Ihmettelyketju

  • 6 349 079
  • 38 754

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@JYP#44 @Ötökkä

Hyötyliikunta on ihan hirveätä touhua. Pitää tehdä jotain vittumaista hommaa (siivota, haravoida, kitkeä kukkapenkkiä jne.), kahden tunnin aikana kuluttaa puolikkaan munkin verran energiaa ja kropalle ei tapahdu yhtään mitään vaikka hyötyliikkuisi maailman tappiin.

Koko hyötyliikunta on joku huijaus, jolla saadaan kaikki uskomaan, että he treenaavat ja toisaalta hyväuskoiset tekemään paskahommia vähän paremmalla mielellä.

Toinen osa huijausta on väittää hyötyliikunnaksi jotain toimistotyöläisten venyttelyjä. "Askelkyykkykävele tulostimelle ja saat huollettua lihaksistoasi kätevästi töiden lomassa." "Hissin kaidetta vasten on hyvä tehdä dippejä." Ei helvetti, miten TURHAA.

T: teininä maatilalla "hyötyliikkunut"
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valitettavasti jonkinlainen rytmi helpottaa suurinta osaa työssäkäyviä ihmisiä.

Pirun mukavaa se olisi nukkua silloin kun nukuttaa, herätä kun haluaa sekä juoda ja naida milloin huvittaa. Omalla kohdalla tämän tekee mahdottomaksi yksinkertaisesti varallisuuden puute sekä periaatteet kelan/työkkärin/sossun rahoilla (lue muiden kustannuksella) elämisestä.
Niin helpottaa työtä, mutta vaikeuttaa elämistä. Mä oon aina ihmetellyt kun jotkut jopa muuttaa työn perässä. Tietenkin niitä mielenkiintoisiakin paikkoja on vaikka kuinka, mutta jotkut muuttaa tylsiin tehdaskaupunkeihin yms. Joo ei se eläminen mitään herkkua ole esimerkiksi työttömänä, mutta kait elämässä se itse elämä nyt kuitenkin on tärkeämpää.

Ja jos miettii että vuodessa on 12 kuukautta ja ihminen on siitä työnantajan orjana vaikkapa 11 kuukautta, niin eikö sitä voisi jo kutsua vapaudenriistoksi? Sitähän se käytännössä on. Mä en kyllä kovinkaan pitkiksi ajoiksi suostuisi sellaiseen, varsinkaan jos se on sitä 8-16 -työtä.

Lähes kaikki suomalaiset voisivat mennä vaikka vuodeksi palmun alle, tai mistä nyt tykkäävätkään. Ei se tietenkään helppoa ole jos on jumissa siinä oravanpyörässä ja kaikki ajatukset työnantajan miellyttämisessä oman päänupin sijasta. Mua ei parikymppisenäkään kiinnostanut mitkään elämää jumittavat asiat, kuten esimerkiksi ahdistava asuntolaina. Oikeastaan aiemmin se touhu oli vieläkin pitemmällä. Joskus vajaa 10 vuotta sitten sai puhelinliittymien vaihdoistakin vaikka mitä etuja ja tavaroita kaupan päälle, mutta mä en vaihtanut kun en halunnut sitoutua kahdeksi vuodeksi yhteen ja samaan, vaikka vieläkään en ole vaihtanut sitä ensimmäistä. Se ajatus vapaudesta vaan oli niin tärkeä. Mulle on oletus vältellä oravanpyörään joutumista.

Tavaroitakaan mä en ole hirveästi halunnut keräillä, ettei ne ole liikaa rajoittamassa toimintaa. Hiacellinen kamaa on mulle maksimi. Eihän ihminen oikeasti tarvitse enempää. Mulle ei ajatuksena tuottaisi mitään ongelmaa, vaikka mä en omistaisi kuin repullisen kamaa. Mä en oikein tiedä miten muut ton jutun miettivät.

Joo se monien ihmisten turhamaisuus ja pinnallisuus, mutta etenkin se rikkaiden järjetön rahanhimo on jotain aivan käsittämätöntä. Ymmärtääkö kukaan niitä? Tietenkin koko järjestelmässä on vikaa, mutta ihmetyttää toi joidenkin ihmisten loputon ahneus. Aina vaan lisää ja lisää. Elintasojutut ei voi enää selittää sitä touhua. No joku Teemu Selänne nyt varmaan nautti sen "työstä", mutta toisaalta lopetti sekin jo.

Aina löytyy niitäkin "fiksuja", jotka tarkoituksella jäävät veroissa voitolle, systeemi kun nyt on tämä ja niitä tappiolle jääviä "hölmöjä" riittää. Asiaa voi mietiskellä niin monelta kantilta. Osittain pienoista kateuttakin on varmaan joillakin haukkujilla mukana, vaikka ne eivät välttämättä myönnä sitä edes itselleen.

Eikä maan pidä olla vain nörteimpien hikareiden omille mieltymyksille sopiva, mikä on hyvä muistaa nyt vaalien alla.

Jotkut ihmiset vissiin haluavat asettaa itsensä muiden yläpuolelle, ja jotkut taas eivät. Kumpaan muuten itse kuulutte? Mä oon reissatessakin mielummin siellä tavallisen kansan parissa ja yhtä niiden kanssa. Ja esimerkiksi parempana sählynpelaajana mä kehtaisi mennä astetta heikompaan sarjaan ja olla paras siellä.

Vähän sekavasti nyt tuli erinäisiä ajatuksia...

Mielenkiinnosta haluaisin tietää että rahoitatko elämisesi omalla varallisuudellasi vai valtion rahoilla?

No nyt sairaslomalla. Katsellaan mitä psykiatri sanoo seuraavaksi. Dipi dipi dipi, jätkä on nero.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lasketaanko se hyötyliikunnaksi kun kävelee kauppaan hakemaan olutta ja tupakkaa? Tai ihan ruokaakin?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minä harrastan hyötyliikuntaa korvieni välissä. Olen muun muassa suorittanut triathlonin mielessäni maailmanennätysaikaan. Joskus ratkaisen eläm'n tarkoituksen huvikseni. Toisinaan laiskistun ja seisoskelen vain seisomakatsomossa seuraamassa itseäni huonompia kiekkoilijoita. Pitäisi mennä itse pelaamaan että siitä tulisi jotain.

Mitähän sitä noin muutoin ihmettelisin. En varmaan mitään, koska olen niin zen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyötyliikunta ja ruumiillinen työ on kaksi eri asiaa... Jos olisin @JYP#44 niin pyytäisin punttiuunon päiväksi mukaan tukkimetsään... En ole metsurin hommia itse tehnyt ikinä mutta sen tiedän että en ihan pienellä lähde sellaiselle keulimaan kunto asioissa
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Hyötyliikunta ja ruumiillinen työ on kaksi eri asiaa... Jos olisin @JYP#44 niin pyytäisin punttiuunon päiväksi mukaan tukkimetsään... En ole metsurin hommia itse tehnyt ikinä mutta sen tiedän että en ihan pienellä lähde sellaiselle keulimaan kunto asioissa
Toissa kesänä tuli leikittyä sykemittarilla ja testailin eri touhujen energiankulutusta samalla. Yllättäen mittarin softasta ei löytynyt "klapihomma" -laskuria, mutta valitsin yleisen liikkumisen jonka perusteella laski kulutetut kalorit. Pöllien kantaminen ensin metsässä ylämäkeen halkomapaikalle (luonnollisesti 2 kerralla kun molemmissa käsissä kirveet joiden päässä se halottava pölli) ja sitten klapeiksi halkominen kulutti keskimäärin 700-800 kcal tunnissa. Samaan aikaan tuli harjoitettua painon pudottamista, niin tuo oli melko tehokasta touhua ennen aamiaista harrastettavaksi (ja päälle virkistävä vartin uiskentelu järvessä ennen aamiaisen syömistä, järvessä en sentään sykemittarilla leikkinyt kun olisi varmaankin mennyt paskaksi).
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Täytyy ihmetellä tutkinto-ohjelmani opintokoordinaattorin toimintaa. Lähetin tasan viikko sitten kyseiselle henkilölle viestin koskien opintojeni jatkosuunnitelmia. Asia on vieläpä suhteellisen akuutti, koska syksyllä olisi tarkoitus aloittaa maisterivaihe ja muutama juttu kaipaa vielä selontekoa. Vieläkään ei ole vastausta kuulunut, mutta samaan aikaan tällä tädillä on aikaa päivitellä ainejärjestömme Facebook-sivulle kaikenlaista moskaa, jotka liittyvät häilyvästi .. öö.. yhtään mihinkään.

Jotenkin siitä luulee, että henkilön, jonka päätoimeen kuuluu opiskelijoiden opintoasioiden hoito, ottaisi tällaiset kysymykset prioriteettilistansa kärkeen. Ilmeisesti nämä yhteisöpalvelut ovat kuitenkin niin vitun tärkeitä, että annetaan meidän opiskelijoiden mielummin jännätä vastauksia viikosta toiseen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Toinen osa huijausta on väittää hyötyliikunnaksi jotain toimistotyöläisten venyttelyjä. "Askelkyykkykävele tulostimelle ja saat huollettua lihaksistoasi kätevästi töiden lomassa." "Hissin kaidetta vasten on hyvä tehdä dippejä." Ei helvetti, miten TURHAA.
Tulee ihan mieleen joku fysioterapeutin homma. Istutaan tietokoneella ja luetaan iltalehteä kahvitaukoon asti. Sitten tulostetaan asiakkaalle ohjelappuja. "Joo teeppä tälläisellä nauhalla tätä liikettä ja toista 10-20x". Tai jollain keppihevosella.

Hyötyliikunta ja ruumiillinen työ on kaksi eri asiaa... Jos olisin @JYP#44 niin pyytäisin punttiuunon päiväksi mukaan tukkimetsään... En ole metsurin hommia itse tehnyt ikinä mutta sen tiedän että en ihan pienellä lähde sellaiselle keulimaan kunto asioissa
Ruumiillisesta työstä tuli mieleen että joissain rahtihommissa (joo, juntihko ammatti) kummasti kunto kasvaisi jos pitäisi hyppiä esim. kuormatilan päälle ja pois parikymmentäkin kertaa päivässä (etenkin jos pitää kokoajan olla kiristämässä sidontaliinoja ja vetämässä vaikkapa pumppukärryllä useampaa kuormalavaa useampaan otteeseen.. useammassa eri paikassa)

Vaan kummasti se kunto heikkenee samalla jos kiskoo päivät pitkät lihapiirakkaa ja perunalastuja lärviin, energiajuomatölkki tai colapullo juomapuolena.. Ihmettelen että miten jotkut jaksaa vetää tollaasta ravintoa. Ei pelkästään viikko - vaan vuositolkulla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lasketaanko se hyötyliikunnaksi kun kävelee kauppaan hakemaan olutta ja tupakkaa? Tai ihan ruokaakin?

Nyt ei ole mitään mahdollisuutta päästä kärryille mistä täällä puhutaan. Ilmeisesti joitain harmittaa, kun joitain ei työnteko toiselle kiinnosta. Mahtavaa.

En nyt kuitenkaan ehdi jäädä seuraamaan, koska pitää kävellä kauppaan hakemaan olutta ja ruokaa. En tupakoi, mutta naurattaa niin paljon, että pitäisi kostoksi ostaa savukkeitakin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelen keski-ikäisten asiakaspalvelutyössä työskentelevien naisten perseennnuolemis-taktiikkaa, jossa asiakas (usein myös keski-ikäinen nainen) kehutaan päästä varpaisiin hyvinvoivan-näköiseksi ja kehutaan miten hyväntuoksuista kasvorasvaa hän on laittanut ja miten nuo kengät sopivat asuvalikoimaan ja miten hän osaakin pukeutua niin hienosti ja onko tuo upea kaulaliina uusi yms. sontaa. Ja kaikki tämä vaikka 130 kiloisen jokinorsun olisi juuri rekka kastellut kuravedellä ja kyseinen täti ei olisi viikkoon käynyt suihkussa ja pukeutuisi perunasäkkiin. Osa vieläpä tähän kieli ruskeana-kehumiseen lähtee asiakkaan roolissa mukaan ja alentuu myyjän tasolle lässyttämään, mutta onneksi osa tajuaa jutun juonen nopeasti. Vittu miten ärsyttävän kuuloista kuunnella tuollaista teennäistä paskaa, missä mikään ei pidä paikkaansa. Usein onneksi miesten asiakaspalvelu-kohtaamisissa ei moiseen tarvitse törmätä, jollei myyjä itse ole voimakas sukkahousu-sakari.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä ihmettelen tuota somessa käytävää pulinaa Ylen Kioski-ohjelman videosta, jossa romaninaiselle ei lainata kännykkää. Voi meitä syrjiviä suomalaisia, jotka eivät lainaa muutaman satasen puhelinta mustalaiselle. Anteeks vaan ja kaikella kunnioituksella, mutta en lainaisi edes puliukolle. Voin ottaa numeron ylös ja soittaa itse.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mä ihmettelen tuota somessa käytävää pulinaa Ylen Kioski-ohjelman videosta, jossa romaninaiselle ei lainata kännykkää. Voi meitä syrjiviä suomalaisia, jotka eivät lainaa muutaman satasen puhelinta mustalaiselle. Anteeks vaan ja kaikella kunnioituksella, mutta en lainaisi edes puliukolle. Voin ottaa numeron ylös ja soittaa itse.

Samoilla linjoilla. En lainaa puhelintani kenellekään tuntemattomalle, ihan ihonväriin ja rotuun katsomatta. Itsestäänselväähän tämän pitäisi olla, mutta jotkut ilmeisesti oppii vasta kantapään kautta. Ja ei ole rasismia tällainen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sipsit ovat samanlaista paskaa joita itsestään yhtään huolehtivan ihmisen tulisi välttää viimeiseen saakka. Mutta kyllähän nuo näyttävät pussitolkulla eri jokinorsuille maittavan, ei huolta huomisesta.
Mikä vika sipseissä on? Täyttä ravintoa ja lisäksi luonnollista. No rasvaa nyt tietenkin on jonkin verran, että ei kannata hirveästi syödä. Juustossakin on suht sama määrä ja sitä syö lähes kaikki. Ja esimerkiksi kermaa lisätään moniin ruokiin. No se pahaa maitorahkaa lusikoiva friikkijengi nyt ei varmaan lisää, mutta se onkin se toinen ääripää. Toinen taas on se joka syö järjettömät määrät ja vaikka mitä paskaa. Kultainen keskitie on varmaan paras...

Terveisin noin 69 kg elopainoa. Suvussa muuten vedetään reilusti rasvaa, suolaa ja varsinkin viinaa ja yli ysikymppisinä ne näköjään delaa, ilman mitään lääkkeitä. Meitsikin on sen verran nuori, että elinajanodote on varmaan suurempi. Sitten kun tulee 75 kg mittariin niin saatan vähentää jotain...

No joo onhan siitä aikaa kun mittarilla kävin, mutta tuskinpa se hirveästi on muuttunut. Porukoiden luona ei ole koskaan ollut vaakaa. Penskana mummolassa oli kyllä, mutta niiden varmaan piti punnita vaikka mitä. En tiedä kehtaanko sanoa että muijalla on nyt. Mitä sitten häh?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mä nyt vielä jotenkin ymmärrän jos tvssä varoitetaan vaaratiedotteella karhuista ja tulipaloista, mutta miksi tällä vitun ärsyttävällä piipityksellä varoitetaan television yläreunassa Perämeren ja Merenkurkun jäätilanteesta? Tai pikemminkin sen nopeasta heikentymisestä...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mä nyt vielä jotenkin ymmärrän jos tvssä varoitetaan vaaratiedotteella karhuista ja tulipaloista, mutta miksi tällä vitun ärsyttävällä piipityksellä varoitetaan television yläreunassa Perämeren ja Merenkurkun jäätilanteesta? Tai pikemminkin sen nopeasta heikentymisestä...
Ja edelleenkään hienoa SOS-tiedotetta ei ilmeisesti pysty kohdentamaan edes maakunnallisesti, vaan varoitukset Rovaniemen taajama-alueen reunamailla havaitusta karhusta näkyvät jatkossakin Helsingistä Lappeenrantaan, ja Perämeren jäätilanneilmoitukset Vaalimaalta Nuorgamiin.

No, onpahan tiedotettu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja edelleenkään hienoa SOS-tiedotetta ei ilmeisesti pysty kohdentamaan edes maakunnallisesti, vaan varoitukset Rovaniemen taajama-alueen reunamailla havaitusta karhusta näkyvät jatkossakin Helsingistä Lappeenrantaan, ja Perämeren jäätilanneilmoitukset Vaalimaalta Nuorgamiin.

No, onpahan tiedotettu.

Pari viikkoa sitten Radio Suomessa uutisoitiin, että tulevaisuudessa vaaratiedotteet lähetetään alueellisesti. Onko tähän tullut muutos?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pari viikkoa sitten Radio Suomessa uutisoitiin, että tulevaisuudessa vaaratiedotteet lähetetään alueellisesti. Onko tähän tullut muutos?
Ei ainakaan töllön puolella.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Pari viikkoa sitten Radio Suomessa uutisoitiin, että tulevaisuudessa vaaratiedotteet lähetetään alueellisesti. Onko tähän tullut muutos?
Eikös tuo ollut tarkoitus aloittaa vasta kesällä. Eli toistaiseksi tulevat vielä valtakunnallisina.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä ihmettelin kanssa tota vaaratiedotetta. Ei siinä, että se tulee ainakin toistaiseksi koko maahan, mutta mun mielestä joku jäiden heikkeneminen ei ole riittävä syy tuollaiselle tiedotteelle. Jos vastaavia tulee tarpeeksi usein, oletan jengin oppivan jättämään vaaratiedotteet huomiotta ja se tuskin on niiden tarkoitus.

Onhan se toki hyvä ilmoittaa jäiden heikkenemisestä, jos joku nyt ei vielä ole ymmärtänyt että keväällä jäät sulavat, mutta tollasella yleisellä vaaratiedotteella... mielestäni se on ylireagointia.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko David Hasselhoffilla jotain suurempia Suomi-kytköksiä, onko Ritari Ässä edelleen pirun kova sana Suomessa, vai miksi hänellä on suomeen liittyvä talkshow?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko David Hasselhoffilla jotain suurempia Suomi-kytköksiä, onko Ritari Ässä edelleen pirun kova sana Suomessa, vai miksi hänellä on suomeen liittyvä talkshow?

Taitaa vaan olla rahat loppu. Verkkokalvoilleni iskostunut kuva kun makasi kuset housussa sammuneena jossain lentokentällä. Ilmeisesti aika pohjalla käynyt ja nyt otetaan vastaan mitä annetaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Taitaa vaan olla rahat loppu. Verkkokalvoilleni iskostunut kuva kun makasi kuset housussa sammuneena jossain lentokentällä. Ilmeisesti aika pohjalla käynyt ja nyt otetaan vastaan mitä annetaan.
Juu, internetin ihmemaailma kertoi myös että kihtiselle ritarille(mme)(ei Anssi) on häppä ja hapan maistunut jonkin verran elämänsä aikana, rattijuopumustuomionkin saanut jenkkilässä.

Kikkarapää kikkarapää, naisia metsästää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös