Ihmettelyketju

  • 6 348 838
  • 38 754

motamoro

Jäsen
On se kyllä kumma kun Koff on lähes pilannut sen oluen. Siis Suomen vahvin brändi mitä kaljoihin tulee. Jostain Olvista tulee ensimmäisenä mieleen Iisalmi ja juntit, Karjalasta karjalalippisjengi ja juntit, Lapin Kullasta ne nunnuka nunnuka lailai -tyypit ja juntit, ja Karhusta taas Porin työttömät hitsarit ja juntit. Ja Olli Lindholm.

Siis vuodesta 1819 ja nyt se on sellaista kuraa. Olisivat tehneet edes jonkinlaisen lite-version, vähän kuten se joku onkin.

Olet aivan oikeassa. Koff maistuu nykyään todella vetiselle ja edes Prisman halventunut, selkeästi alhaisin hintakaan ei pelasta. Kävin viikonloppuostoksilla Prismassa ja nappasin mukaan 24-packin Karhua, ja nopeasti mitä parkkipaikalla ja muualla kaupassa huomasin niin pelkkiä Karhuja (25,2e) näkyi kärryissä, ei ainuttakaan Koffia (21,6e). Ja kyseessä ei ollut Satakunnan alueen Prisma millä tätä olisi voinut selittää kotiseuturakkaudella.
 

A Siente

Jäsen
Ihmettelen miten joku pystyy erottamaan tavallisen oluen maun toisistaan. Mulle ne kaikki maistuu samalle metalliliuokselle. Vehnäolut on tähän asti ainut mistä olen erottanut jotain makua.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
MM-kisoissa nousi kohu – miksi rattijuoppo-Northug mainostaa vodkaa? - Maastohiihto - Ilta-Sanomat

Tämä median halu repiä kohu kaikesta mahdollisesta ihmetyttää. Nyt on noussut kohu, kun rattijuoppo Northug "mainosti" eilisessä kisassa vodkaa. Todellisuudessa tämä " Northugin mainostaminen" oli sitä, että hän piti yllä kisajärjestäjien antamaa numeroliiviä, jossa komeilee kyseisen vodkamerkin nimi eli tuo merkki toimii kisojen sponsorina. Tämän asian uutisoiminen Northug edellä on aika tarkoitushakuista sontaa, kun tuota samaa mainosta numeroliivissään käytti kaikki kilpailijat.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Ihmettelen miten joku pystyy erottamaan tavallisen oluen maun toisistaan. Mulle ne kaikki maistuu samalle metalliliuokselle. Vehnäolut on tähän asti ainut mistä olen erottanut jotain makua.

Siis oletko tosissasi!!!??? Itselle kaikissa oluissa on aivan käsittämätön makuero. Parhaalle maistuvat näistä lähikaupan tuotteista ehkäpä Kozelin tumma, Sandels, sekä halvemmista Karhu ja Olvi. Pirkka olutta en saa alas menemään millään.

En siis sano että se "makuaistittomuus" olisi paha asia. Itselle vain kaikissa oluissa tuntuu olevan aivan valtavat makuerot.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän on Ärsyttävin sana tai termi -ketjun kamaa, mutta kirjoitan nyt tänne...

Joissakin perheissä on kuulemma opetettu jotain enemmän tai vähemmän turhia käytöstapoja, kuten esimerkiksi että syödään vaikeasti haarukka huonommassa kädessä. Ei meillä vaan mitään sellaista kotona opetettu, mutta se opetettiin ettei viinaa tai muitakaan väkeviä juoda raakana vaan ihan sellaisenaan. Mehukatit ja muutkin vastaavat, mitkä kuuluu sekoittaa veteen tai johonkin muuhun jossakin tietyssä suhteessa, ovat ehkä raakoja. Viina on valmista nautittavaksi. Voi sen tietenkin veteen tai vaikka limppariinkin sekoittaa, mikäli niin haluaa tehdä. Ja muutenkin nyt väkeviä juodessa kannattaa muutaman paukun välein juoda vettä ja oikeastaan silloinkin kun menee nukkumaan, milloin se kyllä monesti jää tekemättä kun sitä vaan sammuu. Ja sehän ei tietenkään ole sammumista jos on mennyt sänkyyn nukkumaan. Sitäkin välillä kuulee, mutta tuo sana "raakana" oikein särähtää korvaan.

Viimeisestä sadasta viinapullosta mä oon ehkä yhden sekoittanut kivennäisveteen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja tosta veden juomisesta vielä. Välillä kuulee joidenkin puhuvan että kaljaakin juodessa pitäis välillä juoda vettä. Siis täh. Käytännössähän sulla on muutenkin "liikaa" nestettä mahassa, varsinkin silloin kun rupeat nukkumaan. Vähän ehkä joo helpottaa oloa jos illalla on vettäkin vielä juonut, mutta aika pientä hienosäätöä se kyllä on, oikeastaan jopa turhanpäiväistä hifistelyä. Aamulla sä muutenkin saat pöntöllä pitkään lorotella sitä ylimääräistä nestettä pois, mikä ei ole kunnolla imeytynyt kun alkoholi on kuivattanut kroppaa. Se varsinainen nestehukka tulee vasta krapulapäivänä, milloin sitä vettä tarvitsee. Kesähelteellä tietenkin kannattaa juoda ennen janoa, kuten sanotaan, mutta ei se alkoholin kanssa toimi ihan samalla tavalla. Ja muutaman päivän ryyppäämisen jälkeen taas menee muutamakin päivä että se neste alkaa vasta kunnolla imeytymään, mikä on hassu juttu.
 

dorka

Jäsen
....

Viimeisestä sadasta viinapullosta mä oon ehkä yhden sekoittanut kivennäisveteen.

Mielenkiintoista ihmettelyä, pettter.

Tuli tässä ihmeteltyä, että koska viimeksi olet kirjoittanut jääkiekosta tällä palstalla? Välillä kun luen viestejäsi, niin tulee fiilis, että tuon jätkän kanssa tekisi mieli istua alas muutamille ja jutella mukavia. Tämä fiilis tulee oikeastaan miltei aina lukiessani viestejäsi, koska miltei jokaisessa puhutaan viinasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista ihmettelyä, pettter.

Tuli tässä ihmeteltyä, että koska viimeksi olet kirjoittanut jääkiekosta tällä palstalla? Välillä kun luen viestejäsi, niin tulee fiilis, että tuon jätkän kanssa tekisi mieli istua alas muutamille ja jutella mukavia. Tämä fiilis tulee oikeastaan miltei aina lukiessani viestejäsi, koska miltei jokaisessa puhutaan viinasta.
No joo nyt ehkä viimeisestä noin kymmenestä viestistä moni on koskenut kaljaa tai jotain enemmän tai vähemmän siihen liittyvää juttua, kuten esimerkiksi tossa edellä. Varmaan ennätys. Nyt voisin kyllä muita juttuja mietiskellä, eilen kun pistin korkinkin kiinni, heh. Mutta en mä yleensä sellaisista jutuista jaksa pahemmin puhua tai kirjoitella, mitkä ei mua hirveästi kiinnosta, kuten esimerkiksi joku politiikka. Saa tänne varmaan muutkin kirjoitella kuin esimerkiksi noi politiikkanörtit. Ja toisaalta voisi myös pohtia että onko se jotenkin enemmän väärin, jos vaikkapa ton politiikan sijasta olisi kiinnostunut esimerkiksi just kaljasta, mikä kuitenkin on tunnetusti monelle suomalaiselle tosi tuttu asia, voisi jopa sanoa että arkinen juttu. Sellaisia arjen huomioita ja ilmiöitä mä tässä ihmettelyketjussakin usein ihmettelen, lähes aina vielä muusta kuin kaljasta. Ja tota jääkiekkopuolta mä luen lähes joka päivä. Harvemmin vaan jaksan sinne kirjoitella kun se keskustelu on aika pitkälti kiukuttelua tai valittelua, mitä tuolla HIFK:n osiossa näkee paljon.

Mutta sitä mä oon aina ihmetellyt että mikä se paitsio on?

PS. Mun mielestä Tuomo Ruutu on söpöin kundi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin mä politiikastakin puhua, jos Putin maksaa...

Ja hetkinen muuten. Eikö se mennyt niin ettei kaljaa saa enää mainostaa? No siinä tapauksessa sitten eräs keravalainen punainen on mun mielestä parasta! Aah. Miettikää. Kuuma kesäpäivä ja kaadat sitä kurkusta alas. Aah. Hiki valuu. Jano lähtee. Naisella on isot tissit. Aah. Kerava. Asiaa. Kuka on kingi? No se joka ei tykkää Trevor Gilliesistä... What ever you want rättätää jne... Öööö eiks jo hei ees yhden 6-päkin vois lähettää sieltä kuuleeko sinimahat? Mun CV löytyy tuolta mun nimimerkin takaa, "etsi kaikki viestit käyttäjältä pettter".
 

Andrew

Jäsen
Urheilua ei pidä ottaa liian vakavasti, mutta tänään ihmettelin kahta asiaa katsellessani Tottenham - West Ham peliä.

1. Kamera kuvasi, kun useampi Tottenham fani lähti katsomosta päätä pudistelleen 1-2 tilanteessa, vaikka lisäaikaa näytettiin peräti 5 minuuttia. Sieltähän se tasoitus tuli lisäajalla. Mietin vaan, että kaverit on maksanut huikean summan rahaa noista heidän lipuistaan ja sitten lähtevät ennen pelin loppua kotiin, vaikka kaikki on vielä auki... Oliko oikeasti niin kiire, että ehtii johonkin metroon ennen pahinta ruuhkaa?

2. Kun lisäaikaa oli pelattu 5 minuuttia niin Tottenhamille tuomittiin rankkari. Ymmärrän, että fanit heittävät high fivet ja halailevat, kun rankkari on tuomittu, mutta se että pelaajatkin tuulettavat jo ennen kuin rankku on suoritettu onnistuneesti maaliin. Sitä en ymmärrä. Niinhän siinä kävi, että West Hamin maalivahti Adrian torjui keskelle vedetyn rankkarin, mutta Tottenhamin onneksi Harry Kane sai lauottua torjunnasta kimmoneen pallon verkkoon, joten kaikki päättyi onnellisesti Tottenhamin kannalta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tyttö ei uskonut varoituksia - kymppitonnin vaihtovuosi USA:ssa päättyi hetkessä

Linkki vie iltalehteen, jossa joku teinityttö on heitetty ulos kesken vaihtarivuoden USA:ssa, koska rikkoi firman sääntöjä. Seuraava lainaus uutisesta:

Tytön vanhempi ei päätöstä hyväksynyt, vaan vaati yritystä palauttamaan 80 prosenttia vaihto-oppilasohjelman hinnasta eli 6 972 euroa ja 880 euroa vahingonkorvauksia päälle. Vahingonkorvaukset perustuvat muun muassa viisumi-, rokotus- ja tuliaiskuluihin.

Mitä ihmettä ovat tuliaiskulut? Vai onko tuo "Mille naurat nyt"-ketjun settiä, eli isukki on vain koittanut laittaa kaikki mahdolliset vaihtari-kulut noihin korvausvaatimuksiin.

Toinen ihmettely samasta uutisesta. Näköjään Iltalehti on ottanut tuollaisen T-napin, eli "tärkeän uutisen" napin käyttöönsä uutisten lopussa. Mielestäni sen pitäisi olla toisin päin, eli paina jos uutinen oli täysin turha. En minä ainakaan keksi Iltalehdestä varmaan yhtään tärkeää uutista.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitä ihmettä ovat tuliaiskulut? Vai onko tuo "Mille naurat nyt"-ketjun settiä, eli isukki on vain koittanut laittaa kaikki mahdolliset vaihtari-kulut noihin korvausvaatimuksiin.

Jossain toisella sivustolla luki, että tyttö oli vienyt isäntäperheelle 100 euron edestä tuliaisia, ja niitä tytön isä vaatii ilmeisesti takaisin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen näin jotain laihduttajien dieettijuttuja. Siis peräti viis kertaa pitäis muka syödä päivässä ja ne ruuatkin oli isoja. Koko purkki jotain hiton maitorahkaa tms. Eikö niiden pitäisi laihtua tai jotain?

Joo eilen vetäsin buffetissa pari lautasellista, joten vielä ei tarvitse lisää. Se kiinalainen siinä Itiksessä Cittarin lähellä.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Olvin valmistama. Ei ole samaa kuin Olvi. Pirkka oluessa (siinä sinisessä) on voimakkaampi sitruksen maku.
Siitä huolimatta melko jyrkkä makuaisti pitää olla mikäli Olvin nimeää lähikaupan parhaimmistoon, mutta vastaavasti Pirkkaa ei saa menemään alas.

Jännä olisi nähdä sokkotesti tuostakin aiheesta. Pitäisi kyllä joskus järkkäyttää itselleni sokkotesti vaikka perus suomilagereilla. Karhun lupaisin erottaa vaikka unissani, mutta muiden kanssa voisi tehdä tiukkaa.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Siitä huolimatta melko jyrkkä makuaisti pitää olla mikäli Olvin nimeää lähikaupan parhaimmistoon, mutta vastaavasti Pirkkaa ei saa menemään alas.

Jännä olisi nähdä sokkotesti tuostakin aiheesta. Pitäisi kyllä joskus järkkäyttää itselleni sokkotesti vaikka perus suomilagereilla. Karhun lupaisin erottaa vaikka unissani, mutta muiden kanssa voisi tehdä tiukkaa.


Okei myönnettäköön, että vähän liioittelin, kun sanoin etten saa menemään millään alas. Tosiasiassa en ikinä osta Pirkka-olutta, koska en siitä yksinkertaisesti pidä.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Naapurin rouva yhtä kerrosta alempana oli sitten sitä mieltä että minun pitäisi olla hiljempaa kun kutsun kavereita kylään ja ryyppäämme. Hetken jo ajattelin, että se olen todellakin minä joka todellakin esim. viime lauantaina aiheutti meteliä mutta muutama kohta hänen puheestaan jäi hämäämään jolloin mietin että onkohan ihan oikeasti tarkoittanut minua:

1. Esim. viime lauantaina eikä sitä edellisenä lauantaina ollut ketään kaveria kylässä. Toisinaan kyllä on mutta vaikea uskoa että olen yksin pitänyt niin paljon meteliä että se kuulostaisi naapurin korvaan siltä että kylässä olisi muita.

2. Mainitsi että meteliä on tullut perjantaisin ja lauantaisin. Minä olen tämän vuoden puolella ryppännyt vain kaksi kertaa perjantaina ja olen itsekin kuullut perjantaisin naapurista meteliä. Varmaan se miksi tuli minua syyttelemään johtui siitä, että se naapuri jonka oletan ennen metelöineen perjantaisin, muutti juuri viime viikonloppuna pois ja kuulemma minun asunto oli ainoa missä viime lauantaina oli valot...

3. Olen syyskuusta 2012 lähtien asunut nykyisessä kämpässä ja ryyppyiltoja on ollut lähes joka viikonloppu. Saman naapurin rouvan kanssa olen jutellut aiemminkin eikä ole koskaan ennen edes vihjannut että minun asunnostani olisi lähtenyt meteliä, muiden naapurien metelöinnistä on kyllä avautunut. Onko siis mahdollista että minä olen hiljattain alkanut pitämään enemmän meteliä kuin ennen...

4. Väitti että porukkaa on äänekkäästi siirtynyt rappukäytävässä ulos juomien kanssa ja viinan hajua on tullut. Minä jos olen vaikka tupakalla käynyt, olen useimmiten ollut yksin enkä ole juomaa ottanut mukaan. Myös minä olen aiempina perjantai-iltoina kuullut kun porukkaa menee enemmän ulos tupakalle.

5. Sanoi että viime viikonloppuna olisi huonekaluja siirrelty. Minä en ole moneen viikkoon siirtänyt ainuttakaan huonekalua.

Ja sanoi ilmoittavansa vuokranantajalle mikäli metelöinti jatkuu.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Ihmettelen kyllä kovasti tätä naapurin rouvaa, että eikö ole voinut tuolloin kyseisinä iltoina tulla ihan oven taakse sanomaan vaikka metelöinnistä vaan pitää jälkikäteen sitten ilmoitella ja uhkailla asiasta. Itse olen nimittäin huomannut, että todellakaan aina se meteli ei tule yläkerran asunnosta vaan välissä saattaa olla 2-3 kerrostakin mistä se musiikki ja muu metelöinti kuuluu. Talomme on kyllä muutenkin todellinen pahvilaatikko, sillä hyvin usein olen itse herännyt yläkerroksista kuuluvaan herätyskellon tärinään ja ääneen.

Ihmettelen myös minkä ihmeen takia ei ovemme taakse olla koskaan tultu metelistä mainitsemaan, kun ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun illanistujaiset ovat venähtäneet sinne päivän ensimmäisille tunneille asti ja dB-lukemat eivät ole alkuillan örinöistä laskeneet tippakaan.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmettelen kyllä kovasti tätä naapurin rouvaa, että eikö ole voinut tuolloin kyseisinä iltoina tulla ihan oven taakse sanomaan vaikka metelöinnistä vaan pitää jälkikäteen sitten ilmoitella ja uhkailla asiasta.
Tätä pitää itsekin ihmetellä. Kuitenkin sama rouva kertoi minulle vuosi sitten kuinka hän oli mennyt kesken tilanteen ilmoittamaan metelistä eräälle mamuperheelle joka asuu samassa kerroksessa kuin minä. Kyseisessä perheessä järjestettiin lapsen synttärit.

Ihmettelen myös minkä ihmeen takia ei ovemme taakse olla koskaan tultu metelistä mainitsemaan, kun ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun illanistujaiset ovat venähtäneet sinne päivän ensimmäisille tunneille asti ja dB-lukemat eivät ole alkuillan örinöistä laskeneet tippakaan.
Oikeastaan samaa ihmettelin itsekin eiliseen päivään asti. Naapurin rouva sanoi että vaikka hiljaisuus ei ollutkaan vielä alkanut niin... Kuitenkin minun osallani lauantaisin metelitaso on aivan varmasti hiljaisuuden jälkeen kovempi kuin ennen sitä.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Ihmettelen kyllä kovasti tätä naapurin rouvaa, että eikö ole voinut tuolloin kyseisinä iltoina tulla ihan oven taakse sanomaan vaikka metelöinnistä vaan pitää jälkikäteen sitten ilmoitella ja uhkailla asiasta. Itse olen nimittäin huomannut, että todellakaan aina se meteli ei tule yläkerran asunnosta vaan välissä saattaa olla 2-3 kerrostakin mistä se musiikki ja muu metelöinti kuuluu. Talomme on kyllä muutenkin todellinen pahvilaatikko, sillä hyvin usein olen itse herännyt yläkerroksista kuuluvaan herätyskellon tärinään ja ääneen.

Ihmettelen myös minkä ihmeen takia ei ovemme taakse olla koskaan tultu metelistä mainitsemaan, kun ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun illanistujaiset ovat venähtäneet sinne päivän ensimmäisille tunneille asti ja dB-lukemat eivät ole alkuillan örinöistä laskeneet tippakaan.

Tietyille ihmistyypeille se on vaan helpompaa puida asioita selän takana kuin tulla sanomaan heti jos jokin häiritsee. Myös omakohtaisia kokemuksia löytyy tuosta miten asiat laitetaan tietyn asunnon syyksi, vaikka äänet ja varsinkin bassojumputus, kuuluu helposti myös välissä olevien kerrosten läpi.

Tuossa pari talvea sitten järkkäilin itse silloisen avopuolisen kanssa pienimuotoisia illanistujaisia, joista taidettiin lähteä joskus hieman klo 23 jälkeen kohti yökerhoa. Humalassa omaa äänekkyyttään ei kai sitten huomaa niin selvästi, kun musiikin äänenvoimakkuutta yms tiputettiin myös reilusti siinä hieman ennen kello kymmentä. Illan aikana ei mitään ongelmia, mutta seuraavina päivinä taloyhtiön pihalla sai jonkin verran pahoja katseita. Taisi siinä about viikon verran mennä, ennenkuin ensimmäiset tuli "keskustelemaan" asiasta. Nuo kyseiset bileet olivat ensimmäiset jotka itse siellä järjestimme, siinä kohtaa olimme asuneet kyseisessä asunnossa hieman yli puoli vuotta. Kertaakaan tätä ennen ei ollut valituksia metelistä tullut. Tai niinhän myö luultiin.

Tuossa yllämainitussa keskustelussa aloitettiin vielä ihan asiallisesti kertomalla miten edellisenä iltana oli meteliä pidetty ja siitä vielä pyysinkin kohteliaasti anteeksi ja mainitsin, että mikäli meidän meteli häiritsee, saa tulla ovelle kolkuttelemaan, niin joko tiputetaan äänenvoimakkuuksia, tai sitten lähdetään samantien seuraavaan paikkaan. Vastaukseksi tuli jotain epämääräistä muminaa, jonka jälkeen keskustelun toinen osapuoli ilmoitti että meidän asunnosta kuuluu meteliä kahdesta kolmeen kertaa viikossa ja että he olivat asiasta maininneet myös taloyhtiön kokouksessa. Kysyin tuon jälkeen heiltä, että eikö olisi helpompaa tulla A) Selvittämään oikeasti metelin lähde, useampana noista illoista emme olleet kotona, tai nukuimme jo kyseiseen aikaan, B) Jos sitä meteliä oikeasti kuuluu, tulla siitä sanomaan, eikä viedä asiaa meidän selkämme takana taloyhtiön kokouksiin.

Asiaan varmaan vaikutti, että olimme reilun kymmenen vuoden erolla nuorimmat kyseisessä kerrostalossa asuneet ihmiset. Muuten nuokin naapurit vaikuttivat ihan järkevältä porukalta ja muutaman hyvä keskustelun heidän kanssaan kävin. Ilmeisesti se sama järki ei enää tuohon metelöintiin riittänyt.


Mahtaakohan @Rixa88 olla oman talonsa nuorimpia myös?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mahtaakohan @Rixa88 olla oman talonsa nuorimpia myös?
Jos ei lapsiperheiden lapsia lasketa niin varmaan top 3:ssa arvioni mukaan. Naapurin rouva tiesi myös mainita kaksi henkilöä jotka eivät voineet olla metelöijiä, toinen heistä muutti juuri viime viikonlopun aikana pois. Molemmat vaikuttivat myös melko nuorilta joten olenko minä nyt joutunut seuraavaksi silmätikuksi...

Mietinkin että jos tulee yksikin kirjallinen varoitus niin saatan jopa ruveta etsimään uutta vuokra-asuntoa vapaaehtoisesti ennen varsinaista häätöä. Tälläkin hetkellä löytyy siedettävän etäisyyden päästä peräti 10 sellaista vuokra-asuntoa joissa vuokra on pienempi kuin nykyisessä kodissa. Onhan siinä riski että sitten uudessa naapurustossa olisi vielä tiukempi kuri ja syyllistäminen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää, kun joissain asiakaspalveluissa on huonosti suomea osaavia vastaamassa puhelimeen. Sairaalassakin oli hoidontarpeen arvioinnissa ihminen, joka ei selkeästi ymmärtänyt mitä yritin sanoa. Hiukan vaarallista ehkä...
 

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo

Näitä kokemuksia on kyllä tiedossa itsellänikin... Noin viisi vuotta sitten asustellessani vielä silloisen tyttöystäväni kanssa sain iloisen yllätyksen kun minulle soitettiin ja kerrottiin että useampi naapuri oli valittanut asunnostamme kuuluneesta "tappelun äänistä ja kovaäänisestä musiikista". Melu oli kuulemma paikallistettu juuri meidän asuntoomme. Olin luonnollisesti melko hämmilläni asiasta, sillä olimme olleet tuon kyseisen viikonlopun sukulaisteni luona reissussa ja asuntomme oli ollut tyhjillään. Kerrottuani kyseisen asian (ilmeisesti isännöitsijälle) sain muutaman tunnin päästä heiltä soiton, jossa pahoiteltiin asiaa. Pyydettyäni selvitystä kyseisen valituksen tekijästä en saanut minkäänlaista vastausta...

Taustaksi voin kertoa että yhden kerran olin saanut yhden aiheellisen valituksen melusta, sillä n. puoli vuotta ennen kyseistä episodia vietimme kaverini kanssa jatkot saunoen ja kuunnellen musiikkia liian kovaäänisesti. Seuraavana päivänä seinänaapuri olikin muistanut lapulla, jossa muistutettiin talon järjestyssäännöistä. Tähän vastasinkin asiallisesti ja pahoitellen. Liekö jäänyt kuitenkin jotain hampaankoloon... Hauskaa asiasta tekee vielä sekin, että jos kyseisellä naapurilla oli riitaa vaimonsa kanssa sain kyllä itsekin kuulla kaikki yksityiskohdat siitä mikä sillä kertaa on vialla. En vain itse kertaakaan asioista jaksanut mihinkään tehdä valituksia. Kuitenkin jälkikäteen on jäänyt mietityttämään tuo isännöitsijän mainitsema "useiden naapureiden valitukset". Onko tämä naapuri puhunut muidenkin puolesta vai mitäköhän tuossa uneliaassa kerrostalossa on ko viikonloppuna tapahtunut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös