Ihmettelyketju

  • 6 358 225
  • 38 767

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tukka lähtee päästä. Kalju loistaa. Miten ihmeessä kun suvussa ei kellään muulla ole tätä vaivaa. Kaikilla 90-vuotiailla papparaisillakin on niin tuuhea tukka, lähestulkoon afrokampaus.
Pipo vai lippis liike? Eikös sitä siellä koulussa kerrottu että jos pitää hattua päässä 24/7 niin ne hiukset sitten kanssa jossain vaiheessa lähtee. No nyt sitten tämä "nuoriso" joka ei ottanut asiasta vaariin, ihmettelee kuinka "muoti" on muuttunut. Voi mä odotan innolla kahenkytä vuoden päähän kun nää nykyset pipoilijat pääsee kypsempään ikään.

Itse ihmettelen suuresti tätä 24kitchen chef on the beach jamppaa tai sitä että joku moisen pellen on telkkariin palkannut. Jamppa on siis pummi joka asuu thaimaassa, skeittaa, surffaa ja tekee paikallisista raaka-aineista paikallista ruokaa. Hetkinen, mutta mitäs helevattua minulla on tuossa katselemista kun ei täältä saa mitään noista raaka-aineista ja jos saisikin niin luksus hinnat ja jos mä thaimaaseen (joo joo thaimaahan) lähden niin en mä nyt todellakaan lähde ettiin pannuja ja patoja tehdäkseni itselleni siellä ruokaa jonkun pellen ohjeilla. No kai tota joku katsoo, minä en.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse ihmettelen suuresti tätä 24kitchen chef on the beach jamppaa tai sitä että joku moisen pellen on telkkariin palkannut. Jamppa on siis pummi joka asuu thaimaassa, skeittaa, surffaa ja tekee paikallisista raaka-aineista paikallista ruokaa. Hetkinen, mutta mitäs helevattua minulla on tuossa katselemista kun ei täältä saa mitään noista raaka-aineista ja jos saisikin niin luksus hinnat ja jos mä thaimaaseen (joo joo thaimaahan) lähden niin en mä nyt todellakaan lähde ettiin pannuja ja patoja tehdäkseni itselleni siellä ruokaa jonkun pellen ohjeilla. No kai tota joku katsoo, minä en.

Katoin tätä sivusilmällä viikonloppuna. Jannu teki ruokaa jostain pinaatinoloisesta ruohosta, ja puheli vaan että ei hän tiedä mikä tämä on suomeksi. Ei tainnut tosin mainita minkään muunkaan kielistä nimeä kys. kasville. Hyödyllistä tottavie.
Ihan mukava ohjelma muuten, Elvis-leipää ajattelin kokeilla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tämän voisi varmaan laittaa itkeäkö vaiko nauraa-ketjuunkin, mutta pistetään nyt tänne. Olen lukuisia kertoja huoltoasemalla asioidessani pyöritellyt epäuskoisena päätäni näille eräillekkin tankkaajille. Tankataan pirssi ihan normaalisti, mutta kun kahva naksahtaa sen merkiksi että peltilehmällä on nyt masu täynnä, niin runkataan sitä kahvaa vielä n.5-6 kertaa. Naks naks naks naks naks. Sitten pistooli ulos, takaisin sisään ja taas naks naks naks. Sitten vielä koputellaan putkenpäätä tankin huulilla ikään kuin ravisteltaisiin ylijäämäpissit pilin päästä ettei calvinkleinit tahriinnu. Lähes aina tällainen tankkaaja on keski-ikäinen suomalainen mies, usein jonkinlaiseen päähineeseen pukeutuneena.

Siis ei jumalauta, ei luulisi hirveästi vaikuttavan elämään ja ajoaikatauluihin vaikka se tankki jäisi parikin litraa vajaaksi, mutta kukin tyylillään...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itelle tuli myös paskaa palautetta kun sanoin, etten pitänyt Itävallan viisubiisistä enkä esityksestä. Heti olen homofobinen paska, vaikka kaveripiirissä onkin homoseksuaaleja ihmisiä. Onneksi nämä kaveritkin oli sitä mieltä, että paska biisi - ihan sama mutta jotkut yltiöliberaalit heteroihmiset näkee kaiken rasistisena ja loukkaavana aina jotain kohtaan.

Bongasin tämän vitutusketjusta. Tätä asiaa on varmasti moni muukin ihmetellyt täällä, mutta ihmettelen nyt itsekin.

Miksi joillain ihmisillä on niin suuri paheksumisen tarve? Haluavatko nämä kenties osoittaa olevansa muiden yläpuolella, vai mihin tahallisella väärinymmärtämisellä ja natsi-, sovinisti-, rasisti- ja homofobikkokorttien heittelyllä pyritään? Itselleni on tullut sellainen vaikutelma, että kukkahattuilijat ja kumppanit ovat epävarmoja itsestään, ja luultavasti pahimpia rasisteja. Menevät vain "yleisen mielipiteen" mukana.

Ensiksikin miten se on sukupuolisyrjintää, jos pätevämpi mies (tai yhtä pätevä) valitaan naisen sijaan johonkin työ- tai luottamustehtävään? Entä miksi joku pitäisi valita presidentiksi vain siksi, että kyseinen henkilö on homoseksuaali, ja jos äänestää jotain muuta ehdokasta, niin homofobia-leima tulee otsaan? Miksi edes puhutaan rasismista tilanteissa, joissa sitä ei ole?

Toisaalta miksi tässä yhteiskunnassa edes on enää rasismia? Sitäkin olen ihmetellyt. Siis voi kuinka paljon parempi paikka maailma olisi, jos ihmiset nähtäisiin kaikki täysin samanlaisina. Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu, jos joku on musta tai oranssi tai vihreä? Entä mitä helvetin väliä sillä on, onko joku mies vai nainen? Ja ketä oikeasti kiinnostaa jonkun seksuaalinen suuntautuminen? Saatika uskonto? Tai varallisuus? Ei helvetti kun raapii liberaalit ja rasistit. Ihan oikeesti, jos kaikki keskittyisivät vaan omiin asioihin, niin ne asiat olis ihan helvetin paljon paremmin.

Se on ainakin jo nähty, että kenenkään oloa ei paranna omien harmien vierittäminen jonkun kansanosan syyksi. Sen jo natsitkin todistivat.
Eikös se Churchill sanonut jotain sen suuntaista, että seuraavat fasistit nimittävät muita fasisteiksi. Nyt on Fasces-kimppu vaihtunut kukkakimppuun ja hattuun. Ei mulla muuta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ensiksikin miten se on sukupuolisyrjintää, jos pätevämpi mies (tai yhtä pätevä) valitaan naisen sijaan johonkin työ- tai luottamustehtävään?
Esittämässäsi tilanteessa se on sukupuolisyrjintää siten, että on asetettu tosiasialliseen tasa-arvoon pääsemiseksi sukupuolikiintiö, johon pääseminen estetään väärää sukupuolta olevan henkilön valitsemisella. Tosiasiallisen tasa-arvon käsite on kehitetty, kun on huomattu, ettei pelkkä muodollinen tasa-arvo toteuta tasa-arvon ideaa tarpeeksi tehokkaasti.

Muussa tilanteessa pätevimmän (oikeammin ei-syrjivällä perusteella sopivimman) valinta ei ole sukupuoli- tai muutakaan syrjintää.
Entä miksi joku pitäisi valita presidentiksi vain siksi, että kyseinen henkilö on homoseksuaali
Koska halutaan antaa ääni sen puolesta, että homoseksuaali kelpaa presidentiksi.
, ja jos äänestää jotain muuta ehdokasta, niin homofobia-leima tulee otsaan?
Koska on olemassa tyhmiä ihmisiä.
Miksi edes puhutaan rasismista tilanteissa, joissa sitä ei ole?
Koska rasismi on aiheuttanut ja aiheuttaa paljon kuolemaa ja ihmisoikeusloukkauksia. On ymmärrettävää, että joskus menee myös ohi, kun asiaan puututaan.
Toisaalta miksi tässä yhteiskunnassa edes on enää rasismia?
Mainio kysymys.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei ainutlaatuinen tapaus tällä palstalla, mutta kyllähän tuo Jormakan loukkaantumisen aiheuttama reaktio oli ihmetystä aiheuttava.

Oli taklaus ok tahi sitten ei, niin heti näki että nyt sattui todella pahasti ja tilanne oli siltä osin vakava.

Siitä huolimatta muutamat kerkesivät jo innostuneesti hehkuttamaan, kuinka pitää pitää "pää ylhäällä" ja miten oli mahtava taklaus.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei ainutlaatuinen tapaus tällä palstalla, mutta kyllähän tuo Jormakan loukkaantumisen aiheuttama reaktio oli ihmetystä aiheuttava.

Oli taklaus ok tahi sitten ei, niin heti näki että nyt sattui todella pahasti ja tilanne oli siltä osin vakava.

Siitä huolimatta muutamat kerkesivät jo innostuneesti hehkuttamaan, kuinka pitää pitää "pää ylhäällä" ja miten oli mahtava taklaus.

Ei sentään hehkuteltu että "sai mitä ansaitsikin" niin kuin Lukkokannattajat silloin kun Nurmi kolasi Huhtalan.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mikä funktio tanssitytöillä eli cheerleadereilla on jääkiekko-ottelussa? Kuitenkin, jos heitä katsoo niin silloin yleinen mielipide tuntuu olevan, että esineellistää naisia, on sovinistisika ja pitää heitä vain seksiobjekteina. Samaan aikaan tytöt heiluvat keskellä käytävää ja vaikeuttavat katsojien liikkumista, jos esim. tulee myöhässä omalle paikalleen. Ja jos tyttöystävän kanssa kävisi katsomassa jääkiekkoa, niin voin jo kuvitella kuinka tauoilla koittaisi vain pitää katseen viivasuorana kenttää kohti, ettei vain ajatus lähtisi harhailemaan. Minskissä tanssitytöillä on jopa oma lava missä heilua.

Turhaa rahan tuhlausta sanon minä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä funktio tanssitytöillä eli cheerleadereilla on jääkiekko-ottelussa?

Lähestulkoon kerran eläessään kun lätkämatsiin päätät lähteä ja sattumoisin tietenkin saat taas paikan läheltä jotain perseenheiluttelijaa ja väkisinkin jossain vaiheessa kurkkaat mitä ne siinä oikein sätkii, niin eikö susta ole jo foto jatkiksessa ja paikallislehdessä ja joka hemmetin julkaisussa. Kaikki sukulaisetkin soittelee että pääsit pervo taas lehteen. Hitto kaikki muut siinä yleisössä katsoo kentälle ja sä tietenkin silmät kiiluen, kuola valuen ja housuissa pullottaen tuijotat sitä teiniä siinä vieressä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sitähän varten ne siinä on että niitä katsotaan. Välillä oikein naurattaa kun niin moni jätkä yrittää muka tuijotella eri suuntaan. "Herkkuperse, herkkuperse, herkkuperse, ei ei ei, punaviiva, siniviiva, keskialue, maalitolppa..."
 
Mikä funktio tanssitytöillä eli cheerleadereilla on jääkiekko-ottelussa?
Erittäin hyvä kysymys, jota tulee kyllä pohdittua lähes joka kerta kun peliä katsoo. Ehkä eniten siitä näkökulmasta, että kuka tuommoiseen hommaan lähtee heilumaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Ehkä eniten siitä näkökulmasta, että kuka tuommoiseen hommaan lähtee heilumaan.

Tätä minänkin olen miettinyt.

Nuorelle, esiintymisestä ja tanssista kiinnostuneelle tytölle on olemassa huomattavan paljon vaihtoehtoja, jotka ovat samalla vähän kunnianhimoisempia harrastuksia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Erittäin hyvä kysymys, jota tulee kyllä pohdittua lähes joka kerta kun peliä katsoo. Ehkä eniten siitä näkökulmasta, että kuka tuommoiseen hommaan lähtee heilumaan.
Kai tuota kautta saa enemmän itsensä esille (=katsojia) kuin muuten tanssimalla. Typerää kyllä.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Tätä minänkin olen miettinyt.

Mun käsittääkseni nuo tanssitypyt tanssii muuallakin kuin pelkästään lätkämatseissa. Yksi tuttavan tuttava ainakin kävi muutaman kerran matseissa heilumassa, mutta lähinnä koska se kuului tanssikoulun ohjelmistoon.

Ei sillä että itsellänikään olisi kovasti hinkua tanssia siellä keski-ikäisten miesten katseltavana, vaikka peliä näkisikin. Sen lisäksi vituttaisi liikaa vatkata ahteria silloinkin kun kotijoukkue on tappiolla.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten niin anatomiaan?

Seuraavaksi pannan pitkä pystyyn ja perään. Tuossa näiden kisojen ensikertalaiset yrittävät väistellä lukumääräisesti ylivoimaista vastustajaa ja… Oijoi-joi, miksi pitää noin pieneen paikkaan edes yrittää tunkea itseänsä? Olipas siinä raju kontakti ja nyt on reilusti verta kentällä. Kyllähän tuollaiset töötin jälkeen otetaan hetken aikaa lukua ja silmät pyörii päässä, mutta eiköhän tuosta silti muutamalla tikillä ja jääpussilla toivu? Tämä kyllä kysyy luonnetta ja tämä luo sitä luonnetta. Mutta olihan Mats Sundinilla niin upea namupaikka, ettei siitä hänet tuntien mitenkään pystynyt laittaa ohi!

Nyt toimitsijat lisäksi mittaavat Sundinin pelivälinettä ja kyllä… kyllä se on liian kaareva. Nyt hän sitten joutuu lusimaan samaan koppiin kahden muun hikisen ruotsalaispelaajan kanssa. Tiukoista ilmeistä ja kiivaasta pään pudistuksista voi jo päätellä mistä kaksi aikaisemmin kopissa ollutta puhuvat.

Mutta nyt seuraavaksi odotellaan tuomarin päätöstä, että kuinka pitkä rangaistus tästä seuraa…
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS

En jaksa sattuneista syistä tuolla maajoukkuepuolella vääntää, mutta ei ole yleisesti ottaen mun mielestä väärin sanoa että taklaus oli hieno vaikka pelaaja loukkaantuisi. En nyt siis sano, että mun mielestä tuo Sip.. Shit.. Ship.. venäläisen taklaus olisi mitenkään erityisen onnistunut ollut, mutta ei se missään nimessä mikään hyppykierrepotkupolvarikyynärpäätappokaan ollut mitä Mertaranta, Saukkonen ja puoli Jatkoaikaa huusi.

*

Cheerleadereihin oma mielipiteeni on se, etteivät ne siellä nyt varmaan ketää haittaakaan. Ja harrastushan se tanssiminenkin on siinä missä jääkiekon tai jalkapallon pelaaminen tai vaikka naisten pesiksen kyttääminen pusikossa. Mitä nyt noita cheerleadereita tunnen niin ihan normaaleja tyttöjä ovat ainakin ne kaikki. Ei tosiaankaan mitään huomiohuoria kukaan niistä tuntemistani. Toinen tarina ovat nämä uniikkicheekmikaelgabrielelastinen-osaston musavideoilla tanssivat tytöt. Ainakaan oman kokemukseni perusteella ne eivät ihan sitä vaimomateriaalia ole, vaikka suurin osa on ulkoisesti toki ihan näyttäviä. Jos joku sanoo mulle harrastavansa cheerleadingia niin ei mulle ainakaan siitä tule mitään ennakko-oletuksia. Jos joku kertoo esiintyvänsä usein räppäreiden musavideoilla niin.. no niin.

e. mitäköhän olin ajatellut noita paria lausetta kirjoittaessani. Tosi hyvää suomea.
 
Viimeksi muokattu:

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Cheerleadereihin oma mielipiteeni on se, etteivät ne siellä nyt varmaan ketää haittaakaan. Ja harrastushan se tanssiminenkin on siinä missä jääkiekon tai jalkapallon pelaaminen tai vaikka naisten pesiksen kyttääminen pusikossa. Mitä nyt noiden Cheerleadereita tunnen niin ihan normaaleja tyttöjä ovat ainakin ne kaikki. Ei tosiaankaan mitään huomiohuoria kukaan niistä tuntemistani. Toinen tarina ovat nämä uniikkicheekmikaelgabrielelastinen-osaston musavideoilla tanssivat tytöt. Ainakaan oman kokemukseni perusteella ne eivät ihan sitä vaimomateriaalia ole, vaikka suurin osa on ulkoisesti toki ihan näyttäviä. Jos joku sanoo mulle harrastavansa cheerleadingia niin ei mulle ainakaan siitä tule mitään ennakko-oletuksia. Jos joku kertoo esiintyvänsä usein räppäreiden musavideoilla niin.. no niin.
Sama kokemus. Tietämissäni tapauksissa mennyt juuri niin, että kuuluvat johonkin tanssiryhmään, joka muun toiminnan ohessa käy sitten vetämässä keikkoja lätkämatseissa. En tiedä, mutta kuvittelisin että kätevä keino rahoittaa muuta toimintaa. Lisäksi cheerleadingissähän nyt kisaillaan ihan siinä missä muussakin kilpaurheilussa, joten varmaan nuo keikat myös tuovat ihan tervetullutta kokemusta yleisön edessä esiintymisestä.

Näin siis ainakin Tampereella. En sitten tiedä mikä on tilanne esim. HIFKissä, jos siellä ihan yleisemminkin saunailloissa ajelevat näitä mimmejä. Voi olla että siellä toimintaan liittyy enemmän tuollaisia stereotypisia high school cheerleader -motiiveja.
 
Lätkä-cheerleaderit ovat pelkkiä perseenvatkaajia, heillä ei ole käsittääkseni mitään tekemistä sen cheerleadingin kanssa, missä tehdään stuntteja yms. Arvostan yhtä paljon kuin strippareita - eli paljon.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Lätkä-cheerleaderit ovat pelkkiä perseenvatkaajia, heillä ei ole käsittääkseni mitään tekemistä sen cheerleadingin kanssa, missä tehdään stuntteja yms. Arvostan yhtä paljon kuin strippareita - eli paljon.

Näin minäkin sen olen ymmärtänyt.

Joskus kun olen käynyt nostalgiasyistä Kisahallin puntilla, niin siellä treenaa usein noita "oikeita" cheerleadereita. Kovin erilaiselta näyttää heidän toimintansa, kuin jokin puuskan ja perseen heiluttelu jäähallin rappusilla.

Mutta en tosin tiedä aiheesta tarpeeksi osatakseni sanoa mitään varmaa, pelkkää mutuilua koko viesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös