Ihmettelyketju

  • 6 389 514
  • 38 805

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Poliisi on kertonut, että Rautavaaran tahallisen kolarin taustalla on ollut perheen isän suunnitelmat jättää avopuolisonsa. Ihmettelen, miksi tämä pitää kertoa kaikelle kansalle. Mitä me osapuolille tuntemattomat henkilöt tällä tiedolla teemme? Kolarista uutisoitiin ensin onnettomuutena, joten tietysti on paikallaan kertoa, ettei kysymys ollutkaan onnettomuudesta. Minusta se olisi pitänyt riittää, sillä asia ei pitäisi kuulua koko kansalle. Eikö poliisi yhtään ajattele, että tässä tapauksessa eloon jäänyt perheen isä saattaa ilman mediaakin kokea suurta syyllisyyttä. Poliisi on juorulehtien pahimpia lähteitä, mihin toivoisin muutosta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Poliisi on kertonut, että Rautavaaran tahallisen kolarin taustalla on ollut perheen isän suunnitelmat jättää avopuolisonsa. Ihmettelen, miksi tämä pitää kertoa kaikelle kansalle. Mitä me osapuolille tuntemattomat henkilöt tällä tiedolla teemme?
Toin nainhan tappoi tossa kolarissa myös lapsensa eli tutkiiko ne nyt tätä tapausta tappona. Yleensä noissa tapoissa/murhissa mitkä nyt on ylittänyt uutiskynnyksen on yleensä sitten kerrottu julkisuuteen myös aina se murhan/tapon motiivi. Joten siten tää on kai ihan sen poliisin tiedottamislinjan mukainen ratkaisu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ihmettelen koko tapauksen uutisointia. Aluksi se oli kolari, mikä olisi jäänyt unholaan nopeasti, mutta kun löytyi tämmöinen mehevä sivujuoni, niin paskalehdet mässäilevät minkä jaksavat. Tänään oikein järjestetään jossain jumalanpalvelus muistolle ja tämänkin kuulin autossa helsingissä radiosta. Menisin ehkä jos tietäisin missä on Rautavaara. Eiköhän tämä asia ole loppuun taputeltu ja onnettomuustutkinnankin voisi tässä kohtaa lomauttaa ja säästää rahoja järkevämpään tekemiseen ja antaa ihmisten olla rauhassa. Mitä ne tutkii ja mitä tuloksista voi oppia? Ei kannata ajaa 160km/h päin dösää tai voi sattua leukaan?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Yllättävän moni seisoskelee punaisissa valoissa, vaikka autoja ei näy missään.
Punaisilla katua ylittävät harvenevat vähän kerrassaan. Darwin korjaa omansa...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä ainakin tunnustan meneväni useasti tien poikki vaikka alikulkutunnelikin on lähes vieressä. Tien yli pääsee aavistuksen nopeammin ja jos ei autoja tule, siitä pääsee yli. Ylitys on kielletty erillisellä kyltilläkin, mutta sen erottaa lukea vasta jos on keskellä tietä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Usein ajattelen liikennevirran sujuvuutta. Jos olen jalan liikkeellä tai esim. lenkillä ja pitää ylittää tie valo-ohjatusta paikasta tai sen läheltä niin mielummin luikahdan punaisilla yli sopivassa välissä kuin, että painan liikennevalotolpan nappulasta vihreät jalankulkijoille ja tukin autoliikenteen molempiin suuntiin minuutiksi vaikka tien ylitys vie max 10 sekuntia. Tietysti mummojen, lasten tms. on hyvä käyttää liikennevaloja, mutta jotenkin tyhmältä tuntuisi seisottaa muuta liikennettä turhaan jos pääsee yli turvallisesti ja nopeasti. Win-win lenkkeilijälle ja autoilijoille.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Esikoinen sai viikonloppuna nimen, ja tilaisuudessa mukana olleilla tuntui alkavan hemmetinmoinen kilpailu siitä, kuka tuntee eniten samannimisiä henkilöitä. Jonkun naapurin veljenpojalla oli sama nimi, ja jonkun pojan kummitytöllä. Joku oli aikoinaan puolestaan tuntenut koulussa tyypin, jonka koiralla oli tämä nimi, ja joku muisti, että työkaverin tyttärenpojalla on myös sama nimi. Koitettiin siinä sanoa, että ei tietenkään olla tätä nimeä itse keksitty, että ihan varmaan samannimisiä löytyy, ja onhan niitä sennimisiä muutamia julkisuuden henkilöitäkin, mutta ei sillä tuntunut olevan tähän "kilpailuun" vaikutusta. Onko tosiaan niin, että nykyään kuuluu antaa sellainen nimi, jota ei kenelläkään muulla tiettävästi ole? Ja jokainen olettaa, että vanhemmat haluavat antaa lapselleen mahdollisimman harvinaisen nimen, ja se on sitten muiden tehtävä sanoa, onko nimi harvinainen vai ei. Sanoin siinä sitten, että seuraavalla kerralla annetaan nimeksi Loska Rospuutto Kelirikko, niin ei ainakaan samassa koulussa tule kaimaa vastaan.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Sanoin siinä sitten, että seuraavalla kerralla annetaan nimeksi Loska Rospuutto Kelirikko, niin ei ainakaan samassa koulussa tule kaimaa vastaan.
Ihmettelen, mikä tuossa kilvoittelussa ihan tarkalleen aiheutti sitä mielipahaa? Oliko ystävien ja sukulaiamiesten nimileikissä jotenkin teidän muksua ja nimeään väheksyvä sävy, vai miksi siitä noin pahastuit?
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ihmettelen, mikä tuossa kilvoittelussa ihan tarkalleen aiheutti sitä mielipahaa? Oliko ystävien ja sukulaiamiesten nimileikissä jotenkin teidän muksua ja nimeään väheksyvä sävy, vai miksi siitä noin pahastuit?

Lähinnä ihmettelen sitä, että mikä pointti siinä on, että lapsen nimeä kommentoidaan luettelemalla kaikki tiedossa olevat samannimiset. Mitä muut sillä tiedolla tekevät, montakoa sennimistä joku tietää? Ymmärrän kyllä, jos jonkun läheisellä on sama nimi, ja siitä nimestä tulee hänelle positiiviset värinät, niin sen varmaan mielellään kertoo. Mutta kun ne esimerkit olivat tuossa tapauksessa todellakin kaukaa haettuja.
 

öljylantio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suurin ja kaunein
Ihmettelen Smartpostin hitautta ja Itellaa. Lajitellun paketin jakaminen kestää kolme päivää. Ainakin asiakaspalvelussaan näin lupasivat. Mikäli pakettia ei kuitenkaan vielä kolmantenakaan päivänä lajittelusta saada jaettua, pitäisi ottaa yhteyttä lähettäjään. Miksi ihmeessä lähettäjään, jos paketti kuitenkin makaa Itellan lajittelukeskuksessa samassa kaupungissa, mihin se on matkalla?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Lähinnä ihmettelen sitä, että mikä pointti siinä on, että lapsen nimeä kommentoidaan luettelemalla kaikki tiedossa olevat samannimiset. Mitä muut sillä tiedolla tekevät, montakoa sennimistä joku tietää? Ymmärrän kyllä, jos jonkun läheisellä on sama nimi, ja siitä nimestä tulee hänelle positiiviset värinät, niin sen varmaan mielellään kertoo. Mutta kun ne esimerkit olivat tuossa tapauksessa todellakin kaukaa haettuja.
Okei, ymmärrän. Lähinnä tuli itselle mieleen, että hyvinkin pystyn kuvittelemaan tilanteen, jossa joku huomaa että "hei, mun siskokin on maija", toinen siihen "mun hyvä frendi on myös maija" ja siitä sitten tilanne eskaloituu siihen että pikaisesti ollaan juuri noissa kaukaakin haetuissa tuttavissa. Aika normaali sosiaalinen tilanne, ei kiistatta mikään huikean laadukas keskustelu, mutta en siitä itseeni ottaisi. Mutta sinähän siellä paikalla olit ja tiedät tilanteen paremmin, etkä nyt jälkimmäisen viestisi perusteella enää niin loukkaantuneelta vaikuttanutkaan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilta-Sanomia lukiessa tuli vastaan juttu, jossa pääsee ihan oikeasti ihmettelemään. Lopputarkastusta vailla oleva uusi kesämökki, arvoltaan reilut 100 000 €, palaa poroksi, kun kännissä oleva rakennusmies toheloi bensapurkin ja tupakan kanssa. Samassa rytäkässä paloi mökin omistajan auto. Mökin omistaja on jutun perusteella venäläinen. Tulos: raksamiehelle 30 päivää ehdotonta vankeutta varomattomasta käsittelystä, vakuutusyhtiö korvaa autosta 12 000 € ja perii tuomitulta kuluja 600 €. Koska mies ei oikeuden mukaan aiheuttanut paloa tahallisesti tai törkeästä huolimattomuudesta, niin muuta hänen ei vakuutusyhtiölle tarvitse korvata. Ja mökistä ei kukaan korvaa mitään, koska se venäläinen omistaja ei vaadi raksamieheltä mitään korvauksia ja vakuutusta ei ilmeisesti ollut.

Linkki uutiseen http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288757021389.html?pos=ok-nln

Joko kyseessä on harvinaisen ymmärtäväinen venäläismies tai sitten niitä korvauksia katsellaan vähän toisella tapaa kuin oikeuden kautta. Siitä huolimatta tuo oikeuden päätöskin on hieman ihmetystä herättävä, sillä jos ihminen on humalassa, avaa bensapurkin ja kaataa vahingossa sitä bensaa lattialle ja sitten sytyttää tupakan joka sytyttää bensan ja sitä myöten palaa koko mökki, niin mikä kohta törkeästä huolimattomuudesta ei täyty?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valitettavasta bussiturmasta ilmenee näköjään muitakin juttuja. Joku matkustajista oli nauhoittanut pariskunnan riidan bussissa. Tuo on kai sitten sitä kyttääjien arkipäivää. Kuka valopää nauhoittaa tuntemattomien ihmisten parisuhderiitoja?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuossa oli jo aiemmin ihmetyksiä mm. punaisia päin kävelystä sekä noista kansalaisuuden vaihtamisista urheilun nimissä, pari asiaan liittyvää pointtia täältä.

Eli itse tässä viimeksi eilen ajellessani törmäsin useaan kertaan tilanteeseen, jossa minulle nyökättiin "kiitokseksi" kun pysähdyin suojatien eteen että kevyemmät kulkijat pääsevät yli. Ja tätä tapahtuu päivittäin. Siis sehän on laki ja vieläpä sellainen laki että urpommankin rattisankarin pitäisi ymmärtää että siihen suojatien eteen todellakin pysähdytään jos siellä edes vähän näyttää että joku olisi ylitysaikeissa? Ei toki, olkaa hyvät vaan jos kokee tarpeen "kiittää"; ja piristäähän sekin jotenkin pervolla tapaa oloa jos siellä joku nätti mimosa hymyilee suojatieltä.

Sitten tuohon juttuun missä ihmeteltiin tuota urheilijoiden omimista muista maista. Ihmetellään sitä nyt vaikka että miksi maailmalla uskotaan Saksan tuottavan ehkäpä jopa maailman parhaat nyrkkeiljät. Ok, valmennus, fasiliteetit yms. on takuulla maailman huippua. Mutta siihen pointtin. Eli alla BOXREC.COM lista top15 Saksalaisnyrkkeilijöistä:

1. MARCO HUCK (synt. Muamer Hukic)
2. JÜRGEN BRÄHMER
3. FELIX STURM (synt. Adnan Katic)
4. ARTHUR ABRAHAM (synt. Avetik Abramyan)
5. ROBERT STIEGLITZ (synt. Sergei Shtiklitsh)
6. CHRISTIAN HAMMER (synt. Cristian Ciocanu)
7. ERKAN TEPER
8. FRANCESCO PIANETA
9, FIRAT ARSLAN
10. MANUEL CHARR (synt. Mahmoud Omeirat)
11. JACK CULCAY
12. ROBIN KRASNIQI (synt, Hashni Karshniqi)
13. EDMUND GERBER (en löytänyt ristimänimeä, mutta syntynyt Kazakstanissa)
14. VINCENT FEIGENBUTZ
15. TIMO SCHWARZKOPF (synt. Festim Kryetziu)

Eli kai Saksaltakin voisi jo se ikuisen NSDAP-leiman jättää jo pois...? Tosin onhan tuo ihme nimien vaihtelu vähän... No... Arveluttavaa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Eli itse tässä viimeksi eilen ajellessani törmäsin useaan kertaan tilanteeseen, jossa minulle nyökättiin "kiitokseksi" kun pysähdyin suojatien eteen että kevyemmät kulkijat pääsevät yli. Ja tätä tapahtuu päivittäin. Siis sehän on laki ja vieläpä sellainen laki että urpommankin rattisankarin pitäisi ymmärtää että siihen suojatien eteen todellakin pysähdytään jos siellä edes vähän näyttää että joku olisi ylitysaikeissa? Ei toki, olkaa hyvät vaan jos kokee tarpeen "kiittää"; ja piristäähän sekin jotenkin pervolla tapaa oloa jos siellä joku nätti mimosa hymyilee suojatieltä.
Minä kiitän pysähtyjiä aina. Minusta se on hyvää liikennekulttuuria. Työkaverini taas mulkoilee kuskia vihaisesti, jos lähestyvä auto ei näytä hidastavan, eikä kiittele pysähtyjiä, koska heidän kuuluukin pysähtyä.

Paha sanoa, kumpi nyt sitten on parempi suhtautuminen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eli itse tässä viimeksi eilen ajellessani törmäsin useaan kertaan tilanteeseen, jossa minulle nyökättiin "kiitokseksi" kun pysähdyin suojatien eteen että kevyemmät kulkijat pääsevät yli. Ja tätä tapahtuu päivittäin. Siis sehän on laki ja vieläpä sellainen laki että urpommankin rattisankarin pitäisi ymmärtää että siihen suojatien eteen todellakin pysähdytään jos siellä edes vähän näyttää että joku olisi ylitysaikeissa?

Se, että nostaa kättä autoilijalle mainitsemassasi tapauksessa, voi jäädä positiivisesti autoilijan mieleen, mikä taas mahdollisesti vaikuttaa hänen ajotapaansa jatkossakin.

Miten muuten on, kiitätkö tarjoilijaa, kun hän tuo tilaamasi annoksen pöytään?
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli. Jalankulkija joutuu ehkä sekunnin siinä odottamaan että pääsee yli. Kun taas se, että alat hidastamaan, ja sitten jalankulkija miettii, että uskaltaakohan tuosta nyt mennä vai ei. Ja lopputuloksena se että jalankulkijalla ja autoilijalla menee yhden suojatien ylittämiseen huomattavasti enemmän aikaa.

Tilanne toki eri jos autoja on letkassa useampi. Silloin kyllä kuuluu antaa tietä jalankulkijalle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli. Jalankulkija joutuu ehkä sekunnin siinä odottamaan että pääsee yli. Kun taas se, että alat hidastamaan, ja sitten jalankulkija miettii, että uskaltaakohan tuosta nyt mennä vai ei. Ja lopputuloksena se että jalankulkijalla ja autoilijalla menee yhden suojatien ylittämiseen huomattavasti enemmän aikaa.

Tilanne toki eri jos autoja on letkassa useampi. Silloin kyllä kuuluu antaa tietä jalankulkijalle.
Minun mielestä on ihan reilua monottaa maiharilla tällaisen auton kylkeen. Oli jo saapas heilahtamassa liikkellelähdön merkiksi niin sujuvasti sitä jatkaa monotukseksi.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minun mielestä on ihan reilua monottaa maiharilla tällaisen auton kylkeen. Oli jo saapas heilahtamassa liikkellelähdön merkiksi niin sujuvasti sitä jatkaa monotukseksi.

Niin, tuo "minäminä" -kulttuuri pitäis muuttua liikenteessä siihe, että jokainen pyrkis tekeen liikenteestä sujuvampaa kaikille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli.
Näin ei saa sanoa. Tottakai jokainen järkevä ihminen käyttää jalankulkiessaan yhteispelisilmää eikä tunge väkisin suojatielle koska siihen on oikeus, mutta autoilijan on aina lähdettävä oletuksesta, että tietä pitää antaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Niin, tuo "minäminä" -kulttuuri pitäis muuttua liikenteessä siihe, että jokainen pyrkis tekeen liikenteestä sujuvampaa kaikille.
"Mun mielestä taas on tyhmää aina pysähtyä siihen suojatien eteen antamaan sitä tietä sille jalankulkijalle. Jos esimerkiksi olet ainoa autoilija sillä hetkellä, niin mun mielestä on sujuvampaa vain mennä samoilla vauhdeilla suojatien yli." minäminä parhaimmillaan. Eli sinun autoilu sujuu.
Ei, vaan jos osattaisiin liikennesäännöt niin kaikki sujuisi paremmin. Jos noudatetaan sääntöjä, kaikki tietävät missä mennään, jos ei niin sitten taas arvotaan. Kuka ajaa, kuka väistää, pitäisikö jarruttaa vai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös