No mitä ihmettä siinä voi sattua kun ei autojakaan tule?Punaisilla katua ylittävät harvenevat vähän kerrassaan. Darwin korjaa omansa...
No mitä ihmettä siinä voi sattua kun ei autojakaan tule?Punaisilla katua ylittävät harvenevat vähän kerrassaan. Darwin korjaa omansa...
Ei mitään ja eihän niitä autoja tullut eilenkään. Aivan turhia mokomat valotolpat.No mitä ihmettä siinä voi sattua kun ei autojakaan tule?
Yllättävän moni seisoskelee punaisissa valoissa, vaikka autoja ei näy missään.
Ihmettelen, mikä tuossa kilvoittelussa ihan tarkalleen aiheutti sitä mielipahaa? Oliko ystävien ja sukulaiamiesten nimileikissä jotenkin teidän muksua ja nimeään väheksyvä sävy, vai miksi siitä noin pahastuit?Sanoin siinä sitten, että seuraavalla kerralla annetaan nimeksi Loska Rospuutto Kelirikko, niin ei ainakaan samassa koulussa tule kaimaa vastaan.
Ihmettelen, mikä tuossa kilvoittelussa ihan tarkalleen aiheutti sitä mielipahaa? Oliko ystävien ja sukulaiamiesten nimileikissä jotenkin teidän muksua ja nimeään väheksyvä sävy, vai miksi siitä noin pahastuit?
Okei, ymmärrän. Lähinnä tuli itselle mieleen, että hyvinkin pystyn kuvittelemaan tilanteen, jossa joku huomaa että "hei, mun siskokin on maija", toinen siihen "mun hyvä frendi on myös maija" ja siitä sitten tilanne eskaloituu siihen että pikaisesti ollaan juuri noissa kaukaakin haetuissa tuttavissa. Aika normaali sosiaalinen tilanne, ei kiistatta mikään huikean laadukas keskustelu, mutta en siitä itseeni ottaisi. Mutta sinähän siellä paikalla olit ja tiedät tilanteen paremmin, etkä nyt jälkimmäisen viestisi perusteella enää niin loukkaantuneelta vaikuttanutkaan.Lähinnä ihmettelen sitä, että mikä pointti siinä on, että lapsen nimeä kommentoidaan luettelemalla kaikki tiedossa olevat samannimiset. Mitä muut sillä tiedolla tekevät, montakoa sennimistä joku tietää? Ymmärrän kyllä, jos jonkun läheisellä on sama nimi, ja siitä nimestä tulee hänelle positiiviset värinät, niin sen varmaan mielellään kertoo. Mutta kun ne esimerkit olivat tuossa tapauksessa todellakin kaukaa haettuja.
Minä kiitän pysähtyjiä aina. Minusta se on hyvää liikennekulttuuria. Työkaverini taas mulkoilee kuskia vihaisesti, jos lähestyvä auto ei näytä hidastavan, eikä kiittele pysähtyjiä, koska heidän kuuluukin pysähtyä.Eli itse tässä viimeksi eilen ajellessani törmäsin useaan kertaan tilanteeseen, jossa minulle nyökättiin "kiitokseksi" kun pysähdyin suojatien eteen että kevyemmät kulkijat pääsevät yli. Ja tätä tapahtuu päivittäin. Siis sehän on laki ja vieläpä sellainen laki että urpommankin rattisankarin pitäisi ymmärtää että siihen suojatien eteen todellakin pysähdytään jos siellä edes vähän näyttää että joku olisi ylitysaikeissa? Ei toki, olkaa hyvät vaan jos kokee tarpeen "kiittää"; ja piristäähän sekin jotenkin pervolla tapaa oloa jos siellä joku nätti mimosa hymyilee suojatieltä.
Eli itse tässä viimeksi eilen ajellessani törmäsin useaan kertaan tilanteeseen, jossa minulle nyökättiin "kiitokseksi" kun pysähdyin suojatien eteen että kevyemmät kulkijat pääsevät yli. Ja tätä tapahtuu päivittäin. Siis sehän on laki ja vieläpä sellainen laki että urpommankin rattisankarin pitäisi ymmärtää että siihen suojatien eteen todellakin pysähdytään jos siellä edes vähän näyttää että joku olisi ylitysaikeissa?
Minun mielestä on ihan reilua monottaa maiharilla tällaisen auton kylkeen. Oli jo saapas heilahtamassa liikkellelähdön merkiksi niin sujuvasti sitä jatkaa monotukseksi.Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli. Jalankulkija joutuu ehkä sekunnin siinä odottamaan että pääsee yli. Kun taas se, että alat hidastamaan, ja sitten jalankulkija miettii, että uskaltaakohan tuosta nyt mennä vai ei. Ja lopputuloksena se että jalankulkijalla ja autoilijalla menee yhden suojatien ylittämiseen huomattavasti enemmän aikaa.
Tilanne toki eri jos autoja on letkassa useampi. Silloin kyllä kuuluu antaa tietä jalankulkijalle.
Minun mielestä on ihan reilua monottaa maiharilla tällaisen auton kylkeen. Oli jo saapas heilahtamassa liikkellelähdön merkiksi niin sujuvasti sitä jatkaa monotukseksi.
Näin ei saa sanoa. Tottakai jokainen järkevä ihminen käyttää jalankulkiessaan yhteispelisilmää eikä tunge väkisin suojatielle koska siihen on oikeus, mutta autoilijan on aina lähdettävä oletuksesta, että tietä pitää antaa.Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli.
"Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli." minäminä parhaimmillaan. Eli sinun autoilu sujuu.Niin, tuo "minäminä" -kulttuuri pitäis muuttua liikenteessä siihe, että jokainen pyrkis tekeen liikenteestä sujuvampaa kaikille.
"Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli." minäminä parhaimmillaan. Eli sinun autoilu sujuu.
Ei, vaan jos osattaisiin liikennesäännöt niin kaikki sujuisi paremmin. Jos noudatetaan sääntöjä, kaikki tietävät missä mennään, jos ei niin sitten taas arvotaan. Kuka ajaa, kuka väistää, pitäisikö jarruttaa vai ei.
Miten muuten on, kiitätkö tarjoilijaa, kun hän tuo tilaamasi annoksen pöytään?