Ihmettelyketju

  • 6 350 285
  • 38 754

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
...Onhan tuo myös ongelmallista siitä näkökannasta, että työnantaja maksaa viulut. ...
Aika nopeasti lakkaa työnantajan palkanmaksuvelvollisuus, vähän TES:stä ja työntekijän työssäolovuosista riippuen.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Aika nopeasti lakkaa työnantajan palkanmaksuvelvollisuus, vähän TES.stä ja työntekijän työssäolovuosista riippuen.
Ja diagnoosista. Burn out ei muistaakseni vieläkään ole tautiluokituksen mukaan sairaus, joten sairausajan palkkaa maksetaan hyvin ohikiitävän hetken ajan...
 

Jeffrey

Jäsen
Ja kolme neljästä itsemurhan tekijästä on miehiä.

Ei kai itsemurhat liity vastoinkäymisten kestämiseen kuin hyvin hyvin etäisesti? Itsemurha on hyvin paljon monimutkaisempi asia, joka loppupeleissä vaatii myös hyvin vahvaa tahtoa sen toteuttamiseen. Miesten tekemät itsemurhat ovat myös tyyliltään sellaisia, että päätyvät helpommin tilastoihin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
.Summasummaarum. Kundit kestävät paremmin vastoinkäymisiä, oppivat tulemaan paremmin toimeen toistensa kanssa, osaavat olla ottamatta asioita henkilökohtaisesti ja oppivat käsittelemään tunteitaan paremmin.

Tästä olen erimieltä, taitaa olla aikalailla ikäkysymyskin. Valitettavan moni mies hukuttaa murheensa viinaan siinä neljänkympin korvilla ja ylöspäin. Työttömyys, avioero, taloudelliset ongelmat.. Sanoisin kyllä nimenomaan eivät osaa käsitellä tunteitaan paremmin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai itsemurhat liity vastoinkäymisten kestämiseen kuin hyvin hyvin etäisesti? Itsemurha on hyvin paljon monimutkaisempi asia, joka loppupeleissä vaatii myös hyvin vahvaa tahtoa sen toteuttamiseen. Miesten tekemät itsemurhat ovat myös tyyliltään sellaisia, että päätyvät helpommin tilastoihin.

Eli miehet kestävät paremmin kevyempiä vastoinkäymisiä kuin naiset, mutta kun paine kasvaa, miehet murtuvat naista helpommin?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja kolme neljästä itsemurhan tekijästä on miehiä.
Miehet ovat asiassa vain parempia. Miehet hirttävät itsensä, ampuvat aivonsa pellolle, hyppäävät junan alle jne. naiset taas turvautuvat lääkkeisiin tai viiltelyyn joista on helpompi palautua henkiin kuin siitä, että kehon kappaleita kerätään junan raiteilta, tai aivoja katosta ja nurkasta. Itsemurhayrityksiä sukupuolet tekevät käsittääkseni saman verran, miehillä tuo onnistumisprosentti vain on kovempi.
 

Bacon

Jäsen
Onko tämä Staran uutinen totta, että mieheltä siirretään pää toiseen vartaloon? Miten tuo on edes mahdollista? Mihin vartaloon se siirretään? Kauan se varavartalo on ollut ilman päätä? Eikö ihminen kuole, kun siltä pää irroitetaan? Kuulostaa ihan mahdottomalta, mutta en minä noista mitään ymmärrä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Onko tämä Staran uutinen totta, että mieheltä siirretään pää toiseen vartaloon? Miten tuo on edes mahdollista? Mihin vartaloon se siirretään? Kauan se varavartalo on ollut ilman päätä? Eikö ihminen kuole, kun siltä pää irroitetaan? Kuulostaa ihan mahdottomalta, mutta en minä noista mitään ymmärrä.

On. Photoshop. En tiedä. En tiedä. Kuolee. Niin kuulostaa.

Siis sen vartalonhan pitäisi kuitenkin olla elinkelpoinen. Sitten kaikki isot verisuonet, selkäranka, kaikki systeemit pitäisi yhdistää. Jos tuo olisi mahdollista, niin kukaan ei olisi pyörätuolissa. Kiehtova ajatus sinänsä, ties vaikka tästä tulisi tulevaisuudessa fitness-buumiin verrattava hitti. "Unelmavartalo treenaamatta - varaa aikasi nyt!"
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eli miehet kestävät paremmin kevyempiä vastoinkäymisiä kuin naiset, mutta kun paine kasvaa, miehet murtuvat naista helpommin?

Eikös tämä ole ihan historiallisesti moneen otteeseen todettu fakta, naisille jää aina lopulta suurin vastuunkanto.

Toisen maailmansodan jälkeen ne olivat juuri naiset, jotka huokasivat raunioiden keskellä, että laitetaanpa paikat kuntoon.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Toisen maailmansodan jälkeen ne olivat juuri naiset, jotka huokasivat raunioiden keskellä, että laitetaanpa paikat kuntoon.

Jonka jälkeen menivät kotiin ja miehet tulivat rintamalta tekemään kaiken suunnittelutyön, raskaat ja vaaralliset hommat sekä muun rakentamisen. Kun tuli valmista, feministit sanoivat, että ei olisi tapahtunut mitään ilman, että naiset olisivat tulleet ja huokaisseet raunioiden keskellä. Lopuksi suomalaiset miespoliitikot omivat itselleen feministin roolin ja ovat ylpeitä siitä, vaikka eivät edes tiedä mitä se tarkoittaa, mutta sopii hyvin sivareille ja armejasta allergian takia vapautetuille ministereille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jonka jälkeen menivät kotiin ja miehet tulivat rintamalta tekemään kaiken suunnittelutyön, raskaat ja vaaralliset hommat sekä muun rakentamisen. Kun tuli valmista, feministit sanoivat, että ei olisi tapahtunut mitään ilman, että naiset olisivat tulleet ja huokaisseet raunioiden keskellä. Lopuksi suomalaiset miespoliitikot omivat itselleen feministin roolin ja ovat ylpeitä siitä, vaikka eivät edes tiedä mitä se tarkoittaa, mutta sopii hyvin sivareille ja armejasta allergian takia vapautetuille ministereille.

Täytyy ihmetellä joidenkin miesten heikko itsetuntoa. Kun lukee lainatun kaltaisia viestejä, joissa marttyyrimaisesti puhutaan suomalaisen miehen asemasta, tulee aikamoinen myötähäpeä. Suomalainen heteromies on tällä planeetalla kaikesta huolimatta ravintoketjun kärjessä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Aamulla pani ihmettelemään edessä ajaneen auton takalasissa ollut tarra "Arvotavaraa. Lapsi kyydissä". Tavallaan kyllä ymmärrän mitä tarralla ajetaan takaa, mutta tarkemmin ajateltuna en. Pitäisikö takana olevien jättää ajamatta tämän auton perään tai pidettävä kunnon turvaväliä vai miten normaalista poikkeavasti pitäisi toimia? Kait lähtökohtana kuitenkin on, että liikennesääntöjä noudatetaan oli sitten edellä olevassa autossa lapsi kyydissä tai ei.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kait lähtökohtana kuitenkin on, että liikennesääntöjä noudatetaan oli sitten edellä olevassa autossa lapsi kyydissä tai ei.

Niinhän sen pitäisi olla. Pääsiäisruuhkissa 2 x 430km suorituksen lapset takapenkillä tehneenä oli taas perkeleellinen saavutus sietää puskurissa roikkujia, jotka letkan haitariliikettä tehdessä ajautuivat monta kertaa aivan liian lähelle. Ei auta vaikka yrittää viittelöidä käsin, että viitsisitkö vitun kusipää jättää edes sen verran väliä, että tenavat säilyisivät hengissä jos tässä tulee äkkijarrutus. Ei sen paremmin jarruvalojen tai sumuvalon vilkuttelu.

Olisi kiva päästä tuollaisen mulkvistin pään sisälle ja käsittää millä keinoilla sinne voisi vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitäisi olla "Lapsi ratissa" -tarra, sillä voisi tulla tilaa.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei auta vaikka yrittää viittelöidä käsin, että viitsisitkö vitun kusipää jättää edes sen verran väliä, että tenavat säilyisivät hengissä jos tässä tulee äkkijarrutus. Ei sen paremmin jarruvalojen tai sumuvalon vilkuttelu.

Olisi kiva päästä tuollaisen mulkvistin pään sisälle ja käsittää millä keinoilla sinne voisi vaikuttaa.

Oletko tavannut suomalaista kuskia, joka ottaisi neuvoja vastaan? Nuo mainitsemasi tekniikat todennäköisesti vain lisäävät kyseisen kuljettajan vitutusta. "Älä rupea minua neuvomaan..." tai jotain sinnepäin. Henkilökohtaisesti en ymmärrä tuota liikenteessä "opettamista", koska se yleisesti ottaen vain lisää kiukkua ja tuskaa molemmissa osapuolissa.
Itseäni ihmetyttää ruuhkissa ajamisessa juuri tuo nopeuksien jatkuva vaihtelu ja varsinkin ohituskaistojen kohdalla. Miksi sen ensimmäisen auton on kiihdytettävä vauhtia ohituskaistan ajaksi ja sen loputtua taas vauhti laskee reilusti? Onko ohitettavaksi joutuminen niin henkisesti raskasta, että se pitää estää jopa oman muiden turvallisuuden kustannuksella?
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Oletko tavannut suomalaista kuskia, joka ottaisi neuvoja vastaan? Nuo mainitsemasi tekniikat todennäköisesti vain lisäävät kyseisen kuljettajan vitutusta. "Älä rupea minua neuvomaan..." tai jotain sinnepäin. Henkilökohtaisesti en ymmärrä tuota liikenteessä "opettamista", koska se yleisesti ottaen vain lisää kiukkua ja tuskaa molemmissa osapuolissa.

Ymmärrän pointin, mutta mitä sitten pitäisi tehdä? Pysähtyä seuraavalle bussipysäkille, odottaa että muutaman kilometrin jono menee ohi, kunnes voi taas liittyä sekaan vain odottaakseen, että sama toistuu uudelleen ja tätä rutiinia sitten maaliin saakka? Menisihän siinä päivä lasten kanssa mukavasti.

En tiedä olisiko teknisesti tai varsinkaan resurssien kannalta mahdollista, mutta kameratolppiin tekniikka ja muistutuksia postitse kotiin. Vähemmänkin ajavalla alkaisi varmaan tavat muuttua, kun ajokieltoa pukkaisi riittävän sarjan jälkeen.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ymmärrän pointin, mutta mitä sitten pitäisi tehdä? Pysähtyä seuraavalle bussipysäkille, odottaa että muutaman kilometrin jono menee ohi, kunnes voi taas liittyä sekaan vain odottaakseen, että sama toistuu uudelleen ja tätä rutiinia sitten maaliin saakka? Menisihän siinä päivä lasten kanssa mukavasti.

En tiedä olisiko teknisesti tai varsinkaan resurssien kannalta mahdollista, mutta kameratolppiin tekniikka ja muistutuksia postitse kotiin. Vähemmänkin ajavalla alkaisi varmaan tavat muuttua, kun ajokieltoa pukkaisi riittävän sarjan jälkeen.

Valitettavasti tuo on ehkä se mieltä rauhoittavin tapa liikkua. Tuon aikaisemmin mainitsemasi kilometrimäärän aikana on lasten kanssa otettava joka tapauksessa muutama tauko ja muiden ohipäästämisenkään ei tarvitse kuitenkaan tapahtua 10 kilometrin välein, joten vaikka olisitte 15 minuuttia myöhemmin perillä, niin eikö se ole pieni hinta lasten turvallisuudesta ja omasta mielenrauhasta? Itse ajan tyylillä hitaammista ohi turvallisesti ja nopeammat saavat mennä menojaan ja siihen joskus sisältyy tuota pysäkille väistöä. En koe sitä isoksi ongelmaksi.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Valitettavasti tuo on ehkä se mieltä rauhoittavin tapa liikkua. Tuon aikaisemmin mainitsemasi kilometrimäärän aikana on lasten kanssa otettava joka tapauksessa muutama tauko ja muiden ohipäästämisenkään ei tarvitse kuitenkaan tapahtua 10 kilometrin välein, joten vaikka olisitte 15 minuuttia myöhemmin perillä, niin eikö se ole pieni hinta lasten turvallisuudesta ja omasta mielenrauhasta? Itse ajan tyylillä hitaammista ohi turvallisesti ja nopeammat saavat mennä menojaan ja siihen joskus sisältyy tuota pysäkille väistöä. En koe sitä isoksi ongelmaksi.

Varmasti jossain ideaalimaailmassa olisi, mutta jos nyt peilaa vaikka pääsiäis-maanantain paluuseen pitkin nelos- ja ysiteitä, niin tokkopa olisimme olleet saman vuorokauden aikana kotona tuota sapluunaa noudattaen. Päiväuni-ikäisten ja toisaalta pelkkää matkan kestoa parkuvien rääpäleiden kanssa täytyy kuitenkin tehdä kaikenlaisia kompromisseja, että pääsee illalla henkisesti ehjänä saunaan.

Fiksuin ratkaisu olisi varmasti ajoittaa matka arvioitujen ruuhka-aikojen ulkopuolelle, muttei sekään tietysti ihan mutkatonta ko. matkaseuran kanssa ole. Vielä vajaa vuosi sitten ajoitimme tuon matkan alkamaan noin klo 5 aamulla ja kyllä silloin liikenteen puolesta oli paljon, paljon helpompaa. Ehkä täytyy palata tähän tulevina juhlapyhinä. Toinen vaihtoehto olisi sitten 90-luvulla MAD-lehdessä esitelty helvetin voimakas, taaksepäin osoittava halogeeni, jolla saisi roikkujat taatusti pois persauksesta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy ihmetellä joidenkin miesten heikko itsetuntoa. Kun lukee lainatun kaltaisia viestejä, joissa marttyyrimaisesti puhutaan suomalaisen miehen asemasta, tulee aikamoinen myötähäpeä. Suomalainen heteromies on tällä planeetalla kaikesta huolimatta ravintoketjun kärjessä.
Missä kohtaa viestini rivien välissä luki heikosta itsetunnostani?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jatketaan autoiluaiheesta ihmettelyä. Joka kevät kesärengaskelien alkaessa oikeastaan ihmettelen samaa asiaa: osamaksu-Avensikseen hankitaan uudet alle 18" vanteet renkaineen. Eli auto on ostettu pätkällä ja sen sijaan että lyhennettäisiin velkaa, niin ostetaan ennemmin nelinumeroisella summalla jotkut överit leveät vanteet kalliilla matalanprofiilin renkailla. Ja vain koska onhan ne siistin näköset. Todellisuudessa kuitenkin melko paskat ajella mikäli joutuu vähänkin huonommalle autotielle poikkeamaan. Ja kestokin vissiin melko paljon huonompi versus normaali rengastus. Isän nykyisen auton mukana tuli vanteet koossa 18x8,5 ja renkaina 225/40. Nyt viime kesänä ne olivat alla vissiin vasta neljättä kesää, pintaa olisi ollut ihan hyvin vielä renkaissa mutta renkaat alkoivat hajoamaan kankaille sivusta. Nyt sitten ostettiin perus setti 16" aluvanteet ja renkaat, hintaa sarjalla oli saman verran mitä pelkät vanhat vanteet olivat uutena maksaneet.

Ei siinä, kyllähän itsekin tuota autojen laittamista harrastin vielä 20-vuotiaaksi asti, mutta sitten alkoi vituttamaan autoilun kulut ja myin kaikki erikoisvanteet ja löin tylsät perus-vanteet alle. Rahat jotka sain myymällä erikoisvanteet meni pörssiin jossa ne ovat tuottaneet enemmän iloa mitä kertaakaan autoni alla pyöriessä. Eipä tarvitse enää edes varoa niin paljon kaupungissa ajellessa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa

Sama. Tosin itse laitan aina 15" pellit alle. Siihen paalle 10€ komiat muovisuojat nii kelpaa. Eli ei tarvi olla edes perus aluvanteet mulla. Toki ihmiset saa laittaa rahansa mihin haluaa, mutta sitten ihmettelen sita maukumista hidasteista ja huonosta teista, kun arvo vanteet mene solmuun. Itse paukuttelen toysyihin vahingossa silloin talloin ja nauran vain, etta hoho.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ihmetyttää toi K-ryhmän hinnoittelu eri kaupoissa. Paikallisesta Citymarketista oltiin katsomassa Jippo pyörää tytölle, mutta ei (onneksi) löytynyt oikeaa väriä.
Kotona katselin sitten netanttilasta että löytyisikö sieltä samanlaista. Ja löytyihän sieltä hintaan 179€ josta sai vielä 15% pois tarjouskampanjasta. Maksettavaa jäi 152€ ja toimituskin kotiin ilmainen. Citymarketissa pyörän hinta 249€.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kertokaahan missä vika. Mun perse haisee jatkuvasti. Kävin kolme tuntia sitten suihkussa, jossa hieroin oikeasti persvakoani puhtaaksi niin että jos joku olisi nähnyt kyseisen toimituksen, olisi varmasti luullut minun sormettavan omaa kakkaluukkuani. Suihkusta ulos ja puhtaat bokserit kaapista jalkaan. Tunti, ja alasti nukkumaan päiväunia tunniksi. Herätessä samat "uudet" bokserit jalkaan. Jossain vaiheessa sitten miedosti bokserien kankaan läpi nopeasti raaputin persvakoa ja sormiin jäi kankaan läpi melkoinen perseen tuoksu. Paskalla en ole kertaakaan suihkun jälkeen käynyt.

Ideoita missä vika tai mitä voisi tehdä? Tuntuu että tuo oma perse haisee aina jatkuvasti, usein sen jopa haistaa jo itse jos pelkissä boksereissa liikkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös