Ihmettelyketju

  • 6 361 170
  • 38 770

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
"Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli." minäminä parhaimmillaan. Eli sinun autoilu sujuu.
Ei, vaan jos osattaisiin liikennesäännöt niin kaikki sujuisi paremmin. Jos noudatetaan sääntöjä, kaikki tietävät missä mennään, jos ei niin sitten taas arvotaan. Kuka ajaa, kuka väistää, pitäisikö jarruttaa vai ei.

Ja pelkästään liikennesääntöjä tuijottamalla ilman pelisilmää edistääkin sujuvaa liikennettä todella paljon. Säännöt sanoo, ettei esimerkiksi moottoritielle liittyvää tarvitse väistää. Monesti näkee tilanteen jossa motarille tulossa useampi auto. Moottoritiellä ajaa yksi auto oikeata kaistaa. Motarille liittyvien autojen letkan ensimmäinen auto ajaa samaa vauhtia motarilla jo ajavan kanssa. Motarilla ajava ei väistä vasemmalle kaistalle, vaikka siihen mahdollisuus olisi, koska säännöt sanoo, ettei tarvi (vai onko jopa niin ettei edes saisi). Tällöin letkan ensimmäinen joutuu jarruttamaan, mikä taas sujuvoittaa helvetisti kaikkien elämää sillä hetkellä..

Itse nykyään enemmän olen jalankulkija ja julkisten käyttäjä kuin yksityisautoilija. Ja jalankulkijan roolissakin mielummin näen, että se yksi tuleva auto vain ajaa siitä suojatien yli, niin jokainen meistä pääsee helpoiten jatkamaan matkaansa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuossa käytyä lähipizzeriassa ja samalla lukaistua pari Iltalehteä. Täytyy ihmetellä tätä Soili Suonojan puolustautumista. Ei kiistä tekoja, ei pahoittele mitenkään, ei edes sano käyttäneensä "huonoa harkintaa" tms. vaan vetoaa siihen, että nimettömiä ilmiantoja vastaan on vaikea puolustautua. Ja sitten valtion omistajaohjausyksinkön päällikkö hokee samaa Suonojan mantraa: nimettömiä ilmiantoja vastaan on vaikea puolustatua. Häh? Ensinnäkin se on kai aika sama kuka ilmiannon on tehnyt, jos niissä on perää. Toisekseen ei kai se ole omistajaohjausyksikön päällikön asia lähteä puolustamaan Suonojaa ennen kuin Suonoja on itse antanut selvityksensä? Kaiken kukkuraksi Suonojan toissijainen puolustus on ajojahti, koska hän on nainen. Vittu mitä paskaa.

Joutaakin lähteä, mutta ei siksi että on nainen, vaan aivan muista syistä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Moottoritielle tuleva sovittaa nopeutensa sen mukaan että ehtii väliin. Se motarilla ajava ei todellakaan anna tietä. Motarille tuleva jonon vetäjä tässä tapauksessa siis ei tiedä miten sinne pitäisi liittyä. Motarin liittymästä tulevilla on kärkikolmio. Ei normi liikenteessä kaupungissakaan väistetä toiselle kaistalle tai sivuun että kolmion takaa tuleva voi siihen väliin ajaa. Eivät ne säännöt ole vain pelkästään sujuvuutta varten vaan liikenneturvallisuutta, sekä jalankulkijoiden että autoilijoiden.
Motarilla ajava voi taas hidastaa tai nopeuttaa vauhtiaan jotta rampilta tulevat pääsevät helpommin, mutta siinä se.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten muuten on, kiitätkö tarjoilijaa, kun hän tuo tilaamasi annoksen pöytään?

Äh, arvasin etten tullut täysin ymmärretyksi. Tottakai kiitän. En myöskään ikinään lähde ravintolasta kiittämättä vielä kertaalleen.

Kaiketi olen itse vaan olevinani liian kiireinen että kun ylitän suojatien, niin huikaisen siitä yli enemmälti sivuille vilkuilematta. Tähän tosin vaikuttanee myöskin se että minulla on usein semmoinen miltei kokoiseni koira hihnassa.

Niin ja siis en todellakaan halunnut kuulostaa siltä että tuo tapa olisi jotenkin väärin. Kaiketi vaan tunsin pistoksen sydämessä kun en itse ole tavannut tehdä niin.
 
Viimeksi muokattu:

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iltasanomat: Ihmiset sekosivat euron kännyköistä Hämeenlinnassa - olisitko itse nähnyt näin paljon vaivaa?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288757456718.html

Ihmettelen, mikä saa ihmiset viettämään öitä sateessa ja antautumaan eläimen lailla käsirysyyn muitten hullujen kanssa saadakseen ei niin uutukaisia puhelimia eurolla. Ja puhelimen saaminen ei edes ole mitään varmaa kun jonotus on sekametelisoppaa kuten videostakin näkyy. Ei sentään nyrkkihippasille päädytty tällä kertaa.

Menee samaan kategoriaan kuin bensa-tarjousten perässä 50 km suhaavat, 3 tuntia jonossa tyhjäkäynnillä röpöttävät idiootit. En ymmärrä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Äh, arvasin etten tullut täysin ymmärretyksi.

En usko, että tulit. Ymmärrän niitä, jotka eivät kiitä väistävää autoilijaa, koska hänen kuuluukin väistää. En minäkään aina ehdi tai pysty kiittää, mutta silloin kun teen niin, kiitän autoilijaa huomaavaisuudesta, en lain noudattamisesta. En minä tarjoilijaakaan kiitä siitä, että hän tekee kuten esimiehensä on häntä ohjeistanut tekemään. Koska kyseessä on ihminen, haluan osoittaa kunnioitukseni häntä ja työtään kohtaan. Se pieni kiitos voi olla yllättävän iso juttu niin autoilijalle kuin tarjoilijalle. Liikennevaloja ja uunia en toistaiseksi kiitä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli. Jalankulkija joutuu ehkä sekunnin siinä odottamaan että pääsee yli. Kun taas se, että alat hidastamaan, ja sitten jalankulkija miettii, että uskaltaakohan tuosta nyt mennä vai ei. Ja lopputuloksena se että jalankulkijalla ja autoilijalla menee yhden suojatien ylittämiseen huomattavasti enemmän aikaa.

Jos ajat risteykseen, jossa on sinulle kolmio tai vaikkapa stop-merkki ja sitä etuajo-oikeutettua tietä pitkin ajaa vain yksi auto, niin menetkö samoilla vauhdeilla eteen / alle vai pysähdytkö, hiljennätkö tai väistätkö autoa, joka kulkee ns. päätietä? Jos toisen auton kohdatessasi olet valmis noudattamaan liikennesääntöjä, niin miksi jalankulkijan kohdatessa sääntöjä ei tarvitsisikaan noudattaa? Sujuvaa liikennettä se on niiden jalankulkijoidenkin kulkemisen sujuvoittaminen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä ihmettelen nykyisten medioiden ja tv-kanavien tiettyjen ohjelmien agressiivista pakkosyöttöä kaikille ihmisille, niillekin joita asia ei voisi vähempää kiinnostaa. Tuntuu, että vaikka en avaisi koko näköradiota kuin kerran viikossa, niin joko possesta, vain elämää-itkuista, putouksista, akusta ja seitsemästä ihmeestä tai jostain vino show:sta on pyörimässä joku turha uusinta. Jos ei, niin aina näistä on pyörimässä joku vanha tuotantokausi. Ja jos televisiota ei käytä niin kohta lienee sähköpostit täynnä jotain mainoksia. Tavallaan he onnistuvat siinä eli pystyvät pitämään ihmisen tietoisena, että kuka tanssiohjelmasta putosi vaikkei tiedä edes ketä siellä tanssii.

Ehkä tämä on sitä jonkinlaista mainoskanavien massahysteriaa, taidan pysyä ylellä ja kuunnella joka maanantai vain bluesministeriä radio suomesta.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Moottoritielle tuleva sovittaa nopeutensa sen mukaan että ehtii väliin. Se motarilla ajava ei todellakaan anna tietä. Motarille tuleva jonon vetäjä tässä tapauksessa siis ei tiedä miten sinne pitäisi liittyä. Motarin liittymästä tulevilla on kärkikolmio. Ei normi liikenteessä kaupungissakaan väistetä toiselle kaistalle tai sivuun että kolmion takaa tuleva voi siihen väliin ajaa. Eivät ne säännöt ole vain pelkästään sujuvuutta varten vaan liikenneturvallisuutta, sekä jalankulkijoiden että autoilijoiden.
Motarilla ajava voi taas hidastaa tai nopeuttaa vauhtiaan jotta rampilta tulevat pääsevät helpommin, mutta siinä se.

En ymmärrä, mikä ongelma sinänsä on siinä jos vaihtaa vasemmalle kaistalle jos näkee hyvissä ajoin, että liittymästä on tulossa jengiä. Siis jos sen voi tehdä täysin turvallisesti ja ketään häiritsemättä. Ei toki läheskään aina, mutta esim. yöaikaan, jolloin muuta liikennettä ei ole. Välillä kiihdytyskaistat ovat todella lyhyitä muutenkin, eikä tuleva auto ehdi kiihdyttää tarpeeksi nopeaan vauhtiin.

Liikenteessä voi huomioida muita myös, vaikka mikään sääntö tai ohje ei sitä velvoittaisi. Turhan usein näkee näitä sankareita, jotka väkisin kiihdyttävät välin pois jos joku on tulossa heidän eteensä. Ei jaksa ymmärtää.
 

Murskaaja

Jäsen
Itse väistän aina rampilta tulevia autoja. Suurin osa autoilijoista ei osaa tai uskalla kiihdyttää moottoritien vauhtiin rampilla ja yrittää kuudenkympin vauhdilla liittyä moottoritielle. Tästä syystä pyrin moottoritielle liittyessäkin olemaan ensimmäisenä menossa tai jätän väliä edelläajavaan autoon, jotta pääsen oikealla nopeudella liittymään autovirtaan.
 
Jos toisen auton kohdatessasi olet valmis noudattamaan liikennesääntöjä, niin miksi jalankulkijan kohdatessa sääntöjä ei tarvitsisikaan noudattaa? Sujuvaa liikennettä se on niiden jalankulkijoidenkin kulkemisen sujuvoittaminen.

Autot ajavat kymmenien kilometrien tuntinopeudella. Ihminen sitä vastoin kävelee noin 5 kilsan tuntivauhdilla. Siksi on monesti sujuvampaa, että auto menee ensin, vaikka liikennesääntöjen mukaan se on väärin. Kyllä itse jalankulkijanakin mieluummin päästän usein sen auton ensin, vaikka olisin suojatielle astumassa. Saatan jopa käsimerkillä näyttää, että mene sinä ensin. Ja joskus näytän autoillessani suojatielle astumassa oleville, että menkää te ensin. Mä mietin näissä enemmän sitä, miten kulloinenkin tilanne sujuvimmin kulkisi, kuin liikennesääntöjä. Esim. pienten lasten ollessa yksin liikenteessä kannattaa suojatien eteen tietysti pysähtyä, koska heiltä ei voi odottaa, että he osaisivat funtsia liikenteen sujuvuutta samalla tavalla kuin aikuiset.

Kävelen myös usein punaisia päin, jos ei autoja ole lähettyvillä, ja motarilla ajaessani annan tietä liittymästä tulevalle, jos ei vasemmalla kaistalla ole ketään. Pyrin myös motarilla ajamaan 125 kilsan tuntinopeudella, vaikka nopeusrajoitus on 120. Olen siis todella huono noudattamaan liikennesääntöjä.
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Itse väistän aina rampilta tulevia autoja. Suurin osa autoilijoista ei osaa tai uskalla kiihdyttää moottoritien vauhtiin rampilla ja yrittää kuudenkympin vauhdilla liittyä moottoritielle. Tästä syystä pyrin moottoritielle liittyessäkin olemaan ensimmäisenä menossa tai jätän väliä edelläajavaan autoon, jotta pääsen oikealla nopeudella liittymään autovirtaan.

Oulussahan pohjantiellä tämä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus jos liikenne on suht hiljainen. Jouhtuneeko sitten vähäisemmästä liikennevirrasta etelän motareihin verrattuna eli niitä hiljaisempia hetkiä, jolloin vasen kaista on melko tyhjä, on enemmän ja ihmiset on tajunneet että voipi vaihtaa kaistaa niin varovaisempikin kuski pääsee liittymään mukaan.

Moottoritielle tuleva sovittaa nopeutensa sen mukaan että ehtii väliin. Se motarilla ajava ei todellakaan anna tietä. Motarille tuleva jonon vetäjä tässä tapauksessa siis ei tiedä miten sinne pitäisi liittyä. Motarin liittymästä tulevilla on kärkikolmio. Ei normi liikenteessä kaupungissakaan väistetä toiselle kaistalle tai sivuun että kolmion takaa tuleva voi siihen väliin ajaa. Eivät ne säännöt ole vain pelkästään sujuvuutta varten vaan liikenneturvallisuutta, sekä jalankulkijoiden että autoilijoiden.
Motarilla ajava voi taas hidastaa tai nopeuttaa vauhtiaan jotta rampilta tulevat pääsevät helpommin, mutta siinä se.

Motarilla ajavalla ei oo mitään väistämisvelvollisuutta mutta voihan sitä hyvyyttään tehdä sen tilan siihen ja samalla hurauttaa vasenta kaistaa vähän matkaa nopeammin. Ruuhkaisessa tilanteessahan ei toki voi tehdä tilaa muuta kuin hiljentämällä jos tilaa haluaa antaa.

Ei muuten palvele liikenneturvallisuutta sekään jos esim. astetta ujompi kuski (joita näkee kyllä jatkuvasti) tuhnuttelee kiihdytyskaistaa hiljempaa kuin motarin oikeanpuoleisella kaistalla liikennevirran nopeus on ja autoja on muttei paljoa. Silloin jos et tee sille sitä isompaa rakoa sinne niin siltä raukalta loppuu kiihdytyskaista kesken ja sittenhän se vasta varovaisella kuskilla jännäpissa onkin housussa kun on joko a) pysähtyneenä kiihdytyskaistan päässä tai b) liittyy liikenteeseen kaistan loppuessa oli väli hyvä tai ei. Silloin se jo motarilla olevankin sujuva käväisy vasemmanpuoleisella kaistalla muuttuukin hätäväistöksi sinne vasemmalle eikä siinä ehdi enää katsomaan kuka sieltä tulee ja kuinka lujaa takaa. (Syy tähän liikenteen vaarantamiseen olisi toki liittyjän, mutta sujuvuutta arvostavana kuskina välttäisin tilanteen sillä tilan tekemisellä mieluumin koska kolarit ei oo kivoja)
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Iltasanomat: Ihmiset sekosivat euron kännyköistä Hämeenlinnassa - olisitko itse nähnyt näin paljon vaivaa?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288757456718.html

Ihmettelen, mikä saa ihmiset viettämään öitä sateessa ja antautumaan eläimen lailla käsirysyyn muitten hullujen kanssa saadakseen ei niin uutukaisia puhelimia eurolla. Ja puhelimen saaminen ei edes ole mitään varmaa kun jonotus on sekametelisoppaa kuten videostakin näkyy. Ei sentään nyrkkihippasille päädytty tällä kertaa.
Niinpä. FB:tä tai Iltalehteä kun seuraa, saa sellaisen käsityksen että enemmistö on sillä kannalla, ettei tällaisessa ilmiössä ole mitään järkeä. Tästä huolimatta tuntuu aina löytyvän suuria ihmismassoja jotka menevät tuonne jonottamaan tuntikausiksi. Minulla on kotoa Goodmanille matkaa 400-450 metriä, mutta avajaispäivänä en siellä käynyt enkä käy tänäänkään. Ajattelin käydä lauantaina (vaikka suurin osa kaupoista onkin kiinni) tai viimeistään maanantaina. Ruuhkat ja järjettömät jonot kaupoissa ovat niin rasittavia ettei mitään rajaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Häh? Joko Suomeenkin on rantautunut Halloweenin karkinruinausperinne? Enpä taida enää avata ovea, jos ovikello soi odottamatta... Sattumalta nyt oli karkkipussi kääreellisiä karkkeja kaapissa, vitut minä tuollaiseen olen yleensä varautunut.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tulipa käytyä tuossa omassa uudessa lähikaupassa eli Oulun Ideaparkissa pyörähtämässä avajaishulinassa. Ei voi kuin ihmetellä ja sanoa, että vitutti ne hinnat kun on päässyt tottumaan nettitilaamisen maailmaan. Isokokoisena ihmisenä kävin siinä dressman xl -liikkeessä ja hinnat oli aivan vitun naurettavia. Sielä oli avajaisten kunniaksi -40% ja silti saan halvemmalla laadukkaampaa briteistä tilaamalla. Muutama normaalihinta: Yksiväriset t-paidat ja polopaidat 25€, yksiväriset harmaat "sweat pantsit" 50€, ohuet villaneuleet 50€... Ei voi kuin ihmetellä, että kaikille uusille kauppakeskuksille riittää asiakkaita noilla hinnoilla.

Ihmettelemään jäin myös sitä, ettei Ideaparkissa olevalleTokmannille ole saatu tuoretuotteita ruokapuolelle. Tässä ei ole kuin Sale ja K-market lähistöllä ja nyt kauppakeskus ilman ruokakauppaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Häh? Joko Suomeenkin on rantautunut Halloweenin karkinruinausperinne? Enpä taida enää avata ovea, jos ovikello soi odottamatta... Sattumalta nyt oli karkkipussi kääreellisiä karkkeja kaapissa, vitut minä tuollaiseen olen yleensä varautunut.

Tuommoinen kerjäysperinne Suomessa on ihan uutta, mutta kaipa kaikki jenkkilästä tänne rantautuu.

Ongelmasta tosin selviää samalla keinolla kuin muistakin kerjäyspäivistä ja ylipäätään ovikellon soimisista: ei avaa oveaan kenellekään ylimääräiselle ihmiselle koskaan, jos ei kyseessä ole ystävä tai sukulainen, vierailusta ei ole sovittu tai sitä ei voi ennakoida mitenkään ja jos ovisilmästä kurkistettaessa näkyy kuka tai mikä tahansa muu tuntematon ihminen kuin postimies tai lähettifirman kaveri.

En normaalisti vaivaudu edes tuoliltani/sohvalta nousemaan jos ovikello soi. Siinäpä vittu pällistelevät oven takana, jos eivät ole kutsuttuja vieraita tai eivät ole asiasta mitenkään ilmoittaneet. Kyllä sieltä sitten tulee soitto tai tekstari perästä jos oven takana on joku sellainen ihminen, jolla minun yhteystietoni on.

Karkkia, sipsejä ja suklaata on toki kotona yleensä aina, juuri tänään ostin lisää. Syön ne kaikki itse.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Perhana jatkuuko tämä Halloween juttu vielä tänäänkin...? kahdesti tehnyt mustanuolet ja jäänyt vaan sohvalle istuskelemaan, kun ovikello soinut. Säikähtääkin aina vielä tuota pirahdusta.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä viime aikoina on kyllä ihmetyttänyt monikin ns. kotikulmilla voimistunut ilmiö. Ensin tulivat ne nuoriso/mamu-jengit, sitten yhtenä yönä huomasin, kun joku yrittää murtautua autoon. Eilen taas sain todistaa keski-ikäisen naisen känniähellystä, joka oli lähellä johtaa auton alle jäämiseen. Kyseinen nainen hoiperteli jalkakäytävällä niin, että onnistui kolmeen kertaan kaatumaan keskelle autotietä. Tietysti sitten vastaan piti tulla vielä auto, joka onneksi tuli sen verran hiljalleen, että huomasi jarruttaa. Noh, ei tässä vielä kaikkia: ihmettelin samaisena iltana, että miksi autokoulun vitriiniin oli laitettu näytille tuliterä moottoripyörä. Tänään kun kävelin siitä ohi, ei pyörää enää näkynyt, ja lasiliikkeen työntekijä oli asentamassa uutta näyteikkunaa. Poliisit ja vartiointifirman auto olivat myös paikalla. Samaisella paikalla näkyi myös pari viikkoa sitten kolmen maijan poliisipartio, ja ilmeisesti jotain kiinniottojakin siellä oli tehty.
 

Pekkis

Jäsen
Katselin tossa Neloselta yhden Elixir-jakson ja kurkkasin sen jälkeen mitä Wikissä ohjelmasta kerrotaan. "Elixir on Nelonen-kanavan esittämä urheiluohjelma."

Jaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Verotietojen tutkimista. Ihmettelen myös miksi sosiaalituista, yritystuista yms. ei ole samanlaista listaa olemassa.
 

dr0pOut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, maajoukkue
Verotietojen tutkimista. Ihmettelen myös miksi sosiaalituista, yritystuista yms. ei ole samanlaista listaa olemassa.

Amen.

Ainoatakaan verouutista en ole auki klikannut. Onhan se kiva, että ihmiset osallistuvat yhteiskunnan ylläpitokustannuksiin. Jos taas kaikista tukiaisista (ei Johannasta, huom) julkistettaisiin listat, selaisin niitä suorastaan maanisella mielenkiinnolla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Verotietojen tutkimista. Ihmettelen myös miksi sosiaalituista, yritystuista yms. ei ole samanlaista listaa olemassa.

Ja nyt on sitten kaikki iltapulu sivustot täysin lukukelvottomia. Siellä ei nyt ole mitään muuta juttua kuin että miten paljon joku miss vetoheiluri tienasi viime vuonna, tai että mitä nämä neverheard julkkikset aikovat tehdä palautksillaan. Ei oikeasti voi kiinnostaa toisten ihmisten yksityisasiat noin paljon. Mitäs muuten yksityisyydensuojapykälät sanovat tuollaisesta, että ilman lupaa julkaistaan tulotietoja julkisessa mediassa? Kai se sitten tässä kateellisten luvatussa maassa on sallittua..
 
Ja nyt on sitten kaikki iltapulu sivustot täysin lukukelvottomia.

Siis nekö eivät mielestäsi ole lukukelvottomia ihan ympäri vuoden? Minusta tuo on aina äärimmäisen huvittavaa, kun ihmiset käyvät jossain iltapaskan sivuilla ja valittavat sitten, että olipas huonoa journalismia. Vähän sama kuin kävisi Mäkkärissä syömässä ja valittaisi sitten, ettei siellä ollut yhtään Michelin-tasoista annosta myynnissä. Tai menisi Yön keikalle ja kommentoisi sitten pettyneenä, että olipas paskaa musiikkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös