Ihmettelyketju

  • 6 350 167
  • 38 754

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi lihaville ihmisille ei voi olla jotain omaa treffisaittia tai ohjelmaa? Vituttaa kun ne on noissa samoissa ja monet niistä vielä ihmeellisesti yrittää peitellä sitä lihavuuttaan esimerkiksi pistämällä jonkun epäselvän kasvokuvan. Ööö miks ihmeessä? Eikö se lihavuus kuitenkin paljastu sitten myöhemmin? Mä en vaan tajua miksi kusettaa, varsinkin kun siitä jää kiinni. Kyllähän niillä muutenkin on aivotoiminnassa jotain häikkää tai ainakin jotain ihmeellisiä ajatusmalleja, mitkä pistävät sen käden työntämään aina vaan lisää ja lisää ruokaa suuhun. Nyt mä olen iloinen, joten syön karkkia. Nyt mä olen surullinen, joten syön karkkia tms. Hikareillahan on jotain samoja juttuja, mikä pistää ne tekemään niitä juttuja ja ajattelemaan oudosti muista, mutta eikö niille ole esimerkiksi se hikaroinnin mukaan määräytyvä eliittikumppani-palsta. Tietty jotkut laihat joutuu ottamaan kumppaniksi läskin ja ehkä jotkut jopa tykkäävät niistä, mutta menisivät sitten sinne läskideitti piste comiin etsimään niitä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Onkohan Mikko Kiviseltä rahat loppu? Tuntuu olevan joka toisella firmalla radiomainoksessa äänessä. Helvetin raivostuttavia mainoksia. Eikö sitten näyttelykeikkaa enää riitä, muuta kuin kiertään nälkäpalkalla pieniä kesäteattereita.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eikö sitten näyttelykeikkaa enää riitä, muuta kuin kiertään nälkäpalkalla pieniä kesäteattereita.
Ilmankos kesäteatterinäytösten määrä onkin vähentynyt, jos Kivinen on nälkäpalkalla otettu esiintymään...
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
.. Sitä vain jäin ihmettelemään, miksi äidinkielen yo-kokeen laudaturia painotettiin matematiikan sisäänpääsyssä ihan älyttömän paljon noihin aikoihin. Jotenkin sitä luulisi, etteivät huikeimmatkaan meriitit äidinkielen saralla paljoa auttaisi lineaarialgebran ja topologian opinnoissa, mutta noin se nyt vain oli...

Enhän minä mistään mitään tiedä, varsinkaan kun en itse ole koskaan ollut huippulahjakas matematiikassa (C:n taisin kirjoittaa laajasta..), mutta yksi (ehkä kaukaa haettu) selitys tuli mieleen?

Minä olin kaikessa muussa matematiikassa ihan keskivertoa, mutta todennäköisyyslaskelmien lisäksi logiikka oli vahvoja osa-aluita. Ainakin aikaisemminhan matematiikan kokeet rakentuivat lukiossa siten, että pari viimeistä koe-kysymystä (ne "vaikeimmat".) olivat sanallisia. Muistan sen hyvin, koska ne olivat myös ne mistä allekirjoittanut nappasi yleensä täydet pisteet. Jotenkin minun hahmottamiskyky aukesi paremmin sanalliselle logiikalle kuin numeroille. Filosofiassa logiikka on yksi sen osa-alueista ja mitä mitä olen siihen tutustunut, filosofian logiikka lähestyy paikoin paljonkin matematiikkaa. Ehkä siksi äidinkieltä ja "sanallista logiikkaa" myös painotettiin matematiikassa?

Pitkä sepustus täyteen anekdoottiin, mutta näin minä veikkaisin vastauksena ihmettelyysi!
 
Viimeksi muokattu:

bart

Jäsen
Olisin päässyt lukion päättötodistuksella ja yo-kokeen arvosanoilla suoraan sisään Helsingin yliopistoon opiskelemaan matematiikkaa, ja kevyesti. Vuosi oli 1989.
Vuonna 1990 taisi Oulussa olla ehto, että valintakokeesta piti saada tietty pistemäärä tullakseen hyväksytyksi vaikka pelkät lähtöpisteetkin olisivat riittäneet läpipääsyyn. Omat lähtöpisteeni olisivat tainneet tuotantotaloutta lukuunottamatta riittää joka paikkaan ja juurikin sen takia otin tuon valintakokeen aika vähällä opiskelulla. Eihän mulla edes ollut mikään erikoinen lukion päättötodistus, mutta yo-kokeet menivät vähän yläkanttiin eli sinänsä nuo pääsyvaatimukset ei kyllä kummoiset olleet.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Filosofiassa logiikka on yksi sen osa-alueista ja mitä mitä olen siihen tutustunut, filosofian logiikka lähestyy paikoin paljonkin matematiikkaa. Ehkä siksi äidinkieltä ja "sanallista logiikkaa" myös painotettiin matematiikassa?
Onhan tuo ihan uskottavaa arvuuttelua, en ole ainakaan eri mieltä. Kyky tulkita kieltä ja sen vivahteita (luetun ja kuullun ymmärtäminen) sekä kyky ilmaista itseään ymmärrettävästi ja monipuolisesti (suullinen ja kirjallinen esitystaito) ovat tarpeellisia avuja millä tahansa tieteenalalla, enkä näe matematiikkaa tässä suhteessa minkäänlaisena poikkeuksena. Matemaattiseten probleemien esittämisessä ja niiden ratkaisemisessa matematiikan kieleen perustuvan ilmaisutapojen ja struktuurien hallinta on tietenkin hyvin keskeistä, jotta oikein ymmärretyksi tuleminen olisi mahdollista.

Vuonna 1990 taisi Oulussa olla ehto, että valintakokeesta piti saada tietty pistemäärä tullakseen hyväksytyksi vaikka pelkät lähtöpisteetkin olisivat riittäneet läpipääsyyn. Omat lähtöpisteeni olisivat tainneet tuotantotaloutta lukuunottamatta riittää joka paikkaan ja juurikin sen takia otin tuon valintakokeen aika vähällä opiskelulla. Eihän mulla edes ollut mikään erikoinen lukion päättötodistus, mutta yo-kokeet menivät vähän yläkanttiin eli sinänsä nuo pääsyvaatimukset ei kyllä kummoiset olleet.
Sisäänpääsyn pistetyskäytännöt tietenkin muuttuvat aika ajoin, ja muutamien aineiden kohdalla vähän väliä, mutta matematiikan kohdalla rimaa ei tosiaan pidetty erityisen korkealla. Lisäksi muistelen, että sisäänotettava opiskelijamäärä oli varsin suuri. Liekö tuossa ollut taustalla sellaista fatalismia, että matematiikan yliopisto-opinnot aloittaneista vain pienen osan oletettiin aikanaan maisteroituvan tästä pääaineesta. Ainakin minun opiskeluaikoihini FM-tutkintoon tähtäävät matematiikan opinnot olivat monelle jonkinlainen varavaihtoehto, mikäli esim. tie lääketieteen tai tekniikan opintoihin ei avautunut ensi yrittämällä. Tuolla saattoi sitten keskittyä vuoden verran seuraaviin pääsykokeisiin valmistautumiseen, ja suorittaa samalla kasan sellaisia perusopintoja, joista olisi hyötyä vaikka siellä lääkiksessä sitten aikanaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska täällä ei muistaakseni erillistä kunnioitusketjua ole, niin menkööt kunnioituksensekainen ihmettelyni tähän ketjuun. Yleltä tuli tällä viikolla kuusiosainen dokumenttisara Hurjia suomalaisia, sarjan kuudes osa tulee telkkarista näköjään ensi maanantaina. Noita tarinoita kun katselee ja kuuntelee, niin ei voi kuin epäuskoisesti ihmetellä. Joo sairautta ja muuta ikävää on matkan varrelta tarttunut matkaan, mutta aika saatanan helpolla sitä on elämässään päässyt.

Hurjia suomalaisia | TV | Areena | yle.fi

*e* Lisättäköön vielä, että ovathan nuo tarinat osaltaan aivan uskomattomia seikkailukertomuksia. Tiedä sitten kuinka paljon nuo kertomukset ovat totta ja kuinka paljon tarinakakun päälle isketään jutuissa mansikoita ja kermaa, mutta onhan tämä parhaillaan katselemani jaksokin aika huikeita seikkailutarinoita täynnä. "Rakkautta ja veriveljeyttä. Kokkolan poika Jacob Wikar hottentottien veriveljenä 1700-luvulla. Säveltäjä R. Raalan salainen rakkaus. Ernst Lindberg buurisodan välskärinä."
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mikä pakko se on olla kiinnostunut jostain jalkapallon Euroopan mestaruudesta? Miksi pitää olla jokin vahva mielipide älykääpiöiden nahisteluista samojen kisojen tiimoilta?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Sitä ihmettelen, että kun nyt nää homot ammuttiin amerikassa, niin miksi aina korostetaan uutisissa sitä, että homoja ammuttiin. Okei ymmärrän että isku tehtiin nimenomaan homobaariin ja että isku suunnattiin nimenomaan homoja vastaan, mutta silti. Miksi ei vain uutisoida, että isku tehtiin baariin ja uhreja oli niin ja niin monta. Kun uutisia on seurannut, niin tuntuu että uhrit ovat olleet ensisijaisesti homoja ja vasta sitten ihmisiä ja sitä tässä uutisoinnissa ihmettelen. 50 homoa ammuttu homobaarissa. Onhan toi nyt ihan oikeasti lokeroivaa uutisointia, vaikka tarkoitus on varmasti hyvä ja valistava.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sitä ihmettelen, että kun nyt nää homot ammuttiin amerikassa, niin miksi aina korostetaan uutisissa sitä, että homoja ammuttiin. Okei ymmärrän että isku tehtiin nimenomaan homobaariin ja että isku suunnattiin nimenomaan homoja vastaan, mutta silti. Miksi ei vain uutisoida, että isku tehtiin baariin ja uhreja oli niin ja niin monta. Kun uutisia on seurannut, niin tuntuu että uhrit ovat olleet ensisijaisesti homoja ja vasta sitten ihmisiä ja sitä tässä uutisoinnissa ihmettelen. 50 homoa ammuttu homobaarissa. Onhan toi nyt ihan oikeasti lokeroivaa uutisointia, vaikka tarkoitus on varmasti hyvä ja valistava.

Lainaan sinua itseäsi, kun viestisi sisältää myös vastauksen:
attendo kirjoitti:
isku tehtiin nimenomaan homobaariin ja että isku suunnattiin nimenomaan homoja vastaan
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos saatana teon motiivina oli se että uhrit ovat homoja, niin minkä takia sen korostamista uutisoinnissa pitää ihmetellä?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Sen sijaan että uutisoidaan homojenvihaajan tappaneen 50 homoa, niin voitaisiin uutisoida homojenvihaajan tappaneen 50 ihmistä. Mielestäni se olisi inhimillisempää ja vähemmän lokeroivampaa uutisointia. Mutta ehkä olen liian autuas, oikeamielinen ja vanhurskas kun tämmöisiä ihmettelen ja mietin.
 
Viimeksi muokattu:

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Niin ja missä on sanottu, että kaikki uhrit olivat homoja. Kyllähän homobaareissa heterojakin käy. Ainakin jossain vaiheessa se oli trendinä. Onko heterouhrit vähemmän tärkeitä?

Aamun radiouutisissa sanottiin, että tämä tekijä oli notkunut baarissa aikaisemminkin ja oli myös surffaillut homojen seuranhakusivustoilla. Vaikuttaa, että ISIStä enemmän häntä vaivasi identiteettiongelmat ja ympäristön ja uskonnon paine omaa identiteettiä vastaan. Tähän sitten ISIS ja radikalisoituminen tarjosi purkautumiskeinon.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Niin ja missä on sanottu, että kaikki uhrit olivat homoja. Kyllähän homobaareissa heterojakin käy. Ainakin jossain vaiheessa se oli trendinä. Onko heterouhrit vähemmän tärkeitä?
.

En mä ole (ehkä luen valikoivasti) huomannut että olisi sanottu kaikkien uhrien olevan homoja, sitä on tietenkin korostettu iskun olleen suunnattu homobaariin. Niinkuin pitääkin korostaa, sinnehän se oli suunnattu. Ja tuskin kenenkään mielestä ne heterouhrit ovat yhtään sen vähemmän tärkeitä kuin homotkaan.

Ja joo, kyllähän ainakin omat heterokaverini joskus tulevat homobaariin - tosin tietenkin useimmiten toisinpäin, eli minä käyn heidän kanssaan "normibaareissa". Mutta ei kait se mikään trendi ole samalla lailla kuin jossain vaiheessa. Baari kun baari, big deal.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aamun radiouutisissa sanottiin, että tämä tekijä oli notkunut baarissa aikaisemminkin ja oli myös surffaillut homojen seuranhakusivustoilla. Vaikuttaa, että ISIStä enemmän häntä vaivasi identiteettiongelmat ja ympäristön ja uskonnon paine omaa identiteettiä vastaan. Tähän sitten ISIS ja radikalisoituminen tarjosi purkautumiskeinon.

Boldasin tuon olen-naisen. Ei muuta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla aina särähtää korvaan kun kuulee että jollain yksin asuvalla tyypillä on vaikka 3-4 huonetta + keittiö. Jo kahtakin huonetta mä vähän ihmettelen. Eikö toi ole vähän sama asia kuin jollakin olis tosi monta autoa. Ethän sä samaan aikaan voi ajaa kuin yhdellä ja ne muut on sillä hetkellä turhia, kuten asunnossakin ne kaikki tyhjän panttina olevat huoneet. Ja sitten kun sä siirryt toiseen huoneeseen niin se edellinen muuttuu turhaksi. Niistä kuitenkin pitää maksaa. No jotain ammattiin tai harrastuksiin liittyviä tarpeita nyt voi olla asunnossa tai vaikka siinä autossa.

Ja muutenkin mua on aina ihmetyttänyt miksi nukkumista varten pitäis muka olla oma huone. Mä ainakin nukun silloin kun mä nukun enkä tajua missä mä olen kun mä olen unessa. Ei sellainen tajuttomuuteen verrattava tila kaipaa mitään kun ethän sä tiedosta sitä. Hölmöläisten hommaa koko ajatus. Turhasta pitää maksaa ja monet vielä ostelee lisää huonekalujakin, ja kaiken huippuna sä joudut kävelemään pitkän matkan olohuoneeseen tai mihin huoneeseen menetkään. Eikö olisi paljon kätevämpää siirtyä yhdellä askeleella viereiseen nojatuoliin ja napsauttaa vaan telkkarit ja stereot ja tietokoneet päälle. Kaljareppukin mulla on aina sängyn vieressä. Täähän kuitenkin on se kaikkein paras tilanne ja muut on huonompia.

Miksi pitää ahnehtia? Hommata enemmän ja isompaa kuin mihin olisi mitään tarvetta. Jotkuthan jopa ajattelee ettei sulla ole varaa ostaa kalliimpaa autoa jos ajat sillä mikä on paras mahdollinen sulle. Öööö.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Olen aina ihmetellyt miksi toiset ostaa repullisen kaljaa. Eikö se jano lähde yhdellä tai viimeistään kahdella kaljalla. Miksi pitää ahnehtia repullinen kerrallaan. Ja eihän sitä voi kuitenkaan juoda kuin yhtä pulloa kerrallaan, jolloin ne muut pullot repussa ovat turhia. Miksi ihmisen pitää aina ahnehtia. Äääääää
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aina ihmetellyt miksi toiset ostaa repullisen kaljaa. Eikö se jano lähde yhdellä tai viimeistään kahdella kaljalla. Miksi pitää ahnehtia repullinen kerrallaan. Ja eihän sitä voi kuitenkaan juoda kuin yhtä pulloa kerrallaan, jolloin ne muut pullot repussa ovat turhia. Miksi ihmisen pitää aina ahnehtia. Äääääää
Repullisesta tulee parempi olo. Mahtava fiilis. Kaljaa juodaan kännin takia tai jotkut nyt juo muutenkin. Ei ne muut tölkit turhia ole kun sä käytät ne kaikki kokonaan, hyödyt jokaisesta sataprosenttisesti. Viiden huoneen kämpässä sä koko ajan käytät siitä vaan sen 20 %. Ja ei kait ihmisellä ole sen parempi fiilis oli sulla sitten yksiö tai vaikka neljä muutakin huonetta sen yhden lisäksi. Jotkut nyt on ahnehtinut hirveät määrät tavaraa ja niille tarvitsee tilaa, mutta niistäkin tavaroista moni on ostettu vaan sen takia kun just sinne ja sinne huoneeseen pitää muka saada esimerkiksi joku lipasto tai pöytä kun siellä ei vielä ole jne. Makkariin pieni telkkari ja yöpöydälle pieni radio, vaikka jos sänky olisi olohuoneessa sulla olisi isompi telkkari ja paremmat stereot, missä sängynkin olisi paras sijaita. Eihän se vie tilaakaan kuin joku pari hassua neliömetriä. Harvoin mä muutenkaan erikseen siirryn "nukkumaan" vaan simahdan tähän kaiken keskelle. Huonoja puolia taas keksii tosi paljon isoista asunnoista. Vuokra tai hinta on varmasti tosi paljon enemmän, sun pitää ostaa täytettä ja erilaisia kamoja joka huoneeseen, sulla on paljon enemmän siivottavaa, sulla on kovempi homma muistaa missä mikäkin juttu on, sulla on kova homma koko ajan liikkua turhaa huoneesta toiseen tekemään jotain eri juttua jne. Mulla on niin että jos tää yksiökin olisi liian iso niin pitäisi siirtää huonekaluja lähemmäs keskikohtaa tai sitä paikkaa missä yleensä oot. Mä haluan että kaikki on kätevästi, ei hankalasti.

Jossain maalla nyt varmaan tarvitsee latoja ja varastoja niille kaikille peltokoneille tilaa ja muillekin maataloustavaroille, mutta se on eri juttu. Mä olen kaupunkilainen. Ja perheelliset tietenkin on kanssa erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Viidestä huoneesta tulee parempi fiilis kuin yhdestä huoneesta. Siitä tulee mahtava fiilis! Huoneita pidetään asumisen vuoksi eikä mikään huone ole turha kun sä käytät niitä päivittäin, niin hyödyt jokaisesta huoneesta 100%. Esim. eteinen on siitä kiva, ettei kotiin tullessa kompastu sohvaan, mikä puolestaan sijaitsee olohuoneessa. En tiedä miten muutenkaan pärjäisin ilman eteistä. Sieltä löydän kätevästi kengät, talvella pipon hyllyltä ja takin hengarista. Todella kätevä ja tarpeellinen huone. Eikä se ole homma eikä mikään siiryä huoneesta huoneeseen nauttimaan kulloisenkin huoneen tarjoamista eduista. Keittiö tarjoaa hyvää ruokaa, olohuone rentoutumista viihteen parissa, makuuhuoneessa saa tarvitsemansa levon, jne. En kyllä pärjäisi ilman näitä huoneita ja ihmettelen niitä ketkä vapaaehtoisesti jäävät moisesta eri huoneiden tarjoamista elämyksistä nauttimatta. Kai ne on niitä nörttejä ketkä asuvat yhdessä huoneessa, kun niille riittää se tietokone tuomaan onnen eivätkä osaa hakea muita elämyksiä, joita erilaiset huoneet toden totta tarjoavat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viidestä huoneesta tulee parempi fiilis kuin yhdestä huoneesta. Siitä tulee mahtava fiilis! Huoneita pidetään asumisen vuoksi eikä mikään huone ole turha kun sä käytät niitä päivittäin, niin hyödyt jokaisesta huoneesta 100%. Esim. eteinen on siitä kiva, ettei kotiin tullessa kompastu sohvaan, mikä puolestaan sijaitsee olohuoneessa. En tiedä miten muutenkaan pärjäisin ilman eteistä. Sieltä löydän kätevästi kengät, talvella pipon hyllyltä ja takin hengarista. Todella kätevä ja tarpeellinen huone. Eikä se ole homma eikä mikään siirtyä huoneesta huoneeseen nauttimaan kulloisenkin huoneen tarjoamista eduista. Keittiö tarjoaa hyvää ruokaa, olohuone rentoutumista viihteen parissa, makuuhuoneessa saa tarvitsemansa levon, jne. En kyllä pärjäisi ilman näitä huoneita ja ihmettelen niitä ketkä vapaaehtoisesti jäävät moisesta eri huoneiden tarjoamista elämyksistä nauttimatta.
Ei kait sitä esimerkiksi viiden huoneen asunnosta voi mitenkään hyötyä 100 %. Jos mulla olisi pihassa vaikka viisi autoa niin kyllä mä voisin myöntää etten oikeasti tarvitse niin montaa vaan oon hankkinut ne esimerkiksi jostain himosta johtuen. Tuntuu jotenkin hassulta jos yksi ihminen käyttäisi jokaista huonetta päivittäin. Ja vaikka jotain käyttäisi esimerkiksi vartin päivässä, tuntuisi turhalta pitää sitä varten omaa huonetta. Mulla tekis silloin mieli muuttaa pienempään asuntoon kun niitä huonoja puolia rupeaa olemaan enemmän. Ja joo kyllä mulla nytkin on eteinen ja keittiö, mistä mainitsit. Munkin pipo on eteisen hyllyllä ja takki naulakossa. Ja mäkin teen ruokaa keittiössä. Yhteen huoneeseen saa hyvin kaikkien viiden muun huoneen edut ilman turhaa siirtymistä ja monien ylimääräisten tavaroiden hankkimista kun niissä huoneissa pitäis olla niitä jotain juttuja. Joillakin tietty saattaa olla hirveät määrät tavaraa, mutta silloin sitä luultavasti on enemmän mitä oikeasti tarvitsee. No joku nyt tarvitsee enemmän kuin toinen. Sehän riippuu ihmisestä ja se on jokaisen oma juttu. Naisilla esimerkiksi on vessassakin 30 purkkia ja purnukkaa ja miehillä viisi.

Joo tietty jotkut harrastukset saattaa vaatia tilaa ja oman huoneen, mutta noi harrastus -ja työjutut mainitsinkin olevan erikseen. Eniten mä luulen että toi iso asunto on korvien välissä oleva juttu, mistä säkin mainitsit että siitä tulee sulle parempi fiilis. Mua liian iso ahdistaisi. Jollekin muille sitten mulle sopiva saattaa olla liian pieni, mutta en mä usko että se poistaa sitä tosiasiaa että monella varsinkin maalla on huoneita ihan tyhjän panttina tai sitten niille keksii jotain turhaa juttua. Ehkä mulla on tässä sellainen cityihmisen ajattelutapa, tai no toisaalta täällähän sitä vasta onkin paljon sitä pinnallista kilpavarustelua, mikä ei enää perustu todelliseen tarpeeseen.

Mutta siis ei mulle ainakaan mikään erillinen huone tuo mitään erityistä etua tai lisäarvoa tai varsinkaan elämystä verrattuna siihen että ne samat jutut olisi jossain toisessa huoneessa, kätevästi kaikki vaan siinä samassa. Ei tarvitse telkkarin katselun jälkeen siirtyä toiseen huoneeseen kuuntelemaan radiota tai tulemaan nettiin. Jotain ihan pieniä juttuja nyt voisi keksiä, esimerkiksi makuuhuoneessa aste tai pari viileämpää, mutta mulle toi on tosi pieni juttu. Ja joillakin saattaa olla liikaa houkutuksia katsella myöhään vaikka telkkaria ja onhan se mullekin, mutta ei se haittaa ja mä tavallaan haluankin sitä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samalla tavalla ei voi siitä repullisesta kaljaa nauttia 100%. Joudut nauttimaan jokaista olutta erikseen, samalla tavalla kuin eri huoneista. Kyllä minä ainakin käytän asuntoni jokaista huonettani päivittäin. Isompaan asuntoon on myös mukavempaa kutsua muita ihmisiä, mutta tätä ei taida ne nörttipojat tajuta, kun ei minkäänlaista sosiaalista elämää ole.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Isompaan asuntoon on myös mukavempaa kutsua muita ihmisiä, mutta tätä ei taida ne nörttipojat tajuta, kun ei minkäänlaista sosiaalista elämää ole.

Jokainen tietysti tyylillään, ei siinä mitään. Kun pettter kuvaili kämppäänsä, niin kyllähän siitä tuli mieleen jonkun himopelaajan tai muun antisosiaalisen koodaajanörtin kämppä sillä erotuksella, että kun nörtillä on taskulämmintä kokista, niin pettterillä on taskulämmintä bisseä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei kait sitä esimerkiksi viiden huoneen asunnosta voi mitenkään hyötyä 100 %. Jos mulla olisi pihassa vaikka viisi autoa niin kyllä mä voisin myöntää etten oikeasti tarvitse niin montaa vaan oon hankkinut ne esimerkiksi jostain himosta johtuen. Tuntuu jotenkin hassulta jos yksi ihminen käyttäisi jokaista huonetta päivittäin. Ja vaikka jotain käyttäisi esimerkiksi vartin päivässä, tuntuisi turhalta pitää sitä varten omaa huonetta.
Kyllä, suosittelenkin, että hommaat seuraavaksi kämpän ilman vessaa, ethän sä sitäkään käytä montaa minuuttia päivässä. Lisäksi suihku ja lavuaari ovat aivan turhia kapistuksia. Jatkossa voitkin sitten kipaista ulkona tarpeillasi, naapurissa voi varmasti pestä hampaat ja suihkun sijaan voi käydä vaikka uimassa. Tässähän on selvää säästöä kun ei tarvitse tälläisiä ylimääräisiä huoneita, joiden käyttö ei ole 100%. Sitten jos on paha tilanne, niin ainahan voi paskoa vaikka ämpäriin, laitat sen siihen kaljarepun viereen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös