa kuin normaali arkikokemus.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Toisaalta nykyään taitaa olla vähän meininki se, että ei sitä sekoilua haluta nähdäkään. Se ei ole enää cool, rock, tai taide. Niin yleisö kuin keikkajärjestäjät olettaa, että ammattilaiset vetää keikan kuten ammattilaisten kuuluu.
Vähän joo tuntuu, että rock & roll ja kapina on kuollut. Itseäni ei tosin haittaa kun en heilua enää jaksaisikaan ja tuubissa pääsee silloin tällöin fiilistelee jos sattuu kaipaamaan.

Sopii hyvin kuvaan jos joku Gaabriel on Kultsalla jeesustellut, samaa epärokkaria kun muutkin samuhaaberit. Niin kliinistä bisnestä tuokin skene - siellä pyöritellään apulantamaisesti yritystä eikä kukaan enää näytä lerssiä keikoilla.. (Tosin olihan ne biitlesitkin aika hädissään kun piti yrittää jotenkin sepostaa ne isompi ku jeesus -juttunsa, jottei amerikanvalloitus olisi heti kussu).

Hyvä kontrasti sitten taas joku Andy & brändinsä: jengihän pettyis jos se pysyis keikalla pystyssä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä asia niin, että kun Lemmyn pää ehti selkiytymään jossain välissä niin pahasti, että viimein tajusi olevansa kuollut, niin siinä meni viimeinen kunnon rokkari jalat edellä tästä maailmasta. Pantera piti vielä ysärillä kotivideoidensa avulla aitojen rokkikukkojen lippua ylhäällä, mutta kovin alkaa sekin kööri käydä ohueksi ja melko surullista katsottavaa oli Anselmon soolobändin Pantera-vedot, joita joku päivä bongailin youtubesta. Vanha ja läski sekin jo on.

Meikäläinen ihmettelee omaa suhtautumistaan nykynuorisoon, tarkemmin sanottuna sen kauniimpaan sukupuoleen. On jo pari vuotta tullut ihmeteltyä kuinka nämä nykyiset 18 - 20 vuotiaat ei oikein herätä enää minkäänlaista kiinnostusta allekirjoittaneessa noin niin kuin ulkoisen olemuksensa puolesta. Itsellä toki päälle kolmekymmentä mittarissa, joten olen pitänyt tätä asiaa ihan terveenä merkkinä omasta ikääntymisestä.

Tuli kuitenkin tuossa yksi päivä pengottua laatikoita ja vastaan osui oma lukion "kimppakuva", jossa siis kaikki koulun oppilaat poseeraa kameralle yhdessä koossa ja ei jumaaalauta kuinka kauniita böönia tuo kuva olikaan täynnä. Eli kyllä minunkin sisälläni asustaa kuin asustaakin pieni härski, pervessi ja hikinen setämies. Tästä olen sitten tehnyt johtopäätöstä, että joko puheet suomalaisten paskasta spermasta eivät olekaan vahvasti liioiteltuja tai sitten nykynuoret meikkaa ja pukeutuu aivan päin vittua. Tai sitten tässä on jotain psykologista skeidaa, jonka joku oman elämänsä Hannu Lauerma vois tulla avaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jatkoaika uutisoi tänään kanadalaispelaajan siirtymiseen kärkikastin KHL-joukkueeseen näillä sanoilla:
Huippusentteri Linden Vey vahvistaa SKA:ta

Sitä mä vaan ihmettelen, että mitenkä se nyt näin meni, että NHL:ssä tämä kaveri ei mahtunut yhdenkään joukkueen vakiokokoonpanoon, mutta KHL:ssä mies on sitten huippusentteri. Ja siis oikeastaan se varsinaisen ihmettelyn aihe on ne palstaniilot, jotka argumentoivat KHL:n olevan melkein NHL:n tasoinen sarja. No melkein joo.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitä mä vaan ihmettelen, että mitenkä se nyt näin meni, että NHL:ssä tämä kaveri ei mahtunut yhdenkään joukkueen vakiokokoonpanoon, mutta KHL:ssä mies on sitten huippusentteri.
Kyllähän Vey on Euroopassa huippusentteri, joten miksi sitä ei saisi käyttää? Melkeen piste per peli AHL:ää ja Eurooppaa + 0.32 ppg NHL:ssä, joten kyllä tuota voidaan kutsua Euroopassa huippusentteriksi.

Ja siis oikeastaan se varsinaisen ihmettelyn aihe on ne palstaniilot, jotka argumentoivat KHL:n olevan melkein NHL:n tasoinen sarja. No melkein joo.
Oon useamman vuoden lukenut palstaa, mut ei oo tullut kyllä kertaakaan vastaan ketään kuka ois sanonut KHL:n olevan melkein NHL:n tasoa. Eiköhän kaikki tiedä, että änärissä on ylivoimaisesti parhaat pelaajat, vaikka peli itsessään on paskaa hyvin usein.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllähän Vey on Euroopassa huippusentteri, joten miksi sitä ei saisi käyttää? Melkeen piste per peli AHL:ää ja Eurooppaa + 0.32 ppg NHL:ssä, joten kyllä tuota voidaan kutsua Euroopassa huippusentteriksi.

Olisi pitänyt joo muotoilla paremmin.. Siis kyllä, olen samaa mieltä itsekin, että Vey on Euroopassa huippusentteri. Omasta mielestä KHL-tasolla ei ehkä huippu-, muuta laatusentteri kuitenkin.

Oon useamman vuoden lukenut palstaa, mut ei oo tullut kyllä kertaakaan vastaan ketään kuka ois sanonut KHL:n olevan melkein NHL:n tasoa. Eiköhän kaikki tiedä, että änärissä on ylivoimaisesti parhaat pelaajat, vaikka peli itsessään on paskaa hyvin usein.

No joo, voi toki olla, että mulla on sieltä muutaman vuoden päästä jäänyt ne vahvemmat muistikuvat niistä "Radulov tekee NHL:ssä helposti 150 pistettä"-jätkistä. Silloin käytiin aika monessa paikassa vääntöä näiden kahden sarjan välisistä tasoista.

Ja itse en dissaa kumpaakaan. NHL on KHL:ää kovempi, KHL on SHL:ää kovempi ja SHL on Liigaa kovempi. Mun mielestä noi on faktoja, ei mielipidekysymyksiä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
...SHL on Liigaa kovempi. Mun mielestä noi on faktoja, ei mielipidekysymyksiä.
Muista samaa mieltä mutta tästä täytyy kyllä ottaa kiinni.

Pari vuotta sitten aika huoletta olisi voinut sanoa näin mutta onko Liiga ajanut jo SHL:n ohi? Ruotsi tuottaa kyllä laajan määrän junnuja joka vuoden draftiin mutta niin kyllä nykyään Suomikin.

Sitten kun otetaan päälle maailmanmestarijoukkue, jossa pelasi yli 10 liigapelaajaa ja nämä hyvässä iässä olevat NHL-paluumuuttajat Puljujärvi ja Lammikko, niin ei Liigan taso ainakaan kauheasti SHL:n rinnalla kalpene. Lisäksi liigapelaajat tuntuu herättävän kiinnostusta NHL:ssä ja Antti Suomelan tyyppiset pelaajat poimitaan nykyään Atlantin yli eikä välttämättä Eurooppaan/KHL:ään.

Tämä on toki vain mielipide.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lisäksi liigapelaajat tuntuu herättävän kiinnostusta NHL:ssä ja Antti Suomelan tyyppiset pelaajat poimitaan nykyään Atlantin yli eikä välttämättä Eurooppaan/KHL:ään.

Niin, lähtee niitä pelaajia sieltä SHL:stä ihan samalla lailla joka vuosi kokeilemaan siipiään. Eihän se kerro sarjan tasosta mitään, että joitakin yksittäisiä pelaajia himoitaan NHL- (tai KHL-seurojen) toimesta. Ja tosiaan, aika tasan nuo varmaan pitkässä juoksussa menee. Ja itseasiassa mutulla heitänkin, että enemmän Ruotsista lähtee ukkoja vuosittain rapakon taakse kokeilemaan kuin Suomesta. Ruotsissa toki tilannetta tasaa Allsvenskan, joka sekin on kohtuu kilpailukykyinen sarja. Varmaan kovin kakkosliiga Euroopassa.

Nyt kun rupeaa miettimään, niin keitäs Liigasta nyt on viime vuosina sitten osoittautunut NHL-tason ukoiksi Suomelan lisäksi? Mulla tulee ekana mieleen lähtijöistä Palve ja Keränen, joilla ei niin kaksisesti mennyt. Ruotsistahan tuolta tulee ihan tasaista tahtia niin varauksen kautta kuin varaamattominakin jengiä dollariliigoihin. (Ei toki sieltäkään mitään ykkös- tai kakkoskorin kamaa NHL:ään)...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Brasilian presidentti Bolsonaro on osallistunut koronarajoituksia vastustavaan mielenosoitukseen (kertoi Yle). Kyllä vähän pani ihmettelemään että eikö siellä valtionjohto ole koronarajoitusten takana ja kuka nämä rajoitukset on asettanut jos pressa niitä vastustaa. Vissiin osavaltioiden (vai mitä ne nyt on Brasiliassa) kuvernöörit on asettanut rajoituksia omille alueilleen. Taitaa olla maa ongelmissa koronan kanssa... ja ehkä vähän muutenkin.
 
K

Kiekkokatsoja

Suomen hallitus toivoo sitä ja tätä. Kuten sitä mitä on ollut ennen, kaiken ylläpitoa. Kaikkea on.. kuten prisma mainoksessa ja rahaakin riittää.
Hei haloo! Nyt käytetään 10-20 vuodeksi rahaa siten, että ei oo edessä muuta kuin säästötalkoot.
Joten älkää toivoko mitään, kun se ei oo mahdollista.
Poliittista sanahöpöä.. pellet!
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Höh, mitenhän on jossain kohtaa mennyt henkilöt ristiin, oon aina pitänyt Iron Maidenin kitaristeista lahjakkaimpana ja parhaimpana Adrian Smithiä, kenties kun hänen esiintymistyylinsä ja asunsa on vähän semmoinen "rokimpi" kun Dave Murraylla mutta se onkin Dave näistä kahdesta joka on Hall of Fame muusikoita ja valittu Ison-Britannian parhaaksi kitaristiksi uskomattomat yhdeksän kertaa.
 

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Onko peurat, kauriit ja hirvet lisääntynyt talven aikana monikertaiseksi.
Olin tuossa duunissa yön ja kurvailin pitkin Satakuntaa ja laskin yön saldoksi noin 15 peuraa, yksi metsäkauris (jonka takia jouduinkin vetäisee liinat kiinni) ja hupuksi pari hirvenroikaletta.
Toki peurat olivat tien läheisyydessä tai pellolla eivät tiellä.

Olisiko syytä ruveta myöntämään niitä kaatolupia isommalla kädellä. Tulee autoilla harventaminen turhan kalliiksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko peurat, kauriit ja hirvet lisääntynyt talven aikana monikertaiseksi.
Tuskin. Liikkuvat nyt vain vapaammin, kun ihmiset liikkuvat vähemmän. Kun tää härdelli hellittää, ihmisten kaatolupia pitää taas lisätä, kun täyttävät kaikki paikat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös