Ihmettelyketju

  • 6 389 109
  • 38 805

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen joutunut seuraamaan läheltä Biber-hysteriaa ja maksamaan siitä osani tyttäreni innostuksen kautta.

Lapset ovatkin lapsia. Cheek-ilmiötä ei olisi ilman aikuisia.

Katainen ja Stubb muuten kuuntelevat Cheekiä, koska hän diggaa Kokoomusta. Yksinkertaista.

Minusta on tavattoman surullista, jos ihmisen poliittinen aate vaikuttaa musiikkimakuun. Ja tämä kertoo valitettavan paljon kyseisistä herroista.

Ajatuksesi siitä, että kelvoton musiikkimaku kertoo vähemmän fiksusta ihmisestä kumoutuu jo sinussa itsessäsi. Ethän sinäkään vaikuta vähemmän fiksulta ihmiseltä jota ei voi ottaa vakavasti, vaikka sinullakin on kelvoton musiikkimaku (Asa).

En kuuntele räppiä, mutta olen kuullut Asaa. Siksi totesinkin, että Cheekiä kuuntelevien pitäisi kuunnella sitä, jotta heille avautuisi, mitä hyvä suomenkielinen räppi on.

Kyllähän Matti Vanhanenkin oli pääministeriaikanaan ensin Pikku G:n suuri fani...

Vanhasta ja Pikku G:tä yhdisti myös se, että ovat molemmat kotoisin samalta kylältä. Tottakai oli peliliike poseerata teini-idolin kanssa, jonka kuuntelijat alkavat lähestyä äänestysikää. En tosin muista kuulleeni Vanhasen kuuntelevan pojan musiikillista tuotantoa.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Joukkohysteriasta tässä on joka tapauksessa kysymys. Cheek on muotia nyt, ja ehkä jo vuoden päästä joku toinen.

Tämä ajatus minua on huvittanut.

Cheekin konsertti on 8/2014, toivottavasti buumi ei ole vielä silloin ohi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Musiikkimaku nyt on ehkäpä maailman hedelmättömin keskustelunaihe ja vähemmän toimiva mittari älykkyydelle, vaikka tietysti jonkinlaista osviittaa antaa se, millaisista sanoituksista ihminen pitää.

Minusta sävelmät, melodiat ja rytmi ovat musiikissa älykkyyden mittari. Hyviä tekstejä taas pitää arvioida myös ilman musiikkia. Toinen voi pitää teksteistä, vaikka ei pidä sävelmästä - ja päinvastoin. Pop-musiikki tosin on huono älykkyydenmittari, sillä eiköhän kaikki kuuntele jonkinlaista poppia niin älykkäät kuin minäkin.

Kaikesta Talvivaara-sekoilusta huolimatta toimitusjohtaja Pekka Perältä lähti minun silmissä kaikki uskottavuus Arto Nybergin keskusteluohjelmassa. Jokainen vieras ehdottaa loppuun soitettavaksi mieluisaksi näkemänsä (tai tässä tapauksessa kuulemansa) kappaleen. Perän valinta oli joku Klamydian biisi. Klamydiaa aikuiselta mieheltä? Just.

Pidän Cheekiä sekä musiikillisesti että sanoituksellisesti täysin nollatason tuotantona, enkä siksi pidä uskottavana pääministeriksi päässyttä koulutettua miestä, joka sellaista kuuntelee. Saati että tekee sen julkisesti.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Silloinkin paskoista sanoituksista pitävä voi pitää niitä camp-mielessä, jolloin aluksi pölöltä vaikuttava onkin fiksu.

Kaikesta Talvivaara-sekoilusta huolimatta toimitusjohtaja Pekka Perältä lähti minun silmissä kaikki uskottavuus Arto Nybergin keskusteluohjelmassa. Jokainen vieras ehdottaa loppuun soitettavaksi mieluisaksi näkemänsä (tai tässä tapauksessa kuulemansa) kappaleen. Perän valinta oli joku Klamydian biisi. Klamydiaa aikuiselta mieheltä? Just.
MOT. Kerran-pari vuodessa mä kuuntelen Klamydiaa (kännissä) ja tykkään siitä niinä kertoina ihan kiusallanikin. Ja mä oon ihan helvetin fiksu. On siinä varmaan paljolti jotain teiniaikojen nostalgiaa mukana, mutta onhan niillä ihan hauskojakin juttuja, esim Aku-Ankka -laulu. Suurelta osin toki aika väsynyttä. Pekka Perästä paha pekuloida pikaisesti, mutta toisaalta osoittaahan se tietynlaista rehellisyyttä, ettei tuohon valitse väkisin mitään arvostettua ja "hyväksyttyä" kappaletta vain sen takia, mitä muut ajattelevat. Itse valitsisin jonkun mahdollisimman vaikean kappaleen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin oikeudessa todistajana. Hassu fiilis jäi. Tiesin tapauksesta paljon muutakin - minusta oleellista - tietoa, mutta kun ei kysytty. Ei oikein edes selvinnyt että kumpaa osapuolta todistukseni palveli. Ihan hauskaa kuitenkin, ei ollenkaan painostavaa, vaikka joku oli etukäteen pelotellutkin.
Ihan riitajuttu siis, ei rikosta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pekka Perästä paha pekuloida pikaisesti, mutta toisaalta osoittaahan se tietynlaista rehellisyyttä, ettei tuohon valitse väkisin mitään arvostettua ja "hyväksyttyä" kappaletta vain sen takia, mitä muut ajattelevat.

Tämä on totta, ja hyvin harvoin Nyberg vanhana punkkarina suostuu soittamaan Sibeliusta tai muuta kliseistä. Perä tosin perusteli valintaansa pohjalaisuudelle, eikä musiikin lähtökohdasta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämä on totta, ja hyvin harvoin Nyberg vanhana punkkarina suostuu soittamaan Sibeliusta tai muuta kliseistä. Perä tosin perusteli valintaansa pohjalaisuudelle, eikä musiikin lähtökohdasta.

Ehkä Perälle sitten paikallispatrioottisuus merkitsi enemmän kuin muu. Kuunteleehan moni ennemmin Sibeliusta kuin jotain muuta klassisen musiikin säveltäjää, koska Sibelius on suomalainen. Ja tämä on ihan yhtä hyvä kriteeri kuin muutkin.

Ei musiikki suurelle osalle ihmisistä merkitse oikein mitään, valtaosalle kelpaa ns. massamusiikki tai se, mikä kulloinkin radiosta soi. Mausta riippuen voi olla eri kanava, mutta muuten musiikkia ei monikaan sen enempää kuuntele. En tiedä, voiko tästäkään loppujen lopuksi mitään suurempia johtopäätöksiä vetää.

Aniharva tuntee mitään intohimoa sanoituksiin, sävelmiin tai muuhunkaan. Kunhan nyt jotain tulee jostain, ja se on jollain lailla tarttuvaa, tai täyttää kauhean ja pelätyn hiljaisuuden. Nykyäänhän pitää olla taustamelua ja -musiikkia kaikkialla kauppareissuista alkaen, ja tätä ihmettelen. Suomalaistenhan piti olla tottuneempia hiljaisuuteen kuin muiden länsimaisten kansojen, joissa hiljaisuus on aina vaivautunutta hiljaisuutta.

Minä kuuntelen suhteellisen paljon musiikkia, mutta en jatkuvasti. Tauot ja hiljaisuus ovat olennainen osa kotiarkea. Inhoan jatkuvaa taustahälinää ja -melua, joka aiheuttaa stressiä ja kiireen tuntua, tuli se sitten televisiosta, radiosta tai muualta.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Nyberg vanhana punkkarina
Näinkö on? Tuli mieleen se Pää Kiin nokkamiehen vierailu Nybergin ohjelmassa, oli aika ikimuistoinen. Tunsikohan Artsi minkäänlaista hengenheimolaisuutta Teemu Bergmanin kanssa tuolloin? Siinä oli kunnon räkäpunkkari, ja onhan se musiikkikin aika hyvää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle Cheek on samassa korissa Smurffien ja Lordin kanssa. Harmitonta lastenmusiikkia, jota massojen on helppo kuunnella.
Ei Cheek nyt ihan harmitonta ole, varsinkin kun miettii niitä äärimmäisen ärsyttäviä ÖÖÖÖ ÖÖÖÖ -huutoja.

Ja muutenkin ihmetyttää tuo Cheekin suosio. Miten mä en tunne ketään, joka olisi menossa tuonne stadikalle. Seurusteleeko teidän kaverit joidenkin aikuispissisten kanssa tai ootteko te töissä jossakin Prisman kassalla?
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Miten mä en tunne ketään, joka olisi menossa tuonne stadikalle.

Eikös sulla muutenkin olen vähän vaikeuksia noiden naisasioiden kanssa?

Voin rehellisesti ainakin myöntää että pystyn samantien nimeämään ainakin 20 tuntemaani ihmistä joiden tiedän menevän tuonne keikalle. Yksikään heistä ei ole pissis tai aikuispissis , enkä myöskään ole prisman tai cittarin kassalla töissä. Ihmeellistä kapeakatseisuutta luokittaa ihmiset lokeroihin sen perusteella millaista musiikkia kuntelee.

Itse ainakin kuuntelen musiikkia niin laidasta laitaan, okei joku kappale kertoo minusta ja persoonastani. Joku toinen kappale kertoo vain sen, että sen tahdissa voi tanssia baarissa lauantai yöllä kello kolmelta. Ihan kaikella ei tarvitse olla niin vakavaa tarkoitusperää.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös sulla muutenkin olen vähän vaikeuksia noiden naisasioiden kanssa?

Voin rehellisesti ainakin myöntää että pystyn samantien nimeämään ainakin 20 tuntemaani ihmistä joiden tiedän menevän tuonne keikalle. Yksikään heistä ei ole pissis tai aikuispissis , enkä myöskään ole prisman tai cittarin kassalla töissä. Ihmeellistä kapeakatseisuutta luokittaa ihmiset lokeroihin sen perusteella millaista musiikkia kuntelee.

Itse ainakin kuuntelen musiikkia niin laidasta laitaan, okei joku kappale kertoo minusta ja persoonastani. Joku toinen kappale kertoo vain sen, että sen tahdissa voi tanssia baarissa lauantai yöllä kello kolmelta. Ihan kaikella ei tarvitse olla niin vakavaa tarkoitusperää.

No keitä ne ihmiset oikein ovat? Itse en montaa tunne. Muutama kaverin lapsi varmaan haluaisi tonne keikalle (ikä alle 12v).

Jotenkin mulla on sellainen tunne, että tuolla keikalla on enemmistö naisia ja tyttöjä. Jos siellä on aikuinen mies, niin se on sitten pakko olla kokoomuslainen tai tradenomi. Mutta yleensähän kaikki tradenomit ovat kokoomuslaisia. Ekonomeissakin on pienempi Kokoomus-prosentti kuin puku päällä puhelinmyyntiä harjoittavalla promootioassistentilla...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös sulla muutenkin olen vähän vaikeuksia noiden naisasioiden kanssa?
Ei mulla mitään ongelmia ole naisten kanssa ollut.

Itse ainakin kuuntelen musiikkia niin laidasta laitaan, okei joku kappale kertoo minusta ja persoonastani. Joku toinen kappale kertoo vain sen, että sen tahdissa voi tanssia baarissa lauantai yöllä kello kolmelta. Ihan kaikella ei tarvitse olla niin vakavaa tarkoitusperää.

Joo kyllä mäkin kuuntelen laidasta laitaan, räppiäkin jopa, mutta en sentään Cheekkiä. Raptorikin on paljon parempaa. Siis miettikää vaikka. "Oi beibe, mä rakastan sua oikein kovasti, miksi ihmeessä isäsi on rovasti. Muuten toisiamme suutelisimme, auringonlaskuun ajaisimme. Olet kaunis ja minä voimakas, ah, sulla on ihana varvas! Haluaisin kovasti riisua paitasi, nähdä ihanat rusketusraitasi jne. Ja siis verrattuna Cheekin sontaan "Hei! Sokka irti, jee! Sokka irti, jee! Jee-ee-e-ee-e! Sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin. Boom boom pow, mä vedän sokan irti rohkeut kun rokan silmis, paukkuu kun sotafilmis Boom shakalaka tulta saatana. Ruuti on kuivaa, mukis on märkää" ja vielä kun lisää tuonne väleihin ne naurettavat ja nolot öööö-huudot. En mä tuollaista viitsi kuunnella, enkä oikein usko että kukaan kaverikaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään olen ihmetellyt tuuriani. Kahden viikon sisällä neljästä nettikilpailusta napsahti palkinto. Tai oli niitä kilpailuja kyllä hirveä määrä mihin osallistuin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joo kyllä mäkin kuuntelen laidasta laitaan, räppiäkin jopa, mutta en sentään Cheekkiä. Raptorikin on paljon parempaa. Siis miettikää vaikka. "Oi beibe, mä rakastan sua oikein kovasti, miksi ihmeessä isäsi on rovasti. Muuten toisiamme suutelisimme, auringonlaskuun ajaisimme. Olet kaunis ja minä voimakas, ah, sulla on ihana varvas! Haluaisin kovasti riisua paitasi, nähdä ihanat rusketusraitasi jne. Ja siis verrattuna Cheekin sontaan "Hei! Sokka irti, jee! Sokka irti, jee! Jee-ee-e-ee-e! Sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin. Boom boom pow, mä vedän sokan irti rohkeut kun rokan silmis, paukkuu kun sotafilmis Boom shakalaka tulta saatana. Ruuti on kuivaa, mukis on märkää" ja vielä kun lisää tuonne väleihin ne naurettavat ja nolot öööö-huudot. En mä tuollaista viitsi kuunnella, enkä oikein usko että kukaan kaverikaan.
Allekirjoitan edellisen sanasta sanaan ja totean pöytäkirjan ulkopuolelta, että suomalaisen rap-musiikin ei todellakaan tarvitse aina olla lähtökohtaisesti pelkkää hirveää paskaa; se voi olla myös suoraan kantaaottavaa (esim. Juju), eri suunnilta ajatuksia herättävää (esim. Paleface) - tai sitten pelkästään riemastuttavaa, oivaltavaa ja hauskaa, kuten mielestäni Spekti-niminen artisti loistavalla Diktaattorimies-tuotannollaan erinomaisesti osoittaa. Ja kuka muu muka olisi kovempi "kokoomus-räppäri" kuin Nordean sijoituspäällikkönä aiemmin työskennellyt helsinkiläinen KTM? Kyllä siinä suoraan sanottuna jäävät lahen nakkimukittajat ynnä muut vastaavat jo startissa kauas hyppyrimäkien varjoon.

Sääli vain, että tasavaltamme ylin valtiojohto ei mitä ilmeisimmin ole edes auttavasti tietoinen tästäkään tilanteesta: välikysymyksen paikka, edustajat Soini ja Sipilä!
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en ole niin Cheekin puolesta enkä häntä vastaan, eli en jaksa vihata ja jauhaa siitä inhosta pitkin palstaa enkä toisaalta ole menossa keikalle tai edes harkinnut asiaa, mutta yksi ihmetystä herättävä asia tässä harvinaisen suurta kannanottoa aiheuttavassa ilmiössä ja suosiossa on. Ja se on lähinnä nuo vihaajat ja heidän ihmeellisen vahvat mielipiteet tähän kaikesta päätellen täysin yhdentekevään artistiin liittyen. Ketjusta toiseen ihmetellään ja haukutaan yhtä Lahen Jarea ja tuntuu, että nyt on pakko päästä kertomaan miten Cheek on ihan vitun paskaa, vaikka tämä tieto tuskin kovin monia kiinnostaa erikseen.

Muutenkin, eivätkö nämä Cheekin musiikkia vihaavat ja sitä kuuntelevia tampioita ihmettelevät tule ajatelleeksi, että moni Cheekiä kuunteleva ei välttämättä kuuntele pelkkää Cheekiä aamusta iltaan ja alusta loppuun, vaan ehkä siinä levysoittimessa tai muussa musiikkivehkeessä käy välillä myös muuta raitaa pyörimässä. Ja nämä muut tuotannothan saattavat sitten olla näiden ihmettelijöidenkin mielestä jotain sellaista, joka välittömästi nostaa näiden Cheekin paskan kuuntelijoiden älykkyystasoa.

Näin äkkiseltään tulee mieleen, että oma musiikkimaku heittelee aika laidasta laitaan ja esim. jossain mökkiterassilla tai kotona kun kavereiden kanssa otetaan olutta pienessä nousussa, saattaa ämyreistä lähteä toinen toistaan ihmeellisempiä biisivalintoja jostain Eläkeläisistä Iron Maideniin tai Isac Elliotista Eminemiin ja Cheekistä Black Sabbathiin tai PMMP:hen tai ihan mihin tahansa tuhansista vaihtoehdoista, eli kai ne Cheekin kuuntelijatkin voivat välillä muuta elämällään tehdä kuin huudattaa Jarea tauotta.

Ilmeisesti näillä Cheekin suosiota pahimmin ihmettelevillä ja siitä isoimpia kierroksia ottavilla on tasan yksi suosikkityylilaji ja kenties yksi tauotta soiva artisti, sitä kuunnellaan ja sen mukaan tietenkin loogisesti määritellään oma fiksuus ja älykkyys ja siihen sivuun ei mahdu valikoimiin mitään muuta. Tuohon malliin Cheekin kuuntelijoita tunnutaan arvioivan, ja se jättää varsin kyseenalaisen kuvan näiden arvostelijoiden älykkyydestä ja kyvystä arvioida asioita ylipäätänsä.

Eikö kellään muulla vaihtelun ja fiilisten mukaan soi välillä Queen tai Elvis ja seuraavaksi esim. Raptori tai joku Eläkeläisten humppa, mulla soi ainakin. Laidasta laitaan ilman sen ihmeempiä fanituksia, ja noiden jälkeen sitten taas jotain ihan muuta. Mutta kun Cheek lähtee soimaan, putoaa älykkyys välittömästi nollaan kun se vaan on niin skeidaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
...yksi ihmetystä herättävä asia tässä harvinaisen suurta kannanottoa aiheuttavassa ilmiössä ja suosiossa on. Ja se on lähinnä nuo vihaajat ja heidän ihmeellisen vahvat mielipiteet tähän kaikesta päätellen täysin yhdentekevään artistiin liittyen.

Cheekiä vihataan, koska hän on persoonallaan ja musiikillaan kaventanut eroa alakulttuurin ja valtavirran välillä, mistä ensiksi mainitun piiriin kuuluvat eivät pidä. Johonkin pitää purkaa paha olo, jonka lähikassan keski-ikäinen täti aiheuttaa kuuntelemalla saman genren musiikkia kuin Tsädä Bronx roikkuvissa housuissaan.

Lisäksi Cheek ei ole rakentanut suosiotaan pelkän musiikin avulla, vaan käytti viisaasti hyväkseen presidentinvaalikampanjaa ja lähti mukaan televisiohömppään. Hän siis alkoi tehdä räpistä kaupallista, vaikka sen alkuperäinen tarkoitus on ollut protestoida kaikkea sitä vastaan, mitä Cheek edustaa. Tästä ei vain puhuta, koska kritiikki tuomittaisiin heti kateellisten puheeksi. On siis parempi olla hiljaa, sillä kuten Iker kirjoitti, on kysymys täysin yhdentekevästä "artistista".
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Asa on hemmetin hyvä. Cheek on paskaa. Asan ja Cheekin erona on se, että toinen tekee musiikkia välittämättä saako siitä nyt niin paljon rahaa vai ei ja toinen selvästi bisnes-mielessä (ok, kärjistettynä). Cheekiä on "helpompi" kuunnella, koska kevyet sanoitukset ja helposti omaksuttava kertosäe ja biitti taustalla. Suurin osa ihmisistä kuuntelee kevyttä, ei-kantaa ottavaa musiikkia. Ei tarvitse ajatella mitään eikä pohtia lyriikoita. Kunhan tulee hyvä mieli.

Ehkä keskustelu voisi siirtyä sille tarkoitettuun ketjuun.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Suurin osa ihmisistä kuuntelee kevyttä, ei-kantaa ottavaa musiikkia. Ei tarvitse ajatella mitään eikä pohtia lyriikoita. Kunhan tulee hyvä mieli.

Ehkä keskustelu voisi siirtyä sille tarkoitettuun ketjuun.

Kuuntelen joskus Agitproppia youtubesta, koska minusta kunnon vasemmistolainen propaganda on hienoa, siinä ollaan tosissaan. Ei minun tarvitse silti pohtia lyriikoiden sisältöä, koska halua rentoutua musiikin parissa. En ymmmärrä miksi musiikin pitäisi olla kantaaottavaa, jotta se olisi hyvää. Itse en pidä Cheekistä, mutta minusta musiikki on makuasia ja makuasioista ei voi kuin kiistellä.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
No keitä ne ihmiset oikein ovat?

Naisia pääasiassa toki ( ei vaan mitään pissiksiä ) , mutta tiedän muutaman pariskunnan menevän. Itse syksyllä olin Cheekiä kuuntelemassa ja siellä oli kyllä ihan miespuolisiakin. Mitään naisten musaa ei Cheek pelkästään ole, vaikka valtaosa kuuntelijoista näitä varmaan onkin.

Ihan pakko kyllä sanoa että tuo pettterin laittama ensimmäinen lyriikkapätkä on kyllä ihan yhtä paskaa. Jos tuo on jonkunmielestä jotain hienoa taidetta niin huhuh.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kuuntelen joskus Agitproppia youtubesta, koska minusta kunnon vasemmistolainen propaganda on hienoa, siinä ollaan tosissaan. Ei minun tarvitse silti pohtia lyriikoiden sisältöä, koska halua rentoutua musiikin parissa.

Kyllä minäkin kuuntelen ei-kantaaottavaa musiikkia, kuten esim. joitain DnB-artisteja ja hip-hopista... noh, ehkä jotain BennyB:tä joskus. Tarkoitin kuitenkin vaan sitä, että "normaali" ikäiseni ei todellakaan kuuntele mitään musiikkia missä puhutaan oikeudenmukaisuudesta ja yhteiskunnasta jne. Sama pätee näihin n. 20-vuotiaisiin, ei heillä ole yleensä jaksamusta/halua kuunnella ns. "ikävää" musiikkia, vaan halutaan kuunnella jotain kevyttä, jonka aiheina on jotain tyylin "pidetään hauskaa" tai juhliminen ym. iloiset asiat.

En ymmmärrä miksi musiikin pitäisi olla kantaaottavaa, jotta se olisi hyvää. Itse en pidä Cheekistä, mutta minusta musiikki on makuasia ja makuasioista ei voi kuin kiistellä.
Totta. En minä rupea ketään määräämään, mitä saa kuunnella ja mitä ei. Ehkä saatan luokitella ihmisiä alitajunnassani tiettyihin ryhmiin, että "toi on varmaan tosi mielenkiintoinen tyyppi, kuuntelee steenykköstä, toi on tommone mainstream-huomionhakuinen-hipsteri, kuuntelee jotain tylsää Radio Novan artistia x. Ei se musamaku kuitenkaan muuta sitä ihmistä (pl. joku fanaattinen JB/1D fanitus.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Kuuntelen joskus Agitproppia youtubesta, koska minusta kunnon vasemmistolainen propaganda on hienoa, siinä ollaan tosissaan. Ei minun tarvitse silti pohtia lyriikoiden sisältöä, koska halua rentoutua musiikin parissa. En ymmmärrä miksi musiikin pitäisi olla kantaaottavaa, jotta se olisi hyvää. Itse en pidä Cheekistä, mutta minusta musiikki on makuasia ja makuasioista ei voi kuin kiistellä.

Ihmettelen.

Etkö ole maininnut olevasi opettaja? Miten voit käyttää laulun sanoituksista termiä "lyriikat"? Ilmeisesti et ole äidinkielen opettaja, sillä "lyriikat" on virheellinen termi eikä suomea laisinkaan. Lyriikka = runous. Lyriikat = runoudet?

Agit Propin kuuntelua en ihmettele sen sijaan ollenkaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Etkö ole maininnut olevasi opettaja? Miten voit käyttää laulun sanoituksista termiä "lyriikat"?

Oliko tuossa puhetta jostain yksittäisestä laulusta vai lauluista? Vai olisiko lyriikat siltikin väärin, vaikka puhuttaisiin Kari Peitsamon koko sanoitustuotannosta?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihmettelen.

Etkö ole maininnut olevasi opettaja? Miten voit käyttää laulun sanoituksista termiä "lyriikat"? Ilmeisesti et ole äidinkielen opettaja, sillä "lyriikat" on virheellinen termi eikä suomea laisinkaan. Lyriikka = runous. Lyriikat = runoudet?

Agit Propin kuuntelua en ihmettele sen sijaan ollenkaan.

"Lyriikat" lie anglismi, muttei mielestäni kovin paha juttu. Tuli mieleen. On se ihan suomea. Vähän nyt avaramielisyyttä, kieli muuttuu jne.

PS: Yhtä kuin -merkin käyttäminen on huonoa kieltä.

PS2. PS oli huumoria. (hymiö)
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Vai olisiko lyriikat siltikin väärin, vaikka puhuttaisiin Kari Peitsamon koko sanoitustuotannosta?

Olisi.

"Lyriikat" lie anglismi, muttei mielestäni kovin paha juttu. Tuli mieleen. On se ihan suomea.

Tyhmiä tuollaiset anglismit. Nykyajan lapsi vastaa äidinkielen kokeessa termin selitys -tehtävään "Lyriikka"-sanan kohdalle "laulun sanoitukset" ja "Pateettinen"-sanan kohdalle "säälittävä".

Vähän nyt avaramielisyyttä, kieli muuttuu jne.
Omani muuttui kerran siniseksi. Olin silloin viisivuotias ja olin imeskellyt tikkukaramelliä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös