Ihmettelyketju

  • 6 343 835
  • 38 746

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Käsittääkseni tunnettua että aika pitkällekin raskaana ollessa voi urheilla kuin muutenkin, muutaman kuukauden hyvinkin mikä kattaisi hyvin koko tulevan kauden? Eikös naisia nykyään nimenomaan kannusteta olemaan aktiivisia raskaanakin...

Juu, toki toki ja meidänkin perheessä on urheilullinen vaimoni jatkanut liikuntaa, ohjeistuksen mukaan. Mutta kyllä hän on joutunut myös tilapäisesti luopumaan osasta urheiluharrasteita, raskauden ajaksi.

...
Riskit on aina tietysti jokaisen itsensä pääteltävissä, ehkä ottaa laskut varman päälle.

Joku vääräleuka voisi todeta, että Saarisen ajoista ja sijoituksesta päätellen on tosiaan otettu varman päälle.

edit. täytyykin ihan mielenkiinnosta kysyä seuraavalla neuvola-käynnillä tästä asiasta. Oma mutuni sanoo, ettei tällaista mäenlaskua kyllä varsinaisesti suositella raskauden aikana, joskaan ei kielletäkään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi aina silloin pitää kummitella kun on kauhea krapula. Tulkaa möröt esiin. En mä pelkää. Mä tiedän että te olette siellä. Ei noin moni juttu ole enää sattumaa. Mutta mistä hitosta noi muurahaiset on päässyt tonne ihon alle. Persreiästäkö.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Täällä ei kai ole hämmennysketjua, mutta hyväntahtoista hämmenystä aiheutti ketju Open letter to Nolan Yonkman.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Ihmettelen tässä Jokerien peliä katsoessani, että mikä siinä on ettei suomalaisille kelpaa noi alimpien rivien istumapaikat jääkiekkokatsomossa. NHL:ssä alarivit ja erityisesti ne ykkösrivin ns. glass seat / rinkside -paikat ovat niitä kaikkein kalleimpia istumapaikkoja. Eihän sieltä alhaalta toki hahmota peliä yhtä hyvin kuin ylempää, mutta ylhäällä ei samalla tapaa ole mukana pelin tuoksinassa ja keskellä actionia. Kaikkein päheintä on ainakin Kupittaalla siellä vaihtoaition takana kun koko vaihtoaitio haisee hieltä!

Pätee muihinkin urheilulajeihin tämä, että jenkit kansoittavat alarivit ja suomalaiset kyhjöttävät siellä piippuhyllyllä. Ihme juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää, että mun Facebookin uutisvirrassa on Sebastian Tynkkysen Facebook-päivityksiä. Ja jostain syystä minulle oli tullut "tykkäyspyynto" Ville Niinistön kannatussivuille (johon yksikään facebook-tuttu ei kuulu). Suli vain teksti "Ville kutsui sinut tykkäämään tästä sivusta".
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ja jostain syystä minulle oli tullut "tykkäyspyynto" Ville Niinistön kannatussivuille (johon yksikään facebook-tuttu ei kuulu). Suli vain teksti "Ville kutsui sinut tykkäämään tästä sivusta".

Sama tuli mullekin. Välillä oon tykännyt joistain Vihreiden päivityksistä niin varmaan siksi. Joka tapauksessa, en tykännyt sivusta, koska haluan pysyä poliittisesti sitoutumattomana.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Kaikkien aikojen tuomarivirhe ottelussa KeuPa-Hermes tänään. Vierasjoukkueen veska taklattiin pois maalilta ja siitä tyhjiin, maali hyväksyttiin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Zalandon mainos jossa joku sairaanloisen laiha nainen keikistelee alusvaatteissa ja kyselee "what is your sexy" yms.

Onko tämä painoindeksi uusi normaali?
 

Nick Neim

Jäsen
Facebookissa pyörii vähän väliä näitä kiusaamistapauksia, jossa jotain ala-/ yläkoululaista retuutetaan joko henkisesti tai fyysisesti. Aihe on joo vakava, ja asialle pitäisi ehdottomasti tehdä jotain. Eniten tuossa näkemässäni päivityksessä ihmetytti kuitenkin se, että vanhempi syytti koulua siitä, kuinka he eivät ole päässeet keskustelemaan kiusaajan vanhempien kanssa. Joo, kiusaaminen tapahtuu toki koulussa, mutta eikö nyt jumalauta

A) Niihin kiusaajan vanhempiin voi ottaa omatoimisesti yhteyttä, jos kiusaaminen on jatkunut kauan (=yli vuoden tässä tapauksessa)
B) Tehdä myös itse jotain sen sijaan, että ulkoistaa ongelman koululle ja voivottelee Facebookissa kiusattua lastansa

Koulun velvollisuus on toki estää kiusaaminen mahdollisuuksien rajoissa, mutta luulisi jotain oma-aloitteisuuttakin löytyvän, jos kiusaaminen jatkuu kauan ja on päivittäistä. Missä vitussa on ihmisten kyky tehdä itse jotain?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mulla vähän särähtää korvaan kun aikuisten miesten kuulee twiittailevan.

Sel8nne 45v
Nyt @juon kokista #coke %sokeriton &hyvä maku $Jagr tee maali #goal #ylämummo #voitto kotiin
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikkien aikojen tuomarivirhe ottelussa KeuPa-Hermes tänään. Vierasjoukkueen veska taklattiin pois maalilta ja siitä tyhjiin, maali hyväksyttiin.
Et seurannut liigaa 90-luvulla ja vuosituhannen alussa. Jos olisit seurannut, niin pitäisit tuota lähes joka peliin kuuluvana tuomarin pienenä erehdyksenä ja sen moittiminen julkisesti olisi tuonut sakkoa saatana. (paitsi että toi sakkoa saatana taitaa olla divarista lähtöisin ja tässähän siitä syntyneeseen biisiin linkki, kun kerran aloin etsimään: ANNA SAKKOA - YouTube
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen tätä nykyistä ilmiötä katsella elokuvien trailereita etukäteen ja analysoida ja arvostella koko elokuva niiden perusteella. Itse en voi sietää trailereita ollenkaan, koska ne joka tapauksessa paljastavat liikaa näkemättömästä elokuvasta. Teatterissakin räplään mieluummin kännykkää näiden turhakkeiden ajan, vaikka toki muutama elokuva olisi riittävästi nähty pelkän trailerin jälkeen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen tätä nykyistä ilmiötä katsella elokuvien trailereita etukäteen ja analysoida ja arvostella koko elokuva niiden perusteella. Itse en voi sietää trailereita ollenkaan, koska ne joka tapauksessa paljastavat liikaa näkemättömästä elokuvasta. Teatterissakin räplään mieluummin kännykkää näiden turhakkeiden ajan, vaikka toki muutama elokuva olisi riittävästi nähty pelkän trailerin jälkeen.
Joo mä olen ihmetellyt samaa. Siinä kait menee osa elokuvanautinnosta kun edes suurinpiirtein tietää mitä tapahtuu ja ehkä vähän jopa odottaakin niitä trailerissa nähtyjä kohtauksia.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Sama täällä. En halua koskaan nähdä leffan traileria. Enkä kyllä muutakaan traileria.
 
Kakkoselta tuli juuri nuorten MM-kisoihin liittyen pätkän, jossa Joel Kiviranta laitettiin yksin (kameramiehen, ja vähän väliä vierailevan Riku Salmisen kanssa) vuorokaudeksi kuivalle mäntykankaalle, keskellä lämpimintä kesää. Tehtävänä oli 1) hakea vettä järvestä ja keittää se, 2) paistaa valmiiksi perattu hauki nuotiolla 3) pystyttää laavukankaasta ja kepeistä majoite.

Tämä oli kuulemma Kivirannan elämän rankin reissu, ja monta kertaa meinasi seinä nousta pystyyn. Mutta muulle joukkueelle annettiin palaverissa viesti, että periksi ei saa antaa ja sisulla eteenpäin.

Ja taustalla soi dramaattinen orkesterimusiikki.

Joko tuo oli jotain Ylen sketsihuumoria, tai sitten olen yliarvoinut huippu-urheilijoiden henkisen lujuuden mittarit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää itsenäisyyspäivä tuntuu joillekin olevan tosi erilainen päivä. Siis ei käydä kaupassa ja muutenkin muistellaan pula-aikoja. Mietitään pappavainaan sotamuistoja ja leikitään käpylehmillä. Käsi lipassa jäpitetään jonkun lipun edessä jne. Ei kait tää meikäläiselle ole mitenkään erilainen päivä. Vähän kuin jotkut uskontojutut. En mä ole koskaan hetkeäkään miettinyt että onkohan jossain jotain, vaikka lapsuus ravattiin missä lie suviseuroissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen tätä nykyistä ilmiötä katsella elokuvien trailereita etukäteen ja analysoida ja arvostella koko elokuva niiden perusteella. Itse en voi sietää trailereita ollenkaan, koska ne joka tapauksessa paljastavat liikaa näkemättömästä elokuvasta. Teatterissakin räplään mieluummin kännykkää näiden turhakkeiden ajan, vaikka toki muutama elokuva olisi riittävästi nähty pelkän trailerin jälkeen.
Nykyään myös monet trailerit ovat jopa kolme minuuttia pitkiä ja paljastavat ihan helvetisti elokuvan tapahtumista ja kaikista kohdista, jotka jotain wow-efektejä voisivat saada aikaan. Tästäkin on jotain tutkimusta tehty ja elokuvayhtiöt huomanneet, että lipputulojen kannalta on parempi näyttää enemmän kuin laittaa katsoja miettimään mitäköhän siellä elokuvassa voisi olla. Nyt se keskimääräinen leffakatsoja tietää turvallisesti jo mitä on tulossa, mikä on ihan helvetin perseestä.
Uusimman Star Warsin trailerit on ihan onnistuneita, eivätkä paljasta oikeastaan mitään erikoista vaikka ovatkin pitkiä.
Tulevan Batman v Supermanin ensimmäinen traileri oli myös ihan hyvä, mutta toinen traileri pilaa sitten aivan kaiken. Varoitus, älkää katsoko sitä kakkostraileria, jollette halua spoilaantua liikaa ja menettää sitä kokemusta siellä teatterissa. Vituttaa kun piti tuokin katsoa ja oli viimeinen kerta, kun jostain elokuvasta katson muuta kuin teaser trailerin.
Godzilla elokuvan(2014) teaser on yksi parhaista pitkään aikaan ja sellainen teaserin pitäisi ollakin. Antaa jotain osviittaa tulevasta, muttei paljasta sen suurempaa.

Godzilla Teaser Trailer
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jep, nykyään on olemassa jopa traileri ohjaajia, eli ohjaajia jotka ovat erikoistuneet tekemään ja leikkaamaan niitä.
Jenkit ovat tosiaan tutkineet paljonkin millainen traileri on paras lipputulojen kannalta ja nämä erikoistuneet ohjaajat sitten väsäävät niitä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En löytänyt (en oikeasti edes etsinyt) mitään myötätuntoketjua tai vastaavaa, joten laitan tänne. Menemättä sen enempää yksityiskohtiin ihmettelen sitä, että firman pikkujouluissa ilmoitetaan työntekijälle ilman mitään ennakkovaroitusta, että "sun aikas tässä firmassa on täynnä, ei tartte tulla enää maanantaina." Olkoonkin, että ko. työntekijä omilla toimillaan edesautti kovasti tätä pomoportaan päätöstä, niin ei nyt saatana sentään pikkujouluissa voi antaa lopputiliä.

Sitä tarina ei kerro, että onko tuollainen edes laillista, mutta sen perusteella mitä firman omistajasta tiedän, niin eipä sillä ole niin väliä. Jos rahalla selviää, niin kaikki kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös